PKK | Piirretyt Kuvat Kunniaan
-
Nostetaan edellistä viestiä kannustimena näyttelyiden järjestämiseen!
// Siguri
-
Kotisivun kuvakilpailu
Vaikka kesää on vielä jäljellä, valmistaudutaan PKK:n puolella jo ajoissa tulevaan talveen - mikä tarkoittaa myös PKK:n sivuston kuva- ja värimaailman päivitystä! Viime kevään kuvakilpailussa sivuston pääkuvaa pääsi koristamaan Marjahillan ihana laukkakuva, ja jatketaan tänä vuonna samalla ajatuksella. Jokainen siis pääsee osallistumaan kuvien valintaan! Alla tarkemmat ohjeet:
Lähetä haluamasi talvinen piirretty hevoskuva sähköpostiin info@piirroshevosille.fi sunnuntaihin 8.9. mennessä. Voit osallistua kisaan enintään kahdella kuvalla. Huomaathan, että pääkuva on matala ja leveä - kuva siis tulee mahdollisesti rajautumaan. Kuvan olisi hyvä olla leveydeltään vähintään 1500 px, jotta sen laatu pysyy hyvänä.
Kaikki osallistuneet kuvat esitellään kaikille avoimessa äänestyksessä 11.9. mennessä. Äänestysaikaa on perjantaihin 20.9. asti.
Äänestyksen voittajakuva pääsee koristamaan talvikaudeksi PKK:n sivuston yläreunaa. Äänestyksessä toiseksi tullut kuva pääsee paraatipaikalle etusivun esittelyteksin vierelle.
Piirtämisen iloa kaikille!
PS Mikäli aika antaa myöten, käythän myös täyttämässä kalenteria uusilla näyttelyillä?
// Siguri ja Valo
-
@pkk Olisiko tähän mahdollisesti jotain muutakin kokoraameja kuin minimileveys jos suunnittelisi kuvan ihan vain tätä kisaa varten?
-
Hyvä kysymys, @Lithy!
Valitettavasti yläkuva toimii ns. responsiivisesti, eli sen mittasuhteet hieman elävät, kun sivustoa pienennetään. Kovin huti ei voi kuitenkaan mennä, jos kuvasta tekee esimerkiksi 1500 px leveän ja 500 px korkean
// Siguri
-
Oisko mahdoton ajatus, että tuomarit avaisivat näyttelyissä vähän kommentilla perusteita jos jättävät jonkun osallistujan palkitsematta, niin tietäisi mitä lähteä korjaamaan/saisi käsityksen siitä miksi ei ole ollut tuomarin mielestä minkään palkinnon arvoinen?
-
@helga Yleisenä tapana on ollut että voi kysyä erikseen jos toivoo laajemman sanallisen arvostelun. Ainakin itse olen jokaiselle kysyneelle perustellut.
Niiden kirjoittaminen koko luokalle vie jonkin määrän resursseja ja täten hidastaa tuomarointia. Jotkut haluavat nopeat näyttelyt ja jotkut haluavat kommentit. Siinä ei ole yhtä oikeaa tai väärää tapaa.Toki omajärjestämiin näyttelyihin voi neuvotella etukäteen tuomarin kanssa että saa halutunpituisen kommentin!
-
@Helga @lithy Mä aattelen sillain et koska näyttelyihin osallistujana haluisin kommentteja (ainaki sillon jos jotain on pielessä) niin koitan sit tuomarina kans kirjotella jotain. Toki se vie aina aikaa ja resursseja et silleen ymmärrän sen et moni niitä ei kirjottele (vaik ois kivaa 🥹).
Mä koitan vähintää sertittömille kirjottaa rakenneluokissa jos en muille (nii ei välttämättä tarvis kaikille osallistujille kirjottaa??), aina ei saa kaikille niillekään kirjotettua ja toisaalta jännitän etten oo kauheen hyvä rakennetuomari saatika kommentoimaan niitä niin avaan vaan vähän sitä mikä osuu itellä silmään tmv.
(Ja mun hlö kohtasesti olis jotenki liian vaikee käydä säpöllä/yv:llä kysymässä erikseen kommentteja tuomarilta kuvista En tiiä miks, en mä teitä kaverit sentää pelkää tai mitään ) -
@valooooo joo siiiiiis mä ymmärrän kyllä rakenneluokissa, että jos jää palkkiotta niin sitten pitää rakennetta muuttaa/ei ollut tuomarin silmään tarpeeks rotumääritelmää mukaileva tms siinä on jotenkin selvä kuvio, tosin myös tuomarin omat preferenssit vaikuttaa. Enemmän tää oma pohdinta koski noita kaikkia muita luokkia!
-
@helga Joo aivan joo! Mä en osaa siihen sanoo oikeen (koska tykkään ite kommentoida muu kuva luokkia ja niissä taidan olla aika lepsu tuomari), joskus oon nähny et perus muu kuvissa on kommentoitu vähintään just niitä palkitsematta jääneitä ja ehkä jopa KM saaneita mut EM-luokkien kommentoinnista en oikeen osaa sanoo. Muissa luokissa jakelen ite aika avokätisesti EM:iä tyylillä "musta tässä on kiva tunnelma, annan EM tunnelmasta jne jne. Ja jos joku ei saa EM niin en vaa hetken mietiskelyn jälkeen keksiny mitään EM:ää. EM luokissa sitä kyl sit kattelee vähän pidempää EM:ät mielessä mut joo. En oikeen muiden puolesta osaa sanoo, taitaa olla nii tuomaririippuvaista?? 🥹
-
tämä olisi varmaan voinut mennä myös tyhmiin kysymyksiin, mutta ehkä täältä tieto tulee nopsemmin:
mikä oli PKK:n mekanismi hevosen omistajuustietojen päivitykseen? Onko tähän joku lomake? Mitä todisteita vaaditaan?
Helga möi mulle Viimatuulen, mutta se on ilmeisesti jäänyt päivittämättä kenenkään omistukseen jo ennen uutta PKK:ta... ID sillä on, mutta sivut väärin ja omistaja rekisterissä tuntematon
-
@jii Löysin tällaisen vaaaanhan viestin sivulta 6 Olettaisin, että samat ohjeet kuin silloin kun sivut muuttivat toiselle domainille.
Mä itse olen hakenut PKK:lle työntekijäksi tekemään just mm. näitä omistajanvaihdoshommia mutta on vielä vaiheessa@pkk said in PKK | Piirretyt Kuvat Kunniaan:
Hallinnoi hevosiasi
...
Jotta pystyt hallinnoimaan nykyisiä hevosiasi, lähetäthän listan omista hevosistasi (PKK-ID ja nimi) sekä tiedot käyttäjätunnuksestasi (nimimerkki ja sähköpostiosoite) osoitteeseen info@piirroshevosille.fi. Näin saat hevoset omiin nimiisi. -
Nopea päivitys: Vastataan sähköposteihin ja ketjuun viikonlopun aikana. Samalla muistutamme, että kotisivukilpailuun pystyy vielä osallistumaan sunnuntaihin asti!
Vaikka kesää on vielä jäljellä, valmistaudutaan PKK:n puolella jo ajoissa tulevaan talveen - mikä tarkoittaa myös PKK:n sivuston kuva- ja värimaailman päivitystä! Viime kevään kuvakilpailussa sivuston pääkuvaa pääsi koristamaan Marjahillan ihana laukkakuva, ja jatketaan tänä vuonna samalla ajatuksella. Jokainen siis pääsee osallistumaan kuvien valintaan! Alla tarkemmat ohjeet:
Lähetä haluamasi talvinen piirretty hevoskuva sähköpostiin info@piirroshevosille.fi sunnuntaihin 8.9. mennessä. Voit osallistua kisaan enintään kahdella kuvalla. Huomaathan, että pääkuva on matala ja leveä - kuva siis tulee mahdollisesti rajautumaan. Kuvan olisi hyvä olla leveydeltään vähintään 1500 px, jotta sen laatu pysyy hyvänä.
Kaikki osallistuneet kuvat esitellään kaikille avoimessa äänestyksessä 11.9. mennessä. Äänestysaikaa on perjantaihin 20.9. asti.
Äänestyksen voittajakuva pääsee koristamaan talvikaudeksi PKK:n sivuston yläreunaa. Äänestyksessä toiseksi tullut kuva pääsee paraatipaikalle etusivun esittelyteksin vierelle.
Piirtämisen iloa kaikille!
YP:t Valo ja Siguri
-
Kotisivun kuvakilpailu / äänestys
Talven otsikkokuvakilpailuun tuli tänä syksynä kaksi aivan mielettömän ihanaa kuvaehdotusta Seuraavaksi olisi siis jälleen aika äänestää uusi kuva sivustolle!
Äänestysaikaa on perjantaihin 20.9. asti, ja jokainen harrastaja saa äänestää yhden kerran haluamaansa kuvaa
PS ensi keväänä äänestetään jälleen kuvaa kesäkaudelle! Mikäli siis et tällä kertaa ehtinyt mukaan, voit jo valmistautua tulevaan kevääseen piirtopöytäsi tai pensselisi kanssa!
@Helga ei huono idea ollenkaan - varsinkin, jos kyseessä on Muu kuva -luokka. Kuulisin mielelläni tuomarit teidän ajatuksianne: onko tällaisissa luokissa liikaa lisätyötä, jos ei-palkittu-arvostelun syy tulisi kirjoittaa (esim. "kuva ei sovi teemaan"/"kuva oli liian pieni arvosteltavaksi" - eli ihan muutamalla sanalla perustelu) vai menisikö tämä jatkossa siinä samassa hevosia arvosteltaessa (eli lisätäänkö jopa sääntöihin, että hylätyn hevosen syy tulee kirjoittaa arvostelun yhteyteen)?
Olittekin hyvin bonganneet myös hevosten omistajuuden vaihtoon liittyvän infon - eli tosiaan, mikäli hevonen ei ole listallasi (eikä edellinen omistaja pysty sitä syystä tai toisesta siirtämään), voit ottaa yhteyttä suoraan info@piirroshevosille.fi
PS muistutuksena juuri sinulle, ihana harrastaja: nyt jos koskaan kannattaakin osallistua PKK:n toimintaan (järjestää näyttelyitä, osallistua tapahtumiin, tuomaroida...), loppuvuodesta nimittäin aktiivisia harrastajia muistetaan!
// Siguri (ja Valo)