M: sh- orivarsa (piirretty suku) - MYYTY

• Piirrosharrastajat

Tässä pienen pohdinnan päätteeksi tulinkin siihen tulokseen, että kaksi suomenhevosta on Längelmäen ratsastuskoululla jo ihan tarpeeksi. Siispä nyt elokuussa syntynyt, vielä nimetön pikkumies lähtee aktiiviseen piirroskotiin!

alt text
    Linet mukaan!

sh-o Längelmäen ****
    Valkovoikko, herasilmät mahd. sabinokirjavuus
    i. Riinan Hopeavälke KTK-II, Finest, Finest Foal, PKK-Valio
    e. Onneton Blondi Kisasijoitukset on lisäämättä vielä sivuille

Tuleva omistaja nimeää varsan ja rekisteröi sen sekä VRL:n että PKK:n puolelle. Sivut minulle syyskuun loppuun mennessä. Varsa on valmis muuttamaan uuteen kotiin syyskuun alussa!

• Oreihin hurahtaneet

Ei tällaisia saa myydä 😍

• Piirrosharrastajat

@Crimis Vie vaan mennessäs… 😉

• Onneks Sotis ei oo enää piirretty 😅

• Oreihin hurahtaneet

Siis mielelläni veisin, mä en vaan oikein tiedä minne mun pitäis sijoittaa näitä piirrettyjä suokkeja, mulla on niitä oriasemalla ja Routaruusussa valokuvallisten seassa… Tallejakin on silleen ihan tarpeeks. 😅

• Kuinka aktiiviseen kotiin? Vähän tuo väri innostaisi, mutta aktiivisena ei taida olla kuin ravitalli. Yksityisenä olevat ratsut taasen edistyvät vähän niin ja näin, mutta edistyvät… 🤔
    Mallina mm. Hajavarjo HV, joka ottanut hitaan mutta varman lähdön varsalaatisten kanssa ja jää varmaan “vain” kilpailevaksi hevoseksi, eikä varmaan saa hirveästi tarinoita päiväkirjaan. Sitten taas Where or When on enemmän tarinointiin, turinointiin ja piirtämiseen otettu otus, joka tuskin koskaan kerää hirveästi titteleitä, mainetta tai mammonaa…

• Piirrosharrastajat

Mikä tuo valkovoikko tarkalleen on? 😅 Värin ja piirretyn suvun osalta kiinnostais varsa kyllä, mutta kun pyrin seuraamaan realistista periytymistä. Valkovoikko on varmaan tuplavoikko, mutta millä pohjavärillä? Isä ainakin on ruunikkopohjainen mutta emällä lukee vaan että valkovoikko 🤔

• Piirrosharrastajat

@kioja emän vanhemmat näköjään normivoikkoja et sieltä ei voi muuta kuin rautias tulla
    Että isän vanhemmista riippuen voi tulos olla joko valkovoikko/cremello, valko…ruunivoikko?/perlino 😄 tai valkomustanvoikko/smoky black (keksinpä kauniit ja ei yhtään kankeet käännökset) kera tai ilman hopean.

Mä nimittäin vähän nyt himoitsen tätä itekin piirrosponiksi… mut ei mulla riitä kädet

• Piirrosharrastajat

@j Kiitos, mua aina hämää noi valko-kelta-sinivoikot ja -vuokot sun muut sen semmoiset, kun ei kai niitä oo muuten ku vuonohevosilla yleensä ja niiden kanssa ei oo tullu pyörittyä 😅 Nää perlinot, cremellot ja smoky creamit on paljon tutumpia nimityksiä

• Piirrosharrastajat

@kioja kyl siis valkovoikkoa käytetään muistakin roduista (valko- keltahallakko ym on sit erikseen ja ne on ihan hölmöjä kun meinaavat vaan ruunivoikonhallakkoa ja voikonhallakkoa)

ongelma on vaan se että niin erikoisvärisiä hevosia ei oo suomessa ollut vielä niin pitkään et olis eri pohjaväreille vakiintunut omat nimitykset, varsinkin kun ne päällepäin näyttävät samalta keskenään 😄

• Piirrosharrastajat

@Kioja @J En tiedä onko tähän värilaskuriin luottamista, mutta tuo ainakin antaa mulle tuplavoikkoa (eli valkovoikkoa) ihan pelkästään normivoikoista vanhemmista, joten kaipa se on sitten emälläkin madollista saada tuo väri… 🤔 Ite myös pyrin seuraamaan realistista periytymistä, enkä ajatellut tammaa ostaessani tarkastella noita värejä sen tarkemmin.

Jos tuo väriasia häiritsee, niin sen voi toki vaihtaa! 😂

@RHN10138 Kunhan edes joskus sivu päivittyy (oli se sitten kisausta, ikäännyttämistä tvm) niin se riittää 😄

• Tarinaheppailijat

Onneksi en ole yhtään suokki-ihminen, muuten en varmaan olisi voinut vastustaa tätä kiusausta. 👀

• @Kioja @J. @H. Sori että tungettelen, mutta siis emän vanhemmat on kumpinkin voikkoja, joten emä ei voi olla kun cremello (rautias valkovoikko), ja koska isä on ruunivoikko niin niiden tuplavoikko varsa voi olla mikä vain peruspohjaväreistä (rt, rn, m) + tuplavoikko 😄

@Alexiina-C. Mä en myöskään ole yhtään suokki-ihminen, mutta jotenkin niitä suokkeja on kertynyt nyt lyhyessä ajassa melkein 30.

• Piirrosharrastajat

@nikki Joo, kyllä mä tiedän miten voikko periytyy, mut mä vaan jäin miettimään tota valkovoikkoa 😆

• @Kioja Aivan joo 😄 Teidän häslinkii seuratessa meni iteki hämilleen 😂

• Tarinaheppailijat

@nikki Joskus sitä hävettää myöntää, sillä tuntuu toisinaan siltä, että jos olet suomalainen ja hevosihminen, niin on rikos olla pitämättä suomenhevosista 😅 OT

• Piirrosharrastajat

@alexiina-c Tervetuloa kerhoon 😆 mulla sentään on suomalaisia ratsuponeja, mut ei ne suomenhevoset jotenki iske

• @Alexiina-C Kokeilepa olla suomalainen joka vihaa saunaa 😄

@Kioja Miksi me spämmitään kaikkien topat ot-jutuilla

• Piirrosharrastajat

@Nikki No emän värille en voi nyt mitään, viitti sitä alkaa vaihtamaan, kun kasvattaja on sen värin sille päättäny 😅

Mutta jos pysytään aiheessa, eli tälle suomipojalle pitäs löytää se koti! 😄

• @H. Joo siis emän väri on siis ihan oikein ja niin edelleen, totesin vaan että valkovoikkona se on tietysti tuplavoikko ja nimenomaan rautiaspohjainen 😄 Mutta mä lakkaan nyt hämmentämästä, pitäkää soppanne! 😂💕 Ja toivottavasti suomipoika saa kodin ♥

2

815
Käyttäjät

10.6k
Aiheet

189.5k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.