Welshkeskustelu

• Valjakkoharrastajat

@elen Vaikuttaa ihan mukavalta, kelpaa mainiosti jos hälle löytyisi 2-polvinen sulho!

• @Creimeide Miten olisi tämä? Ainakin on KRJ-sijoja ja suvullinen meriittihirviö.

• Kiva nähdä tässä keskustelussa ihan uusia nimiä welshien parissa! Teretulemas ja pitkää ikää.

Mullahan on tuo Moana part breds ollut jo muutaman vuoden. Aluks piti pienellä profiililla kasvatella wpb:ejä, mutta nykyään poneja on päälle sata sektioista A-C ja tietty wpb. Ns. puhtaista sektioista olis tarkotus luopua mahdollisimman pian (eli mun tahdilla ehkä kahden tai kolmen vuoden sisään…) ja kaikki suvuttomat saa kenkää tän vuoden loppuun mennessä (vannoin samaa jo viime vuonna, mutta olkoon tää toinen yritys!).

Oriit käytössä jalostukseen, vinkvink 😉 !

• @Nintsu Sulla ei oo yhtäkään saskialaista part brediä 😉 Mä mietin kovasti, että miten pystyisin kuoppaamaan kaikki pb:t kun ne ei ole kiinnostaneet vuosiin, mutta noi linjat on niin nostalgisia ja ihania. Mä taidan pitää niitä ihan vain nostalgia-arvon takia…

• @elen Meillähän oli joskus welshforkalla puhetta, että mun pitäis valita sun poneista vanhemmat ja hommata pari saskialaista varsaa. Vieläkö tarjous ois voimassa? Tällä hetkellä pari 2-polvista saskialaista olis aika poikaa. Yks 1-polvinen ori kaivattais kans.

• Valjakkoharrastajat

@elen Vaan kun varsasta tulee kimo niin ois kiva että toinen vanhemmista ois sitä myös 😞 Muutoin oikein kiva tämäkin.

• @Disa Ehdottomasti sulle Diamantinasta varsa! Mulla itelläni ei ole sille sopivaa oria, paitsi jos käyttää puhdasta welshiä.

@Nintsu Arvaa vaan muistanko mä tuollasia enää 😄 Kattelin tuossa ponit ja valitettavasti 1-2. polviset ei oikein onnistu kun saskialaiset ruukaa olla pidempisukuisempia EDIT // Tai no onhan tuolla Vienne Dawn, Griet Audrey ja Saskia Nienke yksipolvisia tammoja.

@Creimeide Hmmm, jatketaan etsintää siis 🙂 Yksi vaihtoehto on tietenkin ottaa tammalle A-sektion ori, niissä on runsaasti kimoja.

• Valjakkoharrastajat

@elen Nojoooo… 😄 Mutta mieluummin wB.
    Varastosta löytyy kuvia myös rt wD-o (koulu), kimo wA-t, trn wC-o (koulu), rt wC-o ja m wC-o. Ainakin. Ostoslista on siis pitkä! :rofl:

Edit: Löytyy myös rn wC-t ja toinen m wC-o! Ja ilmeisesti mrn wD-o 😄

• @Creimeide Minkälaisia cobeja etsit? Mulla on useita kodittomia vanhoja kasvatteja Lai’e Welshin raunioista. Pitkäsukuisia, osa jo kisanneitakin. Pitäis siirtää niiden myyntitopa tänne VF:ltä.

• Valjakkoharrastajat

@elen En varsinaisesti eti mitään, mutta kaikki semmoset jotka saa laittaa kisaamaan valjakkoa kelpaa jos vaan suku on okei (tasainen, ei samoja nimiä kuin parilla nykyisellä, lähisuvulle toimivia sivuja) ja jos hidastempoinen toiminta ei haittaa. Oon jotenkin sortunu ostamaan ihan järkyttävän määrän näitä welsh kuvia!

Ja heitetääs vielä edittiä, pitkäsukuisilla (3+) saa olla epätasainen suku, kadonneita sukulaisia jne. mutta en tykkää jos semmoset näkyy sivuille tulevassa sukutaulussa.

• En varsinaisesti ole welsh-ihminen, mutta pari A-sektion ponia multa löytyy sekä yksi WPB. Lisäksi löytyisi kuvat yhdelle wm-orille, en tosin tiedä mitä hittoa aion niilläkin tehdä 😄

Welshit on kyllä kauniita, tallilla jolla käyn asuu yksi wm-ori ja se on kyllä mainio otus, kauniskin vielä. Jostain syystä virtuaalimaailmassa en ole kuitenkaan ollut näistä ikinä hirveän innoissani, en kyllä tiedä miksi.

Jos kiinnostaa niin ponini ovat myös tarjolla jalostukseen ja tammoja saa vaikka liisinkiin jos haluaa.

wm-o
    wm-t
    wpb-t (ilmoitettu KTK 8/16)

• @Creimeide Kato ihmeessä nämä kodittomat kaverit läpi 🙂 Mitään muuta en odota kuin pysyvää kotia ja siitoskäyttöä ja sivujen tallentamista Archiveen kun poni kuolee. Linjojen jatkuminen on mulle tärkeää.

• Valjakkoharrastajat

@Ireth Eppu vaikuttais potentiaaliselle isäehdokkaalle että saisin wA-t kuvat käyttöön! Valjakon kisaaminen vakuutti 😄 Jos jollain emää liisata niin miullemiullemiulle!

@elen Pitää selata. Lupaan ainakin jonkun kotiuttaa 😉

• Valjakkoharrastajat

@elen Cedion Eres Carys istuis tosi kivasti noille miun rn wC-t kuville. Oreista Criallt Edern oli kisannut jo niin mukavasti että se olis helppo valinta ja paikka Yentelistä löytyy orille ilomielin. Myös Criallt Llynsenw Llyr ja Criallt Mordeithwr vois muuttaa meille jos vain sopii?

• @Creimeide Vie vaan Eres Carys, Edern ja Mordeithwr. Llynsenw Llyrin olinkin nähtävästi jo myynyt toisaalle ja jättänyt merkkaamatta listaan. Onneksi löytyi sivut sähköpostista. Sivuja heittele mulle mailiin elencobs@gmail.com viikon sisällä niin otukset on sun. Kannattaa kanssa tarkistaa kenen nimissä nuo ovat rekisterissä ja siirrättää sun nimiin niin mäkin pysyn kartalla jos osoite vaihtuu.

• Valjakkoharrastajat

@elen Selvä juttu!

• Shetlanninponit

Gateawaystä löytyy iso kasa welshejä. Parhaiten edustettuna lienee sektio D, mutta myös muista sektioista löytyy poneja. Näistä elkun kasvattama Champion ja II-palkinnon kantakirja ori Eppu on ehdoton suosikkini, vaikka sillä onki epätasainen suku. Oriin kanssa ollaan menestyksessä kilpailtu niin koulua, esteitä kuin kenttääkin.

• @TuuliaT Sä oot niin hyvä hamstraamaan mun kasvatteja 😄 Eppu on upea, suvullisesti ihan mieletön tapaus kun emälinjakin Moniqueen.

ps. saa ostaa lisääkin poneja multa, noita kasvatteja roikkuu yhä kodittomana ja kattelin kasvattilistaakin läpi tuossa. Sielläkin olisi 1-2 ponia, jotka näyttää hyvin kodittomilta.

• Shetlanninponit

elkku no älä mulla on welsheissä yli voimaisesti eniten sun kasvatteja. Johtuen tosin varmaan että sulla on niin upeita vanhalinjaisia poneja etten voi niitä vastustaa

• Suomenhevoskasvattajat

Mä en edelleenkään tiedä mitä mun welshien kanssa teen, joten en oo siis tehnyt tyyliin mitään. 😄 Kun en nyt muutakaan keksi, niin yritän tyrkyttää teille paria valjakkocobia viime vuoden tammikuulta. Syntymäpäivää voi kyllä säädellä myöhemmäksikin.

1. s. 22.01.2015 emä Afal Cerys (KTK-III), isä Criallt Arthvawr (KTK-II, VWY-II)
    2. s. 23.01.2015 emä Criallt Eneuawy (VVJ-III, VWY-II), isä Criallt Arthvawr (KTK-II, VWY-II)

@Creimeide Irethin Epulle löytyis tällainen tamma. 🙂

12

1.1k
Users

14.3k
Topics

277.1k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.