Welshkeskustelu
-
@Milja Sopii, laitatko jotain nimiehdotusta tammalle niin tekasen sivut huomenna kun on sopivasti vapaapäivä?
-
@Creimeide Juu, tässä tulee.
Cyrene, Clytie, Calyce, Carya, Cyrille, Cyndi, Cyriell, Ceilia, Cydni
-
@Milja Nuo sun crialltilaiset cobit on niiin aawwh<3 Arthvawrista on tullut upea, kiva kun Crialltin kasvatteja eksyy kantakirjaan asti enemmän.
@TuuliaT Eikös se oo vaan hyvä juttu, että sulla on paljon mun kasvatteja. Pysyy linjat elossa ja menevät eteenpäinkin
Ilman sun kaltaisia nostalgiahenkisiä ponihamstereita moni vanha linja olisi varmaan jo kuollut.
-
@elen oliko sun ponit missä? Voisin ottaa itteeni niskasta kiinni ja kattella jos sulta löytys valmiita A, B tai wpb poneja (ei niin justiinsa kuinka pitkä suku, yli 3-polviset vaan saa oottaa ikuisuuden ennen varsoja) ja jos ei löydy niin kattelisin tilausvarsaa.
-
@Nintsu Parhaiten sä varmaan selaat mun pb:t läpi VRL:n proffan kautta, 01863
-
Sain nyt tuotua pari welshiä puokkien kaveriksi Norjaan
Käykää tutustumassa Fjellgårdiin
-
@elen Jestas miten kivoja (lyhytsukuisiakin!) poneja ja täykkejä sulla on! Kuinka noi täykkärit on tarjolla wpb-jalostukseen? Alkaa noi poniprosentit nousta meikäläisen makuun vähän turhan korkeiks seuraavissa sukupolvissa niin jossain välissä tulis tarve vähän pienentää prosenttia. Mitenkä sulla on noi vanhemmat (tyyliin 2007 syntyneet) hengissä?
Isäehdokkaina Griet Sjoerd ja Laurent Jacqui (ihana!!). Emäehdokkaina Vienne Dawn, Racquelle ja Griet Audrey. Laitoin linkit itseäni varten
Ei tartte uudestaan ettiä. Onko nämä vielä hengissä ja jalostuskäytössä?
-
@Nintsu Täykkäreitä en kovin mielelläni käytä. Mieluummin pb + pb tai welsh B + pb. Kaikki ovat hengissä. Kaikista voi saada varsat. Vanhasukuisille mieluummin yhdistää uudempaa linjaa ja toisin päin.
-
@elen Voi harmi, pitänee sitten etsiä verenohentajia muualta sitten kun sen aika on.
Sopisko Griet Sjoerd x Racquelle ja Laurent Jacqui x Griet Audrey? Saako varsat olla syntyneet jo n. vuosi sitten (olisivat nyt kisaikäisiä meidän ikääntymisellä)?
-
@Nintsu LJ x Audrey menee mun makuun liian vanha + vanha kun tulevat mun kantatammoista kumpikin. Toinen OK. Eiköhän toi s.aika sovi, kumpi tuosta varsasta piti tulla?
-
@elen Olisko sitten Laurent Jacqui x Vienna Dawn? Tai sitten Laurent Jacqui ja joku mun oma tamma? GS x R olis tamma ja LJ:n varsasta tulis ori. Saskia on siis kasvattajaliitteenä? Onko jotain nimeämissääntöjä?
-
elkku joo totta tuokin oon oikee vanhasukuisten hamstraaja rodusta riippumatta
ne kun nyt vaan on ihan parhaita.
-
@ Nintsu LJ + Meldie? saisi welshprossaa aika hyvin ylös. Nimeämissääntönä mulla on ollut, että nimeän varsat itse, Saskia on kasvattajaliite
Sjoerdin varsa Saskia Rienje/Riem/Riena?
@TuuliaT niin ne on! Hirveän vaikea enää vaan löytää vanhasukusia welshejä ilman, että ovat sukua omille poneille. Welsheillä on suhteellisen pienet juuret jos miettii “kantaponien” määrää.
-
Itseltä löytyy tällä hetkellä 4 mounttia ja 5 cobia, tarkoitus ostaa vielä muutamia lisää sekä saada muutamia wC edustajia talliin
Vielä ei ole kasvatustoiminta lähtenyt käyntiin, mutta poneilla kisaaminen on jo ahkerasti aloitettu. Toivottavasti myös welshit nostavat suosiotaan
-
Welshien suosio tuntuu olevan hyvin aaltoilevaa. Joskus uusia (tähdenlento) kasvattajia tulee kuin sieniä sateella ja sitten taas tulee tämä kamala aallonpohja kun kaikki tuntuu seisovan ja kasvatitkin jäävät käteen. Pian tulee Vermon jälkeinen welshibuumi, se on tullut aina kun kuvia on saatavilla helposti.
-
En jaksais erillistä topiikkia tehdä, joten huutelen nyt täällä. Arska kaipais morsmaikkua, varsa jäis mulle kilpailemaan (toki tarjolla myös muille jalostukseen).
Ensisijaisesti yleispainotteinen (krj, erj, vvj) pitkäsukuinen (n. 10-polvinen) wD tai wC tamma haussa.
-
@Hapero Menee melkoiseksi kikkailuksi kun pisimmillään cobien suvut ovat tuota luokkaa, mutta hyvin paljon samoista linjoista periytyviä. Ootko valmis linjaamaan kuinka rankasti?
-
@elen no jos totta puhutaan niin kunhan ei sukutaulussa näy ni voin elää asian kanssa…
toki myös vähän lyhyempisukuiset passaa, vähintään kuitenkin se viis polvea.
-
@Hapero ei näy kolmipolvisessa sukutaulukossa vai minkälaisessa, ts. miten kaukana samojen nimien pitää olla? Sen tiedän, että Paraatiponeissa on ainakin yksi suht pitkäsukuinen erilinjainen D-tamma Criallt Welsh Parade
-
@elen kolmipolvinen taulukko mulla on, kunhan siinä ei näy. Mutta mielummin toki vähän kauempana.