Red Dead Redemption II
-
Ajattelin kokeilla, jos virtuaaliharrastajissa on muita RDR2:sen pelaajia?
Olen koukussa ja olisi mahtavaa jutella pelistä muidenkin kanssaProsentuaalisesti en tosin ole pitkälläkään vielä, vasta alta 30% mennyt (so, no major plot spoilers!) ja useista pelitunneista huolimatta tuntuu, että on vain raapaissut pintaa. Niin paljon tehtävää!
Grafiikka on älytön, maisemat vielä älyttömämmät, hevoset realistisimmat mitä ikinä olen videopeleissä nähnyt. Tarina vie mukanaan, aidontuntuinen open world... Vaikea keksiä mitään kritisoitavaa, paitsi tietysti väkivallasta en tykkää, mutta ei tuossa onneksi mitenkään mässäillä.
Yhden pitkän miinuksen tosin annan: miten hevosia saa omistaa vain 4 kerrallaan?! Käsittämättömän vähän, eihän tuolla määrällä tule kuin vihaiseksi
PLEASE, sanokaa joku, että tiedätte bugin tai muun keinon, jolla hevosia saisi pidettyä useampia!
Ja millaisia hevosia teillä on, mitkä ovat lempparinne? Onko joku napannut sen legendaarisen kimon arabin? En tiedä haluanko sitä itse, vaikka statsit kai parhaat pelissä onkin... Kun täytyy neljän hevosen tallissa olla tosi nirso, voi olla, ettei tuo sinne mahdu.
Itsellä on tällä hetkellä hevonen (enpäs muista nyt rotua, joku kentucky?), jonka otin siltä mini side quest -ukolta, jonka se hevonen potkaisi kuoliaaksi tarjotessasi apua.
Metsästys on muuten aivan sairaan hauskaa, teen sitä melkein koko ajan
t. kasvissyöjä
Saa jakaa omat tipit, tärpit ja insightit! Kauan meni opetella kaikki napit ja niksit (pelaan PS5:lla), mutta nyt jo soljuu pelaus huomattavasti paremmin.
-
@alexiina-c tää on mun lempparipeli! En tiedä miten monta kertaa pelannu läpi
-
@turjake Ponkaisi kyllä täälläkin lempivideopelien kärkeen
Tuonne maailmaan voisi vain uppoutua tuntikausiksi (niin kuin teenkin
).
-
Tää on tällä hetkellä yksi munkin lemppareista, ehkä jopa se ykköslemppari
En oo nyt harmillisen pitkään aikaan ehtinyt käynnistämään pleikkaria kunnolla, mutta noin 50% pelistä pelattuna eikä edelleenkään käy tylsäksi. Tehtävät on tosi monipuolisia ja toimintoja näyttää kokoajan vaan löytyvän lisää ja lisää. Mulla on käyttöhevosena se valkoinen arabi, se on ainakin mun kokemuksen mukaan pelin nopein ja kestävin hevonen, vaikkakin kiinni saaminen oli tuskaa, t. ainakin kolmena eri irl päivänä yritin uudelleen, kun se aina karkas.
Grafiikat on todellakin kivat ja tykkään, kun maailmassa saa tehdä lähes mitä vaan jos huvittaa ilman rajoituksia esim just metsästää, nukkua teltassa, käydä hotellissa kylvyssä, auttaa niitä pikkutehtävien tyyppejä jne. Ei mitään huonoa sanottavaa kyllä pelistä
-
RDR II on kyllä ollut monen vuoden suosikki. Tuo hevosmäärä on kyllä tosi vähäinen, mutta ainakin yhden lisähevosen saa pidettyä itsellään ns. ''irtohevosena.'' Eli kun karsinat on täynnä kesyttää itselleen hevosen (stoorissa saa kivoja hevosia paljon maailmasta kuten ''red bay arabian'', warped brindle arabian - joka on mun ehdoton yks suosikki
- perlino andalusian, few spotted appaloosa, ''Buell'' jonka saa tehtävästä, bounty huntereilla on kivoja hevosia jos uskaltaa sellaiset ottaa peräänsä..), muistaa vaan ottaa sen satulan aina pois siltä kesyteltyltä hevoselta, jota ei vie talliin/karsinaan niin se hengailee vapaana minne sen sitten jättääkään. Siten on ns. kaksi hevosta maailmassa samaan aikaan. Eli yhteensä siitä tulee se viitisen hevosta.
Ppsstt.. Sitkun stoori on pelattu online on kiva mesta! Ihania uusia hevosrotuja, värejä tmv. Siellä saa olla se jopa 10 hevosta
-
@viixi said in Red Dead Redemption II:
Grafiikat on todellakin kivat ja tykkään, kun maailmassa saa tehdä lähes mitä vaan jos huvittaa ilman rajoituksia esim just metsästää, nukkua teltassa, käydä hotellissa kylvyssä, auttaa niitä pikkutehtävien tyyppejä jne.
Tämä just! Avointen maailmojen fani olen minä, hei! (Mies taas ei tykkää yhtään
)
@utu Aijaa! Eli kun ottaa yhdeltä kesytetyltä hevoselta satulan pois, se pysyy vapaana jossakin? Voiko sen jättää camppiin? Luulin (tai tähän mennessä myös kokemuksen mukaan) hevoset, jotka ottaa kiinni, mutta ei tallita, häviävät jonkin ajan päästä, jos ne yksikseen jättää. Toisaalta, en ottanut niiltä kyllä satulaa pois, jos se sitä edellyttää...
Tuota onlinea olen miettinyt, mutta jostain syystä ahdistun kaikista online-peleistä, joissa on muitakin pelaajia samassa serverissä
No, täytyy katsoa uudelleen sitten, kun tosiaan story on pelattu!
-
En ole pelannut itse sitä, en harrasta pelaamista muutenkaan (Ingressiä ei lasketa), mutta mies pelasi sen läpi joitain aikoja sitten, joten sivusta olen katsellut. Ja antanut kyllä mielipiteideni kuulua erinnäisistä hevosista, mitä siinä on. Välillä on hieman aiheuttanut närinää väärän rotuinen hevonen villissä lännessä tai ne värit, jotka ei joko oikein sovi rodulle tai vastaa sitä miltä hevonen näyttää tai molempia, mutta pikkuvikojahan ne. Selkeästi hevosiin(kin) on panostettu ja niitä on ajateltu. Ja kyllä, mies nappasi jostain sen kimon arabinkin, mutta sen enempää en asiasta tiedä kuin että oli kauhean hakemisen takana ja siihen meni aikaa. Täysiverisellä (Thoroughbred) kannattaa sitten osallistua laukkakisoihin, kuulemma pärjää.
-
@sirpa Hei, tämä on muuten totta. Juuri katsoin pelissä yhden hevosen tietoja, kun oli merkitty "palominoksi", vaikka harja ja häntä oli mustat... Minäkin sanoin siitä heti miehelle, että töptöptöö, mutta seuraavaksi huiskaisin jo kädellä, että no samapa tuo
-
Toivottavasti en spoilaa liikaa, mutta periaatteessa rajattoman määrän hevosia onnistuin joskus pitämään siinä tarinan lopussa kun pelataan John Marstonilla, niin kesytin villihevosia ja työnsin ne aina sinne oman maatilan aitaukseen säilöön tilalla valmiina olevien hevosten sekaan. Siellä pysyivät ainakin jonkin aikaa, mutta en ole aikoihin pelannut niin en tiedä ovatko enää pysyneet tallessa
Also jos haluaa sitä bonding leveliä uuden hevosen kanssa kasvattaa tehokkaasti, niin sitä kannattaa kärsivällisyyden sallimissa rajoissa aluksi vaan taluttaa jalan pitkän matkaa, jolloin sitä plussaa tulee helposti ja nopeasti lisää. On sitten helpompi hallita ratsastaessa.
-
@inka Nice tip!
Täytyypä pitää tuo tarhaus mielessä ja testata. Ja itse olen niin chilli pelaaja, että joskus hevosta onkin kiva vaan talutella. Olen myös se realistipelaaja, joka ottaa aina satulan hevoselta ja kun lähdetään, niin ensin talutan hyvään paikkaan, sitten mennään reilun aikaa käyntiä, sitten vasta ravia, sitten vasta laukkaa...
Että kärsivällisyyttä kyllä löytyy! Olen myös kova käyttämään sitä "Calm" ratsastaessa hevoseen, vaikkei mitään hätää olisikaan. Siitäkin tulee mukavasti aina plussaa
-
Minä! Tai no nyt en ole hetkeen pelannut kun en ole vain yksinkertaisesti ehtinyt, mutta aina kun ehtii ja muistaa tulee pelattua RDRää. Alunperin ostin koko pelin hevosten takia, mutta aika nopeasti peli vei kyllä mukanaan! Edelleenkään en ole story-versiota pelannut loppuun, koska mulla menee se peliaika kaikkeen muuhun kuin itse tehtävien tekemiseen. Kalastaminen on parasta puuhaa.
Kimo arabi löytyy, muistaakseni sain sen jopa ekalla kerralla heti kiinni ja kesytettyäkin ja sillä tuleekin mentyä aika paljon. Onlinen puolella suosikkiratsu on perlino andalusialainen, aina vaan otan sen käyttöön vaikka olisi parempiakin.
Mitä tohon online-pelaamiseen tulee niin RDR2n puolella onneksi semmoinen turhanpäiväinen perseily muiden pelaajien toimesta on aika pientä (jos vertaa vaikka GTAhan tms), yleensä saa pelata aika rauhassa, korkeintaan joku tulee siihen viereen moikkailemaan.Tosin itse en onlinen puolta edes jaksa pelata yksin, kavereiden kanssa kylläkin.
-
@jodochus said in Red Dead Redemption II:
Alunperin ostin koko pelin hevosten takia, mutta aika nopeasti peli vei kyllä mukanaan!
No tämä. Plus westernhenkisyys tietysti on minulle herkku, mutta kyllä se, että on realistiset hevoset videopelissä ihan pääsyy alunperin. Ja sitten tykästyinkin peliin muutenkin tosi lujaa!
mulla menee se peliaika kaikkeen muuhun kuin itse tehtävien tekemiseen. Kalastaminen on parasta puuhaa.
Niin menee minullakin
Jään usein moneksi päivää vain "elämään" jotain leirielämää keskelle ei-mitään, metsästämään ja herbbejä keräilemään. Sitten on silleen, ai niin, voisi kai jonkun noista mapin tehtävistäkin välillä tehdä
Kalastusta en ole vielä päässyt kokeilemaan kertaakaan, vaikka vahingossa löysin sen legendaarisen kalapaikan! Täytyy kyllä!! En vain tiedä, mistä saa ongen (onko niitä general storessa, en ole niin tarkkaan vilkaissut valikoimaa?).
Tosin itse en onlinen puolta edes jaksa pelata yksin, kavereiden kanssa kylläkin.
Olisikin niin hauska kokeilla onlinea kavereiden kanssa
, mutta eihän minulla ole yhtäkään kaveria, jolla on Redi, saati pelaisi paljon yhtään mitään muutenkaan.
-
@alexiina-c Joo, tuo "leirielämän" viettäminen on niin parasta!
Piti ihan googlettaa että mistä sen ongen saa kun en enää muista, näemmä sen saa kun tekee jonkun kalastustehtävän? Mielestäni en kyllä itse mitään tehtävää tehnyt vaan taisin vain löytää tai ostaa sen ongen.Voi tosin olla että sekoitan nyt onlinen ja storyn keskenään, nimittäin onlinesta sen saa ostamalla.
-
@inka said in Red Dead Redemption II:
Also jos haluaa sitä bonding leveliä uuden hevosen kanssa kasvattaa tehokkaasti, niin sitä kannattaa kärsivällisyyden sallimissa rajoissa aluksi vaan taluttaa jalan pitkän matkaa, jolloin sitä plussaa tulee helposti ja nopeasti lisää. On sitten helpompi hallita ratsastaessa.
Toinen hyvä ja helppo keino nostaa sitä bonding leveliä on laukata ihan täysiä ja rauhoitella hevosta siinä laukassa. Nyt en ulkoa muista mistä nappulasta se rauhoittelu/kehuminen tapahtuu, kun ei ole ohjain kädessä, mutta pleikalla jommasta kummasta tatista painamalla. Teen tota aina kesken tehtävienkin, kun tattia on niin helppo vaan painella joka kohassa
-
@viixi Tämä on varmaan sitä, mitä itse sanoin myös tekeväni. Neliöstä voi rauhoitella hevosta ratsastuksen aikana, vaikkei olisi mikään akuutti hätätilanne päällä
-
@alexiina-c ai se oli neliö, mutta joo samasta asiasta kyse
-
Ai että mä rakastan tätä peliä <33 Pelasin joskus pari vuotta sitten kaverin pleikalla ja oon ihan törkeen monta tuntia pelannu. Tekis mieli vetää kaikki siinä pelissä 100% mutta osaan niistä ihme haasteista menee niin kauan aikaa. Oon vetäny kerran tarinan läpi ja useemman kerran alottanu uuden, kun se on vaan niin hyvä. Mä rakastan tappaa niitä bounty huntereita ja pölliä niiltä hevoset
Valkosen arabin sain kerran mut se brindle pääs karkuun. Joskus ärsyttää erikoisaskellajien puuttuminen joiltain roduilta, mutta oishan siihen nyt menny tosi pitkään jos ne olis kaikki tehty siihen.
-
Mähän en itse oo pelannut pleikkaripelejä sen jälkeen, kun ala-asteella oli kova juttu Spyrot ja Crash Bandicootit. Mies on kuitenkin pelannut molemmat RDR läpi ja onhan niitä tietysti tullut vierestä ihasteltua. Varsinkin ensimmäinen oli todella vaikuttava erilaisuudellaan ja sen inspiroimana sai aikoinaan mun (jo kuopattu) länkkätalli Ricochet Ranch alkunsa. Jotain epärealistisuuksia on hevosissa vähän ärsyttänyt, mut ei pahasti.
Kovin mua on kyl yritetty saada pelaamaan sitä itse, mut plääh kauhee työmaa opetella se ohjain ja näppäimet
Eikä oikeesti olis kyllä aikaakaan.
-
Innostuin pitkästä aikaa avaamaan RDR:n ja asensin samalla muutaman modin. Latasin sellaisen modin joka muuttaa hungarian half-bredin quarteriksi, käytin native traineria että sain spawnattua kaikki kolme
Native trainer on myös siitä hauska että siinä saa itsensä muutettua miksi tahansa hevoseksi tai eläimeksi, mutta haiksi ei kannata muuttua kuivalla maalla.
Muutin hahmon nyt puumaksi ja menen kaupunkiin aiheuttamaan paniikkia ja kaaosta, jossain vaiheessa pitäisi jaksaa pelata ihan tarinaakin eteenpäin.
-
Mun on pitänyt ostaa tää jo kauan ja ens vuoden puolella lähtee hankintaan! Paitsi sitten tulee seuraava Horizonkin, en tiedä miten aika riittää pelaamiseen =D