Paluu virtuaalimaailmaan?

• Hei,

päädyin hevostalli.netin kautta tänne keskustelualueelle verestämään muistoja. Olen vanha harrastaja, lopetin virtuaalitouhut useampi vuosi sitten. Keskustelualuetta selaillessa jostain syystä alkoi tehdä mieli palata takaisin ja alkaa taas virtuaaliharrastajaksi.

Puhukaa minut ympäri, miksi minun pitäisi tai ei pitäisi tulla takaisin. Mikä virtuaaliharrastuksesta tekee mieluisan? Tai miksi siihen ei kannattaisi kuluttaa aikaansa?

Haluaisin myös kuulla kokemuksia, miten asiat hoidetaan nykypäivänä. Onko enää olemassa mitään nettisivun tekopaikkoja, joihin saisi helposti tehtyä nettisivut? Mistä kuvat hankitaan? Onko VRL vielä olemassa?

Mielelläni kuulisin teidän harrastajien kokemuksia aiheesta. Pahoittelut, jos tällainen aihe on jo olemassa. Myönnän, etten selannut foorumia montaa sivua taaksepäin kun päätin liittyä ja tehdä tämän aiheen.

Terkuin, birdie

• VRL on olemassa, ja sen palvelinmaksu on jälleen vuodeksi hoidettu. 😀

Ilmaisia paikkoja on suntuubi, Webs (jolla on enemmän tai vähemmän ollut toiminnassa ongelmia viime vuonna ja vissiin tänäkin vuonna), ja sitten on ainakin Wixite ja arkku.net josta saa ymmärtääkseni pyytämällä ja perustelemalla palvelimen palasen.

Kuvia hippoksen kuvapankista, flickiristä ja farmeilta pyytämällä, sekä muilta käyttäjiltä ostamalla. Bob Langrish ja zuzule.com jos leimat ei haittaa.

Ehdottomasti kannattaa ainakin kokeilla paluuta, vaikka vain yhden panostuspollen kanssa.
    Hötönetin ajoilta yksi parannus on tämä foorumi, anonyymit ei enää yhtä innokkaasti kitise ketjuissa.

• Shetlanninponit

Muuhun sen enempää ottamatta kantaa, mä voin ottaa utukuva.netin alle hostiin kunhan kuvat lataa muualle. 🙂

• @anarchy said in Paluu virtuaalimaailmaan?:

VRL on olemassa, ja sen palvelinmaksu on jälleen vuodeksi hoidettu. 😀

Ilmaisia paikkoja on suntuubi, Webs (jolla on enemmän tai vähemmän ollut toiminnassa ongelmia viime vuonna ja vissiin tänäkin vuonna), ja sitten on ainakin Wixite ja arkku.net josta saa ymmärtääkseni pyytämällä ja perustelemalla palvelimen palasen.

Kuvia hippoksen kuvapankista, flickiristä ja farmeilta pyytämällä, sekä muilta käyttäjiltä ostamalla. Bob Langrish ja zuzule.com jos leimat ei haittaa.

Ehdottomasti kannattaa ainakin kokeilla paluuta, vaikka vain yhden panostuspollen kanssa.
    Hötönetin ajoilta yksi parannus on tämä foorumi, anonyymit ei enää yhtä innokkaasti kitise ketjuissa.

Kiitos viestistäsi! Kiva kuulla, että VRL yhä toimii! Muistan, että se oli yksi syy, miksi harrastin kun tykkään järjestelmistä ja kaikista tilastojutuista ym. Ja kiva kuulla myös, että ilmaisia hostipaikkoja on yhä olemassa. Minulla oli aikoinaan sivut geocitiesissa, mutta sitä ei taida olla enää olemassakaan.

Kiitos kommentista! Mukava tietää, että tällaiset vanhat paluumuuttajat otetaan ilomielin vastaan.

@vp said in Paluu virtuaalimaailmaan?:

Muuhun sen enempää ottamatta kantaa, mä voin ottaa utukuva.netin alle hostiin kunhan kuvat lataa muualle. 🙂

Oi kiitos tarjouksesta! Pidän tämän mielessä, mikäli päädyn palaamaan.

Muuten, mistä ulkoasuja nykyään saa? En ikinä oppinut itse tekemään, vaan käytin ilmaisulkoasuja. Onko sellaisia paikkoja enää olemassa?

• @birdie Tottakai kannattaa palata! 😉 Tämä on hyvä sivusto ensi alkuun, siellä on listaa vapaista kuvista ja ulkoasuista yms. Myös täältä foorumilta saa aika näppärästi yleensä kuvia tai ulkoasuja pienelläkin vastapalkalla.

• @cery said in Paluu virtuaalimaailmaan?:

@birdie Tottakai kannattaa palata! 😉 Tämä on hyvä sivusto ensi alkuun, siellä on listaa vapaista kuvista ja ulkoasuista yms. Myös täältä foorumilta saa aika näppärästi yleensä kuvia tai ulkoasuja pienelläkin vastapalkalla.

Kiitos viestistä! Ja linkistä, perehdyn tuohon tuota pikaa! Mitä nykyään käytetään vastapalkaksi? Kuvia minulla ei ole tarjota, enkä oikeaa rahaa haluaisi käyttää (mahdollisesti) tulevaan harrastukseen.

• Tottakai tulet takaisin! 😊 Täällä foorumilla on tosi kiva meno, porukka on vastaanottavaista eikä täällä ole randomi anonyymeja valittajia pakkaa sekottamassa 😄

Itselläni on sivut siirtynyt websistä weeblyyn, jota voin suositella täysillä 👍 Valmisulkoasuja löytyy, tai sitten voi käyttää html-editoria. Oon tykänny tosi paljon M Layoutsista, kaikki mun ulkoasut on sieltä ja oon niitä ite muokkaillu omanlaisikseni 🙂

Vastapalkaksi ihmiset kirjottelee luonteita, valmennuksia, päiväkirjamerkintöjä, sukuselvityksiä, muotoonlaittaa kisoja, antaa kuvia tai maksaa rahalla. Kaikkeahan voi itse ehdottaa palkaksi, vain taivas on näissäkin rajana 😊

• Laukkaurheilu

Takaisin ihmeessä! ❤ Täällä on hyviä vinkkejä tullutkin, mutta annan yhden lisää: Altervista! Super helppo käyttää ja osa omista sivuista majailee siellä. Ilmainen ja paljon tilaa. Mulla paljon kuviakin siellä tallin lisäksi, eikä ole kun 5% käytetty. Tämä siis tallilla, jossa varmaan lähemmäs 400 hevosta 😄 Toki ihan jokaisen kuvat ei taida tuolla olla, mutta yli puolet varmastikin.

• Moderaattorit

Kuten @Dimma tossa sanoi, altervista on hyvä niin kauan kuin sitä käyttää aktiivisesti. Jos on jonkin aikaa käyttämättä, sivut suljetaan sitten. Ne kuitenkin tietääkseni saa takaisin aktiiviseksi kun kirjautuu sisälle ja aktivoi ne.

Ihanaa että saadaan uusiavanhoja harrastajia tänne takaisin!

• @shannon said in Paluu virtuaalimaailmaan?:

Tottakai tulet takaisin! 😊 Täällä foorumilla on tosi kiva meno, porukka on vastaanottavaista eikä täällä ole randomi anonyymeja valittajia pakkaa sekottamassa 😄

Itselläni on sivut siirtynyt websistä weeblyyn, jota voin suositella täysillä 👍 Valmisulkoasuja löytyy, tai sitten voi käyttää html-editoria. Oon tykänny tosi paljon M Layoutsista, kaikki mun ulkoasut on sieltä ja oon niitä ite muokkaillu omanlaisikseni 🙂

Vastapalkaksi ihmiset kirjottelee luonteita, valmennuksia, päiväkirjamerkintöjä, sukuselvityksiä, muotoonlaittaa kisoja, antaa kuvia tai maksaa rahalla. Kaikkeahan voi itse ehdottaa palkaksi, vain taivas on näissäkin rajana 😊

Kiitos tosi paljon kommentista! Ihanaa, että täällä ollaan näin vastaanottavaisia! Tulee ihan hyvä mieli! Eikä kukaan ole vielä sanonut, miksi ei kannattaisi tulla takaisin! Kiitos linkkivinkistä, katson sen tuota pikaa.

@dimma said in Paluu virtuaalimaailmaan?:

Takaisin ihmeessä! ❤ Täällä on hyviä vinkkejä tullutkin, mutta annan yhden lisää: Altervista! Super helppo käyttää ja osa omista sivuista majailee siellä. Ilmainen ja paljon tilaa. Mulla paljon kuviakin siellä tallin lisäksi, eikä ole kun 5% käytetty. Tämä siis tallilla, jossa varmaan lähemmäs 400 hevosta 😄 Toki ihan jokaisen kuvat ei taida tuolla olla, mutta yli puolet varmastikin.

Kiitos viestistä ja vinkistä! Mietinkin, että mihin kuvat nykyään ladataan kun Photobucket muuttui maksulliseksi. Mutta ilmeisesti sivutiloihin mahtuu jonkun verran grafiikkaa?

@elisa said in Paluu virtuaalimaailmaan?:

Kuten @Dimma tossa sanoi, altervista on hyvä niin kauan kuin sitä käyttää aktiivisesti. Jos on jonkin aikaa käyttämättä, sivut suljetaan sitten. Ne kuitenkin tietääkseni saa takaisin aktiiviseksi kun kirjautuu sisälle ja aktivoi ne.

Ihanaa että saadaan uusiavanhoja harrastajia tänne takaisin!

Kiitos kommentista! Ehkä en sitten uskalla ottaa Altervistaa käyttöön, jos nyt päädyn tulemaan takaisin, jos se kerta sulkeutuu jonkun ajan jälkeen. En uskalla vielä vannoa, miten aktiivinen olisin…

• Tinypicin olen itse kokenut helpoksi 🙂

• Ulkoasuja on tarjolla netissä tuhansia erilaisia :). Esimerkiksi hakusanalla “free website templates css” löytyy monia sivustoja. Nämä eivät ole tosin suunniteltu virtuaalitalleille, eli suurinta osaa täytyy osata muokata esim ulkoasun kuvien kohdalta joten niissä ei ole luonnollisestikaan esimerkiksi hevosulkoasua.

Alla vielä muutamia ulkoasusivustoja 🙂

http://www.os-templates.com/
    https://www.free-css.com/free-css-templates
    https://justfreetemplates.com/web-templates
    http://www.templatemo.com/

Itse olen envaton kautta ostanut muutamia ulkoasuja, hinnat pyörii siinä 15-30€ paikkeilla. Esimerkiksi Zonjietin ulkoasu on sieltä ostettu, kuin myös aiempi.

Kuvia on nykyään tarjolla paljon ja jos ei halua vapaasti kopioitavia kuvia käyttää niin esimerkiksi kanssaharrastajilta voi ostaa kuvia tai kysyä kuvalupia ulkomaisille farmeille/kuvaajille 🙂

Weebly ja Suntuubi taitavat olla tällä hetkellä suosituimpia sivuja, joihin voi tehdä ilmaiset nettisivut. Wix on nostanut suosiotaan viimeisen parin vuoden aikana, sinne voi myös siis tehdä ilmaiset sivut ja wixillä on myös tarjolla runsaasti ilmaisia ulkoasuja joiden muokkaaminen tapahtuu ns. graafisessa tilassa ilman html koodia. En ole wixiä itse käyttänyt joten en tiedä sen tarkemmin miten muu toimii 😄

• @HM Siis… Mä oon aina luullu et teet ulkoasus ite ja miettiny et oot iha hullun hyvä…

Suntuubiin jos päädyt (suosittelen lämpimästi, vaikka majailen nykyään pääasiassa omalla domainilla 💕) niin Viimakoura taitaa tarjota laajimman valikoiman ulkoasuja ja sen lisäksi esimerkiks ite teen ulkoasu Suntuubiin tekstipalkalla 😉 Vähän shameless self promotion

• @nikki Haha, olisikin 😄

• Moderaattorit

@nikki said in Paluu virtuaalimaailmaan?:

@HM Siis… Mä oon aina luullu et teet ulkoasus ite ja miettiny et oot iha hullun hyvä…

sama :'D

• @hm said in Paluu virtuaalimaailmaan?:

Ulkoasuja on tarjolla netissä tuhansia erilaisia :). Esimerkiksi hakusanalla “free website templates css” löytyy monia sivustoja. Nämä eivät ole tosin suunniteltu virtuaalitalleille, eli suurinta osaa täytyy osata muokata esim ulkoasun kuvien kohdalta joten niissä ei ole luonnollisestikaan esimerkiksi hevosulkoasua.

Alla vielä muutamia ulkoasusivustoja 🙂

http://www.os-templates.com/
    https://www.free-css.com/free-css-templates
    https://justfreetemplates.com/web-templates
    http://www.templatemo.com/

Itse olen envaton kautta ostanut muutamia ulkoasuja, hinnat pyörii siinä 15-30€ paikkeilla. Esimerkiksi Zonjietin ulkoasu on sieltä ostettu, kuin myös aiempi.

Kuvia on nykyään tarjolla paljon ja jos ei halua vapaasti kopioitavia kuvia käyttää niin esimerkiksi kanssaharrastajilta voi ostaa kuvia tai kysyä kuvalupia ulkomaisille farmeille/kuvaajille 🙂

Weebly ja Suntuubi taitavat olla tällä hetkellä suosituimpia sivuja, joihin voi tehdä ilmaiset nettisivut. Wix on nostanut suosiotaan viimeisen parin vuoden aikana, sinne voi myös siis tehdä ilmaiset sivut ja wixillä on myös tarjolla runsaasti ilmaisia ulkoasuja joiden muokkaaminen tapahtuu ns. graafisessa tilassa ilman html koodia. En ole wixiä itse käyttänyt joten en tiedä sen tarkemmin miten muu toimii 😄

Kiitos viestistä! Paljon hyödyllisiä juttuja! Alan pikkuhiljaa kallistua siihen vaihtoehtoon, että teen paluun virtuaalimaailmaan!

Onko muuten nykyään yhtä tarkkaa kuvien kanssa kuin ennenkin, että pitää olla hyvälaatuiset kuvat, että pärjää? Onko näyttelyt edelleen yhtä in? Muistelen, että minun aikanani samoilla kuvilla sai vain yhdet arvonimet. Onko edelleen näin?

Hieman kyllä jännittää, että iskeekö suuruuden hulluus ja päädyn tekemään ison tallin pienen ja helpon aloituksen sijaan.

• Esteratsastajat

Hei @birdie ja tervetuloa takaisin ❤ olikos sulla minkänimisiä talleja 😊? Mulla on ollut käytössä “huonommankin laatusta” esim. itseotettuja kuvia näyttelyistä ja hyvin on pärjänneet kuitenkin, tokihan on arvostelu helpompaa järkkäritason kuvista, mutten koe mitenkään pakolliseksi harrastuksessa. Näyttelyt ovat edelleen suuri osa harrastamista, arvonimet ja kantakirjapalkinnot on muuttuneet siten että samoilla kuvilla saa nykyään kantakirjata useamman ^^

• @jannica said in Paluu virtuaalimaailmaan?:

Hei @birdie ja tervetuloa takaisin ❤ olikos sulla minkänimisiä talleja 😊? Mulla on ollut käytössä “huonommankin laatusta” esim. itseotettuja kuvia näyttelyistä ja hyvin on pärjänneet kuitenkin, tokihan on arvostelu helpompaa järkkäritason kuvista, mutten koe mitenkään pakolliseksi harrastuksessa. Näyttelyt ovat edelleen suuri osa harrastamista, arvonimet ja kantakirjapalkinnot on muuttuneet siten että samoilla kuvilla saa nykyään kantakirjata useamman ^^

Hitsi, en enää edes muista. Siitä on jo niin kauan aikaa, eikä talli ollut oikeastaan kovin tunnettu eikä hevoset menestyneitä ym. Kiitos kommentista!

• Suomenhevoskasvattajat

Tottakai palaat! 🙂 Mäkin oon aktiivisen epäaktiivinen harrastaja, eikä kukaan suutu jos välillä pidät pidempääkin hiatusta. Ja harrastajia ei koskaan voi olla liikaa! ❤

Mäkin voin tarjota hostipaikan ilmaiseksi taikaponi.netistä, jonne saa ladata sivujen lisäksi ulkoasun grafiikat. Jos haluat myös hevosten kuvat ladata palvelimelle niin sitten pyydän muutaman valmennuksen, hevosmäärästä riippuen 2-5 valkka/päiväkirjamerkintää. Pitäisi käyttää FTP:tä sivujen päivittämiseen, mutta voin siinä opastaa alkuun.

Jo ehdotetuista alustoista sanoisin että Suntuubi sopii sellaiselle joka ei kauheasti ymmärrä koodeista ja siellä sivujen rakentaminen on tehty helpoksi (tämä siis minun käsitys). Weeblystä tai altervistasta en osaa sanoa, en oo koskaan käyttänyt.

Mulla olisi lisäksi sulle tarjota kiva harrastelukaveri ylläpitoonkin, jos vain kiinnostaa! 🙂 Olisi siis minun omistuksessa mutta saisit pitää sitä kuin omaasi. Jos sulla ei sitten kiinnostakkaan niin otan ruunan itselleni takaisin ja annan sen möllötellä ja ehkä joskus jotain tarinoin sen kanssa. Kärtty sitten jossain vaiheessa merkattaisiin VRL:ssä kuolleeksi, sivuille ei välttämättä. Kuitenkin jos alat laatuarvosteluja tavoittelemaan siirtyisi kokonaan ruuna sun nimiin 🙂
    Kuvat saisit pitää ainakin siihen saakka että Kärtty on myös mun nimissä, mutta jos omistajuus vaihtuu niin sitten voin kysyä kuvien ottajalta että onko ok että myös sinä käytät kuvia sen aikaa kun Kärtty on hengissä 🙂

• @eepu said in Paluu virtuaalimaailmaan?:

Tottakai palaat! 🙂 Mäkin oon aktiivisen epäaktiivinen harrastaja, eikä kukaan suutu jos välillä pidät pidempääkin hiatusta. Ja harrastajia ei koskaan voi olla liikaa! ❤

Mäkin voin tarjota hostipaikan ilmaiseksi taikaponi.netistä, jonne saa ladata sivujen lisäksi ulkoasun grafiikat. Jos haluat myös hevosten kuvat ladata palvelimelle niin sitten pyydän muutaman valmennuksen, hevosmäärästä riippuen 2-5 valkka/päiväkirjamerkintää. Pitäisi käyttää FTP:tä sivujen päivittämiseen, mutta voin siinä opastaa alkuun.

Jo ehdotetuista alustoista sanoisin että Suntuubi sopii sellaiselle joka ei kauheasti ymmärrä koodeista ja siellä sivujen rakentaminen on tehty helpoksi (tämä siis minun käsitys). Weeblystä tai altervistasta en osaa sanoa, en oo koskaan käyttänyt.

Mulla olisi lisäksi sulle tarjota kiva harrastelukaveri ylläpitoonkin, jos vain kiinnostaa! 🙂 Olisi siis minun omistuksessa mutta saisit pitää sitä kuin omaasi. Jos sulla ei sitten kiinnostakkaan niin otan ruunan itselleni takaisin ja annan sen möllötellä ja ehkä joskus jotain tarinoin sen kanssa. Kärtty sitten jossain vaiheessa merkattaisiin VRL:ssä kuolleeksi, sivuille ei välttämättä. Kuitenkin jos alat laatuarvosteluja tavoittelemaan siirtyisi kokonaan ruuna sun nimiin 🙂
    Kuvat saisit pitää ainakin siihen saakka että Kärtty on myös mun nimissä, mutta jos omistajuus vaihtuu niin sitten voin kysyä kuvien ottajalta että onko ok että myös sinä käytät kuvia sen aikaa kun Kärtty on hengissä 🙂

Kiitos kattavasta viestistä! Laittelin jo menemään tuonne arkku.nettiin kotisivutila-hakemusta, mutta jos sieltä ei tärppää niin laitan vaikka sinulle viestiä. FTP on tuttu kun olen aikoinaan omaa blogia pitänyt FTP:n kautta.

Suunnittelen tässä jo tallia Irlantiin, ja uskaltaudun ehkä aloittamaan suvuttomilla hevosilla… Kiitos ylläpitohevostarjouksesta, mutta taidan passata tällä kertaa. Suomenhevonen ei oikein sovi Irlannin ilmastoon!

14

778
Käyttäjät

10.1k
Aiheet

177.6k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.