Piirroskeskustelu
-
@marjahilla uhh onpa ihana toi musta vÀritys, oikein mustan musta!
Ja sitten iski lusitanokuume! TÀstÀ tuli oikein tÀmmönen barokkirunkoinen tankkeritamma. Ainoa vaan, ettÀ mulla ei ole edes sopivaa hevosta jolle laittaa tÀmÀ kuva, ehkÀ mun pitÀÀ hommata sellainen.
Olisi muuten hauska nÀhdÀ/tietÀÀ, miten muut vÀrittÀÀ kimoja! MÀ itse olen kokenut helpoimmaksi ja hauskimmaksi tavaksi vÀrittÀÀ hevoselle ensin pohjavÀrin (yo. tapauksessa ruunikon vÀrit) ja sen pÀÀlle toiselle layerille alan vÀrittÀmÀÀn matalalla opacityllÀ vaalean(harmaan) eri sÀvyjÀ.
-
@jodochus Onpa tosi kivasti tommoisia pieniÀ yksityiskohtia vÀrityksessÀ
MÀ itse kammoksun kimoja Siks omistankin vaan kaks ja toisella nÀistÀ on vaan pÀÀkuva En oo löytÀnyt sellasta kivaa tekniikkaa, kun jotenkin niin kauheasti eri vÀrejÀ yhessÀ hevosessa ja ne vaihtelee niin satunnaisesti jotenkin... Varmaa kans syy miksen oo löytÀny tyyliÀ kimoille on se etten niitÀ piirrÀ. PitÀÀ kokeilla tÀtÀ sun mekaniikkaa, jos siitÀ tulis jotain! -
@jodochus Joo sama ku Ruuvarilla, vihaan vÀrittÀÀ kimoja ja yleensÀ lÀnttÀÀn niihi vaa erisÀvysii ruskeenharmaita
-
@jodochus Kiitos! Ja tiedÀtkö vielÀ mihin tÀmÀ sinun upeus tulee? HÀllÀ ei oo ilmeisesti vielÀ sivuja, mutta kiinnostaisi kÀydÀ kyttÀilemÀssÀ vÀlillÀ
Kimot on muuten mun mielestÀ tosi kivoja nykyÀÀn TÀssÀ on jotain mun uusimpia. Rautiaankimo Biss, mustankimo Blanca ja ruunikonkimo Nixe Nestor on cremello, mutta mun mielestÀ yks onnistuneimmista vaaleista hevosista mitÀ oon vÀrittÀnyt! MÀ vedÀn ensin pohjavÀrin, yleensÀ joku sellainen vÀhÀn johonkin vÀriin taittava ja sitten pÀÀlle teen ensin varjokohdat, sitten valot ja lopuksi lisÀÀn jotain erikoista vÀriÀ.
MÀ tykkÀÀn kÀyttÀÀ yksityiskohtina ns "epÀluonnollisia" vÀrejÀ jostain syystÀ. En tiedÀ mitÀ jengi on niistÀ mieltÀ Tarkoitan esim tuossa Biss tamman kuvassa on pinkkiÀ ja Nixen kuvassa tuollaista vihreÀnturkoosia. Tuntuu ettÀ ne tuo jotain eloa ja on vÀhÀnkuin mun juttu
-
@marjahilla SilleenhÀn niitÀ vÀrejÀ onkin hyvÀ kÀyttÀÀ varjostamisessa ja valottamisessa! Tuo paljon eloa ja syvyyttÀ piirrokseen. MÀ on hiljalleen oppinut tekemÀÀn samaa Esim tÀstÀ pÀÀkuvasta oon tosi ylpee ja violetit ja punahtava purppura tuo rautiasta vÀriÀ hyvin esiin. MÀ tykkÀÀn tosi paljon, kun sÀ kÀytÀt vÀrejÀ tolleen! Erityisesti toi Nixen kimo vÀritys on tosi onnistunut
-
@Marjahilla TodennÀköisesti siitÀ tulee yhden mun hahmon heppa.
Kun vaan keksis sille nimen niin pÀÀsisin sivujen tekoon. :'Dedit. tamma sai sivut, siitÀ tuli Gaia.
Noi sun kimot on kyllÀ hienoja, kuten myös cremellokin! Samaten mÀ ainakin tykkÀÀn tuosta ettÀ kÀytÀt pinkkiÀ ja vihreÀÀ yms varjostuksissa, ne tuo kuvaan heti elÀvyyttÀ ja onhan tuo muutenkin persoonallinen tapa varjostaa. PitÀisi itsekin oppia kÀyttÀmÀÀn reilummin vÀrejÀ eikÀ olla niin arka.
@ScrewDriver illÀ kanssa tuo pÀÀkuva on hieno, purppuran sÀvyt kuultaa hienosti! -
Redraw, yritys nro 3 :'D Jos tÀÀ vaikka onnistuis?
YlhÀÀltÀ alas vanhimmasta uusimpaan.
-
Jotain uutta tulossa taas AAhh.. voiko tÀn vaan rajata nÀin ettei tarvis uskaltaa yrittÀÀ enempÀÀ. TiedÀ nyt sit tuleeko tÀÀkÀÀn taaskaan omaan kÀyttöön.
-
-
Oisko tÀÀllÀ taas rakenneapuja
Haluisin yrittÀÀ sellasta rakennekuvaa joka vois periaatteessa jo pÀrjÀtÀ PKK rakennenÀyttelyissÀ, yleensÀ vaan eivÀt pÀrjÀÀ, siksi apuja taas huutelen!
Rotu sinÀnsÀ vaikea, kun on sellainen risteytysrotu, kuin gaited baroque, mutta auttaisko se, ettÀ mallikuvina oon yrittÀnyt kÀyttÀÀ kuvia lusitanoista ja pasofinoista?
TÀssÀ kuva siis:
Saa sanoa iha mitÀ vaa mitÀ sieltÀ huomaa, yritÀn hioa tÀstÀ mun taidoilla mahdollisimman hyvÀÀ ^^
PS joku tossa naamassa hÀiritse, mutten osaa sanoa, ettÀ mikÀ ja vÀhÀn samaa osassa kavioista..
-
@valooooo En löytÀnyt tuon rodun rotumÀÀritelmÀÀ ollenkaan niin taitaisi mennÀ tilastonÀkökulmasta. MitÀ rotuja tÀhÀn oltiin suunniteltu?
PitkÀlti kaikkia rotuja kattavat yleisjutut löytyy topan ekan viestin linkeistÀ. Halusitko ettÀ tÀmÀ kÀydÀÀn niiden nÀkökulmasta lÀpi?
Oli miten oli niin tÀmÀ rotuvalinta on kyllÀ tosi rohkea, onnea matkaan.
-
@lithy Ihanaa nÀhdÀ redraw-juttuja! Itsekin eilen otin rennossa hengessÀ kaksi vanhaa tarinakuvituskuvaa ja aloin niistÀ yhdistellÀ uutta versiota mallikuvia hyödyntÀen. On kyllÀ tosi avartavaa ja motivoivaa huomata, mitkÀ asiat omassa piirtÀmisessÀ on vuosien aikana kehittyneet.
NÀissÀ sun redraw-kuvissa on jokaisessa vahvuuksia: ekan ja tokan version vÀlillÀ on selvÀsti kaula ja rungon ylÀlinja muuttuneet parempaan pÀin, uusimmassa on turvan hallitsevuus pÀÀstÀ kadonnut ja kintereeseen ilmestynyt hallitumpaa muotoa; luusto on aiempaa sÀÀnnöllisempÀÀ/varmaotteisempaa.
Jos vanhemmista jotakin kehiteltÀvÀÀ ottaisin uusimpaan, niin kaulan liittymÀn korkeus on ehkÀ jo aavistuksen liioiteltu (ehkÀ jo se helpottaisi, ettÀ letit loppuisivat lyhyempÀÀn sen sijaan ettÀ jatkuvat vielÀ sÀÀn pÀÀllÀ, niin kaula ei nÀytÀ tulevan niin taakse runkoon) ja selkÀ-lanne-lautaslinja jo kovin suora, sitÀ kehittÀisin kakkosversion mukaiseen soljuvampaan suuntaan NÀtti vÀri ja kaunista tekniikkaa on kaikissa!@Utu Niin ihanan ilmeikÀstÀ ja elÀvÀistÀ linejÀlkeÀ, tosi nÀtti "kÀsiala"
@Valooooo Ihana runsas- ja lainehtivajouhinen hevonen ja nÀyttÀvÀn ryhdikÀs! Hmm, mikÀhÀn tossa pÀÀssÀ voisi olla - jÀin sitÀ katsomaan, kun siitÀ kysyit. Mietin kiertyykö sen turpa ehkÀ vÀhÀn? Ts. katsoo tuota silmÀn alla kulkevaa luustoviivaa ja turvan/sierainten linjaa, niin nÀyttÀÀ etteivÀt ole ihan samansuuntaiset. Olisikohan siitÀ apua viilailuun
@AnneL innoittamana kolusin itsekin tÀmÀn vuoden kuvia lÀpi lemppareiden varalta (ihana nÀhdÀ teidÀn muiden valintoja, ootte kyllÀ taitavia ja monipuolisia piirtÀjiÀ! Erilaisia tyylejÀ ja aiheita, piirrosgallerioiden suola), ja ehkÀ ne nÀmÀ olisi (satunnaisessa "miten nyt sattui löytymÀÀn" -jÀrjestyksessÀ):
-
Pikin galleriasta kisaili kevÀinen maastoestekuva ja talvinen poseerauskuva, mutta lopulta alempi vei voiton. TykkÀÀn fiiliksestÀ, taustaa oli kiva tehdÀ ja erilaisilla vÀritystekniikoilla tuli leikiteltyÀ. Rajausta vÀljentÀisin nÀin jÀlkikÀteen, mutta toisaalta, menkööt tuommoisena instagramhenkisenÀ tiiviinÀ neliönÀ.
-
Grannin ja Riesan yhteiskuvia on ollut hirmu kiva tehdÀ. TÀmÀ niistÀ varmaan oma suosikkini, hempeÀ vÀrimaailma ja vauhti sen kai tekee:
-
Pisanjin Power Jump -kuvaa tuli nyherrettyÀ ja mietittyÀ moneen kertaan, miksi halusinkin puhtaanvalkoisen kimon (samastun muiden esittÀmiin kimotuskailuihin, niitÀ on raastava tehdÀ vaikka onnistuessaan ihania ovatkin). Ohueen lineen (joita en ihan kamalasti tee) kÀytin julmetusti aikaa, eikÀ vÀrityskÀÀn mikÀÀn lÀpiheitto ollut. Yksityiskohtia, joista tykkÀÀn, on lettien varjot kaulalla ja suitsien valkoiset "koristetikkaukset"/mitÀ ne nyt onkaan. Sivumainintana Zilveradon PJ-kuva, jonka linen ja taustan teosta tykkÀsin tosi paljon.
-
Kahden blogihevosen gallerioita koristava vauhdikas kuva, joka tehtiin yhteistyössÀ Annen kanssa: piirsin ratsukot, lÀhetin ne eteenpÀin ja sain takaisin hepat laukkailemassa Annen tekemÀssÀ mielettömÀn nÀtissÀ maisemassa. Kuva on varmasti kymmenkertaisesti hienompi kuin olisi ollut yksin mun tekemÀnÀ!
-
Rakennekuvakategoriassa suosikiksi nousi kyllÀ Kidin kuva. Se syntyi jotenkin vaivattomasti ja tavoitin haluamanilaisen yleisfiiliksen hevosesta: siinÀ on Kidiin sopivasti ryhtiÀ ja raamia, ei liian moderninsirpakka mutta kuitenkin aika atleettinen.
TÀssÀ huomasin, ettÀ selvÀsti itelle parhaiten mieleen jÀÀneet kuvat tavoittaa jotain just siitÀ hevosesta tai sen tarinasta ja/tai miljööstÀ, ja on tekoprosesseiltaan olleet sellaisia, ettÀ ovat joko sujuneet aika vaivattomasti tai antaneet tilaisuuden harjoitella pitkÀjÀnteisesti jotakin asiaa (lineÀminen, vÀritystekniikat, valotus, vÀrimaailmat tms.). Kai "piirtouran" edetessÀ kontekstilla ja kehittymisellÀ on koko ajan mulle enempi merkitystÀ. Ei ole aikaa ja mielenkiintoa piirrellÀ niin paljon vaan nopsia inspiskuvia vaan joku juju pitÀÀ piirtÀmisessÀ olla, oli se sitten tarinan ja tunnelman ilmentÀmisen tai jonkun teknisen jutun treenailu. HirveÀ halu on kehittyÀ! Kun olis vielÀ aikaa paneutua harjoittelemiseen, sitÀ on vÀhÀn ikÀvÀ
-
-
@lynn ihanaa nÀhdÀ sultakin pitkÀstÀ aikaa piirroksia SÀ se jaksat aina panostaa taustoihin! Vois itekin ottaa ens vuoden piirroslupaukseks tehdÀ myös taustoja... jospa vaikka piirroksiin ensin tekiskin taustat ja sitten vasta itse kohteen
-
TÀmmönen siitÀ lopulta sit tuli En tiiÀ oonko tyytyvÀinen tÀhÀn vai oonko olematta, mutta sainpahan tehtyÀ loppuun ja taustankin uskalsin jotenkin vÀkertÀÀ.. -
@valooooo hyvÀltÀ nÀyttÀÀ!
Ideoita hiomiseem: PÀÀ on ehkÀ nyt hieman ison oloinen koko kroppaan verrattuna, mikÀ yhdessÀ noin ryhdikkÀÀn kaulan kanssa tekee vÀhÀn levottoman vaikutelman mallina olleilla roduilla on tietysti kyllÀ aika "pitkÀ" pÀÀ ettÀ ei se rotuleimaa haittaa, mutta olemus voisi olla sopusuhtaisempi jos pienennÀt pÀÀtÀ vÀhÀn (+ kaulan lievÀ rentoutus voisi kans olla hyvÀ kokeilla).
Ja sitten takaosa on kans iberialaistyyppisillÀ "lÀntisillÀ" ratsain työhön kÀytetyillÀ roduilla yleensÀ aika neliskanttinen/iso. Lautanen on sulla vÀhÀn kapean oloinen nyt, "itÀisemmÀn" tai ravurimman mallinen (ei itÀmaisen arabiverisessÀ mielessÀ, vaan siis sellaisen sapelijalkaisen suokki-mongoli-intialaisen). Jos vertaat nÀitÀ kahta, niin kÀrjistÀen suokilla lautasten "kolmio" on kapeampi verrattuna tasasivuiseen argentiinalaiseen.
Mutta ÀlÀ ota nÀitÀ kiveen kirjoitettuna, ei munkaan kuvat aina PKKssa pÀrjÀÀ Toivottavasti kuitenkin auttaa pohtimaan!
-
VielÀkÀÀn ihan tyytyvÀinen tÀhÀn Tesoron uuteen rakennekuvaan, kun varjostaminen pÀdillÀ vaikeaa. Onneksi @Razeback tausta ehkÀ pelastaa kuvaa
Laitetaan kuitenkin vertaukseen Tesoron vuoden vanha kuva...
@jodochus en kimo on aivan ihana TykkÀÀn tuosta vÀristÀ @Marjahilla n pitkÀkoivista puhumattakaan, ihana tausta
@Lithy n varsakuva on sievÀ ja ihanan tasainen vÀri!
@Utu lle tulossa hyvin symppis heppa, ei mua ainakaan rajattukuva haittaa
-
Aikuiskuva Ximenalle
-
@lithy Joo, se on kai melko harvinainen, löysimpÀ joskus jostain "NÀÀ on barokkeja ja nÀÀ on barokkiristeytyksiÀ" listasta ja olin ihan heti, ettÀ uu minÀpÀs haluan. Ja kiitos, tykkÀÀn kerÀtÀ nÀitÀ ihmeellisyyksiÀ itselleni nÀemmÀ.
Ei oo oikeestaan vÀliÀ mistÀ nÀkökulmasta tÀtÀ puidaan, kunhan saisin sitÀ paremman nÀköiseksi edes jonkun verran ! Tosiaan rotuina tÀssÀ on mallina kÀytetty niitÀ lusitanoja ja pasoja, ja kyseisen hevosen suvusta niitÀ itseasiassa löytyy. En tiedÀ oonko risteyttÀny mitenkÀÀ rotumÀÀritelmien mukaan, mutta olisko ollu paso x warlander ja toinen vanhempi paso x lusitano
@Lynn kiitos, voi ollakin! Toi nimenomainen pÀÀn asento/kuvakulma on kyl mulle hirmu vaikeaa Jos en saa sitÀ korjattua, niin saattaa vaihtua koko asento
Taidan seurata sua instagramissa ja noi listaamasi kuvat on kyllÀ sellasia, joita on itsekin tullut ihailtua!
@Jii Kiitos! Voi olla, ettÀ toi pÀÀn koko, jonka mainitsit on yks niistÀ asioista, jotka hÀiritsi! Ja kiitos muistakin vinkeistÀ PistÀn nÀitÀ korvan taakse, kun nyt ei taas hetkeen taida olla aikaa jatkaa rakennekuvia (Joulukuvia kiireellÀ pitÀis tehtailla ennen joulua oops.)
-
Nyt on kyllÀ pakko myöntÀÀ ettÀ homma on menny kusiseks KÀvin aivokasvaimen takia leikkauksessa ja nyt oikea kÀsi ei toimi. Se kÀsi, jolla piirrÀn ei toimi!!! MitÀ helvettiÀ!! TÀn pitÀs kai olla vaan vÀliaikaista, mutta haluisin piirrellÀ jotain joulukuvia, enkÀ pysty kun moti on ihan nollassa tÀn takia KyllÀ tÀllÀ jotain kÀdellÀ ihan perustoimintoja tekee, mutta turhauttaa kun hienosÀÀtö ei onnistu
-
@kioja Ihan hemmetin kurja juttu! Voiko sillÀ tehÀ jotain fysioterapian tyyppisiÀ
harjotuksia millÀ sais pikkuhiljaa hienosÀÀtöÀ takasin? EihÀn se kyllÀ heti tÀhÀn hÀtÀÀn millÀÀn auta, mutta kuitenkin