Tuonneille tarvetta?

• Piirrosharrastajat

Eternal Warmbloodsin päätoimintamuoto on kasvatus, jonka sivussa talli harjoittaa pienimuotoista yksityis- ja tarinatoimintaa. Koska tää kuulostaa pidemmän päälle melko yksitoikkoiselta ja tylsältä, niin olen ajatellut että tallin yhtenä toimintamuodoista voisi olla myös piirroshevosten tuonti myytäväksi ulkomailta.

Siispä kysymys kuuluu teille: millaisille tuonneille olisi tarvetta? Huipputason GP-hevosille, opetushevosille, harrasteratsuille vai jotain tuolta väliltä oleville?

• rotu? olen ajatellut tuovani lähinnä puoliverisiä, mutta toisaalta myös muutkin rodut houkuttaisi - saispahan ainakin vaihtelua
    • ikähaarukka?
    • painotus? olen itse ajatellut lähinnä este- ja kenttäpainotteisia hevosia, mutta toisaalta voisin tuoda välillä myös koulupainotteisia hevosia
    • tuontimaat? mielessä on pyörinyt Hollanti, Saksa, Belgia, Viro ja Ruotsi
    • luonne? minkä luontoiset hevoset teitä kiinnostaa?

Tulisiko hevonen suoraa myyntiin vai pitäisikö sen kanssa kerätä ennen myyntiä hieman kilpailuja alle?

Tuontihevoset saisivat itselleen ainakin perustiedot, lyhyen luonteenpätkän ja historian, sukua sekä tietysti piirretyn kuvan.

Ja jotta tämä homma ei kuulostaisi liian helpolta, niin vastapainoksi ostaja saisi kirjoittaa myyntihevosen päiväkirjaan vaikka ostohetkestä, koeratsastustilanteesta tmv jotain tarinan tynkää.

Mutta kertokaas te, mitä teillä on mielen päällä ja onko tämmöselle edes tarvetta! 😄

• Piirrosharrastajat

⬆

• Itseäni ainakin kiinnostaa aina enemmän hevonen, jolla on jo aloitettu kisaamaan. Kertoo myös myyjän kiinnostuksesta ko. hevosta kohtaan 🙂 Minua saattaisin kiinnostaa pari arabia, kun olen suunnitellut hankkivani tuon yhden ainokaisen lisäksi useammankin kenttäpainotteisen.

• Piirrosharrastajat

@shannon Ite oon myös kisaamisen kannalla, koska mitä enemmän hevosella on historiaa takana, niin sitä kiinnostavampi se on 😄 Tietysti toiset voi olla mieltyneitä hevosiin, joilla ei ole tehty juuri mitään, kun niistä saa muovailtua itelleen helpommin omanlaisensa. En kuitenkaan usko, että ihan kaikilla tuonneilla alkaisin kilpailemaan, koska sittenhän aika ei riittäisi omille panostushevosille, mutta kyllä varmasti suurin osa saisi kilpailuja alle sen 5-10 sijoitusta.

Tuontitoive otettu huomioon!

Muita kiinnostuneita?

• Itse ostaisin mielelläni kisaamattomia hevosia. Joko mun hevoset kisaa porrastetuissa tai sitten ne ei kisaa lainkaan, jolloin en ottaisi niitä kisoja uusille sivuille mukaan koska en niillä tee yhtään mitään 🙂 Toki ei niillä kisatuloksilla ole väliä, kunhan ne tosiaan saa jättää lisäämättä uusille sivuille.

• Russponit

Minua kiinnostaa vähän kaiken rotuiset ja kokoiset hevoset (varsinkin gotlanninrussit, shettikset, norjanvuonohevoset, brandenburgit tai oikeastaan kaikki saksalaiset puoliveriset, lämminveriset raveihin ja mitähän vielä :D). Mieluusti todellakin ei kisattuja mielelläni ostan, koska kilpailen porrastetuissa.

• Minua kiinnostaisi kaksi torinhevosta tamma ja ori Viron maasta.
    Kooltaan iso ja vahvoja, ori saa olla vahva tahtoinenkin. Tamma tulossa ratsastuskoulun käyttöön ja ori stunt ratsastukseen ritarin ratsuksi.

Iältään 5-9vuotiaita terveitä yksilöitä. Ei mitään turhia fobioita, vaan selväpäisiä vaikka omaa tahtoakin löytyy. Tamman tulee tulla toimeen laumassa eikä orikaan saa olla toisten hevosten tappaja, vaikka tuleekin hurjaan turnajaiskäyttöön

• Itse suosittelisin tuomaan vähän kaikenlaisia, mistä ikinä sillä hetkellä huvittaakaan. Varmasti löytyy ottajia!

• Tarinaheppailijat

Minä voisin olla kiinnostunut melkein minkälaisista vain opetuskäyttöön soveltuvista hevosista, tammoista tai ruunista, ja mielellään jo jonkin verran kilpailleista. Luonteenpätkä ja historia lisäävät ehdottomasti mielenkiintoa! Myös westernrodut saavat erityishuomioni. Juuri nyt on itse asiassa ostokuume nousemassa, että sen suhteen pyörin hevosmarkkinoilla kyllä silmät auki 🙂

• Suomenhevoskasvattajat

Tähän suuntaan kelpais isomerkkinen vaalea (vaaleanrautias/voikko tms) koulu pv tamma joka ois vielä kakara, puolivuotiaasta vuotiaaseen, tuontimaalla ei väliä. Rakastan haastavampia tapauksia niin sellainen ois ihan unelma 🙂

• Piirrosharrastajat

@HM Näin mä vähän ajattelinkin, joten pitää tuoda myös hevosia, joilla en kisaa lainkaan 🙂
    @Catia Tuontitoiveet otettu huomioon. Ravihevosten kohdalla tulee kuitenkin stoppi, koska tuntuu hölmöltä tuoda niin eri kategoriaan kuuluvia hevosia (muutenkaan ymmärrä hölkäsen pölöystäkään ravihevosista), joten pysytäänpäs ihan ratsulinjaisissa hevosissa 😅
    @SissiP Torinhevosia olen tässä itekin miettinyt, joten niitä on varmasti tulossa! 🙂
    @sinflair Niin🤔

• @h said in Tuonneille tarvetta?:

Ravihevosten kohdalla tulee kuitenkin stoppi, koska tuntuu hölmöltä tuoda niin eri kategoriaan kuuluvia hevosia (muutenkaan ymmärrä hölkäsen pölöystäkään ravihevosista), joten pysytäänpäs ihan ratsulinjaisissa hevosissa

Heh, tää varmaan sitten rajaa shirenhevosetkin pois 😅 Mutta näin niinkuin ajatuksen tasolla, niin shire silloin, toinen tällöin kelpais tähän suuntaan t
    työ-/valjakkoajo-/kouluratsastuskäyttöön. Toki ymmärrän rajauksen, mutta kunhan silti hihkaisin 😄 Tykkään kyllä ideasta, ja itsekin kaipaisin lähtökohtaisesti kisaamattomia hevosia, mutta jos muuten olisi kiva yksilö niin eipä siellä pieni määrä sijoituksia haittaisi. Luonteeltaan saisivat ikka vaihtelevia siinä määrin kuin käyttötarkoitus antaa periksi 😉

• Piirrosharrastajat

@Alexiina-C Opetuskäyttöön soveltuvia hevosia on tulossa! 🙂 Tosiaan kaikille tuonneille tulee luonteenpätkä & historia.
    @Natalia Itseasiassa mulla on jo tuloilla koulupainotteinen puoliveritamma, mutta ikänsä puolesta jo valmis kisaamaan, sille kun kerkesin jo piirrellä kisakuvaakin 😅 Voin mä toki varsojakin tuoda, äkkiä niille varsakuvaa piirtelee!
    @v-penrose No katotaan - en lupaa mitään, mutta voin mä katella josko innostais tuoda jossain vaiheessa joku työhevonenkin! 😄

• tuontina vois kiinnostaa joku mahdollisimman iso harrastehevonen. Joku perus pv mut oikeesti korkee ja massiivinen. Hauska väritys ja persoonallinen luonne. Toki itse tarinoin mielummin kun kisaan niin mun mielipide on se ettei tarvis olla kisoja valmiiks alla.

8

773
Käyttäjät

9.9k
Aiheet

173.8k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.