Rupattelutopic kaikille tylsistyneille
-
Tämä viestiketju oli entisessä keskustassa varmaan yksi eniten kommentteja kerännyt, joten herätetään se takasin henkiin.
Historian kauniissa nimessä tämä topic sai alunperin alkunsa kun tipuin hevosen selästä ja pistin selkäni hajalle lähtien sairaalaan ja arvailukeskuksen hitauden takia kaipasin jutteluseuraa, joten näin syntyi rupattelutopic
Nimi kertookin, että täällä voi puhua ihan kaikeasta mitä mieleen juolahtaa.
-
Huh, täällä (Vuores, Tampere) sataa vihdoinkin! Ja ukkostakin yrittää. Täällä on hauduttu jo pari päivää melkein-helteissä, asunto nimittäin kuumenee kuin uuni heti kun vähän paistaa aurinko. Ilmalämpöpumppu on harkinnassa vahvasti. Eilenkin puolen yön aikaan sai ikkunasta katsella kun idän-pohjoisen suunnassa salamoi, mutta täällä ei vain tullut tippaakaan vettä.
Ja tästähän muutamat varmaan muistavat edellisen rupattelutopicin, kun elokuussa 2017 (muistaakseni) tuli etelä-Suomen poiki hillitön ukkosrintama ja entisessä topikissa oli melkein liveaikainen seuranta Itse olin Nurmijärvellä silloin "pitämässä taloa pystyssä" aka nyhtämässä pakastinta pois seinästä pahimman rytinän ajaksi. Se oli kyllä kauhea ukonilma ja se vesisade, huh!
-
@sirpa Mitä ihmettä, ollaanko me nykyään naapureita? Terveisin Vuores, Tampere.
-
@lissu-t
No nähtävästi joo! Me muutettiin 2018 just vastavalmistuneeseen paritalonpuolikkaaseen. Kaukaa ei tultu, Hervannasta. Mistä tulikin mieleen että pitäisi varmaan tehdä tänne esittelytopikki. En muista että oliko vanhassa, saattoi ollakin mutta ei ollut viime aikoina kovinkaan aktiivisesti pinnalla -
@Lissu-T en tiennyt yhtään että säkin oot Tampereella! t. Hatanpää
-
@siguri
Sielläkin on tullut asuttua reilu 15v sitten! Arboretum on edelleen suosikkipaikkojani Tampereella. -
@Sirpa Kyllä maailma, tai ainakin Suomi, on pieni. Muutin tähän kanakoppiini (luhtitalon alakerta) viime lokakuussa ajatuksella "no pääseehän vuokra-asunnosta pois jos ei viihdy", mutta olen viihtynyt niin alueella kuin asunnossa. Ei ihan huonosti, kun ihan sokkona muutin ensimmäiseen fiksun näköiseen asuntoon. Ette te tosiaan kyllä kaukaa muuttaneet, Hervantahan on tuossa ihan vieressä!
@Siguri Eikä minulla ollut mitään käsitystä, että sinä asut Tampereella! On mennyt multa ihan ohi. Ihme pikseliharrastajakeskus tämä Tampere.
(Nää emojit on aina yhtä karseita. :DD)
-
@lissu-t
Vuores on alueena hirveän kiva tai ainakin minä tykkään. Uusi, tietenkin, joten katukuvasta puuttuvat ne räyneiset ja "hurmaavat" vanhat betonikolossit (joo, Hervanta...) ja muut, arkkitehtuuri on monipuolista ja kivannäköistä ja sitten tämä Vuoreksen taideprojekti on aivan mahtava idea. Luonto on lähellä ja silleen kuitenkin suht vihreä vaikka monin paikoin tosi tiiviisti rakennettu. Palveluista ei nyt kannata puhua, mutta Hervannan palvelut on lähellä ja bussiyhteydet keskustaan ja Hervantaan ovat hyvät. Itse arvostan kovasti myös sitä, että autollakin isot tiet ovat lähellä, kotipihasta pääsee alle 10 minuutissa motarille etelän suuntaan ja ohitustie on sitäkin lähempänä. -
Mä asun myös (Itä-)Tampereella
-
Tampereesta puheenollen, meillä on huomenna Raholassa ns. "yard sale", mutta annetaan kasapäin tavaraa vaan pois, jos muilla olis enemmän niille tarvetta kun meillä itellä. on mattoa, astioita, tuoleja, elektroniikkaa, hiusvärejä, vaatteita, kenkiä, jne.. Että jos joku sattuu liikkumaan alueella tai muuten innostuu ilmasesta tavarasta, niin klo 10-18 välillä saapi tulla ja tarkemman osotteen saa yksityisviestitse.
-
@jesse
Saisiko sinne itse TUODA tavaraa? Niin ettei tarttis hakea pois jos eivät kelpaa kellekään? Kaverin puolesta kyselen -
Mäkin oon Tampereelta, Atalasta tosin Tänään ukkosti ja satoi jonkin aikaa niin, että sain kämpässä pidettyä kaikki luukut auki ja vihdoinkin ihanan viileää sisällä. Näiden helteiden takia on ollut tuskaa nukkua ja hyttysiäkin on niin paljon, ettei oo voinut kun yhtä pientä verkollista tuuletusikkunaa pitää aukia ja sehän ei mitään hyödytä.. Tänään aion nukkua yöni hyvin
-
@viixi Tunnen tuskasi! Asuin reilu kolme vuotta asunnossa, joka oli aivan järkyttävä sauna koko kesän ajan. Siis aivan kamala, ei siellä pystynyt oleen kun paikallaan, ilman vaatteita tuulettimen edessä ja sillonkin oli vähän tuskasta. Aloin vihaamaan ylipäätään kesää ton kämpän takia. Nyt uudessa kämpässä vaikuttaa kyllä lupaavalta, ei ole vielä ainakaan lämmennyt yhtään vaikka onkin ollut lämpimiä päiviä. Ja kas kummaa kun kotona on hyvä olla myös helteellä, olen alkanut tykkäämään taas kesästä
-
Täällä kans yks tamperelainen Tuntuu etten osaa Lentävänniemestä pois, täältä on maailmalle lähdetty ja palattu takaisin
Mulla on kämpän ikkuna ja piha pohjoiseen. Joskus mä oon katunut tän kämpän sijaintia siltä kantilta, mutta pakko sanoa, että tällein kesällä se on ihan hyvä juttu Ilta-aurinko on ainut mikä paistaa, ei tarvi edes pitää verhoja päivällä kiinni eikä asunto edes ole omasta mielestä kuuma.
-
@sirpa haha sen takia tässä itsekin yritetään ihmisiä paikalle houkutella että sitä tavaraa lähtisi eikä tarvis nähdä vaivaa sen kuljettamisessa muualle ehkä ens kerralla jos meillä on joku siirtolava niin muutkin saa tuoda!
-
Täällä on kyllä niin turhauduttavaa ajella, nopeusrajoitus motarilla on 80 km/h klo 6 - 19 välillä.. Kuulemma oli ennen 120 vai 130 km/h, mutta sitten joku keksi että vähennetään päästöjä laittamalla pienemmät nopeudet?? Myös kamerat on ihan natseja, sakko tulee jos ajat 1 km/h liian nopeasti Ilmeisesti kamerat ovat myös kaikki erilaisia, ei ole helppo kytätä.
Kohta joku keksii saman Suomessa, nopeusrajoitukset alas XD
-
Vika työpäivä ennen lomaa Ja tästäkin päivästä on ekat 4,5h takana. Nyt ootellaan vaan et kello tulee ysi ja saa puoleksi toista viikoksi hukata työavaimet ja mykistää työpaikan ryhmät. Heinäkuussa lomaillaan sit pidempää pätkää, nyt saa tällasen lyhyemmän irtioton
-
Mä pääsin vihdoin ja viimein kotiin työpaikalta ja huomenna vielä aamu ennen vklp vapaita, mikä onkin varmaan ainut tälle kesälle
Palkkanauhassa odotti onneksi kiva ylläri ja nyt pääsee taas jatkamaan säästöjä, jos vaikka saisi yhden tai kaksi kohdetta säästettyä loppuun tässä kesän aikana sekä ehkä myös muutenkin laitettua rahaa sivuun talven varalle.
Onneksi työtunteja taitaa alkaa pian tulemaan enemmän kuin tarpeeksi niin eiköhän se tästä.
-
Tunnin päästä kampaajalle, vielä pitäisi miettiä että mitä väriä sitä tällä kertaa haluaisi... Kesän kunniaksi voisi mennä hempeällä pastelliteemalla: vaaleanpunaista, vaaleansinistä tai vaaleanviolettia. Tai sitten jos yrittäisi jotakin punaisen sävyistä vaikka edellinen kerta päättyikin vähän ennakoimattomaan tulokseen. Tummaa punaista piti tulla, tummahkoa oranssia tuli ja sekin kului tosi nopeasti hiuksesta joten lopputulos on ollut aika vaalea oranssi. Ei paha kyllä. Violettikin tahtoo mennä usein tosi sinisävyiseksi, en tiedä mikä tukassa on kun se tykkää niin sinisestä pigmentistä. Tai sitten kysyn kampaajalta että mitäpäs hän ehdottaisi ja että olisiko varastossa jotakin sellaista väriä jota ei ole kokeillut vielä kellään. Se on aina hyvä metodi
-
Sain appivanhemmilta taas varmaan 1,5 kiloa raparperia mökkituliaisena, joten leipasin raparperipiirakan. Ja koska taikinaa jää aina yli (vaikka teen ohjeen mukaan), niin ylijäämästä teen sitten muffinsseja. Katsotaan mitä tapahtuu (btw kainuulaiset, multa vois saada raparperia - en saletisti saa kaikkea kulutettua...)
Täällä aletaan pikkuhiljaa laskea jälleen päiviä! Nyt kun pentu on talossa, ollut jo kohta kolme viikkoa, niin voidaan alkaa laskea päiviä muuttoon. Olisin ehkä halunnut muuttaa jo ennen Lucan tuloa, mutta Kajaanin asuntotilanne on todella huono - mistään ei meinaa löytää asuntoa, ellei sitten etsi jotakin niistä miljoonasta yksiöstä... Mutta nyt löydettiin juuri meille sopiva kerrostalokolmio hieman keskustan ulkopuolelta