Suomenhevoset
-
Aloitettaisiinko suokeillekin oma keskustelu, knabbikeskustelun innoittamana?
-
Multa löytyy Tuulenpesä, jossa asustaa jos jonkin sorttista suomenhevosta.
-
Kuuralehto paikalla!
Saanen tulla hehkuttamaan paria uutta kasvatintapaista, jotka muutama päivä sitten sain tehtyä! Ei niiden sivuilla vielä mitään sen kummoisempaa ole, mutta Vintasmia ja Varjonkehrä nousivat kyllä ihan lemppareiksi heti sivut saatuaan! : D
Näiden lisäksi vähän aikaa sitten kotiutui myös Keltinkiena, joka sekin yhtä lailla sulatti sydämen.
Olipa joskus sekin aika, kun Kuuralehto oli pieni harrastetalli, jossa oli muutama ruunanrupsukka ja vähän jotain muuta seassa. Äkkiä se vaan on siitä kasvanut - eikä kaduta yhtään! : )
-
Äkkilähtö ilmoittautuu.
Hieman ollaan alkutaipaleella, mutta eiköhän tää tästä heti kun alkaa pääsemään tästä pahimmasta sivujen luomisesta, toivotaan että kaikki tämä vaiva mitä oon nähny, tuottaa tulosta ja kasvatit menee sitten tulevaisuudessa kaupaksikin :'D
-
Mun uusvanhat suokkiprojektin sivut on vielä kovin tyhjät tekstien osalta, mutta linkkaanpa kuitenkin Routaruusun. Into suokkeihin palasi semmoisella ryminällä, että huh. En oo vuosiin ollut näin innostunut mistään virtuaalitallista, tuntuu että löysin vihdoin oman juttuni täällä valokuvallistenkin puolella : )
Irethille vähän jo vinkkasinkin että haluan hänen Mielensäpahoittajasta varsan, ja nyt olisi tamma hakusessa. Löytyiskö täältä 3-polvinen tamma, jota voisi lainata mun uuden lellivarsan emäksi? Olisi huippua, jos varsa voisi syntyä ilman liitettä. Jotain näyttöjä voi katsella Routaruusun hevosilta, vaikka aika alkutaipaleella niistä suurin osa onkin. Kisailua, jälkeläisiä ja tekstejä rennolla aikataululla olisi kuitenkin luvassa, todennäköisesti myös näyttelyissä pyörimistä ja sitten tulevaisuudessa KTK + joskus lajilaatikset.
Ruskankuva haluaisi kanssa pari muksua ennen kuin pyörähtää YLA:ssa ja menee kuoppaan.
-
Tuiskulakin on menossa mukana! Mullakin oli tosiaan ensin yksi suokkitamma, sitten sen varsa, sitten muutama muu… Ja nyt 51 kappaletta näitä mainioita hevosia. Löytyy ravureita, este-, koulu- ja kenttäpainotteisia sekä muutama valjakkoa kilpaileva. Kenttäratsastuksen piti olla ykköslaji (ja edelleen haluaisin sen olevan), mutta kovasti on eksynyt kaikenlaista muuta joukkoon ja kiva niin.
Mun uusimmat suokit on Juska sekä tänään sivunsa saaneet Tsinuski ja Aamu
-
Sigurin uutuuksista tykkäsin etenkin Vintasmiasta, koska Valon Veikko on niin söpö! Ja felissan Juskakin on komea.
Heh ja niin tuttua kyllä toi paisuminen. Monet kerrat oon Fiktion vanhoja sivuja 7 vuoden takaa katellu ja ihmetelly miten mulla on voinu olla joskus vaan alle 30 suokkia. Ja sillon se tuntu hurjalta määrältä!!
Mun uusimmat on valjakkohepat Metkuliisa ja Briljantti, sekä Revontiera, joka tosin vielä odottaa kasvattajalta kuittausta nimeen.
Haluaisin kovasti vaihtaa ulkoasua, kun toi sama on nyt jo neljättä vuotta. Oli sekin aika kun vaihoin tyyliin kerran kuussa… Mutta nykysellä hevosmäärällä se on tuskaa, vaikka osittain php käytössä. Tietokanta tulis tarpeeseen…
-
@Crimis mulla ois Möölle tarjota tämmöisiä tapauksia: Takamaiden Trioli, Mörkövaaran Vivian, Mörkövaaran Isla, Haaveuni (pitänee tälle kuvat etsiä), Usvatar HIP.
Mua voisi joka tapauksessa kiinnostaa Ruskankuvasta varsa - itseasiassa olen miettinyt tätä jo siitä asti, kun laitettiin tuo Kuuralehdon Viljatuuli maailmalle! Kävisikö vierailemassa meidän Marsan luona? (Heh, hyvä tekosyy kirjoitella tammalle suku samalla! : D)
@Milja, Vintasmia kiittää! : ) Yhtä lailla kamppailen ulkoasun vaihdon kanssa, ja haluaisin semmoisen, mitä olisi sitten helppo lähteä muuttamaan vaikka vähän vaan aina fiiliksen mukaan. Saa nähdä, jos onnistuisi tuosta nykyisestä kikkailemaan vielä joku päivä sellaisen! : D
-
-
@Crimis Valitettavasti varsaa ei kyllä saa ilman liitettä, mutta mulla olis tarjota seuraavat tammat Möölle: Ninni, Ruustinna ja Rekiina
-
@Milja oi vitsi, ihana kiharapää Briljantti!
@Crimis mulla olis Seljasaaren Riimi ja periaatteessa Veklakin käytettävissä :slight_smile:
-
Mun uusin suokki on tänään sivunsa saanut Hupiainen :slight_smile: Jos jollain on myydä rakennekuvaa/jonkinlaista pakettia tuonvärisestä, ei hirveän isosta suokkiorista tekstipalkalla niin olisin tosi onnellinen!
-
@Milja Oi Briljantti on hieno
Näistä tammoista ei nyt mikään napannut, mutta kiitos kun näytit : )
@Siguri Ruska käy mielellään Marsaa moikkaamassa : D Varsan sivuja vaan sitten säpöllä joskus.
Sun tammoista Haaveuni ja Usvatar HIP harkintaan, tykkään näiden suvuista tosi paljon. Samoin @TuuliaT n Valotar! Tästähän tulee vaikee valinta, apua : D@Sippe kiitos mutta ei kiitos : )
-
Briljantti kiittää.
@Sippe Mulla pitäisi olla tosta kuvissa olevasta Ypäjä Artsista rakennekuvia, laitan kohta näytille.
-
@Milja hyvähyvä!
-
Viisikko luonnollisesti on menossa mukana hyvinkin vahvasti (muistakaa osallistua synttäritapahtumiin) ja täällähän onkin näköjään jo esitelty niin meidän kasvatteja kuin jalostusoriakin
Kaikki meidän hevoset on tosiaan jalostuskäytössä aika vapaasti niin keskenään kuin ulkopuolisillekin hevosille, sivuilla olevat infot ovat ehkä hiukan jäljessä lukuunottamatta vanhoja hevosia joilla on jo varsamäärä täynnä.
Hevospopulaatio on tässä heinä-elokuun taitteessa elänyt aika paljon, ikivanha kasvattini Viisikon Lounatuuli löysi uuden kodin upeasta Kuuramaasta ja pari uuttakin hevosta on talliin astellut, tuoreimpana tapauksena Vähäpellon Hemminki jolta odotetaan suuria jahka pikkuori hieman kasvaa.
Iloisena yllätyksenä yksi suosikkikasvattini Viisikon Jestas kantakirjattiin juuri II-palkinnolla, mikä aiheutti spontaanin riemunkiljahduksen ja kummaksuvia katseita nukkuvalta koiralaumalta.
@Rosanna n Äkkilähtö olikin itselleni ihan uusi tuttavuus! Hyvältä näyttää ja piirroshepat on aina niin ihania
Ja sijaintikin näyttää olevan aika kiva, Viisikko kun sijaitsee “jossain Kainuun perämetsässä Kajaanin läheisyydessä” niin eihän meiltä ole Iisalmeen pitkä matka vaikkapa astutusreissulle joskus…
-
@Ireth, Minä ja tallini kiitämme! Tää on vähän tällänen raakile koko talli vielä, en oo oikeen koskaan keksinyt mitään sellaista domania mikä tuntuis hyvältä, mutta nyt alkaa luonnistumaan : D
-
Ventoskin löytänyt tiensä tänne!
Tällä hetkellä hyvin vahva fiilis siitä, että taidan hukkua noihin hevosiin… Niiden määrä on vaan paisunut ihan liikaa, mutta kyllähän nyt kaikista siltikin pitää jättää talliin jälkeläiset :'D
Ja jei, Hupiainen mainittu! @sippe En ennättänyt vielä kuittailla mailiin sivujen saannista, mutta ennätin noita käydä jo vilkaisemassa
-
Wiherkankaan kartano on mun oikea ensimmäinen suomenhevostalli. Näitä putteja mulla on toki ollut iät ja ajat, mutta nyt ne on saanut oman paikkansa.
Hevosmäärää yritän pitää aika vähäisenä, että pystyn keskittymään ns. laatuun näiden nykyisten kanssa. Lisäksi mulla on hieman ongelma, etten tiedä millaisen suokin haluaisin ostaa. Kiertelen aina välillä myyntitopiceissa ja valinnan varaa kyllä on, mutta en tiedä mitä haluaisin…
Mä edeleen etsin Joukikselle puolisoa. Saisi olla sph tai pieni sh, mielellään ktk-II ja krj-palkittu. Ja rautias, että varsastakin voi tulla… Jotenkin tuntuu, että tällaista ja vielä suvullisesti sopivaa ei vain löydy…
Ja @Crimis , tarjoan http://siivenisku.net/wiherkangas/enkeli.html ja http://siivenisku.net/wiherkangas/pinni.html
-
Vähis paikalla!
Etsiskelen muuten yhteistyötallia/-talleja suomenhevoskasvattajista, otan ehdotuksia vastaan mielellään vpvirtuaali@gmail.com