KYSELY: Kilpaileminen ja kilpailuiden järjestäminen.

• KYSELY

Kysely on luotu ihan silkasta mielenkiinnosta, eikä vaikuta mihinkään 🙂 Kyselyyn vastaaminen vaatii googletilin. Kyselyyn vastaamisen jälkeen pääset tarkkailemaan omia ja muiden antamia vastauksia = yhteenvedon kyselystä.

18.6. Kyselyyn lisätty kaksi uutta kysymystä erään vastaajan pyynnöstä/toiveesta.

• Mahtavaa, vastauksia tullut jo 20! Hyvin alkaa erottua mm. mitkä jaokset/kilpailut ovat käytössä eniten 🙂

Vapaasana-osiosta pakko napata tähän eräs kommentti;

Vituttaa mm sun ja muiden lineläisten kisat jotka selkeästi täyttyy pienen piirin porukan hevosista eikä niiden jotka osallistuvat kalenterin kautta.

Omalta osaltani vastaan tähän kommenttiin, tervetuloa Lineen - todennäköisesti saat melko tuoreeltaan tietää kun kalenteriin putkahtaa uusia kilpailuita. Lineläiset järjestävät kilpailuita ja kisaavat ahkerasti, joten siellä mm. kisojen mainostaminen yleensä saa kisat täyttymään melko nopeaan tahtiin tai vähintään kisat on helppo saada täyteen kun vain muutama osallistuja puuttuu. Itse en ole enää aktiivisesti Linessä kisoja mainostanut hetkeen (muuten kuin ruinannut muutamaan osallistujaa luokkien täytteiksi) koska ne on täyttynyt sähköpostitse muutenkin.

Järjestän kilpailut täysin manuaalisesti, eli lisään osallistujat ja arvon “käsin”, niin siinä kohtaa kun lätkäisen kalenteriin esim. 240 kutsua (kuten viimeksi) kerralla, mulla menee sen verran aikaa jo pelkästään osallistumisten lisäämiseen ja tulosten arpomiseen - että monesti osallistujia ehtii tulemaan enemmän kuin kisoihin mahtuu. Osallistumiset otan kuitenkin osallistumisjärjestyksessä - oli kyseessä sitten lineläiset tai ei ja pääasiassa otan osallistumiset tästä syystä myös vain sähköpostilla, en linessä tai täällä keskustassa > jotta tiedän missä järjestyksessä on osallistuttu. Monesti Linessä ei tarvitse myöskään itse mainistaa omia kisojaan, koska joku saattaa siellä vinkata ns. ohi mennessään että joku on laittanut juuri kalenteriin paljon kisoja.

Kilpailuiden mainostusta eri kanavilla ei kuitenkaan ole kielletty, mutta osallistujia ei saa ottaa ennen kuin kilpailut löytyvät kalenterista.

Ja sitten rumasti sanottuna; en aio muutta toimintatapojani tai “itkeä itseäni uneen” tämmöisen palautteen takia, koska järjestän kilpailutoimintaa ns. oma lehmä ojassa - kuten moni muukin. Kun järjestää kilpailuita itse, mahtuu AINA varmasti mukaan… Muille osallsitujille kilpailut ovat vain ilmainen hyödyke, joten minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta kuka muu mun kilpailuista hyötyy tai jää hyötymättä 😉 Jokainen joka itsee kilpailuihin mahtumattomuutta tai itselleen sopimattomia luokkia kisoissa - ottaa itse aktiivisemman roolin ja järjestää haluamansa laisia kisoja tai pitää suunsa kiinni ❤

• Russponit

@cannabia said in KYSELY: Kilpaileminen ja kilpailuiden järjestäminen.:

Mahtavaa, vastauksia tullut jo 20! Hyvin alkaa erottua mm. mitkä jaokset/kilpailut ovat käytössä eniten 🙂

Vapaasana-osiosta pakko napata tähän eräs kommentti;

Vituttaa mm sun ja muiden lineläisten kisat jotka selkeästi täyttyy pienen piirin porukan hevosista eikä niiden jotka osallistuvat kalenterin kautta.

Heh tervetuloa vain lineen 😄 mä en oo lineläisenä edes saanut kisoja täyteen, edelleen mahtuu osallistujia, ja suurin osa osallistujista kuitenkin ei lineläisiä, joten ihmettelen suuresti että mikä tässä on se taka-ajatus 😄 toki, 30 os kisat täyttyvät hyvin nopeasti ihan ilman sitä lineäkin.

• Eiköhän tuossa ole isompi tekijä pieni osallistujamäärä (30) + suositut luokkatasot.

• Suomenhevoskasvattajat

@serena said in KYSELY: Kilpaileminen ja kilpailuiden järjestäminen.:

Eiköhän tuossa ole isompi tekijä pieni osallistujamäärä (30) + suositut luokkatasot.

Niimpä. Ja ite järkkään noita 60 kutsun ryppäitä niin todellakin mainostan niitä joka paikassa että saa mahd. nopeasti täyteen koska siinä on sen verran työtä että haluan ne aina pois alta nopeasti kun vielä inspistä löytyy järjestää. Ite oon mainostanu myös foorumilla ja silti kisat täyttyy hitaampaa kun haluan vaikka on 30os luokkia 😄 Siltikin osallistujat ollu suurinosa ihan muita kun linen porukkaa ja sähköpostin kautta.

• Mahtavaa, jo 41 vastausta 🙂

• Kenttäratsastajat

Tällee ihmisenä, joka ei ole ikinä ollutkaan Linessä eikä päivystä 247 koneelle, mahtuu kyllä hyvin kisoihin 😄 Tuli ihan puskista tämmönen, että ei kyllä näy mielestäni ulospäin. Mutta kyllä minäkin joskus kaverille vinkkaan, että kohta on hei näyttelyt kalenterissa tmv. Ei siinä mitään vikaa ole, yhtä lailla jotkut mainostaa forkalla heti kun mennyt kisat kalenteriin.

• Kyllä mullakin aika vauhdilla täyttyy 30os kisat joissa helppoja luokkia ihan ilman mainostamistakin, enkä aina ehdi ilmoittautua muiden sellaisiin kisoihin, mutta ei se kenenkään muun vika ole. Täytyy vaan olla oikeaan aikaan katsomassa kalenteria tai järjestää itse näitä kisoja. 😄 Mun muistaakseni joskus muutamia vuosia sitten oli aika, kun melkein kaikki kisat täyttyivät hetkessä ja oli vielä vaikeampaa mahtua luokkiin.

Mielenkiintoinen kysely, itselle kisaaminen ja kisojen järjestäminen on yksi mielekkäimmistä asioista virtuaalihevosissa, joten seurailen mielenkiinnolla vastauksia!

• Mulla kyllä kans kutsut täyttyy suhteellisen nopeasti, ainakin jos luokat on matalia. Hetki sitten pidin Helppo B / 100cm luokkia, mukaan mahtui 50 osallistujaa, en kerennyt mainostaa missään (en kuulu lineen tms) ja kyllä ne vain parin tunnin päästä täynnä olivat… Nyt on avoinna Helppo A / 110cm ja nämä täyttyy huomattavasti hitaammin, sähköpostissa on jokunen osallistuminen mutta en osaa arvioida olisivatko tänään täyttyneet.
    KERJ täyttyy vielä hitaammin, en muista että koskaan oisin saanut KERJ kutsuja (helppo ja CIC1 luokilla) täyteen ilman huutelemista foorumilla ja silloinkin on kestänyt…

Tulin siis kurkkimaan miten vastaukset on jakautuneet, mielenkiintoista katsottavaa… Sitten aloin miettiä tätä :
    "Mihin seuraavista kilpailuista osallistut mieluiten? (perinteiset kilpailut)" kun selkeästi suurin osa vastausten mukaan, minä itse mukaan lukien, osallistun mieluummin noihin 10-30 kutsun ryppääseen. Pohdin vaan, että mulla ei oikeestaan ole mitään syytä sille, miksi nuo pienemmät miellyttää enemmän (okei sijotusten kaiveleminen isoimmista tuntuu jotenkin työläältä, mutta hommahan on sama pienemmissäkin). Tuli jotenkin yllätyksenä, ettei nuo isot kutsut olekaan suositumpia, kuten ajattelin…

• @reibili isommissa ryppäissä (esim. 60 kutsua) on vaan se, että niihin ei raaski ilmoittaa hevosia joilla on jo sijoja - koska helposti menee yli 🙂 Tosin itse en kerää hevosille enää kuin 40 sijaa, eli mulle on ihan sama vaikka innoittaisin isoon ryppääseen hevosen jolla olisi jo +30 sijaa, otan ylös sitten vaan puuttuvat. Toista se on niillä jotka ottaa ylös kaikki, kuten itsekin tein ennen. Toki myös vähän pienemmistä ryppäistä on tosiaan nopeampi kerätä sijat ylös 🤔

• @cannabia Totta muuten, enpäs ajatellut asiaa tuolta kantilta. 😄

Toki myös vähän pienemmistä ryppäistä on tosiaan nopeampi kerätä sijat ylös
    Tää on minusta kuitenkin jotenkin vähän ristiriitaista, vaikka siis itsekin näin ajattelen, että homma on nopeammin tehty pienemmistä ryppäistä. Mutta periaatteessahan sillä ei kuitenkaan ole väliä, onko se rypäs 10 vai 60 kutsua, kun niitä sijoituksia kuitenkin tarvitsee ja todennäköisesti ihmisillä, joilla on paljon hevosia (tai vähänkin) ja niitä on ilmoiteltu paljon ympäriinsä, joutuu kuitenkin käymään sitten useamman ryppään läpi… 🤔
    Tai no, mä myös tykkään siitä että hevosten kalentereissa on vaihtelua järjestyspaikan osalta, mutta kyllähän se taitaa noissa isommissa kutsuryppäissäkin vaihdella jonkin verran, ettei nyt tule vaikka kahtakymmentä sijoitusta samassa järjestyspaikassa?

Menee ehkä vähän turhan pikkutarkaksi pohdiskeluksi tämä, mutta… 😄

• Mua häiritsee jättikutsuissa se, että hevosen kisakalenteriin tulisi vaan yhden paikan kisoja ja todennäköisesti vieläpä peräkkäisinä päivinä. Ryppäitä kisaan kyllä, mutta täysin överi epärealistisuus ei houkuta.

• Mä kans tykkään, että kisapaikka vaihtuu - eikä oo sama paikka jokaisessa sijoituksessa. Sen takia yleensä järkkään ryppäitä joissa paikka vaihtuu 10-20 kutsun välein.

• Piirrosharrastajat

Useamman kerran mainittu tämä “line”. Saako nyt hölmösti kysyä mikä tämä on?

• @screwdriver line on puhelin appi jossa on virtuaaliharrastelijoiden Vaativa C(?) niminen keskusteluryhmä, forkalta kun etit niin löytyy aihe

• @cee said in KYSELY: Kilpaileminen ja kilpailuiden järjestäminen.:

Mua häiritsee jättikutsuissa se, että hevosen kisakalenteriin tulisi vaan yhden paikan kisoja ja todennäköisesti vieläpä peräkkäisinä päivinä. Ryppäitä kisaan kyllä, mutta täysin överi epärealistisuus ei houkuta.

Sama ☝ 10-20 kutsun ryppäät on itselle ehkä niitä mieluisampia; niistä kun saa usein muutamia sijoituksia, muttei koko kisakalenteria täyteen samassa paikassa kisattuna.

Lisäksi tykkään pitää kisauksen siinä mielessä realistisena, että kisaan hevosilla myös tavallisissa kisoissa porrastetusti ja en yleensä lisää hevosen kisakalenteriin samalle päivälle kahta eri sijoitusta, jos ne on hankittu eri järjestyspaikoista.

• Mulla noi 10-30 kutsun ryppäät on ihan siitä syystä suosiossa, että a) Rushockin ponit osallistuu max 30 kilpailuun kuussa, joten niitä ei voi vaan ilmoittaa isompiin, eikä edes 30 kisan ryppääseen jos on jo kisoja alla. Ja b) molemmissa talleissa koulutustasot nousee sijoitusten mukaan ja on tylsää jos vaikka yli puoletkin niistä on jostain heC - heB luokasta kun lopullinen koulutustaso on vaikka vaA. 😄

Ja on niitä jotenkin miellyttävämpi kerätä pienemmistä ryppäistä, en tiedä miksi.

• Mielenkiintoinen kysely! 🙂

Sitten vähän noob-kysymys tähän ketjun keskusteluun: onko laatiksiin tai johonkin tullut joku sijoitusten maksimiraja, jonka takia sitten ei haluta ilmoitella hevosia isoihin ryppäisiin ettei tule ylimääräisiä sijoituksia, vai onko se ihan vaan ettei “viitsitä” kerätä ylimääräisiä sijoituksia jos vähempikin riittää laatiksissa?

Ja onko tuo megaisojen ryppäiden järjestäminen aina ollut mahdollista, vai onko joskus parin vuoden sisään tullut sääntömuutos joka sellaisen mahdollistaa? Vai miksei megaryppäitä ollut ennen, vaikka noita esim. 20 kutsun ryppäitä oli? 😯

• @tuule Varmaankin halutaan merkata vaan ne laatiksen vaatimat sijoitusmäärät, joilla saa täydet kisapisteet -> Vähemmän muotoonlaitettavaa.

Mega ryppäitä saa anottua kun lajia kohden on kerännyt tarpeeksi etuuspisteitä, jolloin avoimia kutsuja saa olla kalenterissa rajattomasti.

• @tuule said in KYSELY: Kilpaileminen ja kilpailuiden järjestäminen.:

onko laatiksiin tai johonkin tullut joku sijoitusten maksimiraja, jonka takia sitten ei haluta ilmoitella hevosia isoihin ryppäisiin ettei tule ylimääräisiä sijoituksia, vai onko se ihan vaan ettei “viitsitä” kerätä ylimääräisiä sijoituksia jos vähempikin riittää laatiksissa?

Itsellä esimerkiksi tällä hetkellä 150 hevosta, jotka kilpailevat normaaleissa kisoissa sijoituksia metsästäen. Laatiksen vaatima maksimiraja on 40, joten en haluaisi, että jollakin hevosella on esimerkiksi 60 sijoitusta, koska ne 20 menee ns. hukkaan ja olisin periaatteessa saanut niillä jo puolet toisen hevosen sijoituksista täyteen.

Ja onko tuo megaisojen ryppäiden järjestäminen aina ollut mahdollista, vai onko joskus parin vuoden sisään tullut sääntömuutos joka sellaisen mahdollistaa? Vai miksei megaryppäitä ollut ennen, vaikka noita esim. 20 kutsun ryppäitä oli? 😯

Tosiaan etuuspistejärjestelmän kautta ihmisellä voi olla rajattomasti kilpailuja lajikohtaisesti, minkä lisäksi ns. suoraan kalenteriin menevissä (vaatii 25 etuuspistettä) vip saa olla kisaa edeltävänä päivänä, kun aiemmin se oli 3 päivää ja sitä ennen jopa viikko. Ja tällöin kisatkin voi anoa viikon päähän, eli tänään kun laitan kalenteriin kisat, vip on 23.6 ja kisat 24.6, joten ne saa hyvin nopeasti hoidettua pois alta ja anottua uudet kisat.

Rajoituksiakin on silti: Kisapäivä tulee olla kuluvan tai seuraavan kuukauden aikana, en siis voi tänään anoa kilpailua elokuulle. Lisäksi sama ihminen saa järjestää samalla tallilla vain yhdet saman lajin kilpailut per päivä, joten en voi tänään anoa 26.6. päivälle kahta valjakkokilpailua samaan talliin. Mutta tässä kiertoreittinä on se, että ihmiset lainaavat toisten talleja. Eli voin tänään anoa omalle tallille 26.6. pidettävät valjakkokisat sekä esimerkiksi sinun tallille myös.

Tätä kautta ihmiset voivat pitää näitä megaryppäitä, joissa voi olla useampi kutsu samana päivänä, mutta järjestyspaikkana eri tallit. Tai vaihtoehtoisesti niin, että anon kerralla joka päivälle kisat ensi kuun loppuun asti ja kun saan niistä tulokset lähetettyä (mahdollisesti hyvinkin nopeasti, jos luokat täyttyy), voin anoa taas saman sorttiset kisat.

10

778
Käyttäjät

10.1k
Aiheet

177.6k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.