Tarinakilpailut & tapahtumat

• Mä oon Loitsulan myötä hurahtanut näihin tarinointihommiin ja tapahtumiin, joista sais heppojen päiväkirjaan täytettä taikka sivuille kivoja bannereita ja muita pikkukuvia.
    Olisi kiva saada aikaan pohdintaa ja ideointia tapahtumista ja niiden suosiosta. Toki kaikenlaiset mainokset ja vinkitkin ovat erittäin tervetulleita 🙂 Toivottavasti tämmöstä topaa ei jo ennestään ole!

Mä olen suunnitellut jonkinlaista maastoretkeä Loitsulan tapahtumakalenteriin, mutta toisaalta se tuntuisi kiertävän samaa kaavaa kuin kaikki muutkin tarinatapahtumat. Siksi oonkin välillä tykännyt osallistua esimerkiksi skill at arms-tunneille, että on vähän jotain uutta ja jännää. Eniten mua kuitenkin vetää puoleensa tapahtumat, joista saa jonkin söpön muiston hepan sivulle pienen kuvan muodossa; ruusukkeet ja diplomit on ihan best! Siksi itekkin haluaisin järjestää jotain ohjelmaa, johon saisi jotain pikkuhömppää kuten kunniakirjoja piirrellä.

Mitä mieltä porukka on, onko tällasiin osallistujia? Kiinnostaako tarinatapahtumat? Pitäisikö järjestäjän puolesta saada kaikille jotain sanallista päiväkirjantäytettä? Tykkäättekö kuittauspakosta (minä en 😄 ), entä olisiko joku lomake helppo ja kiva täyttää ns kuittauksena?

• Minä ainakin pyrin osallistumaan kaikkiin tälläisiin tapahtumiin, etenkin jos järjestäjä näkee niiden eteen vaivaa. Just kaikki pieni “turha” tilpehööri on aina tervetullutta piristämään mun heppojen harmaita sivuja.

Hyvin järjestetty tapahtuma myös motivoi kyllä kuittaamaankin. Tällainen “kuittauspakko” on kyllä inhottava ja sellaiset tapahtumat usein skippaan, ellei kuittauksen teolle ole heti motivaatiota laittaa se jo osallistumisen yhteyteen. Kuitenkin kaikkiin tapahtumiin pyrin tekemään kuittauksen, onhan se tavallaan järjestäjälle kiitos, kun on nähnyt vaivaa. Eli kuittausta pidän jopa kohteliaisuutena. Ja etenkin silloin teen kuittauksen, jos järjestäjältä tulee jonkinlaista materiaalia takaisin. Onhan se reilua.

Mä oon nyt muutamassa paikassa nähny kivoja lomakkeita valmennusten yhteydessä ja muutamalla leirillä. Ajattelin itsekin käyttää lomaketta, jos järjestäisin valmennuksen. Lomakkeella voisi just kysyä lyhyitä ja helppoja kysymyksiä, joihin jokainen jaksaisi vastata ja jos järjestäjä haluaa jotkut kommentit osallistujille tehdä, niin voisi sitten niiden pohjalta.

Ja siihen kuittauspakkoon, ite oon tehny niin, että ne ketkä on leirillä esim kuitannu jotain, niin oon niille sitten kirjoittanu kommentit. Eli tavallaan kuittauspakko, mut en oo sitä sillä nimellä ilmassu 😄

• Kouluratsastajat

Välillä tulee joihinkin tapahtumiin osallistuttua juurikin sen vuoksi, että saa vähän erilaista päiväkirjatäytettä hevosten sivuille. Vielä en oo kouluhevosten kanssa viitsinyt esim. juuri skill at arms-tunneille kun western-tarinakisoihinkin osallistuminen tuntui väärältä. Mutta tarvitsen noille ylaan meneville tarinakisaosallistumisia.

Tarinakisoihin osallistun yleensä jos aihe miellyttää. Yleensä jos aihe ei liity mitenkään virtuaalihevosiin niin en osallistu. Tai jos luokan tehtävänannosta voi aistia sen, että pisin teksti voittaa niin jätän väliin. Eniten olen pitänyt tarinoista joihin pitää sokkona täyttää adjektiiveja, verbejä tms.

Tapahtumissa kuittauspakko saattaa karsia omaa innostusta. Kivempi, että on joku erikoinen tapahtuma josta voi sitten itse kirjoittaa sen päiväkirjamerkinnän sellaisena kuin haluaa sitten kun jaksaa.

• @Ida

Tällainen “kuittauspakko” on kyllä inhottava ja sellaiset tapahtumat usein skippaan, ellei kuittauksen teolle ole heti motivaatiota laittaa se jo osallistumisen yhteyteen.

@yersinio

Kivempi, että on joku erikoinen tapahtuma josta voi sitten itse kirjoittaa sen päiväkirjamerkinnän sellaisena kuin haluaa sitten kun jaksaa.

Samaa mieltä näistä! “Sitten kun jaksan” on hyvä ilmaus kuvaamaan tätä mun kirjottelua 😄

• Vinkkivinkkinä Tuuvanhovin peltolaukat 14.7! 🙂

• Tarinaheppailijat

Täällä aktiivinen tarinakisojen ja kissanristiäisten järjestäjä ilmoittautuu! 👋

Jotenkin olen vallan hurahtanut näihin sisällöllisempiin tapahtumiin, eikä perus “nimi listaan ja tulokset pihalle” -kisat nappaa enää melkein ollenkaan. Laittakaa minulle ideoita, jos on toiveita tietynlaisesta toiminnasta!

Pidän paljon erilaisten tapahtumien ja tuotosluokkien järkkäämisestä ja mielelläni teen niitä ihan vain toisten harrastajien iloksi, joten hyvin usein jaossa on jotain tilpehööriä tai ainakin tuomarikommenttia palkinnoksi. 🤗 Enemmänkin toivoisi ihmisten aktivoituvan ja innostuvan ottamaan osaa, en sitten tiedä, mikä isoin kynnys siinä on. Likewise, muiden toimintaan, josta on jaossa pikkukivaa ja muuta konkreettista, on aina mukava osallistua! Se on vain kauhean ikävää, jos on itse tehnyt tapahtumasta materiaalia, mutta järjestäjältä ei koskaan kuulu luvattua tai pahimmassa tapauksessa tule koskaan tuloksia… 😕

Power Jumpia yritän tällä hetkellä ajaa vähän enemmän tarinallisemmaksi kisakokonaisuudeksi (tai no, siihen ollaan oltu menossa jo pari edellistäkin vuotta) ja sen lisäksi muita tavaksi tulleita tuotoskisoja on Ystävänpäivän Värinäyttelyt, pääsiäisen tipumaastoestekisat sekä synttäriwesternkilpailut.

• @alexiina-c Orange Woodin tapahtumat onkin ollut ihan suosikkeja 👌 Terapiaklinikka oli tosi kiva, kun sai diplomitkin kotiin viemisiksi 🙂

Matkaratsastus ja ylipäätään kaikenlaiset maastolenkit ja vaellukset on niitä, mistä mä tällähetkellä innostuisin ehkä eniten. Sellaista oon kaavaillut myös Loitsulaan, kunhan laitumet tyhjenevät loppukesästä niin pääsisi viilettämään niitäkin pitkin 😄

• Tarinaheppailijat

@elva Matkaratsastukseen onkin tarkoitus tässä ruveta panostamaan, sillä se kiinnostaa itseänikin, ja vaelluksia on aika ajoin myös tarjolla. 😄

• Loitsulan ensimmäinen tapahtuma laidunkauden päätösmaasto on kaksituntinen reissu kylän läpi. Osallistuminen lomakkeella, ja kaikille oma (lupailen että 150 sanainen) kommentti reissusta! Muistoksi hepan sivuille saa myös ottaa Loitsulan timotei-merkin.
    Tervetuloa!

• ½ot. Muistattehan kaikki laittaa tapahtumat VPA:n tapahtumakalenteriin. Pitänyt jo pari kertaa varmistella, että eihän minulla koodit (taas) heitä häränpyllyä, kun on niin tyhjää. Mutta kyllä ne ihan oikein on ja tapahtumia ei vain tuonne ole lisätty. Ja jos tosiaan tulee jotain korjattavaa *, niin laittakaa minulle viestiä (mailitse tai vaikka tänne yksityisviestillä).
    ’ * Äsken juuri huomasin erään kesäkuisen tapahtuman olleen merkattuna viime vuodelle eikä siksi tietenkään näkynyt tuolla.

Jahka minun kaksi mussukkaani kasvavat juurikin Loitsulan kylässä, niin ehdottomasti haluan lähteä niiden kanssa mukaan kaikenmaailman kissanristiäisiin! Esimerkiksi Tuuvanhovin peltolaukat ja Loitsulan maasto jää väliin juuri sen takia, ettei näiden selkään voi vielä tositarkoituksella lähteä. Orange Woodin terapiaklinikka harmittaa, kun se meni sitten kokonaan ohi, kun ajatuksena oli kirjoittaa teksti, mutta hölmönä en sitten laittanut lainkaan osallistumista!

Minusta ei ole mikään pakko saada järjestäjän puolelta mitään tekstiä takaisin ja kuittaispakkoa ei myöskään tarvitsisi välttämättä olla. Mutta minusta olisi täysin loogista, että järjestäjän puolelta saisi kommentin vain, jos itsekin on jotain sen eteen tehnyt! Erilaiset kuittaustavat olisi kivoja, vaikka itse en esimerkiksi osaa piirtää. Mutta vaihtoehtoina vaikka:

• alussa mainittu lomake, jossa helppoja kysymyksiä
    • yersinion mainitsema annetaan tiettyjä sanoja, joista muodostuu järjestäjän kirjoittamaan runkoon kokonaisuus
    • piirrä tai esimerkiksi ota valokuva(!)
    • runot
    • tee se itse -ratsastusreissu: Jos olisi kyse esimerkiksi maastoesteistä, niin järjestäjä kertoo että tällainen on rata (piirros) ja tällaiset esteet ja kukin saa niistä väsätä itselleen mieluisan radan (montako estettä, missä mikin, niiden korkeudet ym). Tai jos mennään koulua, piirrettäisiin (tai kerrottaisiin, jos piirtäminen hankalaa/epäselvää) mitä siellä mennään: pääty-ympyrä, sitten suunnanvaihto ja pieni voltti, laukataan koko radan lävistäjä, ravataan kolmen kaarron kiemuraura ym ym.

Ja tuollaiset pienet tilpehöörit olisi oikein kivoja muistoja reissuista! Pitääkin pähkiä, että sopisiko ne hevosen sivulle ihan kaappiin vai mihin niitä laittaisi. Toki jos kyse on esimerkiksi päiväkirjamerkinnästä, niin siihenhän ne voi merkinnän yhteyteen laittaa myös.

• @tuire Hyvä kun muistutit kalenterista! Itekkin oon sitä kyttäillyt aika-ajoin. Mulle on vaan vähän epäselvä, että onko toi kilpailukalenteri nyt sitten se tapahtumakalenteri? 😄
    Kun tuossa lukee “Villeihin Painottuneet ylläpitää nykyään myös tapahtumakalenteria – Näitä ovat esimerkiksi maastot, vaellukset, kaikille avoimet ratsastustunnit ja leirit ym. tapahtumat, joita ei voida lisätä VPA:n kilpailukalenteriin.” mutta varsinaista linkkiä mihinkään tapahtumakalenteriin ei ole.

• @elva Niin siis tuo laittamani linkki vei suoraan tapahtumakalenteriin. Sivuston linkkeinä on sitten ensimmäisenä “kilpailukalenteri”, johon siis tulee juurikin kilpailut, ja toisena linkkinä on “tapahtumakalenteri”, johon laitetaan sitten kaikki sellaiset tapahtumat, jotka eivät varsinaisia kilpailuja ole. Eli siellä on kaksi erillistä kalenteria.

• @tuire Mulle ei näy tossa sun linkin sivulla mitään kalenteria 😄 On vaan teksti jota ylläkin jo lainasin.

• @elva aa siis joo, mie jo ihmettelinkin 😄 Kalenteria ei tosiaan näy, kun mitään tapahtumia ei tällä hetkellä ole. Pitääkin käydä tekemässä asialle jotain, koska onhan tuo muuten hieman harhaanjohtava.

• @tuire Noniin, nyt näkyy kalenteri kun pistin tuon meiän maastoreissun sinne! 😂

• @elva Ja just päivitin sivun, että minkälainen teksti tulee, kun kalenteri on tyhjä, niin pamahtikin siun tapahtuma sinne 😄

• @tuire said in Tarinakilpailut & tapahtumat:

Esimerkiksi Tuuvanhovin peltolaukat ja Loitsulan maasto jää väliin juuri sen takia, ettei näiden selkään voi vielä tositarkoituksella lähteä.

Ja muuten, jos haluut lomaketta täyttää ja reissulle mukaan muuten vaan, saa meiltä lainata Hämää tai Vipua! 🙂

• @elva Hei joo, miehän voisin ryöstää Hämän ratsukseni! Kato ku noi omat tulee olemaan niin pieniä, niin pitäähän sitä kokeilla vähän isompaa, kerta mahdollisuus on. Ja tästäkin saisin omille hevosille hyvän mustasukkaisuus-merkinnän päiväkirjoihin 😄 Miepä käyn heti osallistumassa ja laitan osallistumiseen nimeksi nyt tuon kyseisellä tallilla käyttämäni Oonan.

• Ristikalliossa oli tarjolla vaellus suomehevosratsukoille!

• @elva tähän ei varmaankaan voi osallistua kävellen kaksivuotiaalla suokilla?

3

800
Käyttäjät

10.3k
Aiheet

184.1k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.