KYSELY VVJ:n ja VVJL:n tilasta/aktiivisuudesta >> VASTAUKSET 21.6.

• KYSELY >> KYSELYN VASTAUKSET (21.6.2018)

Ylläpidon vastinetta kyselyyn odotellessa, käykää nakkaamassa rasti ruutuun: Pitäisikö VVJ:n ja VVJL:n vaihtaa ylläpitäjää?
    Vastaaminen vaatii google-tilin, vastaustaan ei voi vaihtaa jälkikäteen. Vastausaikaa 28.6. saakka.

Aloitusta muokattu 3.6.

Kyselyyn toivotaan mahdollisimman suurta osanottoa, jotta pystytään kartoittamaan jaoksen ja laatuarvostelun tilanne mahdollisimman tehokkaasti. Kyselystä tullaan kokoamaan yhteenveto kesäkuun lopussa. Yhteenveto tässä kohtaa oli väärä sana [en ollut siis Formia ennen käyttänyt, enkä tiennyt miten vastaukset minulle näkyy], koska tulokset tuleen julkaisemaan sellaisenaan (raksi ruutuun kyselyiden tulos + vapaaehtoiset vastaukset) ja käymään tarvittaessa VVJ:n/VVJL:n ylläpidon kanssa läpi. Vastaukset eivät ole julkisia, eikä laitetta julkiseksi jotta anonyymiys säilyy > näen vastanneiden sähköpostit, mutta en näe kuka on vastannut mitäkin.

Aiheesta tehtiin uusi viestiketju siksi, että saataisiin mahdollisimman laaja skaala vastauksia aiheeseen - vanhassa viestiketjussa myös aloitukseen muokattuna olisi mahdollisesti jäänyt monelta huomaamatta - koska useat ihmiset skippaavat reippaasti ohi kaikki useamman viikon/kuukauden takaiset aiheet.

Avoin keskustelu jaoksen/laatuarvostelun tilanteesta on edelleen sallittu ja toivottavaakin kyselyn lisäksi, jokainen voi kantaa kortensa kekoon ja osallistua siihen tämän viestiketjun alla, aiheeseen liittyvässä aikaisemmassa ketjussa tai odotella kesäkuun loppuun ja ottaa kantaa kun tulokset tulevat kaikkien nähtäväksi.

• ♞ Puoliveriharrastajat

Kerta vastaaminen on täysin anonyymistä niin olisin toivonut, että vastaukset näkyisivät sitten kaikille eikä tarvitsisi koota mitään yhteenvetoa. Näkyisi selkeästi kaikki vastaukset kaikille tietämättä kuka vastannut ja mitä. Varsinkin luultavasti VVJ:n ylläpitoakin kiinnostaisi nämä vastaukset kerta tämä kysely ei ole heidän tekemänsä 🙂

Muutenkin ihmettelen, että miksi ihmeessä tästä pitää taas tehdä uusi aloitus?

• @helo oisko sen takia et tulee huomatuksi? monesti jos on vanhassa topassa ni ihmiset ei välttämättä huomaa 🙂

• ♞ Puoliveriharrastajat

@EmmiN itseasiassa kyselyn lisäyksen olisi saanut helposti lisättyä jo otsikkoon ihan seka aloitukseen + viimeisimpään viestiin. Cannabia kun aloitti tuonkin keskustelun silloin 🙂

• @helo said in KYSELY VVJ:n ja VVJL:n tilasta/aktiivisuudesta:

Kerta vastaaminen on täysin anonyymistä niin olisin toivonut, että vastaukset näkyisivät sitten kaikille eikä tarvitsisi koota mitään yhteenvetoa. Näkyisi selkeästi kaikki vastaukset kaikille tietämättä kuka vastannut ja mitä. Varsinkin luultavasti VVJ:n ylläpitoakin kiinnostaisi nämä vastaukset kerta tämä kysely ei ole heidän tekemänsä 🙂

Komppaan tuota vastausten avointa katselua.

/ En tiedä onko vanhassa topassa ollut sitten jatkokeskustelua tms mutta muuten mulle henk koht ei niin väliä onko tämä uusi topa vai laitettu vanhaan.

• Kenttäratsastajat

@ikki said in KYSELY VVJ:n ja VVJL:n tilasta/aktiivisuudesta:

@helo said in KYSELY VVJ:n ja VVJL:n tilasta/aktiivisuudesta:

Komppaan tuota vastausten avointa katselua.

Avointa katselua toivon minäkin. o/

• @helo joo tiiän, mut mulla ainaki käy tosi monien keskustelujen kanssa et jos on useamman kuukauden vanha niin en jaksa availla niitä :'D sitten ku on uus julkaisu niin mielenkiinto herää heti.

• Aloitusta muokattu (= siellä on vastattu tässä ketjussa esitettyihin kyselyihin).

• ♞ Puoliveriharrastajat

Vastaukset eivät ole julkisia, eikä laitetta julkiseksi jotta anonyymiys säilyy > näen vastanneiden sähköpostit, mutta en näe kuka on vastannut mitäkin.
    Toisin sanoen kysely ei siis olekaan täysin anonyymi kuten mainostettiin kerta sähköpostiosoitteet näkyvät sinulle? Miksi mainostaa kyselyä anonyyminä jos se ei sitä kerta ole?

Aiheesta tehtiin uusi viestiketju siksi, että saataisiin mahdollisimman laaja skaala vastauksia aiheeseen - vanhassa viestiketjussa myös aloitukseen muokattuna olisi mahdollisesti jäänyt monelta huomaamatta - koska useat ihmiset skippaavat reippaasti ohi kaikki useamman viikon/kuukauden takaiset aiheet.
    Keskustelua olisi ollut helpompi jatkaa luultavasti tässä vanhassa keskustelussa. Kuitenkin maininta kyselyn lisäyksestä olisit pystynyt muokkaamaan jo otsikkoon vaikka päivämäärän kanssa mikä olisi varmasti herättänyt huomiota tarpeeksi. Kyselyn lisäys viimeisimpään viestiin sekä aloitukseen olisi varmasti ollut myöskin riittävä. Ja se jos ihmiset noilla infoilla skippaavat keskustelun niin luultavasti tämä aihe ei sitten edes heitä kosketa eikä sinänsä heidän puuttuva mielipide ole niin oleellinen.

• @helo said in KYSELY VVJ:n ja VVJL:n tilasta/aktiivisuudesta:

Vastaukset eivät ole julkisia, eikä laitetta julkiseksi jotta anonyymiys säilyy > näen vastanneiden sähköpostit, mutta en näe kuka on vastannut mitäkin.
    Toisin sanoen kysely ei siis olekaan täysin anonyymi kuten mainostettiin kerta sähköpostiosoitteet näkyvät sinulle? Miksi mainostaa kyselyä anonyyminä jos se ei sitä kerta ole?

Näen vastanneiden sähköpostiosoitteet, mutta en sitä kuka mitäkin on vastannut. Tämä oli ainoa vaihtoehto - jotta pystyn reagoimaan jos joku naputtelee useammat erilaiset vastaukset vääristäen tilastoa. Toinen vaihtoehto olisi ollut vaatia googlen kautta kirjautuminen, mut kaikilla ei ole google-tiliä, joten myös vastausten määrä olisi todennäköisesti pienempi. Kyselyyn voi myös halutessaan jättää vastaamatta, jos sähköpstin ilmoittaminen vastauksissa on ongelma… Olisi kuitenkin mahtava saada mahdollisimman suuri otanta harrstajista vastaamaan kyselyyn.

Todella harmi jos koet että olen jotenkin huono ihminen, koska olen nyt luonut epämiellyttävän uuden aloituksen, enkä hyötykäyttänyt vanhaa viestiketjua - tämän asin kommentoiminen ei kuitenkaan ole millään tavalla olennaista kyselyn tai kyselyyn liittyvän aihealueen kannalta. Kuitenkin a) uuden ketjun avulla pystyn mm. seuraamaan kuinka monta kertaa aihe on avattu kyselyn luomisen jälkeen b) kokonaan uusi ketju herättää aina ihmisten mielenkiinnon paremmin kuin viikkoja/kuukausia vanha, vaika otsikkoa kuinka muokattaisiin.

• ♞ Puoliveriharrastajat

@cannabia said in KYSELY VVJ:n ja VVJL:n tilasta/aktiivisuudesta:

Todella harmi jos koet että olen jotenkin huono ihminen, koska olen nyt luonut epämiellyttävän uuden aloituksen, enkä hyötykäyttänyt vanhaa viestiketjua - tämän asin kommentoiminen ei kuitenkaan ole millään tavalla olennaista kyselyn tai kyselyyn liittyvän aihealueen kannalta. Kuitenkin a) uuden ketjun avulla pystyn mm. seuraamaan kuinka monta kertaa aihe on avattu kyselyn luomisen jälkeen b) kokonaan uusi ketju herättää aina ihmisten mielenkiinnon paremmin kuin viikkoja/kuukausia vanha, vaika otsikkoa kuinka muokattaisiin.

En ole missään vaiheessa sanonut ketään huonoksi ihmiseksi. Lähinnä vaan huvittaa tämä kuinka olet ottanut VVJ/VVJL :n silmätikuksi ja elämänasiaksesi ja tästä on jo useampi aloitus missä ruodittu tätä asiaa. Tämän takia itse näkisin, että tämä kysely olisi liitetty vanhaan keskusteluun niin he joiden kohdalla tämä mennyt ohitse olisivat enemmän perillä mistä se kenkä on puristanut ja minkälaisia kommentteja asioihin ylläpidoltakin on tullut.

• Ihme vääntöä. Mun mielestä on hyvä et joku näkee vaivaa siihen että tää vvj+vvjlaatis saataisiin nyt pelaamaan paremmin ja luonut kyselyn aiheeseen liittyen. Onks sillä nyt hitonkaan väliä onko se uudessa ketjussa vai vanhassa. Kai tämän voi vaikka sinne vanhaankin linkittää.

• Cannabiahan on VRL:n jaosvastaava (vai mikä tarkka työnimike nyt onkaan), niin eikös tämä ole just Cannabian hommaa? 😄

• Kenttäratsastajat

Mä en käsitä miksi työryhmän intressit kohdistuvat vain valjakkojaokseen ja sen laatuarvosteluun? Edellisessä viestiketjussa huomattava vähemmistö on toivonut tilaisuuksien pitämistä kuukausittain. Huhtikuussa, toukokuussa ja nyt kesäkuussa on järjestetty laatuarvostelutilaisuus.

Näitä puheenvuoroja on perusteltu yleisellä hyvällä ja yhtenäisillä käytännöillä, kuitenkin esimeriksi ARJ:n laatuarvostelu ei ole järjestänyt säännöllisiä arvostelutilaisuuksia useaan vuoteen. Onko jaosvastaava/muu kokenut tarpeelliseksi aloittaa edellä mainitun jaoksen toiminnasta julkista puheenvuoroa? Ei tietääkseni

• Mm kai sen kuuluisi kohdistua niihin jotka ei ihmisten mielestä toimi? (edit /ihmiset haluaa muutosta) VVJstä on kuitenkin ihmiset pitäneet meteliä, ARJ harrastajia on ilmeisesti aika vähän nykyään?

Viimeisimmässä tilaisuudessa (kevät 2018) vain neljä osallistujaa, vuotta aikaisemmin hurjat kaksi. Jos niitä tilaisuuksia joku haluaa enemmän, tod näk tekee asialla jotain, tai ainakin toivottavasti.

Ja vielä lisää edittiä / Mun puolesta tälläiset jaos/tms kohtaiset kyselyt eivät ketään tai mitään haittaa, tuli se keneltä tahansa. Toki tarpeellisuutta voi miettiä.

• Kiitos Cannabia että nostit kissan pöydälle ja teit kyselyn, kovin tyytymättömältä osa VVJ harrastajista kuitenkin tuntuu olevan viitaten tuohon edelliseen topaan.

Mua ei ainakaan kiinnosta mitä muut vastaa sen enempää, pääasia että saan oman ääneni kuuluviin joten kyselyyn vastattu ja yhteenvetoa odotellessa.

• Esteratsastajat

“kokonaan uusi ketju herättää aina ihmisten mielenkiinnon paremmin kuin viikkoja/kuukausia vanha, vaika otsikkoa kuinka muokattaisiin.”

Tämä on kyllä niin totta, ehkäpä sen vuoksi että ihmiset pistää sen ilmoituksen pois topista jotka eivät kiinnosta ja saattavat tämän kautta jäädä vaille tietoa kun tuleekin uutta asiaa ja otsikkoa muokataan. Ja onhan se toki kivempi selaillakin topaa jossa ei oo kymmentä miljoonaa sivua : D Mieluummin tosiaan @ vastaus kysymyksiin kuin google-tili, jolla kuitenkin suuri osa on omalla nimellään kirjautuneena…

Kyllä mielestäni on hyvä välillä kysellä tilannetta, miten aktiivisesti ihmiset on mukana esim. laatiksen suhteen ja kilpailuiden. Kisoja oon huomannut järjestettävän paljon aiempaa vähemmän, laatikseen osallistumisen tahti on itsellä niin pitkä, etten käytä kuin pari kertaa vuodessa, niin en ole varsinaisesti varmaankaan perillä mitä epäkohtia/tyytymättömyyttä siinä on sitten ollut. Mutta nythän sen sitten näkee kun kyselyn tulokset tulevat 😉

• Kannatan tirppaa. Jos tässä on kyse tosiaan “yhteisestä hyvästä” niin sittenhän VRL:n jaosvastaavan pitäisi lähteä ajamaan myös ARJn asiaa.

Kai nää vastaukset julkistetaan myös VVJ:n ylläpidolle?

Musta tuntuu ihan naurettavalta mihin suuntaan tämä koko touhu on mennyt. Ihmeellistä vainoamista vaikka Creimeide on tehnyt hienoa työtä laatuarvostelun kanssa.

• Kommentoin nyt lyhyesti kun ARJ vedettiin tähän myös, otan osaa keskusteluun paremmin illalla kun pääsen kotiin mikäli tarvetta on. ARJL on hakenut uutta ylläpitäjää jo vuosia, mutta sellaista ei ole löytynyt. Säännöllisiä tilaisuuksia tulee siis heti kun ylläpitäjä löytyy.

• “koska tulokset tuleen julkaisemaan sellaisenaan (raksi ruutuun kyselyiden tulos + vapaaehtoiset vastaukset) ja käymään tarvittaessa VVJ:n/VVJL:n ylläpidon kanssa läpi.”

Ei se mun mielestä niin toimi, että kaikki mahdolliset laatikset pitäis olla VRL:n työryhmän “hoivattavana”. Jos jokin ei toimi, se tulee sanoa, että muutosta tapahtuu, oli se sitten kuka tahansa joka uskaltaa suunsa avata.

Mun ymmärtääkseni esimerkiksi juuri ARJista ei ole ollut sen kummemmin puhetta, mikä mun mielestä taas merkkaa sitä, että asioille ei ole kovin suurta hinkua muuttua. Kyse lienee siitä että piirit ovat kovin pienet.

Edelleen, ei mun mielestä näistä kyselyistä ole mitään haittaa, päinvastoin hyötyä. Sieltä voi aina löytää jotain uutta kehitettävää, niin kuin VVJ onkin kehittynyt palautteen avulla. Toki kuten sanoinkin, ei näitäkään kannata määrettömästi järjestää 🙂

7

800
Käyttäjät

10.3k
Aiheet

184.1k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.