Red Dead Redemption II
-
@hm Risteytysrodut kuulostaa aika hauskalta!
Toinen kysymys... onkohan bugi kyseessä vai mitä ihmettä? Tiedättekö sen sivutapahtuman (ei siis mikään tehtävä), missä kaksi NPC:tä yrittää saada auki kassakaappia jossain hornan tuutissa luonnossa? Törmäsin niihin, toinen kuoli, mutta toinen lähti lipettiin ja annoin sen mennä (hetken juostuaan alkoi kävellä, eikä sitä voinut lassota). Kassakaappia ei saanut auki mitenkään suoraan, mutta kun heitin siihen dynamiitin niin räjähti auki ja sisällä oli kaksi rahaklippiä. Klipit vilkkui Dead Eyellä, mutta en silti pysty ottamaan niitä? Niiden lähellä ei tule mitään "Take"-toimintoa
Onkohan siis bugi, vai teinkö itse jotain väärin, mikä rikkoi toiminnon?
EDIT: Kävin vähän matkan päässä hakemassa näiden hevosen, ja kun ratsastin kaapin luo takaisin, rahat oli poissa! Siihen meni vain muutama sekunti, kun kävin hetken kauempana!
-
@alexiina-c ''Tarkotus'' siinä on odotella, että he itse räjäyttävät itsensä ja kaapin auki (tai siihen se tapaaminen ainakin päättyy, jos ei tee sitä ennen mitään), voisiko johtua siitä? Itse aina odotellut niin nätisti on tullut raha ulos kaapista.
-
@utu Voihan källi. Taisin siis rikkoa sen
Huomasivat meikän siis ennen kuin räjäyttivät sen ja alkoivat ampua, joten oli pakko reagoida
Nooo, sinne meni sitten...
Oletteko koskaan seuranneet jotain ratsastavaa NPC:tä, jonka kanssa olette tehneet minitehtävän, että minne ne menee sen jälkeen, kun tapahtuma on ohi? Seurasin yhtä naista, joka piti pelastaa sidottuna hevosen selästä miehen kynsistä, ja tuo nainen jäi vain ratsastamaan siksakkia metsään sen jälkeen
Oli myös outo keissi, kun joku mies huuteli tienvarressa "apuapua", mutta kun lähestyin, lähti juoksemaan karkuun (oli sellainen astetta paremmin pukeutunut). Otin kiinni ja lassosin, ja meuhkasi vain, että "mitä ihmettä??" Jätin siihen, ratsastin vähän matkaa ja tien varressa seisoi toinen mies, joka tuijotteli puuta. Sille ei voinut puhua eikä se tehnyt mitään. Lassosin senkin ja vasta siihen se reagoi, että "what the hell is wrong with you??"
Kummia hyypiöitä...
-
Mä oon nyt kolmatta päivää yrittänyt tapella että saan pelin käyntiin
Aiemmin ei käynnistynyt, nyt ollaan jo hei siinä pisteessä että crashaa vasta story modea ladatessa!
Ensin kokeilin kaikki kikkakonstit, sitten roikuin aspassa pari tuntia vain saadakseni selville että johtui modeista. Ja viimeinkin kun sain pelin toimiin modeilla niin eiköhän jokainen npc käy kiinni vaikka ei tekisi mitään provosoivaa. Nyt sitten poistelen moditiedostoja yksitellen että saan tietää mikä ongelman aiheuttaa, jippii.
RDR2 on yksi riesa, kaikki muut pelit käynnistyy ja toimii moitteettomasti mutta herkästi jonkun päivityksen jälkeen ei sitten toimikaan vaikka ei olisi modeja. Oon ennenkin joutunut kääntymään aspan puoleen kun googlesta ei ole löytynyt ratkaisua eli aspalle suuret kiitokset! Jos menee chatin kautta niin ne on linjoilla heti.
(Jep, ne modit on pakko saada
)
-
Pakko sanoa, että oon ihaillut tätä peliä jo pitkään. Tänään huomasin että olisi steamissa alennuksessa (riippuen versiosta 50 tai 60%) ja olihan se nyt pakko ostaa!
Vähän pelottaa pyörittääkö läppäri tota peliä, mutta jos ei niin on se ainakin steamissa nyt tallessa tulevaisuuden parempaa konetta varten vaikka!
-
@valooooo Ihanaa, kivaa! Päivittele tänne fiiliksiä matkan varrelta, minä ainakin kuulen aina mielelläni muiden pelikokemuksista
@HM Oh nooo!
Tämä kuulostaa nyt ihan 100% omalta kokemukselta aina TS3:sen kanssa, mutta kun Rediä tulee pelattua pleikalla ilman onlinea ja (obviously) modeja, niin kaikki toimii sen kanssa kuin rasvattu (mitä nyt joskus on näitä randomeita puuntuijottelijoita). Toivottavasti joku kultainen kompromissi löytyy!
-
@alexiina-c nooh, ensimmäiset pelikokemukset oli sellaset, että tovin resoluutio ja muu grafiikka pläräämisen jälkeen edelleen vähän lagasi ja lopulta, kun olin hetken pelannut niin kaatui koko peli..
Saatan kokeilla vielä sörkkiä asetuksia, mutta jos ei ala toimimaan siedettävästi niin menee sitten peli jollekin sellaselle ajalle, kun on parempi kone tai edes näyttö. Kyllähän siis tässä läppärin prosessorissa olisi kai kapasiteetit kunnossa tähän peliin, mutta näytössä ei vissiin. On vielä niin kynitty kone, että vaikka mulla on tossa erillinenkin näyttö, niin en saa sitä kiinni ko ei oo mitään mihin laittaa kiinni!
Veli kyllä vinkkasi jostain lisäkaapelista, että pitää katsella.
-
@valooooo Jossain oli sellaset asetukset että toimii vähälläkin suorituskyvyllä. Olisikohan tästä apua? Googlesta löytyy paljon artikkeleita hakusanalla "rdr2 best settings for low end pc".
FPS kannattaa tarkistaa ihan ensin ja sen pohjalta sitten nuo asetukset. Akun lisäasetuksiakin kannattaa mennä sörkkimään koska siellä on vaikka mitä suorituskykyyn liittyvää joka voi vaikuttaa.
Ja sitten tuli vielä mieleen että jos läppäri on vanhempi, niin kannattaa ehdottomasti ruuvata osat irti ja puhdistaa tuulettimet pölystä (itsehän vetelin vaan vanupuikolla)! Tai sitten viedä jonnekin puhdistettavaksi, mutta itse saa kyllä puhdistettua jos ne tuulettimet on vaan fiksusti niin että saa ruuvattua irti eivätkä ole liimalla kiinni. Sitä pölyä kertyy sinne ajan saatossa ja vaikuttaa huomattavasti suorituskykyyn, huomaa esimerkiksi siitä jos kone kuumuu herkemmin. Tosin takuu menee siinä umpeen jos ruuvaa osat irti, joten jos se hirvittää niin suosittelen käymään putsaan ammattilaisella.
-
@valooooo Itse piti palauttaa Steamin kautta hommattu Redi, ei kone yksinkertaisesti pystynyt sitä pyörittämään, kun se on kuitenkin niin iso pakkaus
Onneksi tuli sitten PS5 hankittua jonkin ajan päästä, niin hommasin sen heti siihen enkä voisi enää kuvitellakaan pelaavani Rediä PC:llä! Mutta jos HM:n vinkeistä on apua ja saat sen pelittämään
-
Sain pelin toimiin! Eihän se vienytkään kun vajaan viikon.
EDIT / Kentucky saddlerit sai uuden lookin. Brindle arabi taisi olla niitä harvoja jotka sai pitää alkuperäisen olemuksensa. Säädin kanssa hevosten kokoa eli shiret on nyt realistisessa koossa.
-
Mä en oo varmaan vuoteen pelannu RDR2:sta, mutta nyt jäi vaivaamaan. Pitänee varmaan käynnistellä pleikka
Mulla ei oo mitään hajua missä kohtii meen, muistakseni story oli ehkä jotain 35%? Jään aina ihailee jotain maisemia ja kukkia ja tekee pikkujuttuja niin eteneminen on ollu hidasta
Tosin mulla on sama ongelma muissaki peleissä, että pitää kaikki optionalit tehdä ja kaikki mahdolliset challenget. Onlinea en oo kokeillu.
Mä tosiaan fanitin jo ekaa RDR:ää ja oon sen pelannu liian monta kertaa läpi. Tosin se ihan alkuperäinen Red Dead Revolver on pelaamatta, oon sitä kyllä vähän sivusilmällä vilkuillu jos sattuis tulee vastaan. Ostan samantien
(edit, siis joo löytyy PS storesta, mutta haluun kaikki pelit fyysisenä koska keräily <3)
-
@Kirsiina Niin sitä pitää
Itsellä on nyt watchthroughssa ykkönen, niin saan sutjakkaasti seurattua "juonta" läpipeluun päälle
Itse olen myös fiilistelijä ja sellainen realisti, että ensin hevosella aina kävellään verryttelyksi ja sitten vähän ravaillaan ennen kuin voi laukata, ja juurikin maisemia ihaillaan ja kuvaillaan ja noin
Vaikka myönnän tässä toisessa pelikerrassa olevani vähän hurjempi ja rennompi. Ekan läpipeluun olin kuin kynä pehvassa; mitään ei uskaltanut riskeerata enkä juuri ikinä syönyt tai käyttänyt mitään repustakaan, ettei kulu
No, nyt menee ruokatarpeet ja tonicit surutta, jos niikseen tulee, ja hevosiakin sietää useammin ruokkia... Samoin käyn ryöväämässä about joka talon, joka vastaan tulee, haha.
Osaako täältä kukaan neuvoa, että missä sijaitsee yksi kotiryöstöhökkeli? Pelastin mustan naisen lawmaneilta häkkikärryistä ja hän neuvoi jotain Rhodesiin liittyvää ryöstöpaikaksi (pohjoiseen Rhodesista?), mutta olen nyt kalunnut rakennuksia sillä suunnalla eikä ole vastaan tullut... Niin, jos joku täällä tietää tarkemmin?
-
@hm Kiitos! Pitää pistää näitä kokeiluun!
-
@alexiina-c googlaa Catfish Jacksons niin löytyy, pitäis olla sama mesta
-
@alaera Hyvä! En ole viitsinyt liikaa netistä katsoa, kun en halua spoilaantua kaikista
-
Meikä sai just eilen ekan oman pöytäkoneen, jolla on kapasiteettia ajaa pelejä, ni heti menin Steamin kesäaleen ja mitäs muutakaan nappasin mukaan kuin RDR2:n
Tulihan siinä pari muutakin peliä samalla mukaan, mutta oon niin innoissani. En oo ikinä pelannu tätä, mut oon kuullu vaan hyvää ni pitää päästä kokeileen!
-
@screwdriver Ihanaa!!
Minä taas täällä ihmettelen... voiko legendaarinen löytyä valmiiksi kuolleena?
Jäljitin sitä valkoista hirveä. Tuli kaikki normaalit "olet legendaarisen eläimen alueella" ilmot ja track-vihjeet, kuten kakkakasa, mutta lopulta kun hirven luo pääsin, se makasi kuolleena maassa!
Pystyin kyllä skinnaamaan, mutta vähän oli outoa... Ei ole ennen näin käynyt, että legenda on jo valmiiksi ketarat ojossa ennen kuin edes ehdin sen luo ensimmäistä kertaa.
-
@alexiina-c pelaatko konsolilla vai pc:llä? Konsolilla tuli vaikka sun mitä jännää välillä, pelin käynnistys uusiks autto, ei varmaan haittais kokeilla pc:lläkin.
-
@alaera Pleikka vitosella
Ei tosiaan PC jaksa pyörittää. Mutta hauska(?) kuulla, jos nimenomaan konsolilla sattuu ja tapahtuu
-
Miksi kakkoshevonen katosi?! Lähdin tekemään ohjattua home robberyä Javierin kanssa campilta. Temporary horse oli siellä campissa puomeissa normaalisti. Lähtiessä vislasin sen perään (mutten ole varma lähtikö se, kun en nähnyt enkä nyt muista tuliko sitä vislausääntäkään Arthurilta). Sitten tuli kuitenkin matkustamisen cut scene, mitä en siis ollut osannut odottaa, ja kun seuraavaksi pystyi jotain tekemään oltiin jo perillä ryöstöpaikassa. Tässä kohtaa se temporary horse ei ollut mukana, mutten tajunnut tarkistaa kartasta, että oliko se jäänyt campiin. Tehtiin ryöstö ja niin pois päin, mutta sen tapahtuman jälkeen, kun ratsastin tavalliseen tapaan takaisin campiin, temporary horse ei ollut siellä. Eikä missään kartalla! Vislasin monta kertaa, muttei tullut sitä "hevonen on liian kaukana" -ilmoitusta, mikä aina tulee, jos kakkoshevonen on olemassa, muttei vieressä. Eli toisin sanoen, koko hevosta ei enää ollut tai sen status temporary horsena oli jostain syystä poistunut (vaikken ollut missään tekemisissä muiden hevosten, kuin päähevoseni kanssa, tuon robberyn aikana)??
Näin ei ole ennen käynyt. Tiedän kyllä, että väliaikainen hevonen katoaa, jos se ei ole saanut virallista temporary-statusta ja menet siitä liian kauaksi. Mutta tällä oli temporary-status, oli campissa (tai ehkä mukana) ja muutenkin koulutettu tappiin ja ollut messissä jo pidempään... ??
Kaikista oudointa on, että ladatessani (koska harmistuin pahasti asiasta) aiemman talletuksen ENNEN tätä kotiryöstöä, kun vielä olin campissa, hevosta ei siltikään enää ollut?!?
Bugi? Vai joku normaali, joskin ärsyttävä pelimekaniikka tässä taustalla? Liittyykö tuohon cut sceneen? Mutta miksi sitten hevosta ei ollut edes, kun palasin ajassa taaksepäin aikaan ennen cut sceneä. Aina saa sydän syrjällä pelätä, että menettää kakkoshevosen, kun vähän selkää kääntää (vislaan niitä perään aina ihan fanaattisesti, kun ykkösellä ratsastelen
)