Fiktio lopettaa (m: sh, wd)

• Oreihin hurahtaneet

Oho! 😞 Ihanaa että Mandelbacke jatkaa, tykkään siitä hurjasti! ❤

Tarjoaisin tälle varsalle kotia Routaruususta. Hissukseen laatiksia kohti, kuten meillä kaikki muutkin. 3-polvisia oreja löytyy ihan tarpeeksi, joten tammana olisi tervetullut meille :slight_smile:

sh-t/o. Fiktion Aura/Hurmas (s. 23.12.2017)
    yleispainotteinen, sukua 3 polvea:
    i. Vähäpellon Hurmos, KTK-I, KRJ-I, ERJ-I, VSN Champion
    e. Koistilan Arna, KRJ-I, ERJ-I, KERJ-II, VVJ-II, SLA-I, SV-III, KV-II

Fiktion Usva on elellyt aika hissukseen, mutta hiljaa hyvä tulee. Porrastetuissa on kilpaillut maksimitasolleen kouluratsastuksessa, SV-II -palkinto on käyty hakemassa ja nyt ollaan 31.3 kantakirjaustilaisuudessa. Eka varsa odottelee vielä sivuja ostajalta. Seuraavaksi ruvetaankin sitten tekstien kimppuun 😄

• Suomenhevoskasvattajat

Oi ei 😢 oon ihan erittäin järkyttynyt tästä, Fiktio on kuitenkin yksiä mun suomenhevoskasvatuksen inspiraation lähteitä! Ja just kun mun ensimmäinen fiktiolainen, Mokka alkaa olla valmis, kun se on mukana vielä maaliskuun ylassa. Onneks noita kuitenkin löytyy omasta tallista ja sukutauluista, ei Fiktio mihinkään häviä 😊

• Voi ei. 😢

Tarjoaisin näille kahdelle kotia Ratsutalli Liljasta, samanlainen kuin Fiktion Suviisa sai.=)

sph-t/o. Fiktion Huiske (s. 16.01.2018)
    KTK-kelpoinen, koulu- ja valjakkopainotteinen, sukua 2 polvea:
    i. Vappulan Huiska, KTK-II
    e. Hengenvaaran Hallatar, KTK-II, VVJ-I, SV-I, mukana KRJL
    väri: rautias

sh-t. Fiktion M (s. 25.02.2018)
    KTK-kelpoinen, estepainotteinen, sukua 2 polvea:
    i. Toivon Salaisuus, KTK-III, ERJ-I, SV-II
    e. Koistilan Miina, KTK-II, ERJ-I, KERJ-I
    väri: musta, ruunikko tai rautias

• Ratsuponeilijat

😲 sellasen pommin tiputit, että huhhuh! en ois yhtään odottanu, fiktio on/oli ihan upee paikka! mutta varmasti oikea ratkaisu jos siltä tuntuu. ☺ kiitos milja niistä kolmesta ihanasta fiktiolaisesta, jotka olen saanut ❤

sh-o. Fiktion (s. 20.01.2018)
    KTK-kelpoinen, estepainotteinen, sukua 2 polvea:
    i. Ch Liljan Aamurusko, KTK-II, ERJ-I, SV-II
    e. Koistilan Miina, KTK-II, ERJ-I, KERJ-I
    väri: musta, ruunikko tai rautias

tälle myös tarjoaisin kotia tuohon kolmen oriin (ja muutaman muun suokin) laumaan 😄 porrastetuissa kisaamaan + kantakirja ja näyttelyt!

• Suomenhevoskasvattajat

Eikä, ootte aina ollut yks ihailun kohde ja syy miksi suomenhevosiin oon myös näin URL rakastunut. Pakko saada vielä yksi Fiktiolainen mukaan remmiin! Laittelen tarjousta chatissä sillä en vielä tallia halua julkaista :slight_smile:

• Harmi juttu! Tuun silti rääppiäisille. 😄

Josko Fiktion Varjelus tulisi Jeiliin asustelemaan? Täytyy sanoa, etten yhtään tiedä mitä tällä teen kun näkyy liki kaikki olevan kerätty, muuta kuin palluttelen ja kilpailen rennonpaan tahtiin sekä yritän metsästää sille vielä jonkun jälkeläisen pitämään linjoja elossa. On kuitenkin niin symppis heppa ja kiva nimi (eikä meillä oo vielä Fiktiolaista!), etten osaa olla tarjoamattakaan kotia tälle.

Ak:sta linkki talliin ja sieltä löytyypi näyttöäkin.

• Mitämitämitä. Fiktio on kyl tehny ihan mahtavaa työtä suokkien eteen ja ollu vaikuttamas koko harrastukseen. Niin pitkään ku ite oon tän homman ympärillä pyöriny on Fiktio ollu messis, ja nyt pitäis sanoo heipat ?! 😲

Joten lyhyestä virsi kaunis;
    ❤ Iso hatun nosto ja kiitos kaikesta mitä ootte tehny suokkien eteen ❤

• Laukkaurheilu

Riesu olisi erittäin tervetullut Ruskavaaraan ❤ Luvassa kisaus loppuun, suvunjatketta ja erittäin todennäköisesti myös laatiksia! 🙂

• Raviharrastajat

Oh nou. Olen monia vuosia ihastellut Fiktiota ja haaveillut joskus omistavani suomenhevostallisani edes yhden fiktiolaisen. Muutama päivä sitten haaveeni suokkitallin osalta sai tuulta siipien alle ja täten pystyisin tarjoamaan kotia yhdelle teikäläisistä.

Kasvateistasi heti herätti mielenkiintoa Fiktion Huiske, jonka mielusti ottaisin Divisioonaan orina. Vanhemmista kasvateista kiinnostaisi sh-t Fiktion Meliisa. Huiskeen kanssa kilpailtaisiin sijat täyteen painotuslajeissaan ja tähdättäisiin lajilaatiksiin, kantakirjaan sekä suokkilaatikseen. Kumpikin suokki pääsisi jatkamaan sukulinjojaan ^^

• Sekalaisen sakin omistaja

Oho mikä uutinen! Fiktio on ollut olemassa niin kauan kuin muistan, siis käytännössä mun virtuaalitalleilun alusta asti. Tai siis siitä asti kun aloin pyöriä myös ht.netissä ja tiedostaa kunnolla muutakin virtuaalimaailmaa kun kavereiden tallit. 😄 Kaikki hyvä päättyy kuitenkin aikanaan, kiitos kaikista vuosista ja yhteistyöstä. ❤

Nyt kun on vielä tilaisuus, haluan korjata yhden ison virheen. Nimittäin sen, ettei multa löydy vielä yhtäkään Fiktion kasvattia tallista! Tarjoaisin siis kotia Fiktion Huiskeelle, vaikka Viveka kerkesikin ensin. Varsa sopisi hienosti mun projektiin muuttaa tallin suokkikantaa pienhevospainotteisemmaksi. Tamma (ainakin todennäköisesti) pääsisi kilpailemaan koulussa ja valjakkoajossa, sekä tuottamaan ainakin pari pientä jukolalaista. Myöhemmin sitten pyörähdeltäisiin vähintään lajilaatiksissa, kunhan näyttöjä on kertynyt tarpeeksi.

EDIT: Näköjään Reprobatekin kerkesi edelle, mutta yritetään nyt kumminkin. 😄 Tai jos joku muu vapaista kasvateista lähtee piekkarimitoissa, niin kaikki kyllä kelpaa!

• ♞ Puoliveriharrastajat

Todella harmillista että lopetatte! Fiktio on ensimmäinen suomenhevostalli, jonka muistan, jo kauan ennen kuin itse aloin suokeista innostumaan. Ihailen Fiktion kasvatustyötä ihan älyttömästi.

Tämä jos vielä lähtisi Mutalaan (ak) kilpailemaan, jalostuskäyttöön ja aikanaan kantakirjaan ja laatuarvosteluihin? :slight_smile:

sh-t/o. Fiktion Aura/Hurmas (s. 23.12.2017)
    yleispainotteinen, sukua 3 polvea:
    i. Vähäpellon Hurmos, KTK-I, KRJ-I, ERJ-I, VSN Champion
    e. Koistilan Arna, KRJ-I, ERJ-I, KERJ-II, VVJ-II, SLA-I, SV-III, KV-II
    värivaihtoehdot: musta, ruunikko tai rautias

• 💕 Huipulla on hyvä lopettaa!

psst @Cannabia, Milja on melkein vuoden ajan kasvattanut eri tallissa suomenhevosia 😄

• Suomenhevoskasvattajat

Voi ei 😢 Fiktio on kyllä ollut yksi mun lempitalleista jo vuosia. Mahtavaa kuitenkin ettet aivan kokonaan katoa :slight_smile:

Mun ei pitäis tarjota, ku eihän mulla varsinaisesti oo enää ees tallia mihin näitä hevosia pistää ja oon saanu ny vähennettyä ison osan hevosia, mut jos se sulle vaan passaa, mä voisin napata Fiktion Timinan mun matkaan. Tamman isästä, Kroisoksesta ei koskaan tullut varsaa itelle jätettyä, joten nyt ois hyvä tilaisuus saada sellainen ❤

Koska tammalla on hienosti jo sijoja kasassa, alettas me hiljalleen tekstien osalta valmistautua laatiksiin. Luvassa ei olis mitään super nopeaa aikataulua, kun Huvitutin alasajon jälkeen oon päättäny, etten oikeasti ota minkäänlaista stressiä näistä virtuaalihevosista, mutta Timinalle ois tarjolla kuitenkin loppuelämän koti, joka varmasti se pääasia :slight_smile:

• Harmi! Lähtisikö Fiktion Hurmiohuijari mulle yksityiseksi panostushevoseksi saamaan jälkikasvua ja laatiksiin todennäköisesti jossain vaiheessa :slight_smile: Onko mahdollista saada kuvia mukaan? Jokin seuraavista tammoistakin kiinnostaisi, jos ei ole jo mennyt: Jouhi, Meliisa, Pipsa. Sivut on väliaikaiset, siistimpi ja toimivampi kokonaisuus tulossa jossain vaiheessa.

• Suomenhevoskasvattajat

Eikä, nyt kyllä sydämessä läikähti 😢 Oon fanittanut sua ja Fiktiota niin kauan kun muistan, ja tuntuu ihan siltä, että olennainen osa suokkipiirejä katoaa Fiktion myötä. Ehkä se kertoo siitä, miten hienoa ja kokonaisvaltaista työtä olet tehnyt ❤ Viestejä oli tullut niin paljon, että saanut ihan täyttä varmuutta siitä, mistä hevosista oltiin jo tarjottu. Tälle tarjoan kuitenkin loppuelämän kotia Runoratsuista:

sh-t. Ch Fiktion Meliisa, KTK-II, VVJ-I, SV-III
    valjakkopainotteinen, sukua 2 polvea, yksi jälkeläinen

• Suomenhevoskasvattajat

Harmi että Fiktio lopettaa, ootte olleet kuitenkin niin suuri inspiraation lähde itselle ja omalle suokkiharrastukselleni. Fiktion Perla oli mun ensimmäinen suomenhevonen ja siitähän se innostus sitten lähti. ❤ Tamman kanssa ollaan menossa vielä lajilaatiksiin jonka jälkeen hän pääsee vihreämmille laitumille. Vaikkakin Perlan jälkeen mulle jää kaksi fiktiolaista, haluaisin silti nuoren kasvamaan talliini. Tarjoaisin seuraaville alla olevassa järjestyksessä loppuelämän kotia, kisausta painotuslajissaan sekä jalostuskäyttöä. :slight_smile:

sph-t/o. Fiktion Huiske (s. 16.01.2018)
    KTK-kelpoinen, koulu- ja valjakkopainotteinen, sukua 2 polvea:
    i. Vappulan Huiska, KTK-II
    e. Hengenvaaran Hallatar, KTK-II, VVJ-I, SV-I, mukana KRJL

sh-o. Fiktion V (s. 06.02.2018)
    KTK-kelpoinen, valjakko(-ja koulu)painotteinen, sukua 2 polvea:
    i. Rohkean Viljami, KTK-II
    e. VIR MVA Ch Koistilan Lakka, KTK-III, KRJ-I

• Suomenhevoskasvattajat

Voi ei, sydän särkyi. 💔 Suuri harmi, suokkipiirit jää kyllä niin kaipaamaan Fiktiota!

Mutta, munkin on pakko saada vielä yksi fiktiolainen talliin! Minäkin tarjoaisin kotia sh-t/o. Fiktion Aura/Hurmas-varsalle (tai vaihtoehtoisesti tilausvarsaa Arnasta) Mörkövaarasta, luvassa aktiivista kisaamista, jälkeläisiä ja laatuarvosteluja Hunnun ja kuudentoista muun omistamani fiktiolaisen tapaan. ❤

• Suomenhevoskasvattajat

Tämä tuli nyt ihan puskista. 😮 💔 Mutta silloin kun tuntuu siltä on parempi laittaa talli pakettiin ja rusetti päälle. Fiktio jättää kyl hirveän ison aukon suomenhevospiireihin!

Onneksi et katoa kokonaan, et suokkipiireistä etkä muutenkaan. ❤ Kiitos sulle ja Fiktiolle isosta, näkyvästä työstä suomenhevosten parissa!
    Kiitos myös meille myymistäsi fiktiolaisista, etenkin Vitikanelista, narrin lellipenskasta. 😄

• Suomenhevoskasvattajat

Todella harmillista, että lopetat Fiktion kanssa 😢 olet tehny loistavaa työtä suomenhevosten parissa ja siitä sinut tullaan aina muistamaan ❤

sh-o. Fiktion V (s. 06.02.2018)
    KTK-kelpoinen, valjakko(-ja koulu)painotteinen, sukua 2 polvea:
    i. Rohkean Viljami, KTK-II
    e. VIR MVA Ch Koistilan Lakka, KTK-III, KRJ-I

Olen aina ihastellut Fiktion kasvatustyötä valjakkopainoteisten suomenhevosten osalta, jonka myötä myös innostuin niiden kasvattamisesta - täten haluaisinkin tarjota kyseiselle yhdistelmälle kotia jo entuudestaan tutusta Ruusupellosta. Meiltä jo muutaman teidän ihana kasvattikin jo löytyy, mutta nämä on sen verran herkullisia tapauksia, ettei niistä voi olla tykkäämättä. Varsahan saisi meiltä rakastavan kodin, jossa se saa kasvaa rauhassa ja käydä suomenhevosvarsojen arviointitilaisuudessa ennen kisauransa aloittamista. Orin kanssa tultaisiin täten kilpailemaan porrastetusti valjakkoajossa, jonka ohella pyörähdettäisiin varmasti myös näyttelykehissä sekä haviteltaisiin kantakirjapalkintoa. Laatuarvostelua en kuitenkaan mene lupaamaan, mutta yllätetään, mikäli sinne saakka päästään :slight_smile:

• Suomenhevoskasvattajat

Voi ei 😞 Fiktio on ihana!

En laiskuuttani jaksanut alkaa käymään läpi aiempia tarjouksia, mutta tarjoaisin kotia Fiktion Villiinalle meiltä Kaihovaarasta. Remueetun tapaan tamma pääsisi kilpailemaan täydet sijoitukset kouluratsastuksessa, jalostuskäyttöön sekä käymään ainakin krj-laatiksessa. Tarinatoiminnassa mukana oleminen on tietysti myös oleellista meillä, joten tamma saisi täytettä sivuilleen melko nopeasti myös tekstejen muodossa :slight_smile:

10

743
Käyttäjät

9.3k
Aiheet

162.3k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.