EVL Kysely: kilpailut (lisätty google forms-kysely 22.06)

• Komppaan aiempia; minusta ei oo kenenkään etu, että X-ikäisen hevosen sijoituksia ja tasoja aletaan syynäämään. Ennemmin joko tai (plus en koe, että tämäkään arvostelu tarvitsisi välttämättä noin montaa ikäluokkaa).

Itse ainakin olen tehnyt KV:n kanssa niin, että oon valikoinut hevosistani ne, usein koulupainotteiset, joilla on mitään jakoja kys. pippaloissa ja asettanut niille kisaamisen alkavaksi vasta 4 vuoden iässä (muilla 3v). Ei se ole mikään ongelma ja vielä vähemmän sen olettaisi olevan ongelma niillä joilla ei ole ikääntymistä. 4-vuotiaille en puolestaan laittaisi ollenkaan rajoituksia.

Ajatelkaa myös omaa persettänne; tämmösen laitoksen ylläpidossa on omat haasteensa ilmankin, että alatte kyttäämään ison hevosjoukon kisamääriä ja tasoja aina googlea myöten vain siitä ilosta että luultavasti melko lohkaisu “asiakaskunnasta” vaan tipahtaa/jättäytyy pois koko rinnoista.

• Kouluratsastajat

@kida said in EVL Kysely: kilpailut (lisätty google forms-kysely 22.06):

Eihän tuolla palkinnolla muuten mitään tee, mutta ERJL siitä saa 1p. lisää kun on EV-palkinto.

Joka aiheuttaa sen, että (sääntöjen salliessa) aikuisten hevosten kanssa käydään tilaisuudessa kun halutaan se yksi lisäpiste.

• @kida kyllä-vastaus meinaa sitä, että on sallittua.

Omasta mielestäni (ja siis vain ja ainoastaan minun, ei EV:n tai minkään/kenenkään muunkaan) on hassua, että olisi okei, että varsalla olisi kisattu. Kyseessä on varsa-arvostelu, joten ei ole loogista, että sillä olisi kisattu. Jos näkee palkinnon tärkeänä ja haluaa sinne varsa-ajalle jotain aktiviteettiä, niin sitten pystyy todennäköisesti odottamaan sen hetken, että saa varsan ilmoitettua.
    Toki sekin vaihtoehto, että 4-vuotiaille sallitaan kisaaminen, niin sittenhän sen varsan voi siihen luokkaan ilmoittaa, jolloin kisaamisesta ei hylätä ja tällöin hevonen saa mahdollisesti sen EV-palkinnon, joten tämäkään ei siis sulje periaatteessa kisattuja kokonaan pois. Sulkee vain niistä nuorempien luokista.

• Ooh, multa on mennyt ihan ohi, että EVL on aktivoitunut/aktivoitumassa! Tätä olen esteponikasvattajan odottanut ja toivonutkin. Mahtavaa ja kiitos ❤

Omasta mielestäni jos EV:hen haluaa varsan ilmoittaa, ei sillä pitäisi olla kisattu lainkaan. Mitä järkeä varsalaatiksessa muuten on ellei se ole nimenomaan varsoille suunnattu? Toisaalta ymmärrän kyllä muitakin harrastustapoja ja esimerkiksi ison hevosmäärän kanssa voi olla vaikea muistaa milloin kukakin on syntynyt. Ehkä kompromissina niin, että 2- ja 3-vuotias ei saa olla kilpaillut ja 4-vuotias taas saa? EV-palkinnosta saa kuitenkin aina vain sen yhden lisäpisteen vaikka palkintoja olisi joka ikäluokasta (tai näin olen ymmärtänyt, saa korjata jos olen väärässä). En kuitenkaan kannata jotain tiettyä startti- tai sijoitusmäärää - sellaisen tarkistaminen olisi mielestäni ylläpitäjiä ajatellen työlästä.

• Suomenhevoskasvattajat

@nintsu 30. päivä julkaistaan tilaisuus ja ilmottautuminen aukeaa 1. päivä, joten pistä kalenteriin muistutus! 😉

@serena googlettaminen ei ole kiveen hakattu päätös, ja tuskin tulemme edes sitä tekemään. Juurikin tämän takia me tehtiin kysely, että mitä mieltä “asiakkaat” ovat.

Kuten Jaanakin sanoi, on meidän mielipide se että olisi hassua että varsalla olisi kisattu jo kun se osallistuu. Kuitenkin meille käyttäjäkunnan mielipide on tärkeä, jonka takia tämä kysely tehtiinkin, harrastajia on monenlaisia ja haluan että EV palvelee mahdollisimman montaa harrastustapaa. Henkilökohtaisesti olen itse sitä mieltä että 2- ja 3-vuotiaiden ei tarvitsisi kisata, kuitenkin IRL jotkin 4-vuotiaat kilpailee joten niiden kilpaileminen on ok omasta mielestäni.

• ⬆
    Heinäkuun tilaisuus myös julkistettu toiseen topikkiin: http://virtuaali.net/keskusta/topic/9200/evl-uusi-tilaisuus-julki

• Mun kanta on vähän pehmentynyt tässä asiassa, koska joo, jos halutaan olla realistisempia, niin oma kantani asiaan olisi, että 2-3v kisaus kielletty ja 4v sallittu (ilman rajoituksia).

Itsellä vain oma lehmä ojassa tuon kisaamisen ja ikääntymisen kanssa, koska kisaan porrastettuja ja ilmoitan hevoset heti 8-vuotiaiksi VRL jotta ne pääsevät etenemään kisoissa ilman turhaa ikääntymisen odottelua. Muuten mun hevosille ikä on vain “numero” sivuilla, eikä ne ikäänny vaan etenevät enemmin meriittien mukaan (varsalaatis – kisat loppuun/jälkeläiset – ERJL). 😄

@yersinio Harmi että tuollaistakin on sattunut! Siinä ahneus on kyllä vienyt mennessään, jos selvästi aikuisen hevosen on ilmoittanut mukaan. Varsalaatiksenhan pitäisi nimenomaan olla se “eka” etappi. Näissä tilanteissa olisi ihan selkeä syy hylätä hevonen, jos se on jo selvästi aikuinen (varsoja, kisat loppuun ja syntynyt kauan sitten).

Mutta joo, 4-vuotiaat kisaa IRL ja sen takia olisi mielestäni oikein, että se sallitaan myös URL. Mitään sijoitus/taso/luokkakorkeusrajoituksia en kannata, koska kisaryppäissä hevonen voi saada yhtäkkiä X määrän sijoituksia ja virtuaalimaailmassa ei yleisesti myöskään harrasteta helpommasta tasolta korkeammalle tasolle siirtymistä. 🙂

• Suomenhevoskasvattajat

@kida tämä ajatus mullakin on että 4-vuotiaat kisaa IRL, joten olisi ihan normaalia että 4-vuotiaalla olisi startteja 😄 Tosiaan huijaamiset on ikävä asia, joten sen takia tässä onkin mietitty miten toimitaan.

Nyt tilanne näyttää kyselyn mukaan siltä että 2- ja 3-vuotiaille ei sallita kisoja, mutta 4-vuotiaat sitten taas saisi kisata ilman maksimirajoja 🙂

• Suomenhevoskasvattajat

⬆

16

779
Käyttäjät

10.1k
Aiheet

177.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.