AI kuvageneraattorit
-
Kun alkoi tuo mun kuvatopa luisumaan raiteiltaan, niin loin näille kuvageneraattoreille oman topan.
Keskustelu vapaata, kysy vinkkejä miten promptata tai esittele taidettasi.
Linkkivinkkejä:
Kuvageneraattoreja pilvessä:
Midjourney: Disrcord botti, saat alkuun 25 ilmaista promptia, lisää saat maksamalla
DreamStudio Lite: webbi appi, jonkin verran ilmaisia prompteja, lisää saat maksamalla
Dall-E: webbi appi, muutama ilmainen prompti, lisää saat maksamalla
WomboArt: webbi ja mobiili appi, ilmainen
NightCafe: webbi appi, maksullinen
Artbreeder: webbi appi
AISEO Art: webbi appiOmalle koneelle asennetavat
Stable Diffusion UI by cmdr: ilmainen
Satble Diffusion UI by Automatic1111: ilmainenYoutube kanavia
Aitrepreneur
Olivio Sarikas
TokenizedAIDiscord kanavia
Aitrepreneur
Stable Diffusion UI by cmdr -
Huvin ja hyödyn vuoksi (eli oman jatkuvan luovuusvimman taltuttamiseksi) oon näitä AI kuvia tehnyt nyt muutamia. Joskus aikaisemmin tein näitä myös, mutta se vain sitten jäi. @Tilli n topa sai mut kaivamaan ohjelmat taas esille en aikaisemmin ajatellut, että näitä kuvia käyttäisi virtuaalihevosilla tai koirilla, mutta miksipä ei joskus tulevaisuudessa ehkä, kun jälki miellyttää tarpeeks omaa silmää.
Tässä nyt muutamia viime päiviltä.:
Vähän koiria, ne onnistuneimmat
Kopukoita
Piirrostyylillä:
Lisää voi katella täältä. Lisäilen uusia aina kun ehdin ehkäpä jossain välissä myös tekaisen kansion vapaasti kopioitavia varten.
-
Tämä on vissiin sitten realistisempi keppihevonen?
-
@elisa Saan näistä "realistisista" kuvista jotain epämukavia uncanny valley -fiiliksiä, mutta vain hevosversiona. MMmffhmmpff... Nuo "piirrokset" sitten taas toisaalta on kivoja.
Mutta miten tämä siis toimii? Mistä AI hakee kuvat, joilla näitä tekee ja miten tekee? Netistä vaan randomisti poimii ja yhdistää? Vai jostain kuvapankista?
-
@alexiina-c lyhyesti selitettynä suunnilleen näin: ohjelmalle on opetettu kasa kuvia yhdistettynä kuvaileviin termeihin. Ohjelma sitten oppii toiston myötä että "hevonen" tarkoittaa kohdetta jolla on neljä jalkaa, pitkä kaula ja häntä. Kasa kuvia on siis justiinsa eri kuvapankeista poimittuja kuvia (jopa niin että joskus noihin kuviin saattaa tulla selviä istock leimoja yms yms!), sitä en osaa sanoa miten kuvien alkuperästä on huolehdittu. Eli siis että onko vaan randomisti käyty netissä olevia kuvia läpi vai onko ostettu käyttöoikeuksia jne jne. Ja onko se nyt ihan laillista randomisti nappaa kuvia netistä ja opettaa niillä... Siksi suositellaan että kun käyttää img2img generointia, niin alkuperäinen kuva olisi vapaastikopioitava tai toki itse otettu.
Nyt on noussut jopa esille, että onko oikein käyttää vielä elossa olevien taiteilijoiden nimiä ptompteissa kun haetaan jotain tiettyä tyyliä.
-
Luon tälläisella välillä ihmisiä ja on ne vähän hilpeän näkösiä. Kolmisilmänen naapuri kurkistaa kulmasta, jollain on mielenkiintoiset purppuraiset magiaa hohkaavat syntymämerkit...
Sitten tulee tutun näkösiä
-
Pohdin tuossa töissä lämpimikseni että kummalle puolelle nämä jossain vaiheessa mukaan tulevat hevosrakenteet menee, valokuviin vai piirretyiksi.
-
@lithy riippuu millä tyylillä tekee. Sekä että siis.
-
@elisa Vähän veikkaan et PKK kieltäisi. Tuntuis ainakin itellä hassulta kilpailla piirroksilla AI:ta vastaan. :DD Ehkä meillä on pitkän ajan päästä semmonen AI että se tuuppaa automaattisia ktk-I:siä ulos x)
-
Luulen että joko PKK/NJ lisää luokan AI kuville tai sitten tulee ihan oma yhdistys AI kuville . Itse en niin tuosta välitä, mutta kun taidot kehittyy niin yhä harvemmin tulee ainakaan pulma kuvista, oli sitten rotu joku vähän eksoottisempi tai jopa ihan mielikuvitusrotu.
Hmm, millainenkohan olisi vaikka joku seepra x poni risteytys, onko sellainen edes mahdollista IRL? Sen tiedän että seepra ja aasi voi saada elävän (käsittääkseni hedelmättömän?) varsan. Ajatelkaas niitä hauskoja raitoja, vaikka joo onhan se joku brindle geeni vissiin kans olemassa?
Joku 45min väsäsin seuraavia kahta kuvaa. Yrittää esittää puokki oria: rakenne ja sitten ori päätti vähän pitää showta .
-
@tilli VRL:ässähän on jo seepraponi Ja siis joo, seepran ja hevosen on mahdollista saada zebroidi varsoja. Hauskan näköisiä etenkin ne, joissa yhdistyy täplät ja raidat.!
-
@lithy no en mää meinannutkaan, että PKK ottais nämä avosylin vastaan Ei varmaan mikään näyttelyjaos - ainakaan vielä. Mutta koska sekakuvat on nykyään sallittu, voi nämä tällaiset toimia osittain lisäkuvina ja inspiraation lähteenä Ja kyllä vähän veikkaan, että nämä jatkaa tätä muutosten tuulta jollain tasolla, tai sitten ei.
-
@elisa Eiköhän. Niille on sen verran kova kysyntä mikä vaatii tällä hetkellä piirtäjiltäkin ketteryyttä pärjätä konetta vastaan. Ktk-kuvaAIta odotellessa~
-
@lithy ja mikäjottei voihan näistä tehdä myös omia jatkoluomuksia jälkikäsittelemällä/piirtämällä
-
Ei tullu ihan sitä mitä hain, mutta SÖPÖJÄ! Siis ylipäätään nää kaikenlaiset AI-kuvat kyllä inspiroi itteä piirtämään tai ainakin inspiroi yrittämään, että tekis itse myös sellaisia kuvia, joita oman pään sisällä ideoina pyörii. Aina vaan jotenkin siirtyy tekemään niitä hiton virtuaalikaakkeja Vaikka mielessä olis paljon muutakin!
Ja tässä sitten saman kuvasarjan tyyliä/teemaa/aihepiiriä, jota yritin hakea, mutta ei lopputulokseltaan silti sinne päinkään
-
@tilli said in AI kuvageneraattorit:
Kasa kuvia on siis justiinsa eri kuvapankeista poimittuja kuvia (jopa niin että joskus noihin kuviin saattaa tulla selviä istock leimoja yms yms!), sitä en osaa sanoa miten kuvien alkuperästä on huolehdittu.
Pistin merkille, että softat laittaa noita ihan randomisti. Tai ainakin, kun käytin itse otettuja kuvia testailumielessä muutamien AI-kuvien pohjalla, eikä niissä omissa mallikuvissa ollut minkäänsorttisia vesileimoja tai tekstiä, niin tuli kuitenkin muutamiin lopullisiin versioihin jokin random allekirjoitusta etäisesti muistuttava merkki/teksti
-
Saisiko ekaan viestiin jonkun karkean listan näistä ilmaisista kuvanrämpytyspaikoista?
-
Siis herran jestas mikäs tämä niinkuin on. Tunne itseni aivan mummoksi ja pakko turvautua vanhaan kunnon KVG
-
@sissip TLDR robotit yhdistelee uusia kuvia miljoonien kuvien varastoista
-
Tässä viimeisimpiä tekeleitä, metsänhenkiä eri vuodenajoilta.
Ja muutama "mitä helvettiä just loin?!"-teos... Näistä tuo oikea yläkuva on ihan samaa mieltä mun kanssa.