Penrose Shires - M, TJ, EJ, O shiret + mitä kuuluu kasvateille?

• Penrose Shires perustettiin syksyllä 2016 ja täytyy sanoa, että ensimmäinen hieman reilu puolitoista vuotta on kyllä mennyt hurjan nopeasti! Välillä on ollut aktiivisempia ja välillä hiljaisempia hetkiä, mutta ne nyt kuuluvat asiaan. Nyt tuntui siltä, että olisi aika pompata taas hieman enemmän näkyville - siispä monitoimitopic pystyyn 😄

MYYDÄÄN
    Tutustu myytäviin varsoihin ja lyhyisiin myyntiehtoihin!

Ei sopivaa yksilöä myynnissä, mutta silti pitäisi shire saada? Kysäise tilausvarsaa!

TARJOTAAN JALOSTUKSEEN
    Jalostustyö on kieltämättä pyörinyt omien hevosten keskeisenä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta, mutta nyt alkoi tuntua siltä, että olisi aika nostaa ainakin pari oria esille. Kaikki orit astuvat 1-2 shiretammaa, mutta niiden lisäksi ne voivat astua 1-2 muun rotuista tammaa.

evm-sukuinen Aethon Dustin
    Champion, KTK-II, TYH-I, VVJ-II, tähtää KRJL ja YLAevm-sukuinen

Aethon Dustin on ensimmäinen shireni, ja myönnettäköön, että ehkä vähän myös lellikki. Hyväluonteinen ori on sen kuitenkin ansainnut: Se on näyttänyt kykynsä niin kilpakentillä kuin jalostuksessakin. Ori on kilpaillut kolmessa lajissa hienoin tuloksin. Sen neljästä aiemmasta jälkeläisestä kolme on kantakirjassa, ja suoritteista voidaan nostaa esimerkiksi VV-I palkittu ja niin VVJ:n ja KRJ:n cupeissa kuin TYH-mestaruuksissakin sijoittunut Penrose Avellana, sekä VVJ-cupissa ja kahdesti TYH-mestaruuksissa sijoittunut Penrose Declan.

1-polvinen Penrose Farley
    Champion, KTK-II, TYH kynnön kesämestari 2017, tähtää ainakin TYHL, VVJL, KRJL

Myös Farley taitaa kolme lajia, ja on kilpaillut niissä kivasti menestyen. Farleylla onkin takanaan suku, joka tarjoaa ennen kaikkea suorituskykyä. Tämä ei ole mikään orien ori, vaan itse asiassa melkoinen neiti. Mutta herkkyyshän on kilpahevoselle hyväksi, eikös? Farleylla on ennestään kaksi jälkeläistä, jotka eivät ole vielä ehtineet kilpakentille kykyjään kokeilemaan.

2-polvinen Penrose Lancelot
    VIR MVA Ch, KTK-I, VV-II, tähtää ainakin TYHL, VVJL

Upea, hieman vekkuliluonteinen mutta ehdottoman kiltti Lancelot vilautteli laatuaan jo nuorena saaden valjakkovarsojen laatuarvostelusta II-palkinnon sekä voittaen TYH-mestaruuden tottelevaisuusluokassa. Orilla on ennestään yksi 185cm korkea tammajälkeläinen, joka antaa osviittaa siitä, että myös Lancelot jättää isälinjansa suurta kokoa eteenpäin.

ETSITÄÄN JALOSTUKSEEN

evm-sukuista oria etsii Honeylake’s Golden Pearl

• Haussa ennen kaikkea KRJ-kisannut ori, jotta varsalle saadaan luotua hyvät edellytykset jopa KRJ-laatikseen saakka.
    • Plussaa, jos ori on kisannut myös TYH/VVJ.
    • Varsa menee myyntiin.

Vaihtoehtoisesti voi hihkaista jos on kiinnostunut tarjoamaan kodin varsalle, jonka isä olisi aiemmin esitelty Aethon Dustin. Tästä yhdistelmästä saisi varsin suurella todennäköisyydellä erittäin kivan kilpapelin!

OSTETAAN
    Vaikka tallissa on keskeneräisiä hevosia ihan riittävästi, on minulla jostain syystä nyt pakottava tarve saada hevonen tai pari lisää. Uutta jalostusmateriaalia omaankin talliin.
    Tarjota voi oreja ja tammoja, joilla on sukua 0-3 polvea. Suvuttomista haussa ennemminkin tallin perälle pölyttymään jääneitä kuin uusia tuonteja. Suvullisissa taas himottavat erityisesti vanhemmat suvut, jos joltain sellaisia sattuu tallin takanurkasta pölyjen alta löytymään, mutta näytä ehdottomasti kaikki mitä löytyy, tilareista aikuisiin! 😄
    Hevoset tulevat tähtäämään hissukseen kohti lajilaatiksia, oikein jos villiinnyn niin myös YLAan.

MITÄ KUULUU KASVATEILLE?
    Viimeisempänä, muttei missään tapauksessa vähäisimpänä. Olisi hirvittävän kiva kuulla, mitä meidän kasvateille kuuluu! Mitä on puuhailtu, mitä on suunnitelmissa? 😊 Toki saa kertoilla myös niiden muutamien kuulumisia jotka on mun hevosten jälkeläisiä mutteivät meidän liitteen alla syntyneitä, ja mikä ettei jos joltain jo löytyy jonkun meidän hevosen lapsenlapsi!

• ♞ Puoliveriharrastajat

Lähtisikö viimeinen kasvatti tammana meille Harmonyyn täydentämään omien yksäreideni pientä laumaa? Varsa tulisi lähinnä tarinointikäyttöön, käytäisiin pienissä kissanristiäisissä ja vietettäisiin leppoista elämää. 🙂 VVJ:ssä kisaaminen onnistuu ja ehkä innostuisin kokeilemaan myös työhevoskisoja. Tavoitteeksi tammalle asettaisin kantakirjauksen, mutta jälkeläisiä tai laatiksia en uskalla luvata.

• Suomenhevoskasvattajat

Ampu olla möllöttää. VVJ sijat on kisattu täyteen ja käyty hakemassa KTK-III palkinto. Työhevoskisoja en ole jaksanut kisata, mutta mietin että jossakin kohtaa voisi alkaa kisailemaan edes muutaman sijoituksen verran. VVJ laatikseen ehkä joskus kunhan saan kirjoitettua päikkymerkintöjä 😄 Niin ja sukua herra haluaisi jatkaa, mutta en ole jaksanut tarjota jalostukseen kun veikkaan ettei kysyntää ole.

• Meillä on oripojat olleet jalostuskäytössä ja Diana olla möllöttää sivujen seisoessa oman elämän kiireiden ja sivujen vaihtorumban keskellä. 😬

• Piirrosharrastajat

Lähtiskö Vareck mun matkaan? En uskalla kantakirjaa tms luvata, mutta vähintään pienimuotoista kisaamista ja pari muksua. Tulis varmaan asustelemaan Supernaturalissa, ellen tähän hätään kerkeä perustaa jotain “panostetut hepat” -kerhoa englannin kielellä 😅

• @Amy ja @ScrewDriver tarjoukset huomioitu 🙂 Laittelen kaikki lapsoset matkalle 15.5., sinne saakka otan muitakin tarjouksia vastaan.

@eepu tutustu ihmeessä myös työpuoleen, tiedä vaikka innostuisitkin 😉 Äläkä ollenkaan vähättele Ampua ja sen kysyntää, tänään oon bongaillut parikin topicia jossa herra voisi olla hyvinkin kaivattu! 😊

@Break heh, IRL-kiire kuulostaa surullisen tutulta 😰 Aonghasille ja Dianalle mulla onkin niitä kisastartteja sulle läheteltäväksi, saat ne tässä lähipäivinä 😄 Warlordin olemassaolon ehdin silloin tyylikkäästi unohtaa, olisihan sekin tuossa samalla mennyt 😅

• Suomenhevoskasvattajat

@v-penrose oon joskus aiemmin kisaillut TYH, ei oo yhtään ollut mun laji 😄 Pitääkin käydä huomenna nuo topikit katsastamassa 🙂

• Ylöspäin! 🙂

• Kellään myydä mulle hevosta tai pariakin? 👀

• Tosiaan, laitetaan Vareck @ScrewDriver matkaan ja viimeinen varsa sitten @Amy! Oliko nimiehdotuksissa joku sopiva? 🙂 Tarkan synttäripäivän voit tästä toukokuulta päättää itse.
    Molempien sivuja voi laittaa tähän/chattiin/sähköpostiin 🙂

• Ylöspäin! 🙂

• Olikoha kukaan muuten kuvaamassa shire- ja clydesdalenäyttelyjä? Jos oli niin katson mielelläni kuvia 😇

• Ylöspäin! 🙂

• Yhä kaipailisin itsellekin uutta verta talliin ja olisi tuo yksi kasvatti myynnissä 😊

12

733
Käyttäjät

9.1k
Aiheet

157.7k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.