Rupattelutopic kaikille tylsistyneille
-
@jodochus Keittohevonen.
Mutta siis joo, tämäntyyppinen mutta tosiaan kunnon kyömypää
-
Mitähän sitä kasvattais? Mulla on brittiläinen ponitalli tyhjänä, aiemmin oon kasvattanut welshejä siellä mutta aattelin kasvattaa welshejä mun toisessa brittiläisessä ponitallissa, niin mitähän mä tohon ekaan lykkään Shettikset sopis, mutta kun mä en tykkää shettiksistä. Hackneyt ois kivoja mut niille ei oo kuvia. Aattelin tehä siitä xx-tallin, mutta kun se on niin ponitallin olonen.
-
@nikki Nyffejä? Connuja? Ratsuponeja?
-
Kävin päivystävällä hammaslääkärillä. Mulla on yläviisuri puhjennut n. vuosi sitten ja hankaa poskea koska se on aivan vinossa siellä, ja alaviisuri on äskettäin alkanut puhkeamaan ja se on muodostanu ikeneen taskun, joka kerää bakteereja ja ruokajämiä ja haisee/maistuu pahalta sen takia. Ku kolmas nielurisa. No, hammaslääkäri totesi että alahammas täytyy poistaa tulevaisuudessa mutta ei oo akuuttia, joten mun täytyy mennä hammastarkastukseen ja se hammaslääkäri sitten suunnittelee poiston. Ylähampaan tarjoutu vetämään heti, mutta sanoin, että poistetaan yhdessä. Kävin hammasröntgenissä ja sen jälkeen potilastoimistossa, koska ajattelin, että varaanpa nyt samantien ajan sinne hammastarkastukseen. Potilastoimistossa sanottiin, että "sulle on suunniteltu seuraava hammastarkastus maaliskuussa 2025."
Mun pitäis vuodenvaihteessa varata aika hammastarkastukseen maaliskuussa 2025, ja sitten ruvetaan suunnittelemaan poistoa. Miksi multa sitten otettiin röntgenit tänään, ne on maaliskuussa arvottomia? Jos ylähammas tarjouduttiin poistamaan tänään, niin miksi sitä alahammasta ei voida poistaa samalla, kun se vaivaa? Katotaan kun mulla on siinä ientaskussa tulehdus ennen joulua. Yritän opiskelijaterveydenhuollon kautta ensi kuussa uudestaan kun meen kouluun.
-
@nikki Alaleuassa on muistaakseni 2 tai 3 hermoa, minkä takia mulla ainakin piti kuvauttaa alaviisuri ennen poistoa. Notta poistaako sen lääkäri vai kirurgi. Sitä en tiä onko ylhäällä vastaavia, mutta jos on heti tarjoutunut poistamaan, niin ehkä ei
-
@aksu Mutta kun ottivat röntgenit nyt eivätkä halua nähdä mua ennenku maaliskuussa. Ne haluu taatusti tuoreet kuvat maaliskuussa.
-
@nikki Mutta ne tarttee kuvat hoitosuunnitelmaa varten? Meillä ainakin oli hammaskirurgeille pidemmät jonotusajat kuin hammaslääkärille sillon kun mua hoidettiin.
-
@aksu No kun mun annettiin ymmärtää että mitään ei tapahdu ennen kuin maaliskuusssa, hoitosuunnitelmakin tehdään vasta sitten. Kun röntgenit otettiin viimeisenä ja sanottiin että ne menee sitten suoraan hammaslääkärille.
-
@nikki Oookei, sehän on sit jännää
-
@aksu No nii-i. Meen maaliskuussa vasta sinne hammastarkastukseen ja se hammaslääkäri siellä sitten tekee hoitosuunnitelman näiden poistoon, vaikka päivystävä sano heti että joo kyllä nää poistetaan Meen opiskelijaterveydenhuoltoon heti ku koulu alkaa, josko siellä ois vähän fiksumpi meno.
-
@nikki Toivottavasti. Mun viisuri lähti asap koska hermokipu
-
@aksu Mulla ei satu ni voivat hyvin olla suussa. Se, että ylähammas on vinossa ja kiinni poskessa ja vaikea pestä, tai että alahampaan ientasku kerää ihan simona ruuantähteitä ja bakteereja ei haittaa vissii mitää. Antaa niiden vaan muhia ja tulehtua siellä.
-
@nikki etkö voi parin viikon päästä vaikka soittaa ja sanoo että on kipua (vaikka ei oiskaan, nehän ei sitä tiedä) Jos saisit pois nopeammin.
-
@turjake Varmaa pitää Vihaan valehdella mut bruhhh tää on ihan naurettavaa, toi alahammas varsinki tulehtuu tosta. "Suuvettä ja harjaat hammasharjalla sitä ientä" no vittu ku ei hammastikullakaa meinaa saada kaivettua kaikkea sieltä.
-
Ei mulla muuta ku että Deadpool & Wolverine
-
@nikki oli iha hilpeä leffa
-
@Anarchy Mulla oli niin hemmetin ikävä Logania
-
Hitsi mäkin haluan katsoa sen!!!
Deadpoolit on muutenkin huippuja vaikken oo koskaan oikein tykännyt näistä "supersankarielokuvista". -
Ja yhtää ei sit spoilata! Ite mökillä ni pääsee ehkä ens viikolla kattoo vasta.
-
@nikki mistä tän näkee?