Connemarat ja Newforestinponit

• Mahtuisikohan nämä samaan keskusteluun? En haulla löytänyt kummastakaan rodusta aiempia keskusteluja.

Ketkä vielä kasvattaa connemaroja ja/tai newforestinponeja? Saataisiinkohan me nostatettua rotujen tilannetta paremmiksi järjestämällä ahkerammin tapahtumia? Omissa NJ näyttelyissä on aina jäänyt rotuluokat vajaiksi.

Esitelkää täällä tallinne, myytävät hevosenne, jalostukseen tarjottavat hevosenne ja tietysti täällä on soveliasta rupatella muutenvaan connuista ja nyffeistä.

Oman tallini linkki löytyy allekirjoituksesta. Cefnmoor muuttui eilen pitkän pohdinnan jälkeen vain nyffeihin, connuihin ja dartmoorinponeihin painottuvaksi. Kaikilla poneilla myös kilpaillaan tavallisissa kilpailuissa showkilpailuiden lisäksi, ja tähdätään laatiksiin. Viime yönä lähettelin astutuspyyntöjä ja pian meiltä onkin tulossa muutama varsa myyntiin.

• Moderaattorit

Meiltä löytyy runsaasti kenttäconnuja. Ollan kyllä näyttelyitä jonkun verran järjestetty ja jonon myötä luokat kyllä on täyttyneet…

• @hilde Mulla on ollut myös jonot käytössä joissain luokissa, mutta ilmeisesti samat ponit ei oo sit eksyny mun kisoihin : D

• Cadogan Ponies kasvattaa connuja ja nyhveröitä rennolla meiningillä ja meiltä onkin mahdollista saada tilausvarsoja tai astutuksia. Kasvattimyynti pitäisi jo tehdä, koska olisi kiva saada nuo ponit joskus laatareihin mutta en ole saanut aikaseksi 😄

Vähän hiljaiselta vaikuttaa näiden rotujen elo tällä hetkellä mutta nyt vain toivotaan, että rodusta innostutaan taas ja saadaan uusia ja vanhoja poneja jalostuskäyttöön ja varsoja maailmalle, eiköhän se siitä sitten taas lähde 🙂

• Esteratsastajat

Meilläkin on molempia, ja sama homma, luokat jääneet vajaiksi 😕 nytkin on nj näyttelyt nf poneille ja kovin on hiljaista :DD Meillä jäi muuten surullisen heikkomenestyksellisestä ystismyynnistä kaupan 1p connemaravarsa sekä 2-4 polviset nf varsat jos on tällaisille tarvetta niin laita vaikka privaa 😉

• Raviharrastajat

Crion Poniesissa etenkin nyffejä kertynyt jo kivasti, connuja haluaisin lisää, mutta jospa ensin saisi edes jonkun ponin valmiiksi 😄

Itellä jää näyttelyt helposti välistä, kun en muista seurata tarpeeksi usein NJ ja VSN kalentereita. Joka harmittaa, mut toisaalta ei mun poneilla taida tarpeeksi hyviä kuviakaan olla, että pärjättäisiin. Kuitenkin aina kokeeksi / luokan täytteeksi noita nakkelen 😄

• Mulla on vielä viitisenkymmentä nyhveröä, jotka hetkellisesti ovat kuvattomia (kiitos pb…) ja tilanne varsin sekainen. Hieman erilaisemmista linjoista polveutuvia palleroita, mukana on kyllä vanhoja linjojakin. Poneja on olen haalinut pääosin Alegresta ja Suntuubitalleilta : )

Myytäviä connemaroja löytyy täältä!

• Suomenhevoskasvattajat

Multa löytyy Ravenscroftista nyffejä! Kisaavat pääasiassa ERJ + KRJ ja tavoittelevat lajilaatiksia löysin rantein, mikä tarkoittaa lähinnä et ponit edistyvät kun sattuu huvittamaan 😄 Kaikille on tavoitteena myös ktk-palkinto ja tähän mennessä kaikilla paitsi yhdellä se jo on, ja sillä viimeiselläkin on kelpoisuus. Ponit ovat pääasiassa kaikki tarjolla jalostukseen, ellei niillä ala olla jo tarpeeksi jälkeläisiä. Hirviän positiivinen yllätys on ollut, että kymmenestä kasvatista vain yksi on kotona ja kaikki loput ovat kelvanneet muualle 😊

• Rushock Bog kasvattaa muiden m&m ponien muassa connemaroja ja new foresteja, minkä lisäksi Jeilissäkin on pientä new forest -kasvatusta. Eli oon aika täysillä mukana, vaikka ponimäärät ei toistaiseksi vielä päätä huimaa. 😄 Jeilissä ei oo mitään sen kummempaa linjausta, eikä rennolla meiningillä mennään, mutta Rushockissa on tarkoitus pyörittää tuota kasvatustoimintaa hieman aktiivisemmin ja luoda uusia, omia linjoja. Tällä hetkellä ei ihan niin aktiivisuudella häikäistä, koska irl-elämä ja tämä mun valtava päivitys- ja tiedonhallintaprojekti.

Meidän ponit on kyllä ainakin näyttelyissä verrattain ahkerasti käyneet ja upeasti menestyneetkin. Kummatkin tuonticonnemara tammani ovat hyvin liki muotovalion arvoa (toisella olisi muuten jo vaadittavat tulokset kasassa, mutta ovat pentele samalta tuomarilta kaikki 😂 ).

Myös vanhemmat sukulinjat kiinnostaa todella paljon, mutta toistaiseksi oon pidättäytynyt liiemmin ostamasta muilta poneja, johtuen siitä, että Rushockin periytymisjärjestelmät on vielä vähän vaiheessa enkä muutenkin toiminta siellä hieman valtavirrasta poikkeavaa eikä välttämättä vastaa kasvattajien vaatimuksiin.

Joitakin omia varsoja on syntynyt, Jeilin pari nyffikasvattia ovat myynnissä ja Rushockin kaksi connemarakasvattia taasen tulevat myyntiin kunhan olen kisannut niillä vähän.

• Poniniemessä kasvatan edelleen newforestinponeja, joskin vuosi 2017 oli meidän seitsemän vuoden elinkaaressa kaikista hiljaisin, vain kolme kasvattia syntyi :'D Mielellään ostelen uusia poneja, jos vain tulee mulle tuntemattomia sukuja vastaan! Poniniemestä ei varmaan hetkeen ole kasvatteja tulossa myyntiin, tällä hetkellä lähinnä tilausvarsameiningillä mennään.

• @Assi mun viidakkolinjoista saa aina poneja 😉 Muutama myyntiin palautuva kasvatti on heti tarjolla.

• Käykää ilmottamassa poninne mun 84 KRJ kutsuun ja 20 ERj kutsuun :’’)

• Yawpista löytyy pääasiassa newforesteja, ne on aina ollu iha mun suosikkirotu! Täällä yksi myytävä kasvatti, 2polvinen poni kouluvanhemmista.

• Minulla on Anarchie laukkapuolella hurjat 5 newforestia! Niistä peräti 2 on 1 polvisia kasvattejani.
    Connemaroja löytyy samasta osoitteesta… lähemmäs 50?
    Kaikki näistä siirtynevät kenttää kisaamaan joskus.

• Multa löytyy aika uunituore talli Winthrop Ponies 😄 Vielä on teksteissä vajausta, mutta hiljaa hyvää tulee

• Mulla vois olla paikka auki valjakkopainotteisille connemaralle, jossa pääsee leikkimään myös näyttelyponia. Ei mitään himokisaamista, mutta jos tätä kautta saattaisi löytyä vanhempiehdokkaita? Kuvat on ruunikolle, eli sitä mukaa. Uusi konsepti, hieno talli tulossa ja näin, Tonni toimikoot osviittana siitä mihin pyritään ötököiden kanssa.

• Ionicissa on molempia jonkin verran. Eivät ole mitään isoja rotuja kumpikaan, mutta yritän nyt pitää niistä kiinni. Ostinkin taannoin isomman lauman eri poneja, joten uutta verta on tulossa kun vain saisi sivuja tehtyä. Kisaamattomia ja luonteettomiahan nuo ovat ja sellaisena pysyvätkin, mutta jos nyt kiinnostaa kasvatuksen kannalta, niin kannattaa ehkä käydä vilkaisemassa, suvuista voi löytyä helmiäkin (tosiasiassa olen kyllä ihan pihalla näiden ponien suvuista että mikä on yleinen ja mikä harvinainen nimi).

• Multa löytyy Anni, joka on viimeiset vuodet vaan ollut ja möllöttänyt… Olen tässä harkinnut sen ERJL käyttäväni ja sit kuoppaan… Ehkä pari varsaa viel, en tiiä…

• @jenna Jos hää lisääntyy, niin voisin olla kiinnostunut! 😊

• @serena Ei mulla sille oria ole mutta jos itseltäs löytyy niin toki hää voi lisääntyä.

edit. Jaa, sukutaulustaki puuttuu isän ERJ-II palkinto…

4

743
Käyttäjät

9.3k
Aiheet

161.7k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.