EE: Hukanhelmen Suomenratsut (TJ: suokkeja / M: tilareita)

• Piirrosharrastajat

HUKANHELMEN SUOMENRATSUT

Hukanhelmen Suomenratsut on jatkoa edeltävälle tallilleni Kettulalle ja sai alkunsa syyskuussa 2017. Inspiraation kadotessa, päätin että Kettulan on parempi sulkea ovensa ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Kuukausien etsinnän jälkeen löysin sopivan tilan, jonne pystyin kuvittelemaan uuden alkumme - tosin täysin toiselta puolen Suomea kuin suunnittelin. Varhais-Suomi, tarkalleen ottaen Raisio on kuitenkin meille juuri täydellinen paikka kaikin puolin. Mikäs sen parempaa kuin katsella keittiönsä ikkunasta laiduntavia suomenhevosia. Hukanhelmen Suomenratsut kasvattaa nimensä mukaisesti suomenhevosia, pääasiassa tallissa on koulupainotteisia hevosia vaikkakin muita ratsastuslajeja kisaavia hevosia löytyy muutamia kappaleita.

Tilalla keskitytään täysin laadukkaiden suomenhevosten kasvatukseen. Kuitenkin pyrkimyksenä kasvatuksessa on painottaan laatuun ei määrään, joten suloisia suomenhevosvarsoja syntyy harvakseltaan. Pitkän ajan tavoitteena on luoda pitkäsukuinen kasvatti, jonka kaikki sukulaiset ovat Hukanhelmen kasvatteja ja kantahevosia. Tallin kasvatit tunnistaa Hukanhelmen ja Hukkalan kasvatusnimistä, jotka kumpikin toimivat etuliitteinä.

+1 ääni tallilistalla

TARJOLLA JALOSTUKSEEN!
    Kaikki tallin orit ovat tarjolla ulkopuolisille tammoille! Tammoja on mahdollisuus liisata, riippuen tammasta ja sen jälkeläismäärästä.

Tilausvarsoja on saatavilla ja yhteistyötalleilta (löytyvät alapalkista) voi myös katsella kiinnostavia oreja, mikäli Hukanhelmestä ei löydy sopivaa yhdistelmää.

• Kenttäratsastajat

Helvetti ku mä en TARVIS koulusuokkia!! Jylhäpuhva tai Taifumerangi kuulostais iha meikäläiseltä… Mut tätä on odotettu ❤ Ihana Hukkis, lueskelin tässä kiireissäni jotain tekstejäkin ja täytyy palata astialle kyllä. Ihania päiväkirjamerkintöjä ja historiikkei näin ensisilmäyksellä!

• Piirrosharrastajat

@matty kiitoksia kauheasti ❤ Onhan tässä ollut työmaa, nyt koin että voi julkaista vaikka pikkuja juttuja vielä puuttuukin! Pakotan sut ottamaan jommankumman, koulusuokki on paras suokki 😉

• Kenttäratsastajat

No hitsi… Mä kirjottelin just meille tallipäivikseenkin et siel ollaan vähän jumissa eikä tiedetä mitä tehdä elämällä, niin ehkä tuommoinen yksi koulusuokki menis siinä… Taifumerangi orina voi tulla kyllä Kärmikseen… Mulla on ehkä Veeran Taaverista ihan överit koulukuvatkin jossain piilossa…

• Kauniit sivut ja kaunis nimi tallilla!
    Tämmönen ihanuus (… 😂 ) ois vailla kotia. Voi olla painotukseltaan mitä vaan, vaikka suihkuhävittäjä.

o. / t. Jeilin Lemmikkö / Lemmenloitsu / Lemminkäinen / Lemmenkiiras
    s. 19.05.2018 suomenhevonen, rautias / voikko
    yleispainote

1-polvinen suku
    isä Lemmes
    emä Tervasenkeli (KTK-II)

Paperilla se näytti hyvälle ja siinä vaiheessa kun pullat oli menossa kovaa vauhtia uuniin ei enää kehdannu sanoa ei. Jo ennen ekaa ultraa yöt täyttyivät painajaisilla ja valve sillä ajatuksella, että tästä varsasta oli päästävä eroon hinnalla millä hyvänsä. Pieni lohdun siemen kuitenkin iti samaa vauhtia kuin tamman vatsa pyöristyi; jos Tertulta riisui turhan energian, oli se ihan hyväluontoinen hevonen, ehkä sieltä kuitenkin liikenisi joitakin jalostuskelpoisia piirteitä varsalle, siitä huolimatta, että isän persoonaa sai pilkkoa ja perata niin paljon kuin mieli eikä sieltä löytynyt mitään hyvää.
    Ketä minä huijjaan? Varsa on ihan kamala. Sen käsitteleminen vaatii niin pitkää pinnaa, ettei sellaista Jeilinvaaralta ainakaan löydy, ja jälkeenpäin tekee aina mieli käydä nappaamassa kaapista hieman terävämpi huikka. Jos tämä eläin jollain myy niin liikkeillään, sillä ne on ihan priimaa. Teitpä tästä sitten koulu-, este- tai kenttäratsun, tai kaikkia edellisiä, haastetta tulet saamaan.

• Aivan ihana nimi ja erityisesti ulkoasu! 😍

Minulla olisi myynnissä mm. tällainen:

sh-o. Seppäjärven Viiksiniekka
    s. 06.12.2017, i. Viikari, e. Vaniljahattara

• Piirrosharrastajat

@matty merkkaan sulle varatuksi, sivut viimeistään 25.05 mailiin tai chattiin 😛 Taifumerangi on oikeen kärmikseen passeli kaveri, mielelläni teille Hampuksen varsan tyrkkäänki. Ori yksi silmäteristä ❤

@serena kiitoksia kehuista! Hänhän olisi meille passeli kaveri, löytyy jo ennestäänkin noita vaatimpia kavereita niin kyllä yksi siinä sivussa vielä menee 😉 Tamma hänestä tulee, nimeä vielä mietin hieman. Olisiko mahdollista saada lisää ehdotuksia? 🙂

@Desmi kiitos, itsekkin rakastan ulkoasua. Kiitos mattylle, kun toteutti mun vision täydellisesti! ❤ Varsaa mietin vielä hieman.

• @eepu Hienoa! 🙂 Voin mie koittaa jotain miettiä kohta kun käväsen koneelle vielä. Meillä ei oo mitään nimeämissääntöjä, joten mikä tahhaan käy jos sulla on jotain ajatuksia.

• Piirrosharrastajat

@serena mielellään annan kasvattajan nimetä, jotenkin tulee sillon enemmän inspiraatiota hevoseen 😄

• On kyllä ihana nimi tallilla & kaunis ulkoasu! 🙂
    Linkkilistalla olevan Helmiahon uusi osoite muutes tässä.

• Piirrosharrastajat

@meea kiitoksia. Päivittelenkin osoitteen samantien listalle oikein 🙂

• Tosi kiva talli kokonaisuutena! Ulkoasusta koen kuitenkin tarpeelliseksi antaa vähän kritiikkiä, sillä nyt alaboksi on niin iso, että varsinaiselle sisällölle jää harmittavan vähän tilaa. Se vaikeuttaa mielestäni erityisesti hevosten omien sivujen selaamista hurjasti. Ehkä totun siihen aikanaan, mutta mielestäni tuo alapalkki voisi olla ihan vaikka rehellisesti siellä sivun alaosassa ja tulee näkyviin vasta kun tarpeeksi alas skrollailee.

Moni kuitenkin täällä ulkasta selkeästi tykkäsi, joten jätä tämä huomiotta jos tahdot! : )

• Oho katso vaan siinä alapalkissa oli myös hevosen perustiedot. Meni multa ihan ohi! Joo, ehkä mä totun tähän aikanaan, sinänsä on kyllä niin nätti ulkoasu ja talli : D

• Suomenhevoskasvattajat

Ensikskin: Ihanaa koulusuokkeja!! 😍 😍
    Toiseks: Aivan ihana ulkoasu ja tekstit mielenkiintoisia ja helposti luettavia. (Toki mulla niin pieni näyttö, että tuo alapalkki vie suurimman osan muusta sisällöstä) ❤
    Kolmanneks: Mä haluun oman lohikäärmeen! 😍 (miten niin oon kahtonut sen sarjan muutaman kerran läpi 🤦 )

sph. Teräsiipi, Myrskykiitäjä, Jylhäpuhva (s. 16.05.2018)
    Henkilaita x Itkuparku

Hän mulle? Mietiskelen vielä lopullista nimeä ja vertailen varastosta löytyviä kuvia 😄 Tulisi asumaan Ketolaan, kisaamaan KRJ porrastetuissa, kantakirjataan ja KRJ laatis ajallaan 🙂

• Suomenhevoskasvattajat

Näitä superihania suokkitallejahan sataa kuin sieniä sateella, ihanaaaa 😍 Mä nyt srsly tarviin isomman linkkilistan Routaruusuun. 🙄

Jos meidän ulkoasua kattoo niin ei ehkä yllätä kun sanon, että aivan loistava värimaailma ulkoasussa 😉 + ihan törkeen kiva nimi, kaikki hepat on myös tosi kivoja. Makeanmurha on ihan super ❤

• Piirrosharrastajat

@uppe joo kaverikin mainitsi tuosta alapalkista että se vie tilaa… 😄 Mietin tuota aikanaan että olisi laittanut että näkyy kun skrollaa alas, kun tosiaan nuo hevosten perustiedot ovat tuossa niin aattelin että parempi kun näkyy kokoajan. Toivottavasti totut 😄 Kiitoksia kehuista ❤

@Jemiina kiitos kehuista ❤ Tekstit varsinkin ollu itselle aina sellanen, etten kirjoita tarpeeksi mielenkiintoisesti mutta ilmeisesti oon onnistunut siinäkin. Pienellä näytöllä tosiaan vie tilaa mutta mutta… 😄 Itsekin katsonut sarjan moooonta kertaa läpi, siitä idea tulikin XD Vie vain mukanasi, sivuja 22.05. mennessä mailiin 🙂 EDIT// siis 26.05.mennessä 😄

@Crimis sähän saisit kivan varsan Muumista, kyllä talliin aina yksi hevonen lisää mahtuu 😉 Itellä kyllä ei sille tammaa ole kun ainoa kenttätamma on sukua 😄 Kiitoksia ihanista sanoista! ❤

• Ihana ulkoasu 😍

• Isolla näytöllä toi alapalkki ei vie mitenkään huomiotaherättävästi tilaa (jopa niinkin vähän, etten ollenkaan huomannut noita perustietoja ennen kuin luin täältä, että ne on siinä :D). Mutta toki huomaa heti selaimen ruutuakin pienentäessä, että se voi olla häiritsevä.
    Mutta onko se muuten tarkoituksella kaksivärinen? Se mun silmään vähän ottaa nyt kun noteerasin koko palkin.

• Piirrosharrastajat

@serena mun näytöllä näyttää yksiväriseltä, mutta tässä voi olla värisäädöt vähän perseellään 😄 Katon jossain vaiheessa näkyiskö koodista onko kaks värinen vai ei XD

• @eepu Mulla näyttää siis tältä.

2

935
Users

12.4k
Topics

230.5k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.