Virtuaalinen Ratsuponiyhdistys (VRPY)

• Ratsuponeilijat

kiitos @Sonja-P ja @Jenna 🙂 tää on kyllä aina vähän tällasta, kun joillekin irl-maailman jutuille ei oo oikein yks yhteen virtuaalivastinetta, niin sitten ollaan vähän hukassa 😄 laitan varmaan jonkinlaisen linkin noille sivuille tohon drp:n rotulistaan.

niin ja sitten toinen juttu, listassa oli myös erikseen brittiläinen pv, englantilainen pv ja brittiläinen urheiluhevonen. onko nämä kaikki virtuaalimaailmassa sama asia? 😄 tai onko tota urheiluhevosta edes täällä olemassa, itse en ainakaan muista koskaan törmänneeni.

• Sekalaisen sakin omistaja

@indy Vastaan iiikivanhaan viestiin, mutta virtuaalimaailmassa ei ole vastinetta brittiläiselle urheiluhevoselle.
    Sen ja brittiläisen/englantilaisen puoliverisen (jotka olen käsittänyt samaksi, voin olla väärässäkin) on puokkiveri% ja tiedossa olevan suvun määrä.

(Q. What’s the difference between a WBS stallion and a BSHR stallion?
    "Our Grading standards apply equally to our British Sports Horse Register where the only difference is the percentage of Warmblood (ie 25% rather than 50%) or perhaps some missing parentage. The BSHR stallion has to meet the same level of scoring in the grading and should in no way be regarded as a second class citizen. In many cases this is a stallion with a heritage pedigree and with performance parentage from a time when we in the UK did not understand the value of Studbooks outside of the GSB. We must cherish these stallions for their sporting credentials even if sometimes we are not able to prove all their ancestry. " Lähde)

__
    Sitten vähän aiheestakin 🤣

Samaa porukkaa lienee Warmblood Pony, ja sitten olisi toki myös Sports Pony Studbook. Ensimmäisestä en ole perillä, ne on… ponikokoisia puokkeja?? Ja jälkimmäinen on brittiläistä ratsuponia avoimempi urheiluponi kantakirja. Sekaan mahtuu mm. pintabian ja puoliverisiä.

Tämä on hyväksytty SPSS oreihin. (ahalteke x kwpn). Kerrassaan. Jännä.

• Piirrosharrastajat

Meneekö budjonny srp:n kohdalle merkittyihin “maakohtaisiin puoliverisiin”? 🤔

• @kioja Budjonnynhevoset eivät ole puoliverisiä (eivät sovellu myöskään fwb-jalostukseen). 🙂

• Piirrosharrastajat

@cee Oon eläny valheessa 😱 Mä luulin et ne on puoliverisiä

• @kioja Oh nouuh 😂 ovat lämminverinen ratsuhevostyyppi! Virtuaalimaailmassa jalostetaan joko keskenään tai sitten RBSH.

Jokin budjonnyristeytys kävisi kyllä eestiläiseen ratsuponiin, mutta vasta toisessa polvessa yhtenä vanhempana (silloin 25% budjonnyä ja loput sen “jonkin venäläisen ratsuhevosrodun” suvusta olisi sitten puoli- tai täysiveristä. Kuitenkaan varsinaisessa venäjänratsuhevosessa ei kai yleensä käytetä budjonnyjä). 😅 Toinen ehkä mahdollinen ponijalostusreitti olisi amerikkalaisen puoliverisen kautta --> budjonnyristeytyksestä amwb ja siitä sitten jokin amwb:n salliva rp. En kyllä valitettavasti osaa varmaksi sanoa sopiiko budjonnyt amerikkalaiseen, mutta ainakin virtuaalimaailmassa kys. kantakirjan suhteen tuntuu olevan aika höllät säännöt 😅

• Piirrosharrastajat

@cee Kuulostaa vähän turhan monimutkaiselta ja monelta hevoselta mun pienelle tallilleni 😆 Jos vaan pitäydyn näissä eurooppalaisissa puoliverisissä sitten, ja etsin vähän erikoisempia poneja mun ratsuponeja varten

• @kioja Joo kivempi pitää budjot budjoina!! 🙊

Ja ettei nyt ihan aiheen vierestä menisi, niin tykkään tosi paljon VRPY:n päivityksistä! Helppo tarkistaa mikä käy mihinkin ja rotulistausten tekemiseen nähdään oikeasti vaivaa 👌

• Piirrosharrastajat

@cee Komppaan tätä! Tosi helppokäyttönen ja selkee sivu 👌

0

902
Users

11.9k
Topics

219.7k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.