87 yötä jouluun!

• Shetlanninponit

Ihan vain ajattelin kertoa, että enää on vain 87 yötä jouluun! :mrs_claus_tone5:

Tässä teen parhaimmillaan sotasuunnitelmaa jouluksi, ja teetän miehelle jenkkiläistyylisen joulukalenterin yllätykseksi - ongelmaksi on vain muodostunut, että mistä kalenteri koostuisi. Niinpä käännyn teidän puoleen; tuleeko teille mitään pikkuista tavaraa/asiaa mieleen, joka sopisi erittäin urheilulliselle miehelle, joka on tyyliltään sellainen pretty boy?

Joko te olette tehneet ensimmäisiä lahjahankintoja tai ideoineet/toteuttaneet muita joulujuttuja? Mä syvästi toivon, että en oo ainut jouluhullu…

• Ihana lahjaidea! 😄 Mä oon ihan jouluhullu, mut aina niin pirun vaikeeta ostaa joululahjoja. Yritän aina löytää jotain täydellistä ja sit menee järki ja hermot kun ei keksi jollekkin ihmiselle sitä the lahjaa.

Mä laittaisin noihin pussukoihin suurimmaks osaks kaikkee järkevää käyttösälää ja sit muutaman sellasen THE lahjan, jotain mikä säväyttää oikein tosissaan ja on just se tän miehen juttu.

• En osaa auttaa joulukalenteripulmassa, mutta joulu on ihana asia! Ollaan ensimmäistä kertaa ikinä poikaystävän kanssa kahdestaan kotona aatto, ennen oon aina ollut perheen kanssa. Tosi kivaa luoda uusia omia perinteitä : )

Tavallaan alkaa vähän ahdistamaan, että on n. 80 päivää aikaa suorittaa helkutisti opintoja syyslukukaudelta. : S Mutta ehkä mä jaksan, jouluhössötyksen vois kohta alottaa ja lahjoja alkaa miettiä!

• Ihanaa, enää 87 \o/ en ole joululahjoja vielä hankkinut. Kavereille ja sukulaisille varmaan taas lahjakortit johonkin paikalliseen pieneen liikkeeseen. Tähtijätskiin ostin viime vuonna, tekevät itse jäätelönsä. 😃 Miehelle on hankala. Se ei käytä koruja, ei tykkää hieronnasta tms, sillä on liikaa vaatteita. Pitänee tilata itselle jotkut superhepeneet ja käyttää niitä lahjana aktiviteetin kera ;D En juuri enää lahjoja ostele konkreettisesti vaan jotain lahjakortteja, lupauksen viedä kaverin ratsastamaan tms. Lapsille en osta mitään, isovanhemmat hukuttaa ne taas lahjoihin kuitenkin.

• Shetlanninponit

@EmmiN., niin tuttu tunne 😄 viime vuonna tuli ostettua kyllä kaikki lahjat ihan tosi ajoissa (ensimmäisen tilasin juhannuksena pienessä tuiskeessa ulkomailta ja viimeiset ostin elokuun lopussa - ja niitä lahjoja kyllä riitti koko kellarin mitalta…:D) ja olin sitten koko loppuajan jouluun asti ihan paineissa, että tuliko niistä sittenkään hyviä tai pitäisikö sittenkin ostaa jotain muuta. Ei ollut hyvä siis sekään, että osti kaiken jo todella etuajassa.

Ajattelin heittää kalenteriin joko suoraan lentoliput, hotellin ja NHL-lätkämatsiin liput, tai sitten ns. lahjakortin, joka oikeuttaa niihin - riippuu paljolti siitä, miten niitä saa talven aikana ostettua. Koska näistä tulee äkkiä todella todella arvokas osa joulukalenteria, voisi loput lahjat olla juuri jotain pientä käyttösälää kuten miehen käyttämää deodoranttia, lisäravinteita tms. mutta herranjestas, en vain keksi niiiiiin montaa tavaraa että saisin kalenterin täyteen. 😄

• Valjakkoharrastajat

Tykkään “tehdä” joulua: paistaa torttuja, sisustaa joulukoristeilla, itse tunnelmasta ja sen luomisesta, mutta ai että vihaan lahjoja. Sopivien lahjojen keksiminen on todella tuskastuttavaa…!!

• Shetlanninponit

@Uppe, tsemppiä koulun kanssa! reilu 80 päivää ei oikeasti ole paljon, nyt vaan leuka kohti taivasta ja tuulta vasten! Raskas työ palkitaan ja niin edelleen… 😉 Ja voi vitsi, mä niin haluaisin lähteä joskus viettämään joulua kahden kesken vaikka johonkin ulkomaille. Meillä joulu menee siinä, että ravataan tuhannessa eri osoitteessa, kun pitää käydä mun vanhemmilla, mun sukulaisilla, miehen molemmilla vanhemmilla, miehen sukulaisilla… Onneksi on sentään jouluaatto jolloin käyn lähes poikkeuksetta parin kolmen tunnin maastolenkillä ihan ypöyksin, niin saa hetken nollata ajatuksia 🙂

• Shetlanninponit

@Tierra, lahjakortti-ideat on kyllä pop! Saavat sitten lahjansaajat ostaa juuri sitä, mistä tykkäävät ja mitä kokevat tarpeellisiksi. Hitsi, taidan mäkin kääntyä lahjakorttien puoleen ainakin omien vanhempien suhteen : )

• @VP Hahaa, huomannut saman! Sitten kun lahjan ostaa kovin paljon etukäteen ni rupee miettimään et oliko se sittenkään hyvä tai riittävä, et pitääkö ostaa siihen jotain lisäksi jne…viimevuonna ostin esim. kauheen kasan kaikkia astioita. Ostaessani mietin et toi menee tolle ja toi tolle mut sit kotona väänsin ja käänsin niitä sitten vaikka ja miten et no jos toi meniski tolle ja ostais siihen vielä jotain lisää … jnejne 😄 oli aika säätöä.

Kuulostaa ihan huippulahjalta! 😄 Mut onhan se jos yhessä on toi suurin lahja ja sit pitäis vielä keksiä 23 sälää ni on siinä keksimistä 😄 Mut jotain perus mitä tulee mieleen ni on just dödö, hajuvesi, ehkä joku vyö/bokserisetti/koru?, urheiluvälineitä mitä sit tarviikaan? jotain mitä ei ole, on just menny rikki, joku mikä kuluu nopeesti, leffaliput, lupaus ravintolaillasta/lahjakortti sinne? (sekin voi tosin mennä aika kalliiksi jos menee jonnekkin kovin hienoon ja kalliiseen paikkaan :D) , hierontalahjakortti (ne lyhyemmät hieronta-ajat ei taida nykyään olla ku jotain 25-30€ luokkaa, riippuu tietty hierojasta) … apua 😄 kyllä on aika keksiminen

• Shetlanninponit

@EmmiN., mä ajattelin heittää ensin lentoliput johonkin luukkuun, sitten johonkin tulevaan hotellin ja vasta viimeiseksi matsiliput. Saa jännittää viimeiseen asti että mikä reissu on luvassa ;D Haha, joku jääkiekkomaila tai muu vastaava voi olla aika hankala heittää pieneen pakettiin, mutta täytyy katsoa jos vaikka joku saliurheiluun liittyvän hommelin saisi pieneen pakettiin (helppo homma, varsinkaan kun mä en tiedä pätkääkään että mitä siellä sallilla duunataan tai käytetään…:D). vitsi, tossa tuli kyllä monta hyvää ideaa, varsinkin hieronnat ja ravintolaillat voisi sopia tän makuun. ehdottomasti hankitalistalle, kiitos!

• Niin joulun tekeminen! Saa nähdä miten tämä joulu menee. Minä olen tykännyt marraskuussa jo tuoda kaikki koristeet esille, vaihtaa tekstiilit joka paikkaan jouluisiksi ja pistää jouluvalot. Nyt meillä on ollut tämän vuoden asunto myynnissä ja mietin että mitenhän noita uskaltaa laittaa. Ei kovin myyntikuntoinen asunto jouluisin kun on kaikkea sälää joka paikka täynnä =D

• Suomenhevoskasvattajat

Mietin jo tuossa etten ole vielä ostanut mitään enkä oikein tiedä mitä olen hankkimassa lahjoiksi, mutta tuli viime viikolla tilattua ensimmäinen joululahja. 😄 Anopin koiralle ihana huppari, joka toivottavasti on oikeaa kokoa. Suunniteltiin jo miehen kanssa, että sen voi avata jo aattoaamuna, jotta koira saa hengailla hupparissaan heti aamusta. ❤ On muutama muukin lahjaidea jo hautumassa, enimmäkseen haluaisin ihan itse tehdä lahjat varsinkin mummolle, äidille ja anopille. Arvostavat kaikki kolme itse tehtyä ja saisi henkilökohtaisemmat lahjat muutenkin. Miehelle keksii helposti lahjat kun se kerää pelejä ja muutama figuurikin on jo katsottuna mitkä voisin ehkä hankkia. Mitään isoa hän ei kuitenkaan halua, mutta aion silti lahjoa sydämeni kyllyydestä.

Joulusta en tiedä miten se tänä vuonna menee. Anoppi vaati jo kesällä kun ensimmäistä kertaa tavattiin, että menen jouluksi heille. Ja sinne oikeastaan haluankin auttamaan valmisteluissa ja juhlia joulua ensimmäistä kertaa tuon miehen kanssa. Ehkä käydään sitten joulupäivänä miun perheen luona. Molemmissa paikoissa sukua paikalla ja isot määrät ruokaa. 😄 Ennen meillä on ollut tosi pienet perhejoulut, joten tätä tulevaa joulua odotan todella kovasti.

Tuo kalenteri on ihana ajatus! Itse haluaisin tehdä myös jotain tuommosta, mutta ehkä en tänä vuonna vielä toteuta kun ei olla saman katon alla. Helpompaa sitten joskus yhteisessä kodissa. Pienet lahjakortit olis ihania, harrastan itse ahkerasti sellaisia lahjoina muutenkin. Leffa- ja ravintolailtaa, hierontaa, yms.

• Oli virhe avata tämä topa 😄 Alkoi nimittäin tekemään vähän enemmän kuin vähän mieli joulutorrtuja, hilloa olisi, mutta taikinaa pitäisi ostaa. Eli vaikea päätös tehtävänä: joulutorttua vai ei 🙂

• Moderaattorit

Oon näitä päiviä laskenu jo sadannesta päivästä asti 😄 piirtelen joulukortteja muuta en oo ehtinykään tehdä 😛

• Shetlanninponit

@Tierra, haha sun täytyy toivoa, että teidän asuntoa tulee katsomaan joulumieliset ihmiset. Pinterestistä löytyy sikana kaikkia jouluideoita, voithan sä laittaa kotia tänä vuonna vaikka jotenkin eri tavalla uusin ideoin? 🙂 Esim just pinterestistä löytyy sikana todella kauniita joulujuttuja, vaikkei varsinaisesti olisi edes jouluihminen.

@rukkanen ehdottomasti kaikki itsetehty olisi niille, ketkä niitä arvostavat. Esim mun äiti tekee jatkuvasti käsitöitä ja olisi niiiiiin ihanaa tehdä hänelle jotakin itse, mutta kun totuuden nimissä mun tekeleet näyttää 2-vuotiaan sotkulta, en lähde edes yrittämään. Saatika edes että osaisin neuloa, kutoa tms. 😄 Äidille ehkä sitten jotain lahjakorttia, tai esimerkiksi vaellus suomenhevosten tai islanninhevosten kanssa… Ja joo, tää kalenteri on kyllä kiva kun ollaan saman katon alla, en olisi muutamia vuosia sitten edes voinut harkitamoista, kun majailtiin eri osoitteissa. 🙂

@miivi ehdottomasti joulutorttua! 😄

@Viiru, hahah just hyvä 😄 Mä laskin ekan kerran silloin, kun oli 118 päivää jäljellä ja nyt tuli mieleen että nyt mennään jo kyllä rytinällä alle sadan! 😄

• Shetlanninponit

• Suomenhevoskasvattajat

@VP Miun itsetehdyt lahjat tulee varmaan olemaan jotain suklaata, koirankeksejä ja sen semmoista mitä voi pienellä vaivalla leipoa ja koristella. Sitten jotkut lasipurkit mihin laittaa nätisti ja menevät kivasti lahjoina kun voi jokaisen maun mukaan koristella sitten personaallisiksi. Koirankeksit tosin menee sitten koiralle, mutta luulen anopin arvostavan niitä. 😄 Käsitöitä tuskin sen suuremmin teen kun en osaa neuloa tai virkata saati ommella mitään. Kortit teen näille kolmelle ainakin, ebaysta kattelin jo yks ilta tarvikkeita.

• Shetlanninponit

@rukkanen ooooooooooooo, vitsi muuten joku brownie tms olisi ihana jossain lasipurkissa! mun tarvinee ottaa kyllä ihan ylös moinen idea, ja viedä vaikka äidille ja anopille sellaiset kylkäisenä! Ootko millaista lasipurkkia ajatellut/mistä hankkia? Ja voi vitsi, koirille todellakin joulu ❤

• Suomenhevoskasvattajat

Voi ei taasko se tulee… 😄
    En oo moneenmoneen vuoteen ollut enää jouluihminen, inhoan sitä hössötystä ja kaupallisuutta ja pakko tehdä sitä ja pakko tehdä tätä. Kun tykkäis edes jouluruuista. Onneks perheessä on muitakin ja vietetään joulu just niinkun halutaan ilman pakollisia kliseitä ja aina-ennenkin-on-tehty-juttuja. Eikä tarvi väkisin vääntää mitään lahjoja. Odotan lähinnä Lumiukkoa ja sitä kiireettömyyttä kun ei tarvi tehä mitään. Ja toki kun nykyään saa joulupöytään niitä oikeita herkkuja eikä mitään suolaherneitä ja perunalaatikkoa.

• Shetlanninponit

@Hapero Hahahahahah! 😄 Mäkään en perusta joulupöydän antimista, ainoastaan riisipuuro on sellainen, jonka saan kurkusta alas. Mutta just hyvä, että sä saat viettää joulua niin kuin haluat - olis se kauheeta, jos sut pakotettaisiin tähän hössötykseen mukaan! 😄

6

780
Käyttäjät

10.1k
Aiheet

178.1k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.