Rupattelutopic kaikille tylsistyneille
-
Voi hitsinvitsit en muista yhtään mun arkku.netin kirjautumistunnuksia ja haluaisin saada sieltä vähän matskua talteen domainille.
Tai pääsen sinne arkkuun siis sisään, mutta en hallintapaneeliin Vaikka loin uuden salasanan. Äh.
edit/ yritin mennä ftp:llä arkun oman hallintapaneelin sijaan niin sanoo käyttö estetty. Great. Onneks on nykyään omalla domainilla muut.
-
Hemmetti, että voi ärsyttää. Mulla on yli tonnin kone ja silti tää tuppaa jumittamaan tiedostojen lataamisessa. Aina kun lataat koneelle jtn niin menee koko tiedostot kansio jumiin ja se vaan lataa ja lataa ja kone pitää tyyliin sammuttaa eikä sekään aina auta. En tiiä pitäiskö mennä johonkin liikeeseen kysymään et missä mättää. Alle vuoden vanha kone ja mun vanha paskakin oli toimivampi.
-
@oona Noilla faktoilla on mahdoton sanoa et mikä on vikana (koneen merkki, malli, onko ottanut kolhuja tai kaatunut nesteitä päälle..?), mutta yritä ihan ensiksi asentaa winukka uusiksi, se korjasi ainakin mun HP:n suorituskykyyn liittyvät ongelmat (henkilökohtaiset tiedostot säilyy kuten kuvat jne, mut poistaa kaikki sovellukset). Avast Cleanupilla on muistaakseni ilmainen kokeilujakso, sitä voisit yrittää myös. Mä en lähtisi kiikuttaan konetta liikkeeseen, netissä on miljoonia oppaita jotka ei maksa mitään. Eri asia jos ottanut ulkosta vahinkoa niin veisin korjattavaksi tai jos mikään muu ei auta.
Sit jos meet virranhallinnan asetuksiin (eli akku), sieltä "Muuta virranhallinan asetuksia", etsit kohdan "Suorittimen virranhallinta" ja säädät kaikki prosentit 100%. En tiedä auttaako sun mainitsemaan ongelmaan, mutta jos noi prosentit säätää maksimiin niin se tarkoittaa että sun kone toimii maksimiteholla eli parantaa myös suorituskykyä.
-
Siis mun lämmönsieto on joku 2% ja tää helle on mulle ihan hirvee. Ehin olee kassalla 45 min ni piti pitää ruokis koska olin nii out of it. Huimaa koko ajan eikä vesi auta. Pääsen töistä vasta 18.15. Tää on ihan kauheeta.
-
@nikki Mulla sama 🥵 Onneks tänään viileempi päivä.
-
@nikki kannattaa kokeilla syödä merisuolaa. Muutama kide sillon tällöin suuhun ja vettä perään. Ei maistu hääviltä, mutta auttaa siihen et se vesi ei tuu vaan läpi. Tätä tulee ite käytettyä helteillä urheillessa, kun muuten lähtee älli. Voi helpottaa sitä huimailua ees hitusen, mutta on se kyl aika paljo yksilökohtasta kuinka kestää lämmintä.
-
@eedla-s Joo ja vissy, se oikea ei niitä mehuja.
-
Mun lemppari on urheilujuomat helteellä. Siis ei mitkään energiajuomat (Nocco, Battery tms.) vaan esim. Gatorade & Dexal, koska ovat nimenomaan tarkotettu siihen neste-suolatasapainon ylläpitoon.
Täytyy kyllä myöntää, että oon helkkarin hyvä ekstrajuottaa mun hevoset lisäelektrolyyttien kanssa mutta lähtökohtaisesti unohdan vähän liian usein ite juoda..
-
Sit jos vielä ois rahaa ostella jotai vissyjä tai urheilujuomia
-
Taas ihan vihoviimeinen kerta, kun suostun mihinkään. Olin sopinut juhannukseksi omia menoja, ja lupauduin siihen päälle tekemään pari juttua sitten, jotka ajan puolesta vaatii hyvinkin päivän. Tarve juhannusviikonlopun jälkeen heti. No ei siinä, ei ongelmaa, tulee vähän tiukka aikataulu mutta eiköhän se siitä, jos tulis kotiin sitte jo lauantaina, niin vois pyhittää koko sunnuntain siihen. No, kyydit oli sidottu siis samojen henkilöiden kanssa, ja tuli vähän semmonen fiilis, että lauantai ei todellakaan onnistu kyydille, ja vasta sunnuntaina lähtiessä ei riitä aika, en voi aloittaa matkakohteessa jne jne. Risoo niin vitusti ettei voi tulla sitten yhtään vastaan meikäläistä tässä koko sopassa, että perun sitte mieluummin omat suunnitelmat, kun ei se nyt oo ku yks juhannus ja ei me ihmeellisiä oltais edes itse tehty, mutta kuitenkin.
-
@humutin Kuulostaa vähän nettikirppistouhulta Oon lukenut tota ryhmää missä jaetaan ei niin ihania kirppiskokemuksia niin oon ihan järkyttynyt siitä miten röyhkeitä ihmiset on. Jos myydään halvalla tavaraa, niin tietty siitä tingataan tai tullaan paikalle "Mulla on vaan x määrä käteistä joten voinko saada tavaran sillä hinnalla". Tai sit jos joku lupautuu kuskaan ilmasen krääsän johonkin niin tietty sillo tehdään oharit (oharit tehdään myös silloin kun ollaan sovittu tapaaminen).
Oon lukenut tota ryhmää niin paljon et en tuu ikinä myymään varmaan mitää nettikirppiksellä.
-
Huomenta 🥴 oon nukkunu 23h ja vielki vois vähä jatkaa vaan ku pitäis viihtiä ottaa jalat alle ja kävellä kotiin.
-
Eka koronarokote saatu 🤪 Oli kyllä tosi hyvin ohjattu tilaisuus ja hyvin huomioitu myös turvavälit!
Tuliko virtuaaliheppakansalle mitään oireita rokotteesta?
-
@siguri mulla on huomenna edessä eka piikki niin jännää nähdä että miten käy sitten illan työvuoron... Taidan ehkä napata itselleni suoraa vain jonkin helpon ja kivan työtehtävän missä ei tarttis rasittaa kättä
-
@siguri Mulla ei tullut Pfizerista muuta kuin pistoskohta kipeäksi, eli vähän sattui nostaa piikitettyä kättä ylös. Ei ole mun tutuillekaan tullut sen kummempaa oireilua 1. rokotuksesta. Kuulin tosin kaverilta, että Modernan 2. pistoksesta tuli kuumetta ja kunnon liskodiskoyöt. Hänen lisäksi myös moni työkaverinsa sai samat oireet ja heillä olikin kunnon joukkosairaslomat rokotuksen jälkeen (pieni toimisto ja saivat työpaikan puolesta kaikki samaan aikaan rokotukset).
-
Hei! Kuvaajaihmiset. Sigma 55-200mm f/4-5.6 DC objektiivi, kannattaako hommata? En siis oo mikään himokuvaaja, omistan canon 600D eikä oo siihe mitää objektiiveja sopiiko esim ravikuvaukseen? Yhellä tutulla ois 80€ myynnissä ja ei vaikuta pahalle hinnalle
Edit// mistä ees tiiän sopiiko tuo (tai mikään) objektiivi mun kameraan?
-
@siguri ite sain modernaa ja käsi tuli ihan älyttömän kipeeksi yhen päivän oli sillee ettei saanu ees paitaa päälle ilman et teki mieli itkeä, sit helpotti
-
Huomenta vol. 2, otin vielä varulta noide noin vuorokauden unien päälle pienet 3h päikkärit.
-
@siguri mulle pistettiin kans Pfizer, JP:n tapaan ei tullut muuta kuin pistoskohta helläksi. Viime loppusyksystä otin influenssarokotteen ja pneumokokkirokotteen samaan aikaan, olin kolme päivää raato, niin vähän jännitti et lahoanko vai en.
-
@siguri
Ekan satsin sain AstraZenecaa silloin kun se ei ollut vielä käyttökiellossa. Tuloksena sain kaikki luvatut sivuoireet, oli kuumetta 2 päivää, päätä särki 4 päivää, lihaksia kolotti, pistoskohta oli kipeä, vilunväreitä (varmaan kyllä kuumeesta johtuvia) ja mitä kaikkea muuta. Ei ollut hehkeä olo kyllä silloin.
Tokana annoksena tuli sit Modernaa, mä olen näitä "ristiinrokotettuja". Mediassa oli uhkailtu että tokasta rokotteesta tulee vielä stydimmät sivuoireet ja ristiinrokotuksista varsinkin, joten en kauhean innolla odottanut. Tuloksena oli se, että rokotusta seuraavana päivänä oli vähän pää kipeä (meni ohi Panadolilla) ja siinäpä se sitten oikeastaan olikin.