Mikä "ärsyttää" pikseliponeissa?

• Saa purkaa turhautumistaan!

Voin aloittaa:

• Poni, joka ei koskaan saa sitä yhtä puuttuvaa MVA-sertiä
    • Poni, joka ei koskaan saa sitä yhtä puuttuvaa irtoSERTiä
    • Kun pitkäsukuiselle ei löydy kirveelläkään sopivaa paria
    • Poni, joka jää 0,5-1 pisteen päähän I-palkinnosta
    • Kun päivitettäviä sivuja kertyy kymmeniä (laiska, tiedän)
    • panttaa superspesiaaleja kuvia ikuisuuden ja “sopivaa” kasvattia niille ei koskaan synny
    • vanhan elossa joskus 2000-20XX olleen hevosen merkkaaminen evm-hevoseksi. Näen punaista usein tämän takia

• Pitkäsukuiset eivät mene kaupaksi
    • Tallissa hienoja pitkäsukuisia millä ei meinaa tehdä yhtikäs mitään
    • Sivujen totaali katoaminen
    • Muotoonlaittaminen
    • Laiska kirjoittaja (minä)
    • Oma saamattomuus välillä
    • Photobucket (kyllä edelleen!)

Nämä nyt äkkiä tuli mieleen 😄

• Hevonen, joka ei millään tahdo sijoittua kilpailuissa
    • Hevonen, jolle ei löydy hyviä kuvia
    • Kun oikeat luokat täyttyvät kisoista ennen, kun ehtii itse apajille
    • Altervistan takkuilu

• @sorel said in Mikä "ärsyttää" pikseliponeissa?:

Tallissa hienoja pitkäsukuisia millä ei meinaa tehdä yhtikäs mitään

Niin totta! Sama tilanne ja muutama varsaton poni keikkuu haudan reunalla.

• Piirrosharrastajat

Tasasukuisuuden ihannointi ja siihen pyrkiminen tulee mieleen heti ensiksi. Kukin tavallaan jne, mutta niin moni ongelma ratkeaisi sillä, jos vaan luopuisi tästä tarpeesta valita 1-polviselle tasan 1-polvinen ori/tamma ja pitkäsukuiselle vain pitkäsukuinen. Tässäkin on muutama jo maininnut etteivät pitkäsukuiset käy kaupaksi ja ettei pitkäsukuisille löydy oriita/tammoja jne. Villi ajatus: jos olisikin ihan OK ja yleisesti hyväksyttyä hankkia sille pitkäsukuiselle varsa vaikka EVM-sukuisesta oriista/tammasta? Tai vaikka peräti ihan EVM-hevosesta, jolla ei ole edes omia sivuja! Ooooh!

No joo, tämä on oikeasti ehkä suurin asia joka minua pikseliponeissa suoranaisesti kyrsii (ja ottaa päähän ihan kohtuuttomasti). Kuten sanoin, kukin tavallaan, mutta soisin kyllä tämän trendin päätyvän sinne romukoppaan jonne se kuuluisikin.

• Piirrosharrastajat

Se on vissii vaa ulkonäkökysymys 🤔 Tasasukuisuus siis, en usko että niitä polvia hirveesti tuijotetaan kolmannen jälkeen. Ite haluan tasaiset suvut jos alle 3 polvinen juurikin ulkonäön vuoksi… 😄 Jos katoilee sukulaisia tms ei haittaa mutta niin …

• Tekstittömyys (pirunkorven hevosissa [lähinnä luonne + sukari])
    • Kasvatit eivät mene kaupaksi
    • Sivujen katoaminen bittiavaruuteen
    • Hevonen ei millään saa näyttelyistä ktk-kelpoisuuteen tarvittavaa sertiä/rch:ta

Ja tänään sain kiroja suncometin alimpaan helvettiin, kun on kadottanut mun tietokannasta kahden taulun tiedot kokonaan ärrinmurrin, eli joudun aloittamaan hevosten VSR cupien kisaamisen nollasta ja kaikki VSN:n näyttelytulokset katos kuin pisru saharaan… ONNEKSI mulla ei oo enää yhtään kantakirjaamatonta hevosta joilla olis KTK-kelposuus VSN:n tulosten varassa ni jätän noi tulokset suosilla kaivelematta.

• (psst, mulle voi tarjota pitkäsukusia!)

• Laiskottaa, ei jaksa päivittää sivuja vaikka pitäis, hyvä kun muutaman kisaosallistumisen nyt jakso laittaa.
    • Sopivien kuvien puute erään hevosen kohdalla. Mikään kuva ei aiheuta sellasta “uuu, tässä se on” oloa, enkä tuolle yksilölle tahdo tunkea ihan mitä tahansa vaan siksi että sillä ois kuva. (jos jollain on myydä lv-o rakennekuvia, saa huudella mulle)

"jos vaan luopuisi tästä tarpeesta valita 1-polviselle tasan 1-polvinen ori/tamma ja pitkäsukuiselle vain pitkäsukuinen."
    Mä ratsuille edelleen pyrin valikoimaan saman pituisella suvulla varustetun kumppanin, en tiedä miksi… Mutta kyllä ravureiden kanssa oon ihan huoletta sekoitellut pitkää ja lyhyttä sukua, evm sukuista suvulliseen ymsyms. 😄 Kyllä, helpottaa kummasti, kun ei nipota!

• Mä peesaan osaa jo kirjoittaneista, mut muutama omakin

• Kun hevonen ei saa sitä yhtä puuttuvaa MVA-sertiä
    • Kun yrittää ettiä tammalleen sopivaa oria niin sitä ei löydy, tai sit oon liian vaativa
    • Kun et jaksa ja kerkeä päivittää kisatuloksia sivuille ja ilmottaa uusiin kisoihin
    • Kun yllämainittu olisi järkevämpää, niin sit tehtailet uusia hevosia kuitenkin. Logicks?
    • Sivujen katoaminen sukutauluista ja sitten niiden mahdollinen ettiminen ties mistä kaninkoloista.
    • Kun hevonen merkataan esim. puhtaaksi amerikkalaiseksi, vaikka suvussa ois esim. ranskalaista tai orlovia. Tai ylipäätänsä prosenttien merkkaamattomuus. Hei perfektionisti täällä hei.
    • Kun stressaat, että millon loppuu sivutila 😄
    • Hevonen jota et saa millään kantakirjaan, vaikka omasta mielestä sillä on vähintään kolmospalkinnon kuvat ja rumemmatkin elikot on kirjattu
    • Kun haluisit pakoilla oikeeta maailmaa pikselimaailmaan, mut tiedät ettet vaan voi.
    • Kun sulla on hirvee määrä kivoja nimiä hevosille, mut hevosia tulee niin vähän, että saisit niitä käyttöön esim. ikinä.

• Suvusta löytyvät hepat, joiden nimi on kirjoitettu hevosen sivuille CAPSILLA (ja ei rek.). Suora kopiointi ei mahdollista ja virhemahdollisuus kasvaa, kun pitää käydä korjaamassa käsin. Käyttäkää koodia tähän! (Pahimmat ne, joilla osa koodilla muutettu capsiksi, mutta joillakin hevosilla ei 😠 )

• Photobucketiin ladatut kuvat (varsinkin taustakuvat, jotka eivät vie mistään palvelimelta niin paljoa tilaa, että olisi haittaa ja sitten ei toimi…)

• Omistajat, jotka vaihtavat koko ajan hevosten osoitteita

• Liian vaativat kasvattajat: pitää kysyä takaisinottoa, vaikka hevosella olisi 6 varsaa ja kaikki tittelit. Virtuaalihepatkin kuole joskus!

• Omistajat, jotka tietävät lopettavansa ja palvelin erääntymässä yms, mutta eivät viitsi käydä tallentamassa webarchiveen sivuja.

• HT-netin virtuaali-alueella olevat ihmettelijät “Palasin vuoden tauon jälkeen ja tää harrastus on ilmeisesti kuollut”-tyyppisesti. Ilmeisesti näitten tyyppien ainoa tapa harrastaa oli notkua ht-netissä, esim. vois tarkistaa jaosten yms aktiivisuutta =D

• Jännä, mua taas ärsyttää ihan suunnattomasti epätasaiset suvut ja kadonneet sukulaiset, joita ei oo ees rekisteröity, et ois edes se rekisterisivu olemassa 😅 Tarinapainotteisilla tms. hevosilla rekisteröimättömät/puuttuvat sukulaiset ei oo yhtä iso juttu, mut en ikinä vois tavotteellista kasvatustoimintaa harrastaa sellasilla hevosilla :-----D

• Näin paluumuuttoa suunnittelevana ja ikivanhoihin hevosiinsa kiintyneenä kaikkein ärsyttävin asia on se, että vanhat palkinnot katoilevat. Kiva, kun on panostanut hevosiin ihan sikana ja aina parin vuoden välein kantakirjat, laatuarvostelut, NK:t ja muut hävittävät kaikki tiedot, sitten niitä ilmoittaa uusiksi sinne ja taas hetken kuluttua listat on tyhjennetty. 😞 Ja en siis nyt syyttele ketään ylläpitäjiä, en ihan ymmärrä syitä tälle mutta ilmeisesti niitä on, koska tämä on ollut universaali ilmiö jo ainakin 15 vuotta. 😂 Olispa kiva saada kaikki tärkeä VRL:n profiiliin, myös takautuvasti! Onneksi sentään se monessa asiassa tärkein eli BIS-lista on ainoa, joka toimii. En edes ymmärrä miten se on mahdollista, kaikille BIS-listan ylläpitäjille vuodesta 2001 tähän päivään asti iso ❤ !

• HT-netin virtuaali-alueella olevat ihmettelijät “Palasin vuoden tauon jälkeen ja tää harrastus on ilmeisesti kuollut”-tyyppisesti. Ilmeisesti näitten tyyppien ainoa tapa harrastaa oli notkua ht-netissä, esim. vois tarkistaa jaosten yms aktiivisuutta =D

Tää! Niin paljon tää! Ärsyynnyn jotenkin ihan sikana aina kun huomaan tämän tapahtuvan. Notkuis sitten edes siellä ht.netissä sen verran, että lukisivat yli kolme viestiä ketjusta ja huomaisivat, että keskustelu on siirtynyt uuteen foorumiin.

• @Scilla olen manannut samaa kun yritin etsiä vanhaa YLA-palkintoa. Listat on, mutta ilmeisesti välistä puuttuu tilaisuuksia.

• Kouluratsastajat

• laatisten “palkitut” lista jota ei päivitetä & sieltä puuttuu merkinnät siitä miltä ajalta hevosia listassa on.

• ♞ Puoliveriharrastajat

• lyhytsukuisten ihannointi. Musta pitkäsukuiset on mielenkiintoisia ja haluaisin saada omista linjoista pidempisukuisia hevosia, mutta oon vielä vähän kahden vaiheilla juuri siksi kun niille ei löydy jalostukseen sopivia hevosia muilta eikä ne mene kaupaksi.
    • sivujen ulkoasun vaihto! suunnittelu on kivaa, toteutus ei niinkään.
    • kun et löydä kivasukuiselle hevoselle kivoja kuvia, minkä takia hevosesta vähän “menee maku”
    • heppa on jälkeläisten/vanhempien kisatuloksia vaille valmis laatiksiin, mutta jostain syystä niiden sijoituksien kanssa kestää ikuisuus ja hevonen vaan on tyhjänpanttina kauan
    • kun kisakutsuista on tulleet tulokset, mutta et oo vielä kattonut niitä ja ilmoitat hevoset uusiin kisoihin --> vanhoista kutsuista tulikin paljon sijoituksia, eikä samoja hevosia olisi tarvinut enää ilmoittaa : |

• @spookiness

• Kun stressaat, että millon loppuu sivutila 😄
    • Kun sulla on hirvee määrä kivoja nimiä hevosille, mut hevosia tulee niin vähän, että saisit niitä käyttöön esim. ikinä.

Nämä… Ja lisäks:

• Mistä pirusta mä vedän rakennekuvia mun puokeille???
    • Kisaaminen ja muotoonlaitto…

• Suomenhevoskasvattajat

• Vanhan elossa joskus 2000-20XX olleen hevosen merkkaaminen evm-hevoseksi. Tätä harrastetaan myös “uudempien” kadonneiden hevosten kohdalla ja tästäkin paasasin jo blogissa. Käyttäkää pliis sanaa “kadonnut” tai jos ette ole varma onko hevonen ollut olemassa, laittakaa vaikka edes sinne evm jälkeen kysymysmerkki.
    • Kadonneen hevosen linkin poistaminen sukutaulusta
    • Sivujen totaali katoaminen
    • Oma saamattomuus välillä ja etenkin asioiden aloittamisen vaikeus
    • Kun on niin paljon kaikkia kivoja talli-ideoita, mutta liian vähän motivaatiota/aikaa/muusyytähän toteuttaa niitä
    • Photobucket
    • Kun harvinaisen rotuiselle tai erikoisen väriselle hevoselle ei tahdo löytyä minkäänlaista kuvaa. Kelpuuttaisin vaikka sen 100x100px kärpäsenkakan, kunhan löytyis edes joku kuva!
    • Normikisojen pienet (max. 30 osallistujaa) luokat ja suppea luokkavalikoima, etenkin ARJ:n ja WRJ:n (ja muissa ei-niin-suosituissa) alaisissa kisoissa
    • Kun normikisoihin ei ehdi osallistua, vaan luokat täyttyy 0,5 sekunnissa
    • Kun hevosen väriksi on merkitty vain “kimo” tai kun hevoselle ei ole merkitty väriä ollenkaan. Extraärsytys, jos kuva ei toimi eikä sitä voi siitä tarkistaa
    • Kun hevonen yllättäen vaihtaa väriä (tai säkäkorkeutta)
    • Kun hevosen luonteesta ei ole jaksettu tai viitsitty kirjoittaa edes yhtä virkettä
    • Hevonen, jonka suvusta löytyy yllätyssukulaisia. Siis esimerkiksi nelipolviseksi merkitty hevonen, jonka joltain neljännen polven sukulaiselta löytyykin 8 yllärisukupolvea lisää
    • Kun harvinaisen rotuiselle hevoselle ei tahdo millään löytää kumppania
    • Hevonen jota et saa millään kantakirjaan, vaikka omasta mielestä sillä on vähintään kolmospalkinnon kuvat ja rumemmatkin elikot on kirjattu
    • Kun yrität piirtää hevoselle kuvaa mutta ei vaan tahdo tulla kivaa jälkeä
    • Omistajat, jotka vaihtavat koko ajan hevosten osoitteita eivätkä viitsi ilmoittaa näistä osoitteista muille harrastajille, joita nämä osoitteenmuutokset koskettavat

Ai kauhee mikä lista 😂 😂 Varmaan olisi tullut enemmänkin asioita mieleen, jos pidemmäksi aikaa olisi jäänyt pohtimaan, mutta eiköhän tässä oo jo ihan tarpeeksi 😅

• Moderaattorit

• Ettei tiedä mitä haluaa harrastukselta (vieläkin etsin sitä omaa tyyliä harrastaa… 15v tässä menny jo ainakin)
    • En osaa ja sen takia jaksa kirjoittaa hevosille tekstejä (ja kun laatiksiin niitä vaaditaan niin paljon, tosin nyt voi kokeilla fiilislaatista)
    • Se että oon ostanut miljoona valokuvaa suokeista ja niille ei oikein ole enää tarvetta vaan odottaa tyhjänpanttina koneella. Oikeasti varmaan 100 kuvaa…
    • Stressaaminen harrastamisesta. Kaipaan itselleni rentoutta ja mukavaa harrastusmieltä, mutta kadoksissa on…

• @tinu said in Mikä "ärsyttää" pikseliponeissa?:

Kadonneen hevosen linkin poistaminen sukutaulusta

Harrastan tätä, jos linkkillä ei löydy enää mitään tietoa mistään, esim. archivesta yms. Toimimattomien linkkien pitäminen sivulla ei ole hyvä juttu. Sama PKK:n kantakirja- ja heppalistauksessa: linkkejä ja sivuja on kyllä etsitty kissojen ja koirien kanssa ja osoite poistetaan vaan jos mistään ei löydy.

• Kimo merkitty vain kimoksi merkitsemättä pohjaväriä
    • Jos hevosen sukulaisen sivut kadonnut niin sukutaulussa ei mitään mainintaa -> luulee helposti suvuttomaksi
    • Sivujen poistaminen netistä, ei missään mainintaa että tallennettu webarchiveen
    • Hevoset ei mene kaupaksi
    • Kantakirjatilaisuuksiin saisi tuoda rajattomasti hevosia (t. ~50 kantakirjakelpoista kaakkia)
    • Kuvattomat hevoset
    • Katoilevat websin sivut
    • Web archive hävittänyt muutamia sivuja
    • Oma laiskuus mitä tulee hevosten sivujen päivittämiseen
    • Ärsyttää kun omassa tallissa on lojunut yli vuoden ori, jolle ei löydy sopivaa tammaa eikä sitä voi kuopata ilman kersaa
    • Omat sivuttomat kasvatit (~60-70)
    • Hevosen tai sukulaisen nimet kirjoitettu capsilla -> Pitää kirjoittaa itse käsin
    • Benny de Ruitersin kuvat joita näkyy n. joka toisella hevosella :’'D
    • Voikkoja ja kirjavia puoliverisiä on liian vähän!
    • Islanninhevosia liian vähän
    • Pidempisukuisilla pitäisi merkitä ainakin emä- ja isälinjat jos ei jaksa tehdä laajempaa sukutaulua (yli 3-polvisilla vain 3-polvinen sukutaulu)
    • Täyteteksit!!
    • Hevosen kuvat vaihtuu
    • Väri ei periydy realistisesti
    • Luvatut asiat ei toteudu
    • Epäsiistit/sekavat sivut, tietoja vaikea löytää
    • Venytetyt kuvat
    • Epäsymmetriset heppalistaukset
    • Isot kuvat hevoslistauksissa, lataa tuhottoman kauan
    • Hevosen kuvia ei pienennetty sivuille käyttäjäystävälliseksi saati rajattu
    • Omistajan VRL tunnusta ja/tai sähköpostia saa metsästää kissojen ja koirien kanssa
    • Epäystävällisyys, ei kiitetä

Myönnän että mua ärsyttää monet asiat. 😄 Tässä ei tainnut olla kaikki, mutta en keksinyt tähän hätään muita.

10

934
Users

12.4k
Topics

230.2k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.