Foorumi vai vieraskirja?

• Olen miettinyt jo jonkun aikaa virtuaalitallin tekemistä ja nyt olisi nimi ja ideakin pääpiirteittäin jo aikalailla kasassa. Ainoastaan sivupohjaa, jonne tallin luon, ei ole tiedossa.

Olen pitkään ollut poissa virtuaalitalleilusta, joten osaisitteko kertoa, onko virtuaalitalli kannattavampaa tehdä vieraskirjapohjaan kuten suntuubi, vai foorumipohjalle kuten weebly? Onko vieraskirjapohjaisissa vai foorumipohjaisissa enemmän porukkaa? Onko jommassa kummassa porukka suhteessa vanhempaa, toisessa nuorempaa?
    Hevoset ja muut piirrän itse, jos sillä on jotakin merkitystä sivupohjan valintaan.

Saa myös kertoa hyviä sivupohjia, muitakin kuin suntuubi ja weebly!

• Wix on mun mielestä parempi kuin weebly. Mut foorumeilla ja vieraskirjoilla on molemmilla oma porukkansa, veikkaan kuitenkin että suntuubi tyyppisissä vieraskirjoissa keskimääräsesti nuorempaa? 🤔 Ihmiset suosii eri asioita. Itse menisin enemmin forkka tallille. Joitaikin hirvittää forkissa niiden monimutkaisuus, mutta kyllä se alun jälkeen on helppoa ja kivaa.

• Nostan etusivulle, haluaisin vielä kuulla mielipiteitä asiasta! 🙂

• Foorumi tuntuu olevan suositumpi, ite taas välttelen niitä ku ruttoa 😂 Suosittelen kumminkin lämpimästi suntuubia, yksi mun parhaita kavereita vaikka nykyään oon siirtynyt omalle domainille 💕

• Tykkään suntuubista, mutta jos tarvitsisin jotain pohjaa jossa viestejä lähetellä, olisi se ehdottomasti foorumi

• Tarinaheppailijat

Olin joskus foorumivastainen (siis nyt puhutaan kivikaudesta), mutta ihan vain sen takia, että siihen aikaan foorumit olivat monimutkaisen ja sotkuisen näköisiä ja tuntui, ettei niiden kategorioiden ja alakategorioiden ja sivujuonnekäännemutkien kautta ikinä löydä sitä, mitä etsii.

Nykyään olen kyllä ihan foorumi-ihminen ja koska helpot Freebokit kuolivat jo aikoja sitten, vierastan jäljelle jääneitä vieraskirjasysteemejä jonkun verran. Foorumit ovat niin helppoja, muokattavissa ja järjestelmällisiä, kun alkukauhistuksen jälkeen niihin perehtyy. Ja se on myös paljon ulkoasusta kiinni.

Että @Nikki vain myös rohkeasti tutustumaan niihin paremmin, ei tässä pienessä harrastuksessa kannata olla liian nirso tai ehdoton 😉

• Nostan vielä uudestaan aiheeni etusivulle ↑ Tänään tai huomenna olisi tarkoitus saada sivut jaloilleen ja olen vieläkin kahden vaiheilla x) Olisin kiitollinen uusista vastauksista ja mielipiteistä!

• Foorumille ääni täältäkin.

• Niissä on mahdollisuus muokata viestejä itse jälkikäteen (vaikka se yksi kirjoitusvirhe kuntoon).
    • Automaattinen viestimäärän seuranta.
    • Miniprofiilit (ainakin proboardsissa), muokattavissa ja niihin saa pikku nippelitiedot hyvin helposti esille.
    • (Proboardsissa on mahdollista tehdä useampi profiili samoilla kirjautumistiedoilla. Mikäli siis on luvallista käyttää useampaa alter egoa)

(Ja jos oikein pitkälle mennään, niin foorumilla on rahtusen vaikeampi esiintyä toisena henkilönä, kun alueille kirjoittaminen vaatii salasanan.
    Kyllä, vieraskirjoissakin voi valvoa tätä, mutta IPn vaihtuminen selittyy helposti vaikka koulun koneen käyttönä. Toisen kirjautumistietojen kaivaminen taas on jo urakka.
    En hetkeen ole nähnyt tätä ilmiötä, mutta kuitenkin. 😄 )

9

743
Käyttäjät

9.3k
Aiheet

162.4k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.