Navigation

Virtuaalifoorumi Keskusta

• Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups

PKK | Piirretyt Kuvat Kunniaan

Jaokset/yhdistykset/seurat/yms
    43
    232
    7515
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • PKK
      PKK @Kioja last edited by PKK

Näyttelykalenterissa uusia avoimia näyttelyitä!

Lisäksi kalenteriin on lisätty ilmoitettu-rivi, jotta uusimmat näyttelyt osuvat paremmin silmään.

@kioja Hupsis! 😁 Kävin päivittämässä nimen 😊

-Siguri

1 Reply Last reply Reply Quote 3
      • Sippe
        Sippe last edited by

Miten hei muuten toi osallistuminen näyttelyihin toimii noissa "muut kuvat" luokissa, osaako joku neuvoa? 😄 Ekaa kertaa oon osallistumassa piirroshevosten kanssa niin oon vähän pihalla 🙂 Laitetaanko linkki silloin suoraan arvosteltavaan kuvaan vai miten, kun hevosella on paljon kuvia joista tietyn haluaa tohon luokkaan? Noihin Metsätallin näyttelyihin olisin osallistumassa, @AnneL taisi olla järjestäjänä.

Nuppulanharjun Tila - vuodesta 2014

Lithy 1 Reply Last reply Reply Quote 1
        • Lithy
          Lithy @Sippe last edited by

@sippe Jos ilmossa ei erikseen oo pyydetty linkkiä niin välillä on näkynyt kans tekstillä arvosteltavan kuvan ilmaisua. Esim. Heppa 1111 (koulukuva).

Mutta nyt on toki uusi pkk ja Annella voi toki olla joku erilainen näkemys. Jos hän ei täältä bongaa viestiä niin kannattaa laittaa kysymys myös sähköpostiin joka löytyy ilmosta vastuuhenkilön/järjestäjän kohdalta. 👍

Lukariksen Hevoskeskus - Tarinatalli Kalliokuja 24 - Keskiaikaratsu Jussi
          PKK- ja VSN-tuomari

1 Reply Last reply Reply Quote 2
          • AnneL
            AnneL last edited by AnneL

Hei @PKK Onko nämä säännöt ihan ok:

• PP MVA -arvonimen ansainneet hevoset eivät saa osallistua enää muu kuva -luokkiin. Casual muu kuva -luokkiin saa edelleen osallistua uusilla piirroksilla.

• PKK-V-arvonimen ansainneet hevoset saavat osallistau EM-luokkiin vain uusilla kuvilla.

Oliko eka menossa vapautukseen?

Ja toka kohta on lisärajotteinen edellisiin sääntöihin.
            "PKK-IV (PKK-Valio IV)

1. 4 x EM Vähintään 4 eri kuvasta."
              Tämä tarkoittaisi, että jos PKK-V on yritetty hankkia kisaamalla vaikka neljällä kuvalla, niin ja yhdestä ei ole ropissut palkintoa (mutta kolmesta on 1+1+2 EM), niin eikö sillä kuvalla enää saa osallistua? Melkolailla mahdoton valvoa =D

@sippe Voi linkittää! Muokkaan kutsuun. Kutsumuoto ja PKK:n tulosmutohan voivat olla eri @Lithy kunhan järkkääjä lisää tulokset oikeaan muotoon tuloksia lähettäessä.

1 Reply Last reply Reply Quote 5
            • Helga
              Helga Piirrosharrastajat last edited by

This post is deleted!
              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • Marjahilla
                Marjahilla last edited by Marjahilla

Tulin kysymään pisteytyksestä,

Olen jäänyt siihen uskoon, että pisteet ei saisi heittää tuomareiden välillä ihan hirveästi? Onko tämä ollut joskus voimassa tai onko edelleen? Jostain on jäänyt päähän sellainen, että alimmat ja ylimmät pisteet saisi erota mielellään max 3 pisteellä ja sitä isommasta heitosta keskustellaan - tai jotain tän tyylistä. Siksi ainakin itse pyrin pisteyttämään niin, ettei joku toinen ole antanut 15 ja minä 20, kun ne olisi jo eri palkinto luokissa 🤔 Kysyn niin tiedän jatkossa, että voin antaa huoletta parempia pisteitä, kuin joku toinen tuomari.

Välillä tämä pisteiden heitteleväisyys niin tilaisuudessa, kuin eri hevosten välillä on kuitenkin itselle ongelma, kun haluaisi kehittyä ja päästä pysyvästi KTK-II tasolle. Esimerkiksi paljon pohdintani kohteena ollut Lulu tamma. Pisteet alunperin 13.5 + 15 + 16.5. Laitoin kuitenkin postia yhdelle tuomareista ja pyysin perusteluita kaikkiin osallistuneisiin hevosiini liittyen. Nyt Lulu näkyy olevan arvosteltu pistein 13.5 + 15 + 19 = KTK-III. Melko iso ero 13.5 ja 19 välillä? 13.5 on keskivahva KTK-III ja 19 on melkein KTK-I arvoinen.

Eli sitä jää miettimään, minkä tasoinen hevonen siis on? 🤔 Kun toisaalta Safi on saanut KTK-II, vaikka mielestäni heikompi? Myös Paco sai jo toista kertaa KTK-III, mutta tämä virhehirvitys KTK-II? 🤣 Muutamia muita jotka ei aukea itselle. Totesinkin nyt tammikuun tilaisuuden jälkeen, että ainakin mun on turhan hankala tulkita eri hevosten saamia palkintoja ja jättäydyn heppojeni kanssa kantakirjan puolelta pois (mutta aion ainakin toistaiseksi jatkaa tuomarina). 😊

Tämä ei ole kirjoitettu mitenkään vihaisesti tai syyttelevästi ketään kohtaan, kunhan pohdin asiaa ja toki olisi kiva kuulla onko muilla samoja ongelmia. Ja sekin, pitäisikö asiaan keksiä joku sääntö, ettei tuomarit voi antaa liian eritasoisia pisteitä? 😊

nettisivut・baiemaronhevonen

Elisa 1 Reply Last reply Reply Quote 2
                • Elisa
                  Elisa Mode @Marjahilla last edited by

@marjahilla said in PKK | Piirretyt Kuvat Kunniaan:

13.5 + 15 + 19

Tuollainen pisteiden heitto on jo aivan naurettavan suuri. Kuinkahan on voinut mennä läpi? Ihmettelen. En ole hetkeen KTK-tuomarina ollut, mutta vuosia sitäkin tuli tehtyä, eikä kyllä silloin tuollaisia piste-eroja tullut.

Omaan silmään Safi on tasapainoisempi, kuin Paco.

Elisa
                  VRL-06066
                  Piirrosportfolio
                  Piilolan talli
                  Hevosten muistosivuja
                  Siana - welsh (ja pv) kasvatusta
                  Nimetön / uutta nimeä vailla - yksityisiä hevosia
                  VRKK - Virtuaalinen Ravikilpakeskus

1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • Lithy
                    Lithy last edited by Lithy

Jos olisi kaikki maailman aika ja resurssit niin toivoisin että tuomarit tuomaroisivat samasta rotumääritelmästä ja samalla tuomarointitekniikalla per rotu.

Koska resursseja on näin vähän niin olen kiitollinen siitä että kukaan saa järjestettyä aikaa ja vaivaa tuomaroidakseen mitään. Kiitos kun jaksatte. ❤

PKK- ja VSN-tuomari

AnneL 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • AnneL
                      AnneL @Lithy last edited by AnneL

@Marjahilla mielestäni tuomarilta hieman epäreilua pyytää perusteluja kesken tilaisuuden teon muilta tuomareilta. Se että on pääsy näkemään keskeneräiset tulokset, ei oikeuta manipuloimaan niitä millään tasolla, ”perusteluja pyytämällä” tai muutenkaan. Valmiita tuloksia voi mietiskellä, mutta tällainen toiminta ei tietääkseni missään virtuaalikinkereissä ole ollut hyväksyttävää.

Ja ainakin aiemmin ktk-tuomareiden ohjeissa on ollut, että pisteitä ei muuteta mistään muusta syystä kuin typojen sattuessa, kun ne on kerran taulukkoon isketty?

Ja vertailu vanhoihin palkintoihin on näin pitkän ajan jälkeen ontuvaa. Kuvien kierrättämisessäkin painotetaan, että palkinnot voivat muuttua ajan saatossa. Kun tuomareiden silmä ja käytetyt tekniikat muuttuvat.

Jos ohjeet ovat jotenkin muuttuneet, niin fine, mutta tämä ollut ohjeena:
                      "Muuta: Kerran annettuja pisteitä ei ole suositeltava muuttaa jälkikäteen, kuin poikkeustilanteessa. Esim. selkeä virhe omassa tuomaroinnissa (pisteet menneet väärään paikkaan jne). Hevosen tuomaroiva viimeinen tuomari ei saa korottaa tai laskea osa-alueen pisteitä sillä perusteella, että ktk-arvon rajalla oleva pistemäärä muuttuisi ja vaikuttaisi ratkaisevasti lopulliseen arvoon. Vaikka muiden pistemäärät ovat nähtävissä, niiden ei saa antaa vaikuttaa omiin pisteisiin.
                      Nollapistettä jaetaan vain, jos osa-alue ei ole arvosteltavissa lainkaan, esim. pää ja kaula ovat valtavan harjamöykyn takana tai hevonen seisoo polviaan myöten ruohossa."

Elisa 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • Marjahilla
                        Marjahilla last edited by

Itse ajattelin asian niin, että tuomarin on vaikeampi tehdä muutoksia (jos hän niin haluaa) enää sitten, kun tulokset on jo laitettu sivuille? Enkä mitenkään pahantahtoisesti 😂 Viesti jonka laitoin, oli myös erittäin ystävällinen, eikä mitenkään hyökkäävä tuomaria kohtaan ja ymmärsin hänen kertomat perustelut hyvin (enkä tietysti vaatinut mitään muutoksia, hän oli itse päättänyt tehdä niin) 😊

Tämä myös yksi asia mitä en itse tiennyt (/muistanut?), että omia pisteytyksiä ei saa muuttaa niiden kerran kirjoittamisen jälkeen (tietenkään ei enää sitten kun ne on julkaistu). Hyvä tietää, koska oon joskus käynyt muuttamassa omia pisteitä, esimerkiksi jos muut tuomarit on antaneet tosi erit. Juurikin tämän takia, kun oon ajatellut että ei saa olla liikaa heittoa. Kun oon muistellut tätä noin 3 pisteen sääntöä? 😊

Nuo mun esimerkki kuvat ei myöskään oo mitenkään kovin vanhoja, vaan 2022 kaikki?

AnneL 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • AnneL
                          AnneL @Marjahilla last edited by

@marjahilla ei tällaista 3 pisteen sääntöä ole ollut koskaan, ehkä keskustelua siitä, mutta virallisiin ohjeisiin ei ole päätynyt. Linkki näihin tuomaroinnin ohjeisiin oli ktk:n ylläpitoaikanani näihin ohjeisiin joka ikisessä sheetsissä linkitettynä.

Tuomareilla ei ole mitään velvollisuutta muuttaa pisteytystä, vaikka olisikin yhteydessä, ei siis jälkikäteen eikä ”helpommin” etukäteen. Hevosen voi viedä arvioitavaksi toisenkin kerran. Jos saisin asiasta päättää, näiden hevosten arvostelu pitäisi, jos tuomari yrittää vaikuttaa omien hevostensa arvosteluun.

Toivotaan, että tulee päivitetyt ohjeet vielä nykytuomarointiin, jos niihin muutoksia tulee 😊 Ja joku kuittaus, että onhan tuomari lukenut ne? Olipa sitten luokka tai ktk-tuomaroinnista kyse.

• Elisa
                            Elisa Mode @AnneL last edited by Elisa

@annel said in PKK | Piirretyt Kuvat Kunniaan:

mielestäni tuomarilta hieman epäreilua pyytää perusteluja kesken tilaisuuden teon muilta tuomareilta. Se että on pääsy näkemään keskeneräiset tulokset, ei oikeuta manipuloimaan niitä millään tasolla, ”perusteluja pyytämällä” tai muutenkaan. Valmiita tuloksia voi mietiskellä, mutta tällainen toiminta ei tietääkseni missään virtuaalikinkereissä ole ollut hyväksyttävää.

Ai nämä olivatkin vielä keskeneräiset tulokset. No juu ei ehkä sitten ihan niin ok kysellä pisteistä ja antaa esimerkkikuvia edellisistä omista hevosista kesken tuomaroinnin. Ellei tietty ole itse tuomaroimassa ja pohdi pisteytystä.

Tällaisissa tilanteessa, joissa piste-erot heittelee, niin esim. hevoskantakirjassa tuomarit keskustelevat vielä lopuksi keskenään tuloksista ja omia näkemyksiä saa myös esittää, ennen kuin tulokset julkaistaan. Omia hevosia ei siis tuomaroida, kuten ei PKK:ssakaan.

En ymmärrä, miksi siis PKK:ssa pisteitä ei saa viilata vielä ennen tulosten julkaisua, vaan ne on ehdottomat sen jälkeen kun ne on taulukkoon lyönyt?

Elisa
                            VRL-06066
                            Piirrosportfolio
                            Piilolan talli
                            Hevosten muistosivuja

• Marjahilla

Tehdäänkö nyt 1 asia selväksi, en ole pyytänyt muuttamaan tuloksia tai yrittänyt manipuloida mitään. Laitoin tuomarille viestiä, jossa pyysin perusteluja - ehkä huono sanavalinta, koska lähinnä pyysin neuvoja kehittyäkseni. Hän kertoi heikot kohdat ja thäts it, hän oli kuitenkin omatoimisesti vielä muuttanut tuloksia, jolloin niihin tuli heittoa ja tämä oli jo niin iso heitto, että kysyin asiasta täällä. Kun oli itsellekin jäänyt epäselväksi, saako niissä olla sitä. Enkä ole laittanut hänelle mitään kuvia vanhoista hevosista ja niiden tuloksista? Mitä ihmettä nyt taas 🤣

Ja Ilmeisesti olin sekottanut muiden kantakirjojen ohjeet pkk:n kanssa, niissä oli tuota keskustelua piste-eroista.

Hienosti saadaan keskustelu heti melko hyökkääväksi 👍 Oon jo saanut yv:tä useammalta muulta, että hyvä kun otin asian esille/on samaa mieltä, mutta että ei tänne uskalla itse kirjoittaa, kun vastaukset on tätä luokkaa 😆 Aivan mahtava homma 😍 😆

Elisa 1 Reply Last reply Reply Quote 2
                              • aksu
                                aksu last edited by

Marjahilla pyysi perusteluja jotka minä hälle annoin. Tämän pyynnön takia minä nyt satuin tuijottamaan noita kuvia muutaman kerran uudestaan ja miettimään piirtäjän ominaisen tekniikan vaikutusta rakenteeseen ja miten se tuodaan kuvassa esille. Ja sen pohjalta muokkasin pisteitä, koska totesin että minusta tuo ruunikko tamma on pisteidensä arvoinen (okei, jalkapisteet meni kyllä hövelisti, sori).
                                Vanhoja/aiemmin arvosteltuja hevosia ei tuotu esille, ja ne hevoset mistä puhuttiin olivat kaikki mukana tässä samassa tilaisuudessa.

Ylläpito ei ole pyytänyt perustelua piste-erolle, joten tämä (oletettavasti) yksittäinen suuri ero on ilmeisesti ollut ihan ok. Näitä on ollut ennenkin ja tulee varmaan jatkossakin olemaan. En oikein tiedä miksi se piirrospuolella yllättää että tuomareiden mielipiteet voi erota välillä hyvinkin huomattavasti toisistaan 🤔

VRL-00164
                                VRER // VRER:n oma ketju
                                Aken ravitalli - Stall Nøn - VT Atlas - Haamumaan ponitalli - Olkihatun suomalaiset

Marjahilla 1 Reply Last reply Reply Quote 4
                                • PKK
                                  PKK last edited by PKK

Haetaan ylläpitäjää kantakirjaan!

PKK:n kantakirjalle haetaan ylläpitäjää. Ylläpidon tehtäviin kuuluvat mm.:

• kantakirjatoiminnan kehittäminen
                                  • kantakirjaustilaisuuksien järjestäminen sekä tulosten lähetys PKK:n järjestelmään
                                  • tuomaroinneista huolehtiminen sekä tuomarilistan pitäminen ajan tasalla, uusien tuomareiden löytäminen ja avustaminen
                                  • selvitys epäselvissä tuomarointipisteissä tai tilanteissa, joissa hevosensa kantakirjannut haluaa lisätietoa tuomaroinneista.

Laita avoin hakemuksesi osoitteeseen info@piirroshevosille.fi. Hevosen rakenteen tunteminen luetaan ehdottomaksi plussaksi, mutta sitäkin suuremmassa roolissa on motivaatio olla mukana PKK:n toiminnassa ja auttaa yhdistystä kehittymään yhdessä harrastajien kanssa 😊

Ajankohtaista:

1. Tammikuun KTK-tilaisuuden tulokset on nyt julkaistu. Samalla myös maaliskuun tilaisuuden osallistuminen on avattu ja ohjeistusta ilmoittautumiseen on tarkennettu.

2. Kantakirjatuomareille on lähetetty tuomarointikysely.

3. Sähköpostiin tulleet omistajamuutokset on käyty läpi. Otathan yhteyttä, mikäli viestiisi ei ole vastattu eikä hevosia siirretty nimiisi!

4. Sääntöjä muutettu seuraavilta osin:

• "PP MVA -arvonimen ansainneet hevoset eivät saa osallistua enää muu kuva -luokkiin. Casual muu kuva -luokkiin saa edelleen osallistua uusilla piirroksilla."
                                    -> Sääntö poistettu, jotta palkintojen kerääminen Valio-arvonimeä varten on mahdollista myös muu kuva -luokissa!

• "PKK-V-arvonimen ansainneet hevoset saavat osallistua EM-luokkiin vain uusilla kuvilla."
                                    -> Tämä sääntö muutettu muotoon: "PKK-V-arvonimen ansainneet hevoset saavat osallistua EM-luokkiin vain kuvilla, joille ei ole aiemmin jaettu erityismainintaa (EM)."

@Sippe Muu kuva -luokan osallistumiskuvan voi tosiaan lisätä ilmoittautumiseen näyttelyiden omien osallistumisohjeiden mukaisesti. Mikäli kutsussa ei ole erikseen tästä mainintaa, voinee kuvan linkittää esimerkiksi Lithyn mainitsemalla tavalla. Se, kuinka arvosteltava kuva ilmoitetaan, ei vaikuta PKK:n tuloslähetykseen tai muuhun, vaan on ainoastaan näyttelyiden järjestäjän päätettävissä 😊

@Marjahilla Hyvä, kun toit asian esille ja herätit aiheesta keskustelua! En itse ota tähän aiheeseen vielä kantaa keskustelematta tuomareiden kanssa ensin, mutta viestin myötä on herännyt hyvää keskustelua eri näkökulmista mm. piste-eroihin liittyen. (Komppaan kuitenkin Annea siinä, että hoidetaan jatkossa tuomarikyselyt vasta tilaisuuden jälkeen, niin tilanne on kaikille reilumpaa, pisteytykseen ei tule muutoksia ja tuomarointiin sekä tilanteeseen on helpompi tuoda myös ylläpidon näkökulmaa 😊)

-Siguri

1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                  • Marjahilla
                                    Marjahilla @aksu last edited by

@aksu Kiitos kun kommentoit myös 😊

Mulle tulee tästä keskustelusta sellainen olo, että halutaan lähteä heti kättelyssä negatiivisen kautta 😆 Ei kysytä mitä tarkoitin milläkin/lisätietoja, vaan oletetaan. Mua ahdistaa se että jollekin tulisi sellainen kuva, että olen muka mennyt valittamaan tuloksista ja vaatinut että niitä muutetaan/yrittänyt jotenkin salakavalasti saada ne muokatuksi ennen julkaisua? 😞 Yritän toki parhaani mukaan lukea teidän viestit neutraalisti, mutta kun ei mitään emojeja laiteta yms, niin vaikea tulkita 😩😄

Halusin @aksu mielipiteen/"perustelut", koska halusin heti keskustella siitä miten voin parantaa jatkossa ja missä kohdissa mulla tulee pisteiden menetystä 😊 (Vaikka nyt päädynkin paljolti lopettelemaan harrastusta pari viikkoa myöhemmin, kun möin kuvat ja konitkin tuossa hetki sitten 😆)

• Elisa
                                      Elisa Mode @Marjahilla last edited by

@marjahilla ei mulla ainakaan tullut mieleen, että olisit koittanut manipuloida tuloksia. Mulla oli käsitys, että nää oli jo valmiit tulokset, joista kysyit 😄 Mä olisin itsekin tuollaisesta hurjasta piste-erosta kysynyt joko tuomaroidessa tai tulosten julkaisun jälkeen. En tosin kyllä omilta ajoilta kun olin pkk:n ktk tuomarina, muista(nut) että olisi ollut tuo pisteiden laitto noin ehdoton / heti lukkoon lyöty, eikä niistä olisi saanut tuomareiden kesken jutella ennen tulosten julkaisua 🤔

Elisa
                                      VRL-06066
                                      Piirrosportfolio
                                      Piilolan talli
                                      Hevosten muistosivuja

AnneL 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                      • AnneL
                                        AnneL @Elisa last edited by

@elisa Tällainen ohje tuli, kun siirryttiin sähköpostiin lähetettävistä tulosista sheetsiin. Idea oli, että arviointi pysyi tuomarin omana edelleen, eivätkä aiemmat nähtävillä olevat pisteet vaikuttaisi. Keskustelua tai pohdintaa ei sinänsä ole kielletty, esim. Sheetsiin on voinut kommentoida kyllä 🙂 Kolmen tuomarin keskiarvo totetuu tavallaan oikein, jos arvostelu on jokaisella omaa. Pisteiden hilaaminen suuntaan tai toiseen muiden tuomareiden pisteden mukaan olisi tehnyt arvostelusta saman kuin että tuomareita olisi vain yksi. Ja tosiaan idea on ollut, että jokaisen tuomarin pisteytys olisi painoarvoltaan sama riippumatta tuomarointijärjestyksestä. Koska on aiemmin haluttu tuomarilta se ”puhdas” oma näkemys 🙂

Ja toinen syy on ollut puhtaasti tekninen, kun hepan tuomarointi on ollut valmis, olen usein kirjoittanut niistä lausekkeet kantaan samantien, ja jos arviointi olisi muuttunut, olisi tullut tuplatyö. 🙂
                                        Mutta nämä varmasti päivittyvät uuden ylläpitäjän myötä, avasin vain ideaa omalta ajaltani.

Marjahillan alkeperäiseen kysymykseen piste-eroista en sinällään näe ongelmaa em. jokaisen tuomarin harjoittaman vapaan tuomaroinnin suhteen. Pistetaulukko on kuitenkin siinä sivussa ja sitä on täytynyt tuomareiden noudattaa tuomaroinnissa, eli jos jokun osa-alue on erinomainen tai kohtalainen, niin pisteytys tulee tuomarilta sen mukaan. Mutta Marjahilla itse toi pisteiden muuttumisen matkalla.

Omalla kohdallani tuomaroin kaikki samalla tavalla, jokaisella piirtäjällä on tyyli ja tekniikka, joka huomioidaan omalla paikallaan. Ja muissa katsotaan sitä rakennetta. Jos tyylittely vaikuttaa rakenteeseen/rodunomaisuuteen tms, niin sitten se vaikuttaa. Kaikki ovat tässä samalla viivalla, heppa arvioidaan aina samoin perustein piirtäjästä huolimatta. Osapisteet on julkistettu juuri sen takia, että omistaja voi katsoa, mikä on tuomareiden mielestä hyvää tai huonoa 🙂

• Marjahilla

Toinen tuomari voi siis olla sitä mieltä että hevonen on KTK-III ja toinen KTK-I ja tämä on täysin ok, koska PKK:ssa arvostellaan piirrettyjä ja sen takia voi täysin aiheellisesti tulla näin isoja näkemyseroja? Varmistan vain, että ymmärsin oikein 😊

Lithy 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                          • Lithy
                                            Lithy @Marjahilla last edited by Lithy

@marjahilla Ehkä asiasta voisi laittaa PKK:lle viestiä toiveena sääntömuutoksesta jos se saa tarpeeksi kannatusta? Siitä on ainakin puhuttu jonkin verran. Jos ihmiset on kovin ujoja niin sille ehkä voisi tehdä anonyymin äänestysjutun.

EDIT: Ja toki piirroshevoset voivat myös käydä puhtaassa rakennearvosteltavassa kantakirjassa halutessaan, missä taidepuolta ei suuremmin katsota. Poneilla vaihtoehtona on vaan PKK.

PKK- ja VSN-tuomari

• 1
                                            • 2
                                            • 7
                                            • 8
                                            • 9
                                            • 10
                                            • 11
                                            • 12
                                            • 9 / 12
                                            • First post