Pokémon! -keskustelu
-
Keskustan Pokémon-kouluttajat, tänne! Ajattelin, että parempi tulla pelikeskustelusta omaan leiriin ennen kuin lähtee lapasesta
Kaikki Pokémoniin liittyvä pulina on tervetullutta peleistä animeen ja muuhun. Saa aloittaa vaikka listaamalla omat TOP5-lempipoket, kuka on paras Ashin matkaseuralaisista, paljon on katsonut animea ja mikä on paras kausi ja miksi, mitä pelejä on pelannut...
Tulen itsekin paremmalla ajalla avautumaan aatoksistani, sen verran pesunkestävä Pokémon-fani olen!
PS. En tiedä oliko enne, kun deviantArtissa on juuri nyt Draw Pikachu challenge käynnissä
Täytyypä piirrellä niin saa tuon söpön pika-pika-badgen.
-
@alexiina-c Mä en oo kauheesti kattellu Pokémoneja (paitsi joskus lapsena iskän kaa satunnaisesti mitä telkkarista tuli) ja pelannukki vaan GOta
Lapsuuden lemppari Pokémon oli mulla Piplup ja Pokémon GOn myötä oon myös tykästyny joihinki Eeveelutioneihin
-
Mie katoin nuorempana aina Pokémon TV:tä, mutta en yhtään muista mitä kausia. XYZ ainakin, kun muistan miten siskon kanssa vertailtiin Xerneasia, Yveltalia ja Zygardea. Pelannut oon GO:ta, Pokémon Duelia, Magikarp Jumppia, Let's go Eeveetä ja sit ihan sitä keräilykorttipeliä.
Lemppari Pokémon miulla on starttereista ainakin Bulbasaur, muista tulee äkkiseltään mieleen ainakin Lapras, Lugia, Phanpy ja Arcanine.
-
Mä oon kans lapsena katsellut pokemia telkkarista. Vieläkin muistan hämärästi, kun katselin tätä jaksoa lapsuudenkodissa omassa huoneessa omasta telkkarista. En tiedä mikä siinä jaksossa oli, mutta se on jäänyt mieleen
Mitään konsolipelejä mulla ei ollut, vaan kortteja oli jonkin verran (harmi kun ne on heitetty pois) ja kaikenlaista muuta krääsää tietenkin.
PoGo innostutti sit taas pokemonien maailmaan, ja oonkin sitä pelannut semi aktiivisesti julkaisusta lähtien. Aloitin silloin taas katsomaan pokemon-jaksoja alusta asti, ja nyt on menossa uusin Journeys. Niitä on muuten kiva katsella myös japaniksi
Kanto ja Kalos oli omia lemppareita.
Hommasin sitten Switchin ja oon pelannut Let's Go Pikachua ja Swordia. Vähän suunnittelin, et pitäis hommata jompi kumpi noista uusista Sinnohin peleistä, mutta en oo viel saanut aikaiseksi.
-
Mä katoin animea ihan lapsena ja en muista kyl kauheesti mitään siitä
Se tais Netflixissä olla kyllä ainakin jossain vaiheessa, mut ei tullu katottua. En tiedä onko enää
Siis niitä ihan ekoja kausia. Muita en oo muistaakseni ollenkaan kattonut, mutta leffoja kyllä. Se Pokemon Detective Pikachu oli yllättävän hyväkin, ts. ei tarvinnut kärvistellä tuskissaan.
Mun lemppari-pokemonit on varmaan Umbreon/Leafeon/Sylveon/Jolteon (en osaa järkätä näitä :D), Tropius, Cubone, Mudsdale, Bulbasaur ja Gyarados
Pokemon Go sen sijaan ei ikinä oikeen saanu tuulta alleen mulla, kokeilin sitä mut en innostunut.
Seuraavaksi hankintalistalla tosiaan Switch että pääsis kokeilemaan sitä Pokemon Legends: Arceusta
On kyl karseen hintanen niin pitää vähän säästää kun on noita muita rahasyöppöjä (prkleen auto)...
-
Pokemon Go:ta pelannut jonkun verran, mutta on kyllä jäänyt vähemmän aktiiviseksi. En pidä näistä uusimmista pokemonin kausista saatika ääninäyttelijöistä
Miehen poika näitä aina katselee täällä ollessaan. Muutenkin imo nää uudet pokemonit on ihan tyhmiä
Vanhat miljoonasti parempia..
Ja mitä tohon deviantartin Pikachun piirtelyyn tulee, sain mäkin aikaiseksi yhden Ponychun
-
Mä ehdinkin jo vähän avaamaan omaa intoani tuolla pelitopassa, mutta tosiaan kaikki lähti sillon lapsena kun animen eka tuottari tuli telkkarista. Muistan että ne piti aina nauhoittaa VHS-kaseteille!
Joskus teininä pistin äitin tilaamaan Amazonista mulle koko Indigo League DVD-paketin, eli jaksot on katsottu uudestaan myös vähän kypsemmällä iällä. Jotkut jaksot on oikeasti hauskoja ihan näin aikuisenakin, Ashin tyhmyys ja James saavat usein hymyilemään.
Leffat oon nähnyt Latias/Latios-tekeleeseen asti ja oon tykännyt kaikista kovasti. Niin ja lapsena mulla oli kauhea ihastus GARYYN, olikohan tämä normaalia.
Eli voinee sanoa että hän oli mun suosikki Ashin "matkaseuralaisista". Animesta on jäänyt mieleen Sabrina-jakso. Se Kadabra oli niin cool että kun ekan kerran pelasin Bluen niin soolosin koko pelin läpi pelkällä Kadabralla.
Yläasteella kaveri lainasi mulle GBA:n, Bluen ja Silverin ja sen jälkeen oonkin pelannut varmaan satoja ellei tuhansia tunteja.
R/B/Y + remaket, G/S/C + remaket, R/S/E + remaket, Platinum ja White on pelattu läpi, lisäksi X löytyy myös pinosta, mutta sen kanssa en oo ihan päässyt vauhtiin kun startterit ei sytyttäny. Multa löytyy Nintendo DS ja 3DS, muakin Switch kutkuttaisi ihan hemmetisti Brilliant Diamond/Shining Pearl sekä Let's Go Eeveen takia.
Mun lempparimoneja on mm. Jolteon, Gyarados, Tyranitar, Ho-Oh, Flygon, Altaria, Rayquaza. Nämä ei missään erityisessä järjestyksessä, paitsi että Jolteon on #1 ikuisesti. Niin ja maailman söpöin Pokémon on Spheal!
@indy Ooh mikä tää Legends: Arceus on?
-
@jp said in Pokémon! -keskustelu:
Se Kadabra oli niin cool että kun ekan kerran pelasin Bluen niin soolosin koko pelin läpi pelkällä Kadabralla.
Tuosta tuli mieleen yksi Pokemon pelaaja, joka selosti kuinka rikki Gen 1 pelit oli, ja kuinka vaikea Sabrina oli sen vuoksi.
Pelissä ei ollut yli 50 power iskua, joka olisi ollut super effective psychic tyyppiin. Olivat ehkä vähän mokanneet koodauksen tai jotainOlen satunnainen pelaaja, omistan ainakin Pearl, Diamond, X ja Moon(?) pelit, ehkä jokusen muunkin + Redin. Olen pelannut Diamondin ja Xän läpi, Moonissa meni hermo takapenkkeilevään Pokedexiin.
Diamondin läpäisystä sellainen iloinen muisto, että en meinannut surkealla tiimilläni pärjätä Elite Fourille. Sitten jollain bussi reissulla aloin sitä piestä paremman tekemisen puutteessa, ja olin lopultakin voittamassa. Akku uhkaavasti loppumassa.
Kotiin kiire. Äkkiä laturille... ONNISTUI!
Lempparit on Cyndaquil ja Sandshrew.
Enimmäkseen pelaan Pokémon Gota.
-
Niin ja lapsena mulla oli kauhea ihastus GARYYN, olikohan tämä normaalia.
haha meillä oli ala-asteen luokalla yks poika, joka näytti mun mielestä ihan Garylta ja kaikki oli ihastunu siihen
@indy Ooh mikä tää Legends: Arceus on?
Se on uus melkein open-world peli joka tulee tän kuun lopussa Switchille! Näyttää mun mielestä tosi mielenkiintoiselta, kun on sen verran erinäkönen aiempiin verrattuna (ainakin kaikkiin mitä oon ite pelannut), ja tietysti uusia pokemoneja ja vanhoista uusia alueellisia versioita (Growlithe!!
)
-
@anarchy Siis gen 1 on kaaos, eikä pelkästään siksi että psychic on liian ylivoimanen.
Esim. se glitch jolla pystyi löytämään Mewin ihan pelin alkupuolella! Ja se että jos heräät unesta niin et voi hyökätä samalla kierroksella ja vastus voi pistää sut välittömästi takasin uneen. Tässä vielä kirsikkana kakun päällä se ettei vastustajilla ollut PP:ta = ikuinen loop valmis. Muistan yhen tämmösen ottelun jossa jäin tohon kierteeseen ja mun piti lopulta käynnistää peli uusiksi että pääsin siitä pois.
Ja siis D/P/Pt on vaikeita ilman surkeaa tiimiäkin, Cynthia on imo vaikein champion ikinä!
@indy Apua miten söpö!
Pitää varmaan tehdä klassiset että katon ensin kadehtien kun Youtubettajat pelaa tota ja sitten 5v päästä ostan pelin vihdoin ite.
-
@jp Joo, jotain tuollaista olen lukenut ja katsonut kun speed run pelaajat ym. sitä manailee. Noh, alkukankeutta ja silleen
Cynthia on. Sillä on ilmeisesti yksi tasapainotetuimmista ja haastavimmista tiimeistä, en muista mihin generaatioon asti. Sitä aikaisemmat Championit ei ole oikein osanneet tuota tiimin kasausta, niin tämä yksi sitten kiskaisi...
Oli hauska yrittää mätkiä sitä alas ilman minkäänlaista käsitystä EV treenaamisesta, IV:istä saatika jostain hyvistä hyökkäyksistä. Infernapella vaan kaikki mahdollinen matalaksi köh köh...
-
No niin siis, tuli on irti, varokaa
TOP5-Pokémonit
- Suicune
- Umbreon
- Absol
- Jolteon
- Arcanine
Huomaan, että tällainen nelijalkainen edustusVain TOP3 on aika varma, kaksi muuta koetin laittaa mistä nyt pidän tosi paljon, mutta saattaa vaihdellakin.
Pikachu vs. Raichu? Raichu! (Pichusta en tykkää yhtään.)
Sitten on muutama, joista en pidä animessa, mutta haluan ne peleissä tiimiin: Electabuzz, Sableye ja Breloom muun muassa.
Kanton starttereista lemppari on Bulbasaur (koska Venusaur).
DS:llä pelaan tällä hetkellä Emeraldia miehen kanssa. Sen lisäksi löytyy SoulSilver (ensimmäinen Pokémon-pelini), Pearl, Black ja jotain dungeoneja, joista en kyllä ole koskaan innostunut. Emulaattorilla lisäksi pelannut vanhempia pelejä sekä Stadiumia. GO:ta en ole pelannut ikinä.
@indy said in Pokémon! -keskustelu:
Se Pokemon Detective Pikachu oli yllättävän hyväkin, ts. ei tarvinnut kärvistellä tuskissaan.
Minä taas en tykännyt
Tai kyllä sen katsoi, mutta... eih... Haluan realistisen Pokémon-leffan, jossa keskitytään siihen mihin peleissäkin: pyydystämiseen, kouluttamiseen, otteluihin. En yhtään tykkää puhuvista Pokémoneista tai varsinkaan siitä, jos ne käyttäytyy kuin ihminen (spoilaamatta sen tarkemmin niille, jotka kyseistä elokuvaa ei ehkä ole nähneet)! Telepatia on ainoa OK kyky kommunikoida ihmispuheella (esim. se yksi Lapras), mutta Pokémon, joka puhuupuhuu
(Meowth... no jaa, se on vähän poikkeus, kun on yksi sarjan maskoteista ja Meowthilla sentään on taustatarina ja SELITYS sille, miksi osaa puhua). Haluan kuitenkin rinnastaa ja ajatella Pokémonit enemmän eläiminä, kuin ihmisinä. Detective Pikachu meni liikaa elokuvaksi, jossa on Pokémoneja, mutta en sanoisi sitä Pokémon-elokuvaksi klassisessa merkityksessään. Ei aina tarvitse olla jotain mahtipontisia maailmanvalloitusjuonia. Haluan seurata ihan tavallisen kouluttajan tavallista pokearkea!!
Pokémon-tietämykseni loppuu Unovaan, sen pidemmälle en ole enää pysynyt kärryillä. Animea olen katsonut kaikki jaksot (Orange Islands ja Chronicles mukaan lukien) Black & White -kauteen asti, mutta sitten lopetin, koska en kestänyt taas nuubia 10vee Ashia, joka ei osaa pokepalloa heittää tai varsinkaan maailman raivostuttavinta Iristä
Nyt on tarkoitus kyllä katsoa taas pikku hiljaa (miehen kanssa meneillään Advanced Challenge) kaikki kaudet. Sun & Moonin piirrostyyli tosin on jotain aivan hirveää, enkä todennäköisesti pysty sitä kyllä ikinä katsomaan.
@MeeriN Tuo nukkekisa on muuten hyvä jakso! Avaa psykologisesti vähän niin Mistyn, kuin Jessienkin mieltä.
@Elisa Ponychu
@JP Joo, täällä myös oli aina ehdoton, että Pokémon-jaksot nauhotettiin VHS:lle! Ja voi sitä itkupotkuraivoa, kun joskus jäi joku jakso väliin... Muistan heitelleeni tavaroita pitkin seiniä
Ja meidän uusi koiranpentu niihin aikoihin söi muutaman pokefiguurinkin, olin kyllä siitäkin niin murheenmurtama monta viikkoa
Vieläkin kirveltää
Sinne meni Charizardilta toinen siipi, Jolteonilta jalat ja Horsea varmaan kokonaan...
Leffat oon nähnyt Latias/Latios-tekeleeseen asti ja oon tykännyt kaikista kovasti.
Minä olen nähnyt Arceus and the Jewel of Lifeen asti. Järjestelmällisesti ne tosin mielestäni huononee juuri tuosta viidennestä lähtien ja alkaa toistaa aivan samaa kaavaa, samoja kliseitä ja samaa ideaa. Paras leffa on ensimmäinen Mewtwo-elokuva, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Filosofinen, koskettava sanoma
Hyllystä löytyy 5 ekaa pokeleffaa DVD:llä ja suomidubeillakin vielä!
Niin ja lapsena mulla oli kauhea ihastus GARYYN, olikohan tämä normaalia.
Gary-ihastus on hyvinkin normaalia, tosin minä olen aina ollut Ashygirl. Ash oli ensi-ihastukseni (älä kerro kellekään
)! Garyllä oli aina ihan parhaat Pokémonit. Vähän nakertaa, että Gary hävisi Ashille Johto Leaguessa. Tuntui turhan plot conveniencelta.
Olen vähän enemmän anime-fanaatikko kuin pelifanaatikko, joten saanen purkaa joitain ajatuksia
(Muuten, jos joku haluaa alkaa katsomaan Pokémon-animea - tosin englanniksi - esim. täältä löytyy kausia ja jaksoja!
) Ashin naisseuralaisista en osaa päättää, pidänkö Maystä vai Dawnista enemmän. Misty nyt on tietysti Misty ja on ihanaa, että Mistyä ei vain heitetty "menemään", vaan annettiin selvä ja tarkoituksenomainen jatkumo reissunsa päätteeksi. (Samoin Brockille.) Mayssä tykkään, että tämä kävi läpi selvän muutoksen arasta ja osaamattomasta hyvin ammattimaiseksi koordinaattoriksi. Tosin vasta-argumenttina moni sanoo, että May on liian onnekas (olen samaa mieltä). Dawn kävi läpi paljon vaikeamman taistelun omalla urallaan ja Dawnin synkkyyspuuskat olivat jotenkin niin sympaattisia ja lisäsivät mukavasti syvyyttä hahmoon ja tarinankulkuun ylipäänsä. Näiden kahden kanssa oli hienoa heijastuspintaa Ashiinkin: Misty oli Ashille aina mentori, mutta Ash puolestaan oli Maylle mentori. Dawnin suhteen Ash on aika tasaveroinen. Samalla pystyi siis seuraamaan Ashinkin kehitystä näiden seuralaistensa rinnalla. MUTTA. Sitten tapahtui Unova ja kaikki kehitys (ASH OLI NIIN IHANA SINNOHISSA: PARAS TIIMI, PARHAAT VAATTEET = PARHAIMMAN NÄKÖNEN; KÄYTTÄYTYI KERRANKIN AIKUISMAISESTIKIN JA VAIKUTTI ENSIKERTAA TEINILTÄ EIKÄ ENÄÄ LAPSELTA
) meni vessasta alas. Ash on taas tyhmä ja lapsellinen, ja se
Iris......
Kuten sanottua, olen aika intohimoinen tämän aiheen suhteen
On tullut mielikuva, että XY-kausi voisi olla tosi hyväkin - ainakin moni on sitä kehunut...? Odotan mielenkiinnolla, että ehdin sinne asti (jos selviän B&W:stä; sanokaa joku, että ei se niin kamala kausi ole ja kyllä se paranee
).
-
Noni nyt jaksan kommentoida.
Mulla ei siis lapsena ollu lainkaan näitä pelejä, muistan kyllä kuolanneeni Game Boytä aina jossain elektroniikkakaupoissa, mutta ikinä en sitä saanu (kuten en myöskään mitään muuta konsolia). Mutta kun muuten 19v. omilleni nii aloin hakata noita pelejä emulaattorilla.
Joskus 24-25 vuotiaana sain poikaystävältä lahjaksi Nintendo 3DS:n ja siitä lähtien sillä nakuttanu menemään. Tällä hetkellä ladattuna näemmä Blue (en oo pelannu), Crystal, Alpha Saphire, Y ja Ultra Sun.
Läpi oon pelannu ainakin Emerald / Saphire / Ruby, kai useampaankin kertaan, Y muistaakseni kerran tai kaksi ja muistaakseni emulla joskus FireRed / LeafGreen ja HeartGold / SoulSilver, en muista enää kummat versioista ja pelasinko ihan loppuun asti.
Haluaisin niiiiiiin kovasti myös Diamond / Pearl / Platinum, HeartGold / SoulSilver ja Black / White omaksi, mutta näitä ei Nintendo-kaupassa ole.
Pakko sanoa, että tällee ysärilapsena oon ollu joka generaatiolta pettyneempi uusiin pokemoneihin.
1gen menee kaikki ulkoa, suurin osa myös 2gen. Alunperin lempi tyyppi oli tuli ja tykkään kyllä edelleen, mutta nykyisin ehkä dragon ja fairy menneet edelle.
Imo X & Y ja Sun & Moon peleissä rupes jo olemaan vähän liikaa "ylimääräistä". Y:stä kyllä tykkäsin ja mega evoluutio oli ihan kiva uutuus, mutta Sunissa ne Z-kristallit oli jo jotenki et "meh, taasko". Noi molemmat myös tuntuivat tekevän taisteluista ihan liian helppoja ja ne pitkät animaatiot oli rasittavia. X / Y generaatiossa tullu Pokemon Amie oli ihan hemmetin tyhmä ja turha ominaisuus, samoin Sun / Moonissa Festiva Plaza ja Poke Pelago.
Myös jälkimmäisen Pokedex oli aivan helkutin ärsyttävä. Näistä johtuen Sun jäi kesken, voisi kyllä joskus yrittää vääntää sen läpi.
Lemppari pokemonit...
Lucario
Entei
Lugia
Rayquaza
Cubone
AltariaNii ja eeveelutuonit, niistä ehkä Umbreon ja Sylveon lemppareita.
-
@serena said in Pokémon! -keskustelu:
Imo X & Y ja Sun & Moon peleissä rupes jo olemaan vähän liikaa "ylimääräistä".
Ai niin, unohdin ihan kokonaan. Nuo uudempien genejen megamuodot ja kristallit sun mitä ihmeen kaikkea sitä onkaan... jotenkin vain ei iske yhtään. Juuri sanomasi, että tuntuu siltä, että on ihan liikaa kaikkea. Kesti pitkään, että aloin tosissaan ottaa selvää edes perusitemejen hyödyllisestä käytöstä, puhumattakaan näistä uusista ominaisuuksista, joista osa tuntuu älyttömiltä.
-
@alexiina-c No jep, ja pelasin Y:n aivan överinopee läpi noiden megaiskujen avulla, mikä on tämmöselle haastetta kaipaavalle vähä meh. Okei, menee mulla hermo myös siihe jos taisteluja joutuu hinkata minuuttisotalla, mutta noi yhen iskun ihmeet oli kyl tosi tylsä ominaisuus. Mega evoluutiot vielä ihan ok ja jopa piristävä uusi ominaisuus jos vastustajien vaikeustaso olisi ollut sen mukainen, mutta miksi piti keksiä sekin pyörä uudestaan ja tuoda noi Z-kristallit Sun / Moonissa.
Nii joo, eihä niitä oo pakko käyttää. -
Pitääpä taas ruveta pelaamaan pokemon go:Ta. Edellisestä kerrasta onkin vierähtänyt jo vuosi
-
@alexiina-c Mä oon katsonut vaan Indigo Leaguen, Orange Islandsin sekä hajanaisia jaksoja Johtosta (josta on vissiin useampi kausi?). Eka kausi on mun mielestä hyvä ja hauska. Ton yo. mainitsemani Sabrina-jakson lisäksi mieleen on jäänyt myös Pokémon Shipwreck ja Attack of the Prehistoric Pokémon - molemmissa tunnelmaa, huumoria ja eeppisiä evoluutioita.
En oo animea noita enempää katsonut, koska vaikka ne hyviä onkin niin ne kuitenkin kierrättää paljon samaa kaavaa. Menee hermo kun Team Rocket keskeyttää mielenkiintoisen tarinan melkein joka jaksossa (vaikka James onkin symppis).
Siksi yleensä ne jaksot joissa Team Rocket ei ole isossa osassa tai on samalla puolella päähenkilöiden kanssa on parhaita. Leffoissahan on yleensä näin!
Mä oon enemmän peli- kuin animefani, eikä Pokémonien animepersoonat vaikuta siihen että käytänkö niitä peleissä vai en. Ehkä Pikachu/Raichu on yksi, jota en oo käyttänyt peleissä kuin kerran eläessäni, kun leimaan Pikachun niin vahvasti maskotiksi/Ashin moniksi.
Mutta toisaalta koko Pikachu-linja ei muutenkaan oo ihan mun mieleen, parempiakin electric-typeja löytyy, eli ehkä tämä johtuu vain siitä.
@Serena Mä sain justiin joululahjaksi poikaystävältä SoulSilverin ihan "kasettina" (miksi sitä fyysistä peliä kutsutaan joka tökätään DS:ään?
) ja meinasin kuolla onnesta. Hän oli sen jostain tori.fi:stä metsästänyt, eli kannattaa kokeilla onnea, jos ei jaksa odotella että milloin se mahdollisesti julkaistaan Nintendo-kauppaan! SS oli kuulemma paljon helpompi löytää kuin HG eli siellä saattoi jopa olla useampi kappale myynnissä. Hirveän hintaisia kuulemma olivat tosin. Ootko muuten ostanut jonkun isomman muistikortin 3DS:ään kun oot saanut noin paljon pelejä ladattua? Mulla alkoi herjaamaan heti tilanpuutteesta kun koitin ladata toista peliä, onneksi osa löytyy fyysisenä pelinä.
Oon myös ihan samaa mieltä tosta, että joka genin myötä Pokémonit menee utopistisempaan suuntaan. Jopa vielä 5. genistä asti löytyy ihan hyviä designeja (esim. Braviary, Volcarona, Haxorus, Sawsbuck) ja on tunnistettavissa Pokémoniksi, mutta gen 6 jälkeen en oo löytänyt melkein yhtään monia, joka miellyttää 100%. Nyt kun oon katsonut Youtubesta Sword/Shield pelaajia niin melkein jokaisen uuden kohdalla tulee cringe.
Mikä IHME edes on toi Eternamax Eternatus!?
Samaa mieltä että mega evolution oli ihan hauska lisä ja se on auttanut mua paljon OmegaRubyn Battle Maisonissa, mikä on yllättävän vaikea kun ei oo aiemmin pelannut ollenkaan tolleen kilpailumielessä. Se lisäsi myös vähän haastetta Stevenin champion-ottelussa, koska ite en käyttänyt megaevoa varsinaisessa pelissä.
-
Menee hermo kun Team Rocket keskeyttää mielenkiintoisen tarinan melkein joka jaksossa (vaikka James onkin symppis).
Tämä. Tosin olen omaksunut eräänlaisen Rakettiryhmän suodatusjutun, tai kun tietää, että ne kuuluu jaksokaavaan, niin sen vain kestää (plus Rakettiryhmän vitsit on yleensä oikeasti hauskoja tai ainakin omaa huumoriani)
MUTTA IHANAA, ETTÄ JOKU MUUKIN ON JAMES-FANI!
Siis James on oma lempparini koko animesta, sitten varmaan Ash ja Gary
James on niin lutunen ja välittää Pokémoneistaan ("Weepinbell!") ja sen ääninäyttelijät on legendaarisia. Olen heikkona hahmoihin, jotka on oikeasti pehmoja hyviksiä, vaikka ehkä esittää kovista/pahista
Kannattaa hei katsoa Chronicles, jos ei ole nähnyt. Siellä on muutama Mistylle, Brockille ja Ritchielle omistettu oma jakso, sekä jakso siitä, miten Rakettiryhmä sai alkunsa (eli miten Jessie, James ja Meowth tapasi). Lyhykäinen spin off -kausi Johton ja Hoennin välissä.
Onko kukaan muu muuten Ritchie-fani?
(Tuotos Pikachu-badgea varten:)
-
Aah, Pokemonin parissa on kyllä nuoruus tullut kasvettua! Uudet pokemonit on vähän hyhhyh, että mun ne "alkuperäiset" on näitä Kanto, Johto ja jopa Hoenn alueiden tyypit, joista animet silloin 2000-luvun alussa pyöri telkusta
(ja mummuhan se joutui niitä ahkerasti vhs:lle nauhottelemaan)
Pokemon GO:ta pelailen vähän miten sattuu
joskus kiinnostaa enemmän ja toisinaan vähemmän.. jos joku haluaa lisätä kaveriks, niin mun koodi on 3750 6535 0889!
Mutta halusin vain tulla kertomaan miten, tälleen 27-vuotiaana, löysin tieni takaisin Pokemon-korttien rahan huuruiseen keräilyyn! Ai vitsit mitkä euforiat tulee, kun boostereita avaa, kuten silloin joskus 17 vuotta sitten
Ehkäpä niitä yli 70 euron korttejakin osaa arvostaa enemmän
ei tule enää vaihdeltua menemään niitä helmiä typeryyksissään (vaikka sitähän se oli silloin parhaimmillaan)! Rahaa saa tähänkin kyllä haisemaan ihan kivasti
-
Ootko muuten ostanut jonkun isomman muistikortin 3DS:ään kun oot saanut noin paljon pelejä ladattua?
Joo näemmä 16GB kortti.
En oo ees tajunnu, mutta oisko ukko silloin ostanut senkin samaan syssyyn kun en ainkaa itse muista ostaneeni. Katoin just Ebaysta ja Amaonista, kyllä noita pelejä kohtuuhinnallaki löytyis käytettyinä. Täytynee harkita ostamista joskus kun rahatilanne näyttää siltä, että pystyy.
Piti kyllä nyt laittaa DS laturiin ja ottaa joku peli tuolta uudelle kiekalle, en kyllä vielä päättäny et minkä kun toisaalta jaksais hinkata tuota Saphirea, muistan sen ulkoo. Crystalin vois pelata läpi, mut mul meinaa siinä loppuu inspis kun oon loppuusa niin visuaalinen ihminen, et toi mustavalkoisuus ei oikein nappaa.
Mut joko se, tai sit Y uudelleen peluuseen, tai yrittää se hiton Sun taistella läpi edes kerran....
Pelaatteko muuten muut joku läpipeluu-ohje tms. auki vai menettekö vaa fiiliksen mukaan?
Mul on yleensä bulbapediasta aina kyseisen routen / kaupungin sivu auki, josta katson vain, et mitä kamaa ko. paikassa on ja mitä pokemoneja sieltä on mahdollista pyydystää. Yritän siis aina kerätä vähintään kaikki pelissä olevat, mutta nyt viime kerroilla oon myös vaihdellut pokemoneja, että sais koko generaation kerättyä, ennoo kyl tainnu onnistua kertaakaan.