Piirroskeskustelu
-
Noniin, nyt olis sit pitkän odotuksen jälkeen mun piirros nähtävillä (ehkä jotakuta kiinnostaa ) Kyseessä on vähän keskeneräinen Aulis, ja koitin tammaviboja jotenkin kanavoida, mut en sit tiiä kuinka hyvin onnistuin. Palautetta saa antaa rakenteesta vapaasti! Mä mietin et onko noi kaviot liian pitkät/korkeat tms
-
@kioja Hesus miten nätti väritys
-
@kioja Oon Lithyn kanssa samaa mieltä värityksestä, aivan upea!! Rakennearvostelijan näkökannalta pohdittuna mä pienentäisin/lyhentäisin päätä ja/tai korvia ihan inasen, jotenkin mittasuhteista tulee nyt ratsuponi tms mieleen Voi olla ihan vaan korvat jotka antaa ison pään kuvan, et alottaisin niistä. Lisäksi (ala)sääret kaipais ehkä hiukan semmosta siroutta. Ja ite pidentäisin runkoa ihan hitusen myös. Ja siis kaikkia näitä ihan vähän vaan, ei tarvii paljoo! Nää on vaan mun henk.koht. näkemyksiä, saa olla eri mieltäkin
-
Kesä ilman aurinkoisia selfiekuvia laitumelta ei oo kesä
-
-
Palaan vielä Power Jumpiin, kun pääsin nyt vihdoin fiilistelemään myös isommalla ruudulla miten upeita ja kekseliäitä tuotoksia oli tänäkin vuonna saatu aikaan. Ja hienoa miten monta ensikertalaista oli mukana! Itsekin olen vasta muutaman kerran osallistunut PJ:n tuotosluokkiin, vaikka tapahtuma on tuttu jo pidemmältä ajalta, mutta kyllä se on ihan erilaista jännittää tuloksia tuotosten kanssa kun pelkällä arvontaosallistumisella.
Teemaan liittyen mulle(kin) tuli mieleen siivet ja siitä ajatuksesta valmistui Rainzillan yläilmoista napattu dronekuva vesiesteeltä. Tänne taisin viime vuonna kirjoitella harkinneeni jo silloin samaa kuvakulmaa, mut taustan takia päädyin toisenlaiseen. Huono puoli kun on se (sen lisäksi, että se on hankala piirtää ), että suurkilpailujen tunnelma ja tunnistettava kisapaikka on vaikea toteuttaa, jos haluaa pitää ratsukon pääosassa. Jonkun aikaa koitin piirrellä laajempaa taustaa, mut päädyin sit suosiolla rajaamaan tiukemmin ja lisäämään nuo kameran etsimen tiedot.
Toiseen tuotokseen mietin myös vesielementtiä (Loch Nessin hirviö kurkkimassa vesiesteessä tai -lätäkössä), mutta toteutukseen lähti sit realistisempi versio. Yleisön joukossa groomi Miller heiluttelee lakanaa, johon hän on taiteillut kuuluisaa Loch Nessin hirviön "kuvaa" mukaillen Nessin. Miller oli myös viime vuonna yhden tuotoksen taustalla kannustamassa. Muiden katsojien kanssa teki mieli mennä helpoimman kautta, eli piirtää vaan muutaman erilaisen hahmon ja kopioida niitä, mutta hammasta purren jatkoin piirtämistä, jottei kokonaisuus kärsisi. Este valikoitui sen perusteella mikä oli lähimpänä katsomoa, muuten en ehkä olisi valinnut tuota, vaikka hauskannäköinen onkin.
-
@nikki hmm?
-
@Mr-January Nikki-suomi-sanakirja ehdottaa käännökseksi: Kylläpä on hieno, visuaalisesti ja mielikuvituksellisesti upea työ!
-
@nikki mistähän voisin tilata kyseisen sanakirjan, tulisi kovaan käyttöön
(kiitos kehuista, kuten aina )
-
@Mr-January Mun pitää varmaan kirjottaa semmone, uskon että möis lähipiirissä melko hyvin
-
Tekeeks kukaan tilauksesta hahmokuvia?
Mulla ois ainakin yhdelle tarve, hinnasta riippuen ehkä isommallekkin nipulle. Mitään photorealismia tai kokokuvaa en hae, vaan semmosta ”passikuvaa”.
-
@minni Kokeile @Marjahilla tai @Jii, jos olisivat kiinnostuneita! Nää kaks tulee ekana mieleen ja ovat ihan 5/5 hahmokuvien piirtämisessä!
-
@minni Jos ei kauhean kiire kuvalla ni mä voin ottaa jonkun työn alle Esimerkkejä mun ihmishahmoista vähän eri tyyleillä 1 2 3 4 & 5 joka ei v-tallijuttu
Aamusella sain valmiiksi pitkään tekeillä olleen tilaustyön ja tuntuipa mahtavalta kerrankin värittää jotain muutakin kuin tavallisia rakenne- tai ratsastuskuvia! Tällaiset piirrokset, joissa taustalla on jopa isompi merkitys kuin ratsukolla, on mulle tosi haastavia piirtää (sillä en ikinä piirrä niitä....) mutta tämä onnistui mielestäni hyvin! Toki ratsukkoakin oli ihanaa tehdä, varsinkin kun oli annettu hyvät ohjeet vaatetuksen ja varustuksen suhteen.
Aamulla valmistui myös yksi rakenne mun pv-tammalle. Täytyy sanoa että ruunikot on kyllä mun lemppareita, rakastan värittää niitä.
Ja eilen valmistui tämä, tylsä rakennekuva tämäkin niin en sitä laita tähän kuvana.
-
@jodochus eipä tuolla mikään tulipalo kiire oo, ois vaan kiva saada nuorelle herralle ulkonäkö
-
Tämmöisen sain eilen illalla valmiiks! Välillä on kiva piirrellä muidenkin hevosia.
-
Mulla ollut haaveena jo vaikka kuinka kauan piirtää mustanruunikko puoliverinen (koska mun rdr2-hepo ), joka kuvassa poseeraisi jossain päin Italian maaseutua. Tänään tilaustöiden ohella piirsin sellaisen itselleni ja kirjoitin ahkerana jopa luonnekuvauksenkin, vaikka en edes tiedä mikä tämän hevosen nimi voisi olla! Isotakamuksinen kouluori joka tapauksessa. EDIT. siitä tuli Carossi
Piirteleekö kukaan muu hevosia ilman että edes piirtää millekään tietylle? xD Ja tyyliin keksii nimen ja tiedot vasta kun kuva valmis?
Tässä myös pari pv sitten piirtämäni nopeahko kuva kasvatistani (jonka isä on yks mun suosikeista!) enkä malta odottaa piirtää aikuiskuvaa tälle!
-
@jodochus said in Piirroskeskustelu:
Piirteleekö kukaan muu hevosia ilman että edes piirtää millekään tietylle? xD Ja tyyliin keksii nimen ja tiedot vasta kun kuva valmis?
Juu, viimeksi yritin piirtää linejä myyntiin ja itellehän ne sit jäikin :'D
-
@jodochus Oranssimerkkisissä tummissa on selvästi jotain, kun ne iskee suoraan sydämeen
-
@jodochus said in Piirroskeskustelu:
Siis joo ja sit mulla tökkää aina tähän "Keksii nimen ja tiedot" kohtaan ja sit mul on tiedottomie tuonteja gallerioissa pyörimässä, kun en keksi niille mitään
-
vaatimus siitä että suokin tulis olla maailman komein rakennekaunotar on ihan hölmöä koska ne on aina ollu ihan sysirumia pihatraktoreita ja mä RAKASTAN vanhoja kantakirjatammoja JUST SIKS
tästä tulee ihana neiti, toivottavasti ehdin istua pian alas uusiks piirtämään itelle taas pitkästä aikaa niin saa jatkoa ennemmin mieluummin kuin myöhemmin