Arabikeskustelu
-
Laitoin Tessalle viestiä
Hävettää hieman. Mutta yay, IHA toimi normaalisti ja yksi puksuni pääsi sinne kisaamaan. Jotain…
-
@anarchy Pitänee merkitä, että ko. jälkeläistä ei tunnusteta. En kyllä tiedä onko sillä mitään väliä, koska ainakaan tämä henkilö ei linkitä hevostensa sukutauluihin muita kuin vanhemmat - ja jostain syystä tätä mun oria ei ole linkitetty jälkeläisensä sukutauluun
@TK Kai se on sitten joku koodiongelma. Ajattelinkin että ois vähän hassua, jos kaikki rekisterin ulkopuoliset kasvattajat ois jotenkin… no, eivät olisi olemassa.
Harmi vaan huomata, että lähes kaikki jenkkituonnit ovat palanneet Amerikkaan kisaradoille, vaikka mun omistuksessa ne pukkaavat jo horsmaa… Onneksi aika monesta on jäänyt itelle oma kasvatti, niin linja on säilynyt. Oon tässä vuosien aikana monestikin tuumaillut, että voisin tekaista jonkun varsakatraan tai tarjota hevosia kertaluontoisesti jalostukseen - jos vaan kysyntää on. Sinällään mulla ei ole haluja palata arabien pariin. Kokeilin KWB:n ja puokkien kanssa, enkä oikein löytänyt ratsuista enää mitään inspistä. Mut varsoja voisin tosiaan teettää, jos se edesauttaa toisten harrastusta
(Ja jos jaksaisin korjata Farrin CSS-virheen…)
-
@eatnama Tää on muuten harmillista et ei linkitetä sukutauluun kaikkia sukulaisia
Liekö joku tapa ja jos omistaja ei linkitä sukutauluun niin ei sitten seuraava tai sitä seuraava koska googlella näitä sivuja ei luonnollisesti useimmiten löydy koska ovat salasanasuojattuja joten varmaan sen takia niitä edes yrittää selvittää. Sama jos jonkun hevosen sivu vaihtuu niin sivut vaan poistetaan ilman uutta linkkiä jolloin jää taas reikä sukutauluun.
Eihän niitä sivuja edes tiedä hakea ellei ole varmuutta että hevonen olemassa. Mulle on käynyt monesti niin et oon ostanut jonkun hevosen ja sitten onkin käynyt ilmi sukua selvittäessä että suku yltääkin pidemmälle. Kettuimaisinta on ehkä epätasaiset suvut.
Kulttuuri on nyt vaan liian erilainen meihin verrattuna. Ihan kaikkeen verraten. Jos ostat hevosen ja kerrot että sulla on erilainen ikääntyminen niin elät ikuisessa pelossa että se hevonen ostetaan takaisin eikä siitä edes ilmoiteta koska foorumilla on erillinen osio näille joten selaat sitä aina välillä ja toivot ettei tuu sun ostamias hevosia vastaan
Onneksi on pari luottotallia jotka myy ihan hyvillä mielin hevosia ikääntymisestä huolimatta
Omia kasvatteja on kanssa tultua myytyä useita kymmeniä (ts kaikki jämäkasvatit jotka ei ole täällä käyneet kauppaa), mut en ikinä jää vahtaan niitä koska sillä ei ole väliä mitä ne tekee myynnin jälkeen etenkin kun ne on kaikki ollut varsoja myyntihetkellä niin ei tule toivottavasti mitään ristiriitaisuuksia. Joku taisi vaihtaa syntymävuoden realistisemmaksi, mutta väliäkö sillä vaikka ketuttaakin
Oli siis joku 2018 syntynyt ja syntymävuosi oli pistetty vuosia aikaisemmaksi. Kasvattaja oli kuitenkin oikein ja vanhemmatkin linkitetty niin en jaksanut puuttua etenkin kun tiiän miten tärkeetä irl ikääntyminen on noissa piireissä.
-
Juu, minun osallistumiseni noihin tulee jäämään IHAn ja AHACkiin. En pääse rekisteröitymään muihin, koska ne lomakkeet ei yksinkertaisesti toimi, vaikka kaikki koodit ym. on oikein. Pitäkööt tunkkinsa.
-
Mä löysin yllättäen Bartlomiej al qismat nimisen orin joka on kisaamassa koko ajan kisauraansa loppuun matkaratsastuksessa vaikka nuo sivut ei päivity. Tarkoitus olis saada orille jossain kohtaa uudet sivut ja käyttää se YLA:ssa kunhan tekstit yms on kasassa. Kuitenkin jos joku haluaa käyttää sitä jalostuksessa se on vapaata riistaa ja muitakin lajeja sen kanssa voin kisata jos tarvetta on.
-
@eatnama Täällä on ainakin yksi jolle mahtuisi Farr-hevosia talliin! Mun arabiharrastus on nykyään melkeinpä sukujen keräilyä, ja Farrin hevoset on melko vähän edustettuina suvuissa nykyään. Näkisin niitä ainakin itse mieluusti enemmänkin.
Mun asiointi jenkkiharrastajien kanssa rajoittuu vain AHAC-kisaamiseen. En itse tykkää yhtään tuosta tyylistä että käytetään virtuaalihevosilla oikeiden hevosten sukuja ja tallit piilotellaan salasanojen taakse. Ja juurikin tuo linkityksen puute sukutauluissa, niin ärsyttävää.
-
Mä en vaan sinne AHACiin nyt pääse
Käyttäjätunnus ja salasana oikein, lataa vaan sen saman login-sivun esiin kun yritän kirjautua. Kenellehän tästä kannattais laittaa viestiä ja mitä kautta? En oo yhtään perillä noista foorumeista
-
@felissa Tessalle (tai Ashlee, Jenna, Mika, Noel, ehkä?)
Voi olla, että edes salasanan vaihto ei auta, kuten minulla kävi
-
-
Olipa hyvä etten ominpäin spämminyt yksityisviestiä, kun on ilmeisesti aika hermoja kiristelevä tilanne päällä. Jospa se tunnuksen deletointi ja uudelleen rekisteröityminen auttaisi.
Kiinnostaisiko ketään muuten käyttää jalostukseen tätä mun pitkäsukuista oria?
-
@felissa Ellen aivan väärin muista, AHAC koodi oli AHAC20, vaikka vanhan foorumin viesti muuta väittääkin.
Sattumalta kokeilemalla oikein. Com
-
@felissa Emira tulisi mielellään treffeille!
Orin eee. Samahat al Qismat asuu muuten meillä.
-
Noniin, nyt minunkin tunnukset toimii AHACissa ja hepat on valmiina kisaamaan.
Huomaattehan, että omien kisojen järjestäminen AHACissa on tällä hetkellä kiellettyä!
Huomasin muutaman pitäneen jo kisoja, niitä saa järjestää vasta sen jälkeen kun virallisista showsta on tullut tulokset.
-
Missähän tuo lukee? Jossain foorumin miljoonassa postauksessa, josta se olisi pitänyt osata kaivaa?
. Edit:// löytyi. Todettakoon, että parempiakin paikkoja ilmoittaa asiasta olisi ollut olemassa
-
Joo, ei oo ensimmäinen kerta kun joku on erittäin epäselvää
Siksi kävin itse kysymässä suoraan asiasta.
-
Mun tunnus deletoitiin AHACista ja uutta en saa tehtyä niin saa mun puolestani olla koko pska
En tiiä kuuluisko siinä tulla joku virheilmoitus tms mut lataa samaa login-sivua vaan uudestaan ja uudestaan.
Oiskohan joku voinu ottaa mun ainoan arabin omille kisalistoillee Jotain pientä korvausta vastaan
-
@felissa said in Arabikeskustelu:
Oiskohan joku voinu ottaa mun ainoan arabin omille kisalistoillee Jotain pientä korvausta vastaan
Mä voin ottaa jos et saa toimimaan! Siitä ei tuu virheilmotusta, se nakkaa siihen rekisteröinti/kirjautumissivulle jos se ei onnistu. Ootko kokeillu rekisteröintikoodia AHAC2020?
-
@shannon Jep! Ja uutta nickiä myös jos jostain syystä vanhaa ei voiskaan uusiokäyttää. Mut tosiaan ois kiva kun siihen tulis joku virheilmoitus et missä mättää
Tai jos joku muu pystyis ehkä luomaan mulle tunnuksen? Ja jos pystyy niin miksi mutta minä en
-
@felissa Pistin yv
(Tein felissalle tunnarit, ettei joku muu mene ja tee tuplia nyt!)
-
Viimeistä kertaa jalostukseen tarjolla kaksipolvinen domesticori White Devil SHW. Hippoksen kuvakiellon myötä siltä lähtee kuvat enkä oikein näe sille sopivan muitakaan kuvia, joten pistän sen kuoppaan.