Anteeksi, olisiko teillä hetki aikaa puhua joulusta?
-
Tuli mietittyä tässä hetki uskallanko alkaa jo fiilistelemään joulua teidän kanssa, ettei mene syksy ja ihana ruska-aika sun muut sivu suun, mutta ehkäpä pystyn molemmista nauttimaan
Ite en oo koskaan hirveä glögin ystävä ollut, ne parit pakolliset tulee aina nautittua, mutta meikäläinen nauttii enemmän kaikista erikoiskahveista ja joulun makuisista teistä (miten sana tee taipukaan?) . Piparitkaan ei mee ennen joulukuuta paitsi joulusuklaassa
Koristeita pääsen nyt hankkimaan ihan itse ensimmäistä kertaa kun on kämppäkin siihen mennessä mitä laittaa mielen mukaan, valoja ja kynttilöitä tulloo pursoamaan joka raosta. Ei kukaan olis nähnyt missään semmoisia ihania kuusenkoristeita (figuureita) muuten, joita näkee aina elokuvissa sun muissa?
-
Täällä ilmoittautuu täysipäiväinen jouluhullu. Olen kyllä luvannut että ennen synttäreitäni ei sitä hömpötystä aloteta, mut kausivalot on menossa pihaan näytille parin päivän sisällä ja salaa kuuntelen jo joululauluja. Haluisin vaan niin kovasti alkaa jouluilemaan jo
Enää muutama viikko ja sit. Elisa on kyllä pahasti inspiroinut mun jouluintoa omalla intoilullaan.
-
@humutin mulla on figuureja
joulupukki, heppa,kettu, joku rumpalipoika löytyy. Porukoilla on kans sellasia, ollu mun lapsuudesta asti. Ainakin vanha puinen keinuheppa
-
@odelie hahha
sori
️ no mut mennään joulumarkkinoille koht sit
-
@elisa oih
mistäs oot hankkinut? Itellä tekee mieli kans hankkia semmosia, mutta ei oo tullu vastaan
-
@humutin tossa pari
https://www.instagram.com/p/BdF0MGAncHj/?utm_source=ig_web_copy_linkOisko toi rumpali ollu tokmannilta ja kettua en muista. Sit on vanhantyylisiä olkikoristeita
Esit mulla on keinuheppa ja porukoilla toi kuvassa näkyvä punainen puuheppa. Ja toi “rumpali” tai mikä lie kulkueen johtaja sauvasta päätellen onkin ulkomuodoltaan tyttö
-
@elisa oi kun on ihania!
pitää siis vaan pitää silmiä vaan sepposen selällään ku kulkee kaupoissa
-
@humutin joo
oiskohan noist osa ollu spr kirppikseltä! Joo.
-
@humutin voin kaivaa sulle näytille noit vaik huomenna jos haluut nähdä kaikki noi
musta ne on ihania, kun kuvittelen et ne “asuu” mun kuusessa ja haluaisin lisää noita hahmoja
mulla on kuuseen paljon eri koristeita, et voi vuosittain vaihtaa teemaa
-
@Humutin ja spämmiä. Tein viime jouluna itse kans koristeita kipsistä
tuolla kans jotain ohjeita itse tehtyihin koristeisiin
Ja täältä toi 6.
https://www.meillakotona.fi/artikkelit/10-rentoa-tapaa-koristella-joulukuusi
-
@elisa kaivele vaan jos haluat, ei mun takia tosin tarvi alkaa metsästämään niitä hyllyiltä
mulla on kans jotain vanhoja käpytonttuja lapsuusvuosilta jotka asuu aina kuusessa
ja eiiiiiiii saa laittaa näitä, haluun tehdä kaikki ja heti huomenna
-
@humutin ei tarvitse paljoo kaivella
mun joulukoristeet on tietysti helposti esiin nostettavissa!
-
Oliks Tokmannilla kivoja jouluvaloja? (odottelen sinne 30e lahjakorttia niin siitä ois saumaa syksyn synttärilahjoja ostella ja ne valot <3) eniten innostais ehkä sellainen eläinkuviollinen joku ihan “lamppu”, kun perusjouluvalot jo on jossain kaapin uumenissa.
-
@jannica on siel yleensä kaikkii kivoi. Kotikullalla on kivoi sisustus juttui muutenkin.
-
Okei, pitää käydä katsomassa
meillä harmittavasti Tokmanni muutti tuonne keskustaan niin on sinnekin pitkä matka
-
Koitan olla polttamatta valoja pimeän aikaan, jospa sillä vähentäis vähän sähkönkulutusta
…rakastan vaan kynttilöitä
Kaivoin myös pari vanhaa kynttilätelinettä esille.
-
Täällä myös pesunkestävä jouluihminen ilmoittautuu mukaan keskusteluun
@Elisa sulla on kyllä tosi tunnelmallinen koti, ihana! Mulla tekis hirveesti mieli poltella jo kynttilöitä, mut en tiedä uskallanko niitä hirveesti viljellä kotiin kun on sen verran vilkas tapaus tämä meidän puolitoistavuotias taapero että saattais olla turvallisuusuhka
mulla alko just syysloma, jospa saisin aikaiseksi käydä varastolla hakemassa jouluvalot joita vois loman aikana viritellä
joulusuklaita silmäilin jo kaupassa, ehtis hyvin tehdä makutestit ennen joulua että tietää mitä sitä sitten jouluksi lopulta ostais
mun pitääkin korkata glögikausi nyt lomalla, nam!
-
@ingrid kiitos
joo mäkin kattelin joulusuklaita, oli piparisuklaata fazerilta, harmi et siin ei oo niitä mitä lie hedelmän paloja… pelkkää piparia
Sit oli kyl se joku toinen, oisko ollut karpalo + jotain muuta.
Led-kynttilät on toki toinen vaihtoehto oikeiden tilalle
-
@Elisa Siis se piparisuklaahan on parasta ikinä
-
@nikki no joku vuos oli sellast mis oli piparii ja jotain hedelmän/marjan paloja, se oli hyvä!