Puoliverikeskustelu
-
Ite oon yrittäny jotenkin saada itteni lopettamaan kasvateista stressaamisen. Ois tosi hienoa jos niitä olis niin paljon ”maailmalla” että niihin törmäilis useilla talleilla, mutta ei ne vaan tunnu menevän niin hyvin kaupaks niin oon antanu koko homman vaan pyöriä flown mukana
Tänäkin vuonna vaan kai 3-4 kasvattia tähän mennessä ja saa nähdä meneekö noi kakskaan myynniksi mitkä mulla olis tuolla.. (psst. tosiaan oikeesi kaks hienoa estevarsaa meillä myynnissä ;))
-
@theo said in Puoliverikeskustelu:
Ps. Jos jollain on mitä tahansa puoliverisiä kasvattava talli, jonka voisi meidän Elixirin linkkilistalle lisätä, nykäiskää hihasta Talli ollut jo pari vuotta pystyssä mutta en Keskustankaan avulla oo onnistunut verkostoitumaan kovin hyvin.
Helmwaldin ja Couturen voi halutessaan lisäillä, kasvatellaan aika aktiivisesti hannovereja ja trakehnereita
-
Mantsussakin on yksi uusi asukas, juuri tänään syntynyt orivarsa M.B. Bastion. Luonteensa perusteella ei voi kyllä erehtyä mistä suvusta tulee.
Jos kaikki menee niin kuin on suunniteltu, niin tämän olis tarkoitus aikanaan hypätä isoisänsä Pulkan bootseihin seuraavana itse kasvatettuna estejalostusorina.
Ensi viikolla pitäisi syntyä toinen estevarsa ja kuun lopussa kouluvarsa. Loppuvuoden astutussuunnitelmat onkin sit vielä ihan auki.
-
Kallistin Elvensbynkin nyt sitten ponien ohella puoliverimaailmaan Elvenglow Sport Horsesin muodossa.. toistaiseksi yhden puoliverisen vahvuudella.
Luultavasti Elvenglow imaiseen nyt sitten Kuunokassa alkaneen ISH kasvatuksen, kunhan keksin jonkun tarinallisen puolen siihen taustalle (oon sillee sivumennen kirjoittanut Kuunokan omistajattaren melko kiintyneeksi noihin sen irlantilaisiin, niin luultavasti siirrän vain Fionan Skotlantiin).
Kasvattaako joku angloarabeja?
Mie oon haaveillu niistä pitkään ja ajattelin nyt, että ne ois kenttämuijjalle just hyvä rotu, ja siellä xx tausta natsaa yhteen ISH:n kanssa, ja molemmat täykyt ratsuponijalostuksen osalta.Nyt vaan vaaditaan enää hankintoja.
Kuunokan ajattelin nyt niin ikään vapauttaa rotu- ja painotusrajoitteista. Siis sikäli kuin niitä on varsinaisesti ikinä ollutkaan, kun ei allekirjoittanut sellaisista oikein osannut pitää kiinni.
Taka-ajatuksena olisi ehkä kuitenkin laittaa pääpaino FWB kasvatukseen, josko sitten ns. sivubisneksenä touhuais vähän trakehnereita ja espanjalaisiakin.
-
@serena Tosi kaunis ulkoasu Elvensbyssä!
Mua on kans anglot kiehtonut aina, jokusen oon vuosia sitten kasvattanut. Mutta tarkoitus olis ottaa niitä mun piirrosprojektiin muiden täykkäreiden ohessa. Sitä en tosin tiedä, että koska se projekti näkee päivänvalon.
-
@milja Kiitti.
En oo tainnu törmätä ainuaankaan angloon tässä kol.. neljän vuoden aikana mitä oon harrastanu. Toki niitä oo sillätavalla aktiivisesti etsinytkään. Eipä se liene sinänsä kumma, kun arabit ja enkutkin edustaa ratsupuolella vähemmistöjä.
-
-
-
@serena Multa löytyy yksityisten joukosta yksi este-/maastoestepainotteinen, evm-sukuinen angloarabitamma, tosin piirretty.
En tosiaan mitään varsinaisesti kasvata. Laukkureista löytyy useampi, mutta itsellä on moti mennyt niiden suhteen jo aikoja sitten..
-
Angloarabit on täällä päin myös jotenkin kiehtonut, mutta se hankintapuoli tai edes se hankinnan vakavissaan harkinta on ... jäänyt
Nyt meiltä kuitenkin löytyy yksi omakasvatteinen anglo ! Ja kun tässä pohdin että pitäisikö
taas vaihteeksituoda jo odottelemaan uusi evm-polvi Diamontiin, aloin tutkia WBFSH:n rotulistaa. Ette arvaakaan, kuinka innostuin, kun siellä on Ranskan ja Espanjan anglo-arabikantakirjat listattuna, eli ne käy zangersheideen !Jeeeee ! Nyt oon vaan käyttänyt täykkäriverta meidän Eigirinan kautta, kun belgialaiseen puokkiin on sentäs sallittu täysiveritammat.
Aiheesta kukkaruukkuun .. Ei kellään sattuisi olemaan takataskussa 2-polvista hannoa / hannoveriin kelpaavaa kantakirjaa, josta vois pyöräyttää viimosen varsan Hattiesta, ennen kuin se muumioituu ihan täysin unholaan ?
-
löytyykö täältä SWB kasvattajia? Mulla on pieni rotukriisi ja swb alko yhtäkkii kiinnostamaan...
-
@turjake, löytyy muutama estepainotteinen Everholtista ja yksi varsakin olisi vielä myynnissä
-
@sorel hän vaikuttaa kyllä aika kivalta. Eka pitää vaan saada talli kuntoon...
-
Miten paljon/millaisia valjakkopuokkeja teillä on?
-
-
Kuudes puoliverinen asteli Kastehelmen talliin, Elsi
The Kouluhevonen este- ja kenttähevosten joukkoon. Mulla on ihan hirveästi varsasuunnitelmia enkä malta odottaa, että pääsee toteuttamaan niitä!
Millaisia uutuuksia teillä on?
-
-
This post is deleted! -
Sain tänään päähäni, että voisi monen vuoden tauon jälkeen koittaa herätellä tätäkin harrastusta henkiin. Paljon on näköjään muuttunut siitä, kun on viimeksi näillä nurkilla pyörinyt, tallin sivut sain sentään auki, mutta kirjautuminen tänne foorumille, VRL-tunnukset ja sähköposti onkin tuottanut sitten enemmän päänvaivaa. :'D
Joku ehkä muistaa vielä Skurvashin ja no, hyvin vähän aikaa aktiivisena olleen Redwallin? Saksalaisia puoliverisiä pääosin molemmissa talleissa, muutama suomipuokkikin on toki ajan saatossa mukaan eksynyt.
Viimeksi kun yritin aloittaa virtuaaliharrastusta uudelleen, niin pv kantakirjojen miksaaminen oli "in", miten on tänäpäivänä? Ja kuinka esimerkiksi kisaamisen kanssa, mennäänkö nykyään enemmän sillä perinteisellä kisamallilla, vai onko porrastetut vieneet voiton? Ja kuinka esimerkiksi jalostuksessa kahden eri kisamallin hevosten käyttö, onko iso nounou vai onko sillä suurtakaan merkitystä teille jos esimerkiksi kisaatte porrastetuissa, jos esim. oriehdokkaalla ei ole porrastetuista tuloksia?
Jos joku haluaa antaa tilannepäivytyksen muumiolle, niin olisi ihan kiva kuulla, mikä kaikki on täällä yleensäkin muuttunut viimeisen viiden vuoden aikana
-
@poppens Tervetuloa takaisin! Skurvashin ja Redwallin muistan hyvin, oletko noose. vai abyss?
Itselläni oli Wincare / Cirion Stud, sitten Moon Sugar Ltd joka lyö ovensa säppiin kunhan vaan viimeiset hevoset ovat pyörähtäneet ERJ-laatuarvostelussa. Uusi talli on jo suunnitelmissa, mutta pitää miettiä ulkoasua ja toimintaa kunnolla.
Kantakirjojen sekoittaminen on in ja toisaalta ei in, ihan riippuu mistä ihmiset tykkäävät. Realismi on muutenkin nostanut päätäänsä paljon. Olen itse kantakirjojen realistisen sekoittamisen puolella, se tuo kivoja uusia sukutauluja. En kuitenkaan ota siitä nokkiini, jos joku muu haluaa harrastaa "puhtaita" linjoja.
Itse harrastin porrastettuja, mutta kaipasin niitä tavallisia kilpailuita sivulla. Ei ainakaan minua haittaa, jos vanhempi on kisannut porrastettuja ja itse menee tavallisiin