Yleislaatuarvostelu - YLA
-
@yla Perinteiset, porrastetut, ravurit ja laukkurit kaikki max 20 pisteelle. Lisä(kisa)pisteet ei ole minulle niin iso ongelma, mutta toivon että niitäkin voi kerätä kisaussuunnasta huolimatta kaikille edellämainituille tai ne otetaan pois. Perinteisten mahdollinen rajaton kisaus ja muiden pistekategorioiden ohitus tässä on ollut isoimpana ongelmana.
-
@yla said in Yleislaatuarvostelu - YLA:
0,5-1p osallistuminen / voitto joko suurkilpailusta tai isommasta tarinakisasta
Näin tuomarin näkökulmasta jos tällainen pisteytys tulee niin täytyy olla lista mitä lasketaan suurkilpailuksi ja isommaksi tarinakisaksi. Ettei tarvi arvailla.
Minusta olisi ehkä selkeämpi ettei aleta erittelemään suurkilpailuja jne. Kisoista max 20 pistettä, ihan sama tyylistä ja lisäksi sitten lisäpisteet tarina/tuotoskisoista Ja minusta ainakin kisojen lisäpisteet menee näppärästi tuossa kisaosion yhteydessä. Pistemäärällä tuskin on väliä kun suurin pistemäärä tarinakisoista viimeisessä kahdessa tilaisuudessa taitaa olla 3p tai vastaavaa -
@mari-h joo jotain listaa tietenkin tehdään ja varmaan pääasiassa tuo koskisi ravi- ja laukkapuolen isoja kisoja kun ratsupuolelta voisi ottaa varmaan ihan vapaasti kaiki tuotoskisat mukaan?
-
@yla said in Yleislaatuarvostelu - YLA:
@mari-h joo jotain listaa tietenkin tehdään ja varmaan pääasiassa tuo koskisi ravi- ja laukkapuolen isoja kisoja kun ratsupuolelta voisi ottaa varmaan ihan vapaasti kaiki tuotoskisat mukaan?
Omana ehdotuksena ravipuolelta olisi mahdollisesti VRER:n suurkilpailulista. Periaatteessa kuka vaan pystyy järjestämään arvokilpailuja omalla tallillaan. Mutta nämä ehkä ovat hieman virallisempia suurkilpailuja.
-
Syyskuun tuomarimaili on lähtenyt yöllä tuomareille ja vielä mahtuisi uusia tuomareita remmiin. Tarvetta olisi seuraavasti:
Rakenne 1
Kisapisteet 3
Lisäpisteet 1
Jalostus 3
Tekstit 2 -
@yla Niin oliko tässä ehdotuksessa tarkoitus pitää perinteiset rajattomina kun niitä ei ole mainittu toisin kuin muut?
-
@lithy Liian hyvinhän tää ois menny jos mikää ei ois menny mettään
Ei oo tarkotus jättää niitä rajattomaksi vaan menevät samaan pisterajaan. Vissiin ajatus ja sormet ei oo taas ollu samalla sivulla ja ajatellu enemmän ku kirjottanu…
-
@yla Joo no siks mä hämmennyin tossa.
Jos lisäkisauspisteisiin kelpaa perinteisten osallistumiset niin laittaisin niiden maksimin kymppiin.
Jos kelpaa tuotokset/tarinat/suurkilpailut niin en itse laittaisi rajaa ja niillä ei ole mulle sen suurempaa merkitystä.
-
@yla Oliks näiden muutosten läpiviennissä millanen aikataulu nyt kun niitä ei ilmeisesti vastusteta? Uskaltaako jo valmistella hepat niin että ne ei tarvitse loputtomia kisoja?
-
@lithy Kisapisteet tulee voimaan 10/21 kun tosiaan mitään soraääniä ei oo kuulunut. Tähän tilaisuuteen en halunnut sitä ottaa koska aikataulu olisi ollut tiukka + halusin tosiaan nähdä mitä mieltä kansa on asiasta.
Tarvittaessa lokakuulle keretään tekemään myös muitakin pistemuutoksia jos jokin muu kohta pisteytyksestä ei toimi nykyisellään
-
@yla Edelleen huutelisin jalostusosion suuntaan, että sinnekin voisi ne muutamat pikku uudistukset tehdä lokakuun tilaisuuteen Aiemmin tähän chättiin ne laittelinkin.
-
Mielellään jatkan tuomarina ja tuomaroisinkin oman osuuden pian, mutta olisi inspiksen kannalta hyvä, että edelliset tulokset olisivat paketissa, ennen seuraavaa tuomarointipyyntöä Mikäli tuloksia ei tulisikaan ja tilaisuudet eivät valmistu, olisi turha laittaa tunti omaa aikaa tuomarointiin. (Vaan meitsin mieliåide )
-
@AnneL Samaa mieltä tästä asiasta! Siinä on sitten vaarana, että alkaa kertyä keskeneräisiä tilaisuuksia. Mikäli edellinen tilaisuus ei ehdi valmistua, niin sitten jää vain yksi kuukausi välistä. Tuskin kenenkään maailma siihen kaatuu
-
Mä yritän saada heinäkuun tilaisuuden vikat pisteet pois vapaapäivinä mä vaan tarkistan pisteet niin tuhanteen kertaan että oon hidas tuomaroija
-
Tässä kun näitä pisteitä veivataan ees taas niin voisiko laukkureiden pisteitä vilkaista vähän sillä silmällä?
Meinaan tämän hetken pisteytyksillä tämä komistus saisi täydet pisteet voitettuaan yhden kilpailun, joka on samalla sen ainoa kilpailu.
Sen statistiikat on siis 100/100.Esim vanhassa PLJL:ässä huomioitiin voittosumma, ehkä se toimisi tässäkin?
-
@anarchy joo on mahdollista ja en muistaakseni tuossa ehdotuksessa niihin koskenutkaan. Jos löytyy jotain ehdotusta siitä että miten pisreytyksestä saisi paremman niin saa kasata ehdotusta ja laittaa sitä tulemaan
Uusi pisteytys tulee käyttöön 1/22 joten tässä on vielä aikaa säätää pisteitä kuntoon.
-
Miksi uusi pisteytys tulee käyttöön vasta ensi vuoden alussa eikä seuraavassa avattavassa tilaisuudessa?
-
@lissu-t asiasta tuli sen verran iso polemiikki että siirsin käyttöönottoa. Tästähän ei ole myöskään ollut mitään kiveen kirjoitettua ilmoitusta olemassa mikä on omalla tasollaan tuonut lisää bensaa liekkeihin.
Lokakuun tilaisuus saattaa myös jäädä välistä jotta saan kiinni nämä kaksi puuttuvaa tilaisuutta. Tästä kuitenkin tiedotetaan lisää viimeistään ensi kuun alussa.
-
@yla Täällä on kuitenkin jo pari tuomari-/osallistujatoivetta tullut pisteytysuudistusten käyttöön ottamisesta. Suosittelisin ottamaan uudistukset mahdollisimman nopeasti käyttöön (voi olla, että ne vaativat vielä hiomista; käytännössä jokin asia voi toimia heikommin tai jopa paremmin kuin ajatuksen tasolla). Pahimmillaan porukka ei edes osallistu ennen uudistusten läpiviemistä.
Lokakuun tilaisuuden välistä jättämistä suosittelen suurella lämmöllä, edelliset valmiiksi ja sitten vasta seuraavan tilaisuuden kimppuun. Kaikkein reiluinta niin osallistujille, tuomareille kuin sinulle ylläpitäjänä. Kenenkään maailma ei kaadu taukokuukauteen tai vaikka useampaan, mutta kerääntyvät, tuloksia odottavat tilasuudet ärsyttävät ja harmittavat, minkä lisäksi niistä kasaa herkästi paljon henkistä kuormaa ja paineita itselleen ylläpitäjänä. Joten ihan reilusti se lokakuu välistä, kun tuolla on kaksi keskeneräistä tilaisuutta ennestään.
Kyllä se siitä, nyt vaan leuka pystyyn, rohkeasti tekemään ne muutokset (sitä polemiikkiakaan ei kannata pelätä, täällähän on ollut ihan asiallista kritiikkiä aiheesta, ei henkilöstä?) ja etsimään hyvä, itselle sopiva rytmi tuomarointiin sekä sivujen päivittelemiseen oman IRL-arjen ehdoilla.
-
Minä tuomarina myös toivoisin, että lokakuu jätetään suosiolla välistä ja viilaillaan sen kuukauden aikana pisteytyksen uusi malli kuntoon ja hoidetaan edelliset kuukaudet maaliin. Marras- ja joulukuun voisi sitten tuomaroida uudella pisteytyksellä, ja jos vielä havaittaisiin muutostarpeita, voitaisiin niitä kokeilla sitten taas tammi- ja helmikuun tilaisuuksissa. Tämän hetkinen jalostuspisteytys on mulle jotenkin henk.koht. tällä hetkellä tympeä ja vähän raskas tuomaroida. Ei se täydellinen saati edes mikään erittäin hyvä omasta mielestä ollut ennenkään, ei todellakaan, mutta tämä lisäpisteshow vie nykyään jotenkin mehut tuomaroidessa täysin ja siksi toivoisin muutoksia nyt enkä ensi vuonna
Lisäksi toivon, ettei siellä ylläpidossa ole epätoivoinen olo tai varsinkaan sellainen olo, että on joutunut jotenkin silmätikuksi tai mitään muutakaan. Tahdon korostaa, että olet tehnyt aivan loistavaa työtä ja kiitän suuresti, että olet ottanut tämän valtavan lafkan hoitaaksesi Pisteytyksestä olen keskustellut monen monta vuotta ennenkin ihan kaikkien ylläpitäjien kanssa ja kaikki ohjeet tai huomautukset, joita jakelen, on puhtaasti tarkoitettu hyvällä - tarkoituksena ei ole missään nimessä tykittää uutta ylläpitäjää millään valituksella, vaan puhtaasti YLAn toimivuutta ja kehitystä ajatellen
Lisäksi tahtoisin jälleen muistuttaa, että laittaa rohkeasti viestiä ja pyytää apua, jos aika on kortilla! Minä esimerkiksi olen lokakuussa paljon vapaalla ja ehtisin vaikka kirjoittaa uuden jalostusosion pisteytyksen puhtaaksi - tai vaikka koko pisteytyksen, jos vaan kerrot, mitä muihin osioihin piti muokata. Voisin sen sitten lähettää sinulle tarkistukseen ja sinun kauttasi se kenties tulisi tänne julkiseen tarkasteluun Ja jos siellä jotain puuttuvia pisteitä tai yhteenlaskua viime kuulta on, niin heitä ihmeessä viestiä. Tämänkin kuun tilaisuuden kanssa ehdin auttaa, jos tarvis (just tässä naputtelen omia jalostuspisteitä kasaan syyskuulle). Yksin ei tarvitse ahertaa, vaikka ylläpitäjä onkin!