Welshkeskustelu
-
@felissa Rolle on
Limpulle löytyisi tallista nopealla muistelulla kantakirjattuja 2-polvisia:
Kerberos MPB, KTK-I, kilpaillut ERJ, KRJ ja KERJ, kalenteri osin päivittämättä
Bordeaux MPB, KTK-I, kilpaillut ERJ, KRJ ja KERJ
Bed-time Story MPB, ktk-kelpoinen ja minun ilmoituslistalla, kilpaillut ERJ ja KRJ, sivut päivittämättä
Cheese in Mousetrap MPB, KTK-II, kilpaillut ERJ ja KERJ (porrastettuja), sivut päivittämättä
Trolldale MPB, KTK-II, kilpaillut ERJ, KRJ ja KERJ (porrastettuja), sivut osin päivittämättä -
Oisko jollain welsh b tammaa (evm, este/yleis) wpb jalostukseen, mitä saisi ehkä liisaukseen? Isäksi tulisi oma xx ori Hustler ja varsa, jonka nimi tulee olemaan Hustle&Bustle, jäisi itelleni kisaamaan nj ja esteillä.
-
This post is deleted! -
-
@assi Peppi ois super kiva!
-
@turjake Jees, saa liisata, sivuja sitten vaan mulle
-
Tulen vain esittelemään uuden tuontiponiinin
Elvensbyssä myös tarjolla jalostukseen kaksi welshoria, Ouroboros ja Rushock Paper Moon. Näiden jälkeläisille ei ole mitään erityisempiä vaatimuksia. -
@Serena ihana kummitusponi
-
Herätellääs welshkeskusteluakin horroksesta uuden vuoden kunniaksi!
Mennyt vuosi oli Tirionissa melkoinen ja olen tyytyväinen mitä sain aikaiseksi. Kunnostauduin jopa ponien kuskaamisessa lajilaatiksiin ja ensimmäiset ykköspalkinnotkin tuli talliin. Tulevana vuonna haluaisin saada lisää toisen polven poneja ja ensimmäiset kotiin jäävät kolmannen polven ponit uunista ulos.
Pitkään tuli myös pohdittua ja päädyin siihen, että mountit saavat poistua tiluksilta pikkuhiljaa. Kun ei nappaa, niin ei vaan nappaa, joten paras keskittyä pääasiassa vain cobeihin.
Nyt pitäisi kääriä hihat ja katsella mitkä ponit raahataan rotulaatikseen seuraavaksi. Millaisia suunnitelmia tai/ja haaveita muilla welshharrastajilla ja -kasvattajilla on tälle vuodelle?
-
Cloudfieldissa on tavoitteena taas ensi vuonna aktivoitua takaisin kasvatuspuuhiin B-sektion ja part bredien kanssa! Muutama nimilinja myös suunnitelmissa, että saisi kotiin kasvatettua mahdollisimman pitkät nimiteemaiset suvut. Ei sen kummempia tähän hätään! Kaikki ponit mulla siirtyneet porrastettuihin ja niitten osalta on vielä hieman pohtimista, että miten kisaan, kun meidän kaikki ponit ois yleispainotteisia
-
@sonja Onko sulla lajilaatissuunnitelmia? Sehän vähäsen "määrittää" miten kannattaa kisata yleispainotteisten kanssa
-
@elen Osalla kyllä varmaan haluisin käydä ERJL ja KRJL + YLA ainakin, mutta en kaikkien kanssa
-
@sonja sitten kannattaa päättää mitä lajia kisaa ekana. Kisaa sen loppuun ja laatikseen ennen muita lajeja, niin saa ainakin yhdestä laatiksesta täydet kisapisteet mulla ponit kisaa eka KRJ, sitten sen laatis ja sitten osa saattaa jatkaa VVJ
-
Vuoden ensimmäinen tirionlainen
-
Mun "ehkä pieni welshtalli" paisui vuoden aikana jo 67 poniin Mountit erityisesti on lisääntyneet ja niitä on nyt melkein yhtä paljon kuin B-sektion poneja. Muut sektiot on sentään pysyneet samoissa lukemissa, kuten oli tarkoituskin.
Vähän pitää myös hehkuttaa, kun omille vanhuksille myönnettiin AB-jälkeläispalkintoluokat Kohta nämä orit voiskin pistää jo monttuun.
Erityisiä suunnitelmia tai tavoitteita ei mulla tälle vuodelle ole. Jokunen kasvattimyynti varmaan jossain välissä, ja eeeeeehkä uskallan kokeilla jotain ponia jossain kohtaa johonkin laatikseen? Ehkä. Mahdollisesti.
-
@indy "The more the merrier" pätee ainakin welshponeihin Onnea jälkeläispalkinnoista, aina oma juttunsa saada noita anottua. Multa meinaa unohtua.
Erityisiä suunnitelmia tai tavoitteita ei mulla tälle vuodelle ole. Jokunen kasvattimyynti varmaan jossain välissä, ja eeeeeehkä uskallan kokeilla jotain ponia jossain kohtaa johonkin laatikseen? Ehkä. Mahdollisesti.
Rotulaatikseen ainakin Mun piti alkuperäisen suunnitelmani mukaan käyttää ponit vain rotulaatiksessa, mutta sitten harhauduin jotenkin lajilaatiksiinkin ja oli todettava, että samalla vaivalla sieltäkin tulee palkinnot, kuin rotulaatiksestakin. Varsinkin, kun kelpaa kaikki enkä tavoittele vain ykkösiä.
-
@elen Joo, yritän tyytyä kakkos- ja kolmospalkintoihin. Ainakin on joku palkinto sivuja koristamassa sitten. Mussa on irl vähän perfektionistin vikaa, niin vois koittaa tälleen virtuaalimaailmassa antaa olla vähän rennommin, kun ei oo niin vakavaa...
Muistinpas nyt muuten yhden jutun: jollakin oli joskus sellasia piirrettyjä(?) hopeavärisiä mountaineja, olikohan Miialla? Onko jollain vielä näiden sukulaisia tms. joissa on väri mukana?
-
@indy Joo ja jälkeläiset hyötyy niistä ehkä vähän vähemmällä yrityksellä tulleista kakkosista ja kolmosista ihan yhtä paljon, kuin ykköspalkinnosta. Oon kanssa huomannut, että on kiva, kun ponilaumassa on hieman vaihtelua eikä kaikki oo niin samasta muotista palkintorimpsuineen. Niihin sitten panostaa ehkä hitusen enemmän, joihin on oikein tykästynyt ja jotkut yllättää menestymällä odotettua paremmin
-
@indy mulla on muutama wpb, joilla on hopea. Lisäksi @Elli-L löytyy Moanan A-kasvatti Moana's Fflamddwyn, jolla emältä peritty hopea ja menee juuri Miian piirrettyyn hopeaoriiseen. Moanasta multa löytyy lisäksi Ellin kasvatti Vinhan Pinkie Pie, joka kantaa hopeaa ja jonka isälinja menee samaiseen Miian oriin. @Sonja lla on minulta peräisin oleva B-ori Chigeon Duke, jolta löytyy myös hopea. Sen hopeanmustasta emästä mun Moanan hopeat wpb:t on lähtöisin.
Ärsyttää, kun hirveä hinku olis pikselöidä ja olis vaikka mitä suunnitelmia Moanaankin, mutta kun pitää olla aikuinen ihminen aikuisen ihmisen velvollisuuksilla ja jostain syystä harrastaa muutakin elämää vapaa-ajallaan kuin virtuaalista, niin ei sitten Onneksi Loppiaisen sai viettää pikselöiden, koska Moana täytti 11v!
-
@nintsu onpa kiva kun näitä löytyy! Muistan ihailleeni joskus sivusta noita Miian piirrosponeja ja erikoisvärit nyt on aina kivoja Ehkä käyn joskus kysymässä varsoja näiden tiimoilta omistajiltaan. Ja hei onnea Moanan synttäreistä!