Navigation

Virtuaalifoorumi Keskusta

• Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups

Shetlanninponit

Keskustelu
    15
    30
    470
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • E
      Elli L. last edited by

Heh, mulla on vähän samanlainen suhde shetlanninponeihin kuin teillä muillakin. Musta ne on ihania! Mut hitsivie joku niissä mättää 😅

Kuitenkin mulle on kerääntynyt Vinhakulmaan ihan hyvänkokoinen lauma shetlanninponeja. Alunperin nää kaikki oli Vappulassa, mutta koin että ne sopii ponimaailmaan paremmin. Vappulaan kyllä jäi minit Poni ja Una maskottiponeiksi. Hauskinta tässä mun laumassa on se, että mä aina jotenkin oon aatellut et jos ei muuta niin shettiksiä värikasvatan. Vaan lähes kaikki noista on mustia tai ruunikoita 😄

1 Reply Last reply Reply Quote 1
      • Nikki
        Nikki last edited by

@Elli-L Jon Bon Pony ❤❤❤❤

Sex, death and money, it's the Gospel here in Dragontown
        harakkasyndrooma.net

• F
          felissa last edited by

Niin, shettikset 😆 Ikinä en oo myöntäny niitä kasvattavani, mutta jostain syystä niitä on muutama aina tallissa ollut ja 18 kasvattiakin vuosien varrella lähtenyt maailmalle. Joku näissä pienissä palleroissa viehättää ja kivojen ostokuvien huumassa tämän hetkinen lauma on paisunut kuuteen poniin.

Pipsa on Kastehelmen tallin ensimmäinen kasvatti ja sen emä on viimeisiä Vehkakorvessa asuneita poneja. Myisin tästä tammasta mielelläni varsan tai kaksi, jos suku sattuu jotakuta kiinnostamaan! Suloinen Katti tuli meille Pöystilästä, ja tästäkin myisin mielelläni varsan tai kaksi!

Unto ja Usko on kahden edellisen orivarsat, jotka roikkuivat myyntilistalla liian kauan ja päätyivät sitten jäämään kotiin. Vohveli tuli hiljattain Kastanjeholmista, koska oli liian söpö olla ostamatta. Maco taas on ollut tallissa jo hiukan kauemmin ja palkittukin VVJ-I palkinnolla.

Hiukan oripainotteista meillä Kastehelmessä 😄 Kauheesti muita suunnitelmia näiden kanssa ei oo kun kisata vvj ja kantakirjata. Muutaman lisääkin vois keräillä mut täytyy tarkistella kuvavarastoja ensin.

felissa VRL-04000 ~ felissa04000@gmail.com
          Kastehelmi ~ Tuiskula ~ Huntbrook ~ Wettenranta

• indy
            indy @JP last edited by

@jp Siis erittäin hyvin sanottu kaikki 😄 Ja niiku, mäkin esimerkiks sain tämän nelipolvisen orin pyöräytettyä kokonaan omilla kasvateilla, enkä haluais heittää hukkaan! Jos keksit jonkun hyvän ratkaisun tähän shettistuskaan, niin pliiis, kerro välittömästi 😩 😁

1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • maura
              maura last edited by

Multa löytyy kans shettiksiä! ✋ Huimat kaksi kappaletta.

Molemmissa talleissa on omat maskottipaimenponinsa - Heidseckissä Red ja Savoirissa Baddie. Näistä ehkä jopa tulee varsa joskus 😄

Molemmilla kerroilla shettiksen ostaessa on tullut hirveä himo hankkia näitä tallillinen, mutta ihme ja kumma olen saanut pidettyä itteni kurissa. Toistaiseksi.

Heidseck Sporthorses - laadukkaita koulupainotteisia hannovereja vuodesta 2017 alkaen
              Savoir Showjumpers - saksalaisia estehevosia ja poneja
              VRL-04116

• meea
                meea last edited by

Riimilästä löytyy yksi shettis Polly.
                Winmourista puolestaan sitten pikkainen lauma, johon kuuluu 10 oria ja 12 tammaa 😄

Dyantha ♡ Helmiaho ♡ Hartwig ♡ Rowandell ♡ RWD Stallions ♡ Riimilä ♡ Winmour ♡ Rimespell

✉ mmeeak@gmail.com

• Serena
                  Serena last edited by

Minä: * vähentämässä shetlanninponeja *
                  Myös minä: No ehkä yksi kaksi kolme muutama

Kuunokan Bambieplush, Kuunokan Goodbye Bowie ja Playground's Mascarpony sekä muutama muu ei vielä esittelykelpoinen tulivat nyt sitten. Hemmetti.

VRL-09334 // Jeili / Rushock Bog / Kuunokka // Elvensby

“No one tells you that sometimes heaven comes at a price,
                  and that price is hell.”

1 Reply Last reply Reply Quote 3
                  • Miltsu
                    Miltsu last edited by Miltsu

Breawassahan on melkoinen lauma shettiksiä. Ajoittain tekisin mieli hankkia lisääkin, mutta ensin haluaisin hankkiutua eroon vanhoista laukkataustasista jotka ei enää niin inspiroi 😐
                    Harmittavan huonosti tuntuu menevän kasvatitkin kaupaksi.

Jos tehtailisin noista laukkaponeista varsoja myyntiin niin olisiko joku kiinnostunut, ihan yhdentekevää mihin käyttöön tai koristeeksi menisivät. Saa noista evm-sukuisista aikuisistakin suoraan esittää tarjouksia jos joku haluaa 😉

Ps. Jos jollakulla ois 2polvinen koulupainotteinen shettistamma lainattavissa jalostukseen niin haluisin ikivanhasta Algernonista varsan.

Breawa ja Tuontikeskus Alegre

• HM
                      HM last edited by HM

Oon itse hurahtanut mineihin vaikka kyllä noita standardejakin on kertynyt. Ehdottomasti pitäisi tuoda lisää poneja ja ehkä joskus harkita kasvattimyyntiä. Toistaiseksi varsoja lähtenyt vaan tilausvarsojen muodossa 😄 Kotona majailee omat kasvatit Maher sekä Maera.

Renegatista olisi kiva saada varsa, mutta on toistaiseksi mun ainut pitkäsukuinen Katin lisäksi eli jos jollain on vanhasukuista tammaa niin voisin ehkä olla kiinnostunut. Voi tarjota ihan myytäviä, niitä pitäisi muutenkin hankkia mutta ei ihan mahdottoman pitkää sukua, maksimissaan joku 8-polvinen 🙂

• Serena
                        Serena last edited by

Täällä shetlanninponitäti paniikissa. No ei vaan. Mullahan on Kuunokassa ollut shetlanninponeille oma kasvatusliitte, "Kuunokan". Muutamia on syntynyt ilman liitettäkin, mutta pääasiassa oon pysyny tossa eikä nuo nimet nyt hassumpia kait ole. Nyt alkanu kuitenkin tuntumaan, että miksi pitää niillä erillistä liitettä kun ne eivät varsinaisesti ole mikään kasvatusrotu tuolla vaan pikemminkin harrastus, ja toisekseen Kuunokan -liite on rasittavan pitkä. Joo, voisihan niillä käyttää hevosten Nox -liitettä, mutta kun haluan nuo kuitenkin pitää silleen erillään, joten nyt oon miettinytkin, että josko ponit olisi jatkossa ilman liitettä. 🤔

Niin, että mietin tässä vaan onko toi meitin kasvatusliite kotiutunu jo jotenkin kovastikin poni-ihmisten suuhun vai onko asialla sen kummemmin merkitystä kenellekään vaikka sen jättäisi pois?

Taas olisi montakin varsulia sivutettavana (osa roikkunu listalla jo varmaan puoli vuotta XD).. josko tänään.

VRL-09334 // Jeili / Rushock Bog / Kuunokka // Elvensby

“No one tells you that sometimes heaven comes at a price,
                        and that price is hell.”

• 1
                        • 2
                        • 2 / 2
                        • First post
                          Last post