Welshkeskustelu
-
Heitellääs tännekin; tuontisukuiset welshorit hakusessa, löytyiskö joltain?
-
Herätellään tätäkin topicia piiitkästä aikaa! Mitäs welshporukoille kuuluu? Onko syntynyt varsoja tai ollut muuta menoa ja meininkiä, vai onko hiljaisempi jakso menossa?
Cloudfieldissä on ainakin ollut welshien osalta hieman hiljaisempaa, mutta kyllä ne siellä pikkuhiljaa ovat muiden mukana kerrytelleet sijoja ja saaneet jonkin verran varsojakin. Meiltä putoaa tuo A-sektio kokonaan pois, ja uudeksi päätahdeksi ovat nousseet part bredit. Niitä olisi tarkoitus nyt pääasiassa kasvatella ja lisätä niiden määrää, mutta toki B-, C- ja D-sektiota jää myös edustukseen jonkin verran
Mikäli joltain löytyy nurkistaan wpb-yksilöitä, jotka olisi valmis myymään, niin katson mielelläni! Myös yhdistelmiä tai muita myytäviä kasvatteja saa esitellä. Suvun puolesta kaikki käy, myös evm, kunhan polveutumiset prosenttien, rotujen ja värien osalta ok! Ja suvun pitää olla tasainen myös pitkäsukuisilla
-
Meidän pieni Llanwenarth Stud otti tuulta purjeisiinsa kesällä ja alkaa olemaan muovautunut omille urilleen näin muutaman kuukauden jälkeen. Pelkkiä mountaineja sisältävä talli on henkireikäni, joka päivä tekee mieli päivitellä ja tehdä jotain rodun ja tallin eteen. Saa nähdä mitä tuleman pitää, welshtapahtuma ainakin on tuloillaan toivottavasti jo syksyllä
Muutamia kasvattejakin on syntynyt, jotka ovat menneet yllättävän nopeasti kaupaksi, kiitos kasvattien ostajille
Intopiukeena siis welshmaailmassa mukana!
-
Storyssa asustelee wbp Sami ja ponioria saakin käyttää vapaasti jalostukseen.
Tulee kisaamaan täydet sijat ja käymään laatiksissa joskus aikanaan.
-
@Mona Ihana kuulla, että intoa löytyy! Welshit on kyllä kiva rotu, myös mountainit. Itse ne nyt tosiaan pudotin pois, koska eivät kokonsa puolesta sovi mun talliin tarinallisesti ja kasvatuksellisesti. Mutta ehkä meillekin vielä A-sektiota eksyy, aina pitää muutama pikkuponi olla maskottina
@Minni Tällä on kyllä todella kiva suku, täytyy pitää mielessä!
-
Mun welshponiharrastus on hyvin päämääröntä ja sekavaa, mutta onhan ne nyt söpöjä. :’) En oo tainnut koskaan esitellä mun welshejä, joten täältä pesee!
Kastanjeholmissa meillä on useampi welshponi, joiden pääasiallisena tavoitteena on olla jalostusmateriaalina estepainotteisille part bredeille/ratsuponeille.
♡ wm t. Vinhan Baby Pinkistä mun welshponi-innostus lähti liikkeelle.
Tällä on kivasti jo varsoja, pitäisi enää vain kirjoitella tekstit ja tunkea jonnekin laatuarvosteluihin meritoitumaan.
♡ wpb o. Kastanjan Golden Rio on Pinkin ensimmäinen varsa ja tästä tykkään tosi kovasti. Rio on tuollainen minipuoliverinen ja vielä tosi kivan värinen.
♡ wm t. Moonbridge Esmeralda on soma Ruotsintuonti, joka mun itseasiassa pitäisikin astuttaa taas kun sijoituksia on alkanut kerääntyä kivasti.
♡ w o. Vinhan Cosmic Chaos on Kastanjeholmin uusin welshtulokas ja varsin vauhdikas tapaus. Tällä kutkuttaisi astuttaa joku siro puoliveritamma sitten joskus :3
♡ w t. Kastanjan Black Lace on Pinkin toinen kotiinjäänyt lapsi. Tajusin vasta liian myöhään, että ei oo järkevää jättää samasta tammasta kahta jalostusponia talliin
♡ wpb t. Vinhan Soft Kiss on kanssa melko tuore hankinta ja aivan ihana! En malta odottaa miten kivoja yhdistelmiä tästä saa aikanaan.
Ja sitten Ellesmorea en ole hirveästi esitellyt missään, mutta sieltä löytyy kanssa (paaaljon hitaammin eteneviä) welshponeja vino pino.
♡ wd o. Cariad King Louie KTK-I palkittu evm-sukuinen tulevaisuuden jalostusori
♡ wc o. Ivymoor Éber Finn niinikään I-palkinnolla kantakirjattu uljas musta
♡ wpb o. Ellesmore Fiery Cross KTK-III palkittu toistaiseksi ainoa kotiinjäänyt kasvatti
♡ wm o. Cadogan Thrillion vielä ihan vaiheessa on hän, mutta tähdätään kantakirjaan♡ wc t. Coed Ely Ceridwen toinen uusista tuonneista
♡ wc t. Whitmoor Lake Maiden samaten uusi tuonti
♡ wm t. Maldwyn Gwess KTK-III palkittu siitostammamamma
♡ wm t. Llanwenarth Bianca ostin eilen, niin söpö!!
♡ wd t. Rushock Auld Lang Syne siis mä rakastan tota kappaletta minkä mukaan saanut nimensä, ihana tilausvarsa RushockistaKTK-III
-
Täällä me poksutetaan menemään. Myynnissäkin on jopa yksi wD-varsa, mutta muuten oon ollut todella laiska tekemään varsoja.
-
Mulla on tässä parin viikon ajan ollut rakenteilla hyyvin pieni ja nimestään huolimatta vaatimaton talli Elitehof sektioille wB ja wpb. Oon jotenkin salakavalasti tykästynyt erityisesti part bredeihin tässä parin viime vuoden aikana, ja muutaman sellaisen kanssa aikani leikittyäni päätin nyt tehdä ihan oman tallin tälle sektiolle. Tallissa on yhtä lailla B-sektioita, mutta niitä on lähinnä tarkoitus käyttää part bredien jalostusmateriaalina eikä kasvattaa puhtaita B-poneja (mutta never say never).
Niin ja lisäksi mun turinointitallilla on pari C- ja D- sektion ponia!
-
Mun welshit on ihan nukkumassa.
Vinhakulmassa on liikaa kaikkea ja inspiraatio ihan hukassa.
Haluaako joku ostaa evm-sukuisen wpb-tamman?
-
@Sylvi Nää on kyllä aivan ihania nää sun welshit! Jos ikinä pistät part bredejä myyntiin, niin täällä on kyllä ehdottomasti yksi ostaja!
@Kida Sullakin on kyllä aina yhtä hienot ponit! Voisin joskus tulla cobeja lainailemaan, jos löydän puolisoiksi kivoja täysiverisiä
@JP Vau, aivan ihana tää Elitehof
Saako joskus lainata jalostukseen näitä? Tota Kendraa mietinkin jo kovasti siellä toisessa topicissani, mutten löytänyt sille omaa silmää miellyttävää oria tähän hätään.
@Elli-L Harmi, että inspiraatio on hukassa. Mutta mutta mä voisin oikein mielihyvin kotiuttaa tän tamman, mulla onkin vasta yks evm-tamma
-
Täällä asustelee myös welshejä!
Pääasiassa wpb ja wB mutta myös muutama cobi tulossa.
-
@sonja Joo ota vaan Fleur mukaasi!
Kuvat ei valitettavasti kuulu kauppaan
-
@sonja Saa ilman muuta, kiva vaan jos noista on muillekkin iloa!
-
@JP aivan mahtavaa, että joku muukin on enemmän kiinnostunut part bredeistä! Mun piti Moanassa kasvattaa alunperin vain wpb, mutta on siellä syntynyt vuosien varrella kaikkia muitakin (paitsi D) sektiota…
Mulla on viime kuukausina elämä vastustanut sen verran, että oon pitänyt lähes totaalista taukoa virtuaalimaailmasta. Nyt olen alkanut välillä allekirjoittaa työmaileja “t. Nintsu”, joten lienee aika pikkuhiljaa palailla tämän harrastuksen pariin! Oli muuten iloinen yllätys hoksata Welshkeskustelu heti etusivulla!
-
Mulla on Ivycreekissä welshejä muiden brittiponien seurana. Jotenkin kummasti kylläkin käynyt niin, että welshejä siellä on eniten vaikka brittiratsuponeja mun piti siellä kasvattaa…
Kunhan kerkiän aktivoitumaan tallin kanssa niin tulossa on kasvatteja kaikista sektioista. Part bredejeä tulossa myöhemmin, kunhan jaksan tuoda jokusen kantaponin.
-
Ihanaa että vielä löytyy poniineja. Legenda kertoo, että laatistilaisuuskin olisi lähiaikoina.
-
VWY-laatispisteytystä lueskelleena heräsi kysymys tästä: ”Ponin sivuilla tulee näkyä säkäkorkeus ja sukutaulussa sukulaisten sektiot (erit. WPB). Part bredien kohdalla tulisi näkyä myös welshprosentti ja EVM-sukuisilla olisi hyvä selvitä polveutumisesta myös sektiot.”
Koskeeko myös welsh mountaineja? Niillähän ei muita sektioita kuin a sukutaulussa voi ollakkaan
-
Siinänynnois tapahtumaa welsheille.
Coed County Fair
-
Kuinka tarkkoja ollaan sec B kuvien käyttämisestä mountaineilla? Jos miettii että siinä voi olla korkeudessakin vain yhden sentin ero näillä sektioilla, niin erottaako sitä vaikka näyttelyissä kuinka helposti?
-
@mona onhan ne aika erityyppisiä rakenteeltaan, vaikkei säkäkorkeudessa välttämättä juuri eroa ole. En usko, että B:n kuvilla saa A-sektion ponille välttämättä kovin hyviä pisteitä - ja päinvastoin.