Mikä on ammattisi?

• Maaseutuyrittäjä, eli maanviljelijä on virallinen ammatti - tosin syksyllä tulee 10 vuotta täyteen liikenneasematyöntekijänä. Syksyllä/keväällä tavoitteena aloittaa lähihoitajaopinnot tai sairaanhoitajaopinnot riippuen kaikesta 😂 Nyt olen kuitenkin jäämässä 19.6. alkaen äitiyslomalle ja ennen sitä ei olisi enää kuin kolme työpäivää ja sitten pidetään vielä alta pois kaikki muut lomat 💪

• Suomenhevoskasvattajat

Media-assistentti graafisen suunnittelun että tv-tuotannon puolet tullut käytyä. 😄 Välissä yritin opiskella hetken datanomiksi, tullut käytyä myös 9kk ohjelmointikoulutus AMK:n puolella sekä taidealojen yrittäjyyskoulutus. Oman alan töitä en ole saanut varsinaisesti muuta kuin harjoittelupätkiä silloin tällöin. Oon tehnyt toimistotöitä parissa hyvin erilaisessa paikassa vaikka koulutusta niihin töihin ei ole ollutkaan. Tällä hetkellä teen nettisivuja kevyt yrittäjänä ja oon lounaskahvilassa töissä. En vieläkään tiedä mikä miusta tulee isona. 😧 Opiskelemaan en aio lähteä enempää.

• Piirrosharrastajat

Veikkaisin, että ikuinen opiskelija 😄 Lukiossa ja ensi jouluna toivottavasti ylioppilas - ohella teen sitten henkilökohtaisen avustajan duunia ympärivuotisesti!

• Luokanopettaja 🤓

• Piirrosharrastajat

@assi Kas, täällä toinen. 👋

Tosin hyppäsin kesken opintojen töihin, joten vielä pitää palata tekemään maisteri pakettiin. Vielä mietin, pakertaisinko siihen jonkun aineen pätevyydenkin, mutta kyllä uskoisin että alaluokat tulee jatkossakin olemaan mun työympäristö. Ei sitä tosin tiedä, minne tie vie. 🙂

• Kiitoksia kaikille tähän mennessä vastanneille!

Tosi siistiä, että täällä pyörii porukkaa aivan kaikenlaisilta aloilta. Läpileikkaus kansasta 😄

Jatkakaa toki vastailua ja keskustelua~

• Tähän asti ainakin näköjään ainoa lajiani täällä, olen meinaan sopimussotilas! ⚔ Lähden tän sopparin päätyttyä Maanpuolustuskorkeakouluun opiskelemaan upseeriksi ja joskus kaukana tulevaisuudessa saatan lähteä rauhanturvaajaksi 🙂

• Kouluttamaton, eli vaan peruskoulu käytynä.
    Opiskellu oon hevostenhoitajaksi ja (pien)eläintenhoitajaksi, viimeisimmästä plakkarissa osatutkinto, eläinkaupan osaamisalan näyttö suoritettu… Enkä ajatellu suorittaa tutkintoa loppuun.
    Töissä oon nyt, teen tallityöntekijänä keikkaa uudellamaalla.

• Suomenhevoskasvattajat

narrilla lukion päälle liiketalouden merkonomin paperit, valmistuu pian hevostenhoitajaksi. Lissulla taas on hevostenhoitajan ja liiketalouden merkonomin paperit, opiskelee nyt AMK hevosagrologiksi.

• Vuoden päästä keväällä valmistun ratsastuksenohjaajaksi. Sen jälkeen olisi tarkoitus käydä iltalukio samalla kun olen töissä ja siitä sitten yliopistoon opiskelemaan, jos kaikki menee hyvin, vaihtoehtoja monia, mutta oikeustiede olisi se mikä eniten kiinnostaisi, mutta on tässä aikaa mieltä muuttaa 😄

• Vuonna 2017 valmistuin agrologiksi hevostalouteen suuntautuen. Tällä hetekllä teen freelancerina lomituksia, hevos- ja lypsykarjatiloille. Nyt on muutamalle kotieläintuotannon maisterikurssille yliopistoon haettu, mutta muuten tulevaisuuden näkymät on aika avoimet. 🙃

• Tällä hetkellä olen web-analyytikkona IT-alalla, yritän tässä ohessa vääntää kauppikseen markkinoinnin gradua (ei se oo ku joku 5 vuotta myöhässä) ja opetella data science -juttuja, jos vaikka seuraava askel uralla olisi sitten siihen suuntaan. Jossain välissä opiskelin hetken tietojenkäsittelytiedettä, olisi vaan pitänyt jaksaa jatkaa sitä, siitä olis nyt kummasti hyötyä…

Aiemmin olen ollut yhdessä isossa markkinointitoimistossa data & insight -tiimissä ja siihen päälle läjä sekalaisia hommia, suosikkina ehkä kun joskus muinoin olin muutaman vuoden levykaupassa töissä. 😍

Jos muuten joku kiva fronttidevaaja haluaa töitä Helsingistä tai Turusta niin hihkaiskaa, voidaan sit jakaa mun rekrybonus! 😂

• Sekalaisen sakin omistaja

Päättelen hevostalouden agrologin opintoja ja tarkoituksena olisi valmistua tänä keväänä. Toistaiseksi oon tyttömänä, mutta ens viikolla pitäisi olla työhaastattelu maatalouskauppaan. Ennen opintoja ja opintojen aikana oon tehnyt lähinnä kesätöitä ja lyhyitä harjottelupätkiä. Pisimpään olin välivuonna vuokratyöntekijänä eri ruokakauppojen kassoilla.

Tarkoitus olis varmaan jatkaa opiskelua parin työvuoden jälkeen. En vaan vielä tiedä mitä. 😄 Tavallaan kiinnostais lähteä yliopisoon joko jatkamaan maaseutuelinkeinoja tai lukemaan biologiaa. Toisaalta tekis mieli kartuttaa käytännön osaamista esim. hevostalouden, eläintenhoitajan tai maatalouden perustutkinnolla… Mä kun lähdin agrologiopintoihin suoraan lukiosta. 😛

@anna-s hui! Pakko kysyä, ootko sä meidän 2014 vuosikurssia vai 2013? 😮

• Alla on kandi historiasta ja itä-Euroopan aluetutkimuksesta, teen tällä hetkellä historian maisteria aluetutkimuksen tiedekunnassa. Enimmäkseen puljaan sotavankien ja toisen maailmansodan parissa, mutta aina välillä yritän laajentaa historiallisen muistin ja sen poliittisten käytön puolelle.

Töissä olen musepuolella, kolme eri organisaatiota on tullut katsastettua. Nykyisessä paikassa teen vähän kaikkea, opastuksesta tilihommiin ja ylläpitokonservointiin. Ei mikään unelma-ammatti, vähän huolettaa että profiloidun tänne ja jämähdän museo- ja turismisektorille jumiin.

• Lähihoitaja mielenterveys- ja päihdetyön koulutusohjelmasta, mutta olen töissä laboratoriossa. Takana myös AMK-opintoja siihen liittyen (bioanalyytikko=laboratoriohoitaja), mutta ne jäi puolessa välissä kesken, koska työnteko kiinnosti enemmän ja koulu oli perseestä 😄

• Ylioppilas vuosimallia -11, sen jälkeen välivuosi ja sattumankaupalla iltapäiväkerhoon töihin. Sillä tiellä edelleen, tosin opparina opiskelin lähihoitajaksi (suuntana lapset ja nuoret, yllättäen). Vielä en tiedä, mikä haluaisin olla isona. 😄

• @hanne Aloitin 2013. Monta tuttua kyllä 2014 vuosikurssilta, mutta me ei varmaan ikinä törmätty, ainakaan tietoisesti. 😄

• Piirrosharrastajat

Freelance-kääntäjä. Isona minusta tosin tulee (toivottavasti) kirjailija 🙂 Sitä odotellessa…

• @riri Tää vois olla niin mun kirjottama, ite kans lukiossa, jouluksi toivottavasti lakki päässä. 😄

• Valmistun lähiaikoina diplomi-insinööriksi. Teen nyt dippaa kustannuslaskentaan liittyen, mutta hieman on vielä auki minkälaisiin hommiin lähden sen jälkeen 😄

9

718
Käyttäjät

8.8k
Aiheet

152.1k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.