Esittelyssä Rate My Pony, tuo hevosesi arvosteltavaksi!

• VHRY

@h02877 said in Esittelyssä Rate My Pony, tuo hevosesi arvosteltavaksi!:

@R
    Kerro mulle että minkä kokoisia nää yleensä on, mihin kaliiberiin ne määrittelisit (raskas lv, kevyt lv, kevyt kv tms) ja mikä on virallinen suomenkielinen ja englanninkielinen nimi sekä ehdotettu suomenkielinen lyhenne kys. rodulle.

Säkäkorkeus vaihtelee 150-160 cm välillä, voi olla suurempia. Netissä sanottu, että raskas ratsuhevonen tai “light draft horse”. Tosi paljon clevelandinruunikon kanssa. Groningen menee suomennettuna varmaan groningenhevonen. Lyhenne varmaan gron (sama kuin vrl-sivuilla, gron = groningeninhevonen, puoliverinen)

Lähde tämä, tämä ja tämä

• @r Kiitos, mä laitan sen varmaan kevyeksi kylmäveriseksi - muistaakseni se on clevelandinruunikonkin kaliiberina 🙂 Lisäilen tänään.

• @h02877 En siis missään nimessä tarkoittanut, että kilpahevosista kaikki olisivat lajinsa huipulla/ maksimitasoilla. Myöskään laatiksissa ei sitä vaadita. Omaan harrastustyyliini kuuluu tosiaan kaikentasoiset, eikä hevoset koskaan kisaa pelkästään sitä parasta tasoaan (siis että startit olisi vain yhdeltä tasolta), mitä kieltämättä näkyy v-maailmassa paljon. Varmaan siksi, että muotoonlaitto on silloin helpompaa? Silti en itse käyttäisi estehevosen määritelmää noin väljästi. Olisi hassua esim. IRL vastata vuokrausilmoitukseen, jossa tarjottaisiin estepuoliveristä valmennuksiin, ja sitten selviäisi että sehän hyppää vaan 60 cm, treenaile tavoitteellisesti näistä lähtökohdista “estehevosella” sitten. 😅 Eri asia olisi kutsua tuollaista yleispainotteiseksi/ harrastehepaksi/ jotain sellaista, ja tähän kiteytyy mun viestien pointti. RMP:ssäkin on kuitenkin erikseen se yleispainotus, jossa tasot varmaan ovatkin maltillisempia sekä re että ko, vai? 😊 Vaikuttaako muuten omistajan valitsema painotus jotenkin arvonnan tuloksiin?

Mutta joo, turha tästä on varmaan enää höpistä sen enempää, mulle on oikein ok että käyttötarkoituksia ei erotella RMP:ssä ja että painotukset ajatellaan vähän eri tavalla. Takerruin vain kovasti omaan ajatukseeni “este-/ koulu-/ kenttähevosen” ja “yleis-/ harrastehevosen” eroista. Sulla on ratkaisullesi hyvät perusteet ja ymmärrän kyllä miten sä tämän ajattelet. Voin helposti elää tämän asian kanssa! 😊 Tietenkin on myös “harraste-estepuoliverisiä”, mutta olisiko nekään koskaan “noin huonoja”, niin siinä me ollaan hieman eri mieltä. Itse vaihtaisin siinä kohtaa hevosen painotusta tyystin toiseen, jos vahvuudet onkin muissa jutuissa. 😊

Ylipäätään kyllä kiva kuulla, että mitä tätä tehdessä on ajateltu/ tavoiteltu! Mua henk.koht. häiritsee oman lajinsa tasokkaita kilpaheppoja enemmän se, että aika usein hevoset (ja ratsastajat!!) on jokaisen lajin huippuja. 😅🙄 Tässäkin varmaan takana kisaamisen helppous/ omistajan laiskuus tai joku, ehkä vaan vanha tapa? 😂 Kisahevosten/ tietyn painotteisten (tai yleensäkin tasokkaiden) ratsujen paljouden ymmärrän, koska harvalla on sellaisiin IRL varaa. Siksi musta on erittäin ok, että niitä on virtuaalimaailmassa oikeaa maailmaa enemmän, samoin kuin vaikka tallinomistajia, oreja, siittoloita jne. 😊

Mutta joo, nyt lipsahti virtuaalimaailman analysoimiseksi. 😂 Ja tuon jälkeläisten lisäämisrajoituksen ymmärrän, voin vain kuvitella tukipyyntöjen määrän… 🙊🙈 Hienoa työtä RMP:n kanssa joka tapauksessa, kiitos tästä lisästä harrastukseen! 😊

• Piirrosharrastajat

Meikäläinen ei pääse edes rekisteröitymään koko sivustolle. Kun yritän luoda salasanaa, tulee jatkuvasti vaan että “Salasananvaihtolinkkisi vaikuttaa vialliselta. Tilaa uusi linkki alta.” --> tilaan uuden linkin --> sama homma. Mahtaakohan asialle olla tehtävissä jotain vai onko tää jotain wordpressin kökköilyä? 😄

Edit: Nevermind, johtuikin ilmeisesti nimimerkistä kun vaihtamalla ongelma katosi, nyt pääsen vihdoin tutustumaan!

Edit 2: Onko hallakkogeenille (D) tulossa geenivalikkoa? 🙂

13

1.0k
Users

13.7k
Topics

261.6k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.