Solgården Slott (avajaiskisat & yksäripaikkoja)
-
Pohjapiirros on tekemättä, osa hevosista vasta matkalla tallille ja koristekuvat maalaamatta, mutta en jak-sa e-nää o-dot-taa! Parhaitenhan se talli muotoutuu ajan kanssa! Tässä on siis toka talli, jonka olen ikinä 25 vuoden virtuaaliheppaharrastukseni aikana erikseen esitellyt:
Solgården Slott
Tervetuloa Solgården Slottin talliin ja kartanolle!! Esittelisin sitä mielellään vieraille henkilökohtaisesti ja erinomaisen innokkaasti, jos kuuluisin samaan todellisuuteen kuin se! Koska en kuulu, pyytäkää esittelyä Ivanilta, Börjeltä tai varsinkin Agnesilta, koska he tietävät siellä kaikesta kaiken ja osaavat näyttää varsinkin ihanasta puutarhasta ja supersöpöstä tallista kaikki kivoimmat jutut teille!
Tämä kartano ja talli ovat pikkuisen ylellisiä, vaan eivät kiiltävän moderneja. Ikivanha kartano ja yhtä vanha kivitalli ovat olleet olemassa aikojen alusta asti ja niitä on remontoitu kunnioittavasti, huolellisesti sekä useasti. Vanhan ajan kerrostumat voi nähdä ja kokea vielä ympäri kartanoa! Joku sanoo, että vanhan ajan kummituksiakin voi kokea, mutta se nyt on ihan huuhaata.
Kartanon emäntä on Ingeborg Duvholm. Hän ei ole omaa sukua Duvholm, vaan sukuun naitu. Kartano on hänen miehensä Hansin perintötila, ja sen johdossa on aina oltava joku Duvholm. Hans kuitenkin valitettavasti kuoli hyvin pian sen jälkeen, kun Solgården Slott periytyi viimein pariskunnalle. Se oli hirveä tragedia ja aivan kamala sattuma, sillä sattumaahan se oli, eikö niin? Yksityishevosen omistaja Birgitta ei ole ainakaan sitä mieltä, mutta hänellä onkin toisaalta taka-ajatuksia. Hänhän on viimeisiä Duvholmien verisukulaisia, joten kartano kuuluisi hänelle hänen sukunimestään riippumatta, eikö niin? Birgitalla ja hänen teoriallaan on tukijansa, mutta jokaisenhan on muodostettava mielipiteensä asiasta itse.
Puolitarinallinen projekti?
Solgården Slott on mun puolitarinallinen projekti. No mitäs se tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että haluan tarinoida monipuolisissa miljöissä, mutta aika ei riitä millään pyörittämään toista Hopiavuoren hevostallia. Niin kuin Hopiavuoren hevostalli, Solgården Slott on myös minun oma ihana leikkikenttäni, mutta samalla lailla avoin muille, jos joku muukin kokee sen inspiroivaksi paikaksi tehdä tuotoksia vaikka omalle yksärilleen. Puolitarinallisen siitä tekee tarinoinnin ja kommentoinnin toteutustavat.
Tarinat. En ole ihan vielä päättänyt, mitä tapahtuu, jos joku muukin haluaa Solgården Slottiin. En haluaisi välttämättä foorumia tallille, joten suunnittelen, että kutsun yksäriomistajat, hoitajat jne. kirjoittajiksi Solgårdenin blogiin ja kaikki tarinat tulevat sinne. Aion kuulla tässä asiassa teitä muita, jos sattuu, että joku haluaa jakaa miljöön kanssani.
Kommentit. Tarinaprojektissa kaikkein aikaavievin asia on syväluotaavien kommenttien kirjoittaminen jokaiselle yksilöllisesti. Vaikka luen innokkaasti heti kaikki Solgårdenin tarinat, jos joku muu ilmaantuu paikalle, en aio kommentoida jokaista järjestelmällisesti. Kommentoin niitä juttuja, joita ehdin juuri silloin. Sen lisäksi kommentteja voi "vaihtaa". Kun kommentoit toisen tekemää juttua (minun tai ihan kenen vain muun), minä kommentoin kiitokseksi sinun juttuasi.Ajankohtaista kartanolla
AVAJAISKISAT! Luvassa on koulua, esteitä ja kenttäratsastusta 6.-8.9.2024. Tule hakemaan ruusukkeet kotiin! Oikeiden luokkien lisäksi pikkulapsille on omat melkein yhtä oikeat luokat a-c aamuisin. Niissä kaikki palkitaan.
Avajaiskisaan osallistuvat saavat halutessaan käyttää Solgården Slottin syystaustaa tuotoksessaan tai muussa piirroksessaan, kun hevonen kerran vierailee tallilla.
Yksityishevosia ja hevosenhoitajia otetaan. Yksäripaikat ovat aika varakkaille hahmoille, mutta pystytään juonimaan sellainenkin kuvio, että muutkin kuin ökyhahmot mahtuvat uskottavasti tarinaan!
Yksityishevosilla on käytössä kaikki Solgården Slottin nykyiset ja tulevat piirrostaustat.
-
@oresama Waah, upea tausta tarjolla. Katsoo jos löytyisi aikaa piirtää sen innoittamana
-
Mielenkiintoinen! Tutustun tarkemmin illemmalla kunhan päivän D-vitamiinit on kuitattu rannalla Josko multa irtoaisi vaikka hahmoa tonne ️
Mun silmiin ei osunut tieto, että missä maassa talli sijaitsee? Edit: löytykin kisakutsusta!
-
Aijettä kun olisi herkullinen paikka tuoda Sonja ja Aave tuonne ainakin joksikin aikaa! Olisi niin Sonjalle sopiva paikka ja inspiroivan oloista porukkaakin tallilla. Pitää ehkä harkita, mutta jos nyt eka noihin kisoihin vaikka.
-
En siis silleen, että suunnittelisin tai mitään (köh, enpä), niin missä tarkemmin ottaen Solgården sijaitsee? Ruotsin etelärannikko on mainittu, mutta onko tarkempaa tietoa? Niin kuin että onko se enempi tuolla Karlskrona-Karlshamn -alueella vai ihan eteläisimmässä kärjessä Malmön itäpuolella Trelleborg, Ystad jne nurkilla vai Malmöstä länteen tai oikeammin luoteeseen? Vai kenties lähempänä jo sitten Göteborgia, vaikka minä kyllä käyttäisin siitä jo nimitystä länsirannikko tai jotain.
-
@sirpa Oikeassa elämässä siinä on Trelleborg, mutta tässä leikkielämässä Ekebystrand ja Solgården Slott mahtuu olemaan päällekkäin sen kanssa. Oon ajatellut, että silti Trelleborg on myös jotenkin olemassa ja lähin kaupunki. Ehkä sen viereen on vaan kasvanut virtuaalimaailmassa vähän lisää tilaa
Mut hei, kaikki! Solgården Slottin tarinan aloitukseen tarvittavat hepat on kaikki saaneet kuvansa ja sivurunkonsa. Herra Byen hevonen on vielä tulematta, mutta se ei ole niin tärkeä heti alussa kuin nämä kaverit.
Ilman hoitajaa on siis söpöjä heppoja: Piki, Ninja, Tara, Glitter ja Boogie. Joka heppa on tuonut mukanaan talliin myös vapaan piirostaustan omalle väelle. Jos ei huvita olla omaa väkeä, ei mitään hätää: satunnaisesti tapahtumien aikana muutkin kyllä pääsee osaan niistä käsiksi. Nythän kisoihin osallistuvalle hepalle saa käyttää syystaustaa. Ei oo pakko olla kisatuotos: saa muutenkin käyttää.
Kisoihin ootte jo osallistuneet tosi ihanasti! Kiitos!
-
Vielä on paljon aikaa osallistua avajaiskisoihin, mutta eihän sitä kannata viimeiseen hetkeen jättää. Mistä sen tietää, vaikka silloin koko homma lipsahtaisi mielestä ja joku muu veisi sen sulle kuuluvan ruusukkeen...?
-
Solgården Slottista kuuluu sellaisia huhuja, että siellä on tarina hyrähttänyt käyntiin. Varmaksihan sitä ei voi sanoa, kun en sieltä ketään sillä lailla henkilökohtaisesti tunne niin kuin Hopiavuoren hevostallilta, että voisi soittaa ja kysyä. Hevosmaailmassa nyt kuitenkin juorutaan, että Se Frimodigin Agnes etsii hevosta ja on kuulemma oikein soitellut ympäriinsä. Se on siis kai totta?
Kisoihin ehtii vielä hienosti mukaan. Älä unohda ottaa syystaustaa aloitusviestistä, jos se inspaa: sen saa kyllä sille hepalle, joka osallistuu kisoihin. Ei maksa mitään ja muokata saa just niin paljon kuin haluaa. Yksärit saavat tietenkin käyttää ihan kaikkia aloituksen taustoja!
-
Tokavipa viikonloppu ennen kisoja!! Osallistujia on ihana määrä, kiitos siitä. Mutta nyt tekin, jotka ette vielä ole ehtineet ilmoittautua, niin mukaan sieltä! Kahden viikon päästä lauantaina ei enää ehdi maileja kuulkaa lähetellä, kun silloin ratsastetaan täyttä häkää sen puolesta, että kuka saa kahmia kotiin Solgården Slottista eniten massia ja ruusukkeita.
Tarina on myös käynnissä. Olen itse viehtynyt eniten siihen, miten eri tavalla eri hahmot kohtelivat viime kisoissa Månsia, joka ei ole yhteiskunnallisesti yhtä hyvässä asemassa kuin muut. En tietenkään tunne näitä hahmoja henkilökohtaisesti, emme soittele tai mitään, mutta tuntuu että Månsin kohtelu paljasti aika paljon eräiden persoonista. Tiedän jo ainakin, mistä hahmosta en tykkäisi, jos joskus näkisin hänet vaikka kisoissa! Joko sinulla on oma inhokki?
-
Viimeinen ilmoittautumispäivä tänään!
-
@oresama
Hyvä että muistutit! Tämäkin mattimyöhäinen sai päkistettyä toisen kisatuotoksensa julki. -
Oijoi mitä kenttäratsastajia siellä äsken meni! Tuloksia on jo tullut kenttäluokista, ja aamun mittaan tulee muistakin luokista. Erityisen ylpeä tällä hetkellä oon kaikista niistä rohkeista ratsastajista, jotka osallistuivat kenttäratsastuksessa a)-luokkaan! Ne oli niin taitavia, että kaikille annettiin ruusuke kotiin muistoksi, ja oikein hepanmallisia toffeekarkkejakin.