Hei Daisy!

• Suomenhevoskasvattajat

Suurimmat pahoitteluni kaikille muille tästä häiriöstä, mutta ilmeisesti ainut tapa lähestyä Daisya on ihan oma viestiketju.

@Daisy, sovittiin kisadiilistä ja palkasta joulukuussa, hoidin oman osani ja ilmoitin joulukuun puolivälin jälkeen hevoset, joille kirjoitat palkkatekstit. Kolme viikkoa sitten kysyin valmennusten perään ja sanoit niiden olevan valmiita, ongelmia sähköpostin kanssa. Sen jälkeen olen kysynyt tekstien perään kahdesti yksityisviestillä, jonka jälkeen kysyin niiden perään sun aloittamassa viestiketjussa. Väitit, että on ongelmia yksityisviestien ilmoitusten kanssa. Viikon sisällä olen ottanut yhteyttä sähköpostilla, kahdesta eri osoitteesta. Sen jälkeen olen laittanut viestin kahteen aloittamaasi viestiketjuun - poistit molemmat.

On ihan okei, jos on kiireitä ja tarvitsee lisäaikaa, mutta tällainen naurettava pakoilu ei ole. Olisit sen verta aikuinen, että selvittäisit tämän. Inhottavaa puida tätä näin julkisesti kaikkien nähden, mutta mielestäni olen jo yrittänyt tarpeeksi kärsivällisesti.

• Palkkatekstit olisi hyvin voinut laittaa vaikka siihen keskusteluun vastausviestinä… Harmi että aina ei kaupat suju, mutta ei voi tietää mitä tämän tapaukse taustalla piilee.

• Itsekin hälle kirjoittelin sukuselvityksen, josta sovittiin kaks luonnetta vastapalkaksi. Lokakuussa kyselin toisen luonteen perään, ei oo tullu vastausta enää sen jälkeen. Tosin sukuselvitys ei edes ole hevosen sivuilla, joten taidan poistaa sen tuolta missä on tallessa ja jättää itse luonteen käyttämättä.

• Pahoittelut tästä, elämäntilanne muuttunut niin en ole pystynyt kitjoittamaan. Laitoin tuossa vähän aikaa sitten sähköpostia, julkisesti en ala tätä avaamaan kun henkilökohtaisista asioista kyse.

• Myös itsellä oli työn takana saada toinen vastapalkka kyseiseltä henkilöltä viime vuoden puolella (kirjoitin kaksi sukuselvitystä vastineeksi kahdesta luonteesta; ensimmäisen luonteen sain ja toista sain metsästää pitkään kyselemällä yv:llä ja sähköpostilla) ja kun lopulta sitten sain sen, ei luonne vastannut ollenkaan pyydettyä: luonteenpiirretoiveet oli sivuutettu kokonaan. Mutta hyvä, että kaupat saatiin loppuun, joskaan toiste en tekstikauppoja hänen kanssaan tule hetkeen tekemään.

• Suomenhevoskasvattajat

@JaanaK siitä ku käytät luonnetta, sä olet palkan maksanut ja vaikka se ei oo sivuilla sulla on oikeus käyttää luonnetta ;)

• Suomenhevoskasvattajat

@Daisy Miksi sitten väität, että olet kirjoittanut? Miksi väität lähettäneesi tekstit sähköpostilla, jos et ole sitä tehnyt? Miksi pitää valehdella, vältellä ja käyttäytyä todella epäkunnioittavasti?

Todella kurjaa kuulla, että monella muullakin on ollut sun palkkojen kanssa ongelmia. Kyseenalaistan tosin sen, että elämäntilanteessa pystyy piirtelemään, väsäilemään virtuaalihevostelun Instagram-tiliä, kirjoittelemaan Keskustassa niitä näitä ja harrastelemaan muutenkin - mutta ei kirjoittamaan paria tekstiä. Kaiken tämän jälkeen ihan pakko sanoa, että pikkusen kusetettu olo jää.

• En olis todellakaan halunnut avata tätä täällä, mutta en toisaalta jaksa yhtään enempää draamaa tai huhuja. Tosiaan erosin itse reilu kaksi vuotta kestäneestä suhteesta jouluna, jonka jälkeen tammikuussa tätini menehtyi. Nää on ollut mulle arkoja asioita joista on vaikea puhua. Piirtäminen on mulle pakokeino arjesta, joten siihen mun virtuaalihevosharrastus onkin lähiaikoina painottunut. Ehkä oon sitten vaan laiska saamaton paska, mutta kirjottaminen ei oo onnistunut, koska en osaa tällä hetkellä oikein mun tunteita sanoiksi pukea. Keskustassa oon kirjoitellut, koska en halua olla yksin vaan mieluummin kontaktissa muihin ihmisiin, jolloin saan muuta ajateltavaa. Tietääkseni en ole valehdellut kuitenkaan, ikävää jos olet kokenut niin.

Vetäydyn nyt tästä keskustelusta, tulevaisuudessa toivon että hoidatte yksityisasiat sähköpostilla mulle.

• Suomenhevoskasvattajat

@Daisy kuka pakotti sinut avaamaan asiaa täällä? Hapero vain ihmetteli miksi olet väittänyt että tekstit on kirjoitettu ja lähetetty kun asia ei ole niin. Olisit ihan hyvin voinut laittaa sähköpostia, eikä alkaa marttyyrimaisesti “en olis todellakaan halunnut avata asiaa täällä” kun kukaan ei siihen sua ole pakottanut. Ja ei en tarkota pahalla, ihmetyttää vain tuo sun asentees. Sori jos pahotin mieles, mutta ei ole tapana kierrellä ja kaarrella vaan sanoa suoraan.

• Ikävää kuulla @Daisy epäonnesta elämässä - otan osaa menetyksiin, mutta toisaalta nämä palkkojenmaksuongelmat ovat jatkuneet jo pidempään (viime vuoden puolelta), ei vain joulukuusta lähtien. Virtuaalimaailmassa on yksi kirjoittamaton sääntö, mikä kannattaa pitää mielessä: luvataan vain se mikä oikeasti pystytään itse toteuttamaan ja sanotaan rehellisesti ja suoraan mikäli ollaan menty lupaamaan jotain, minkä pitäminen ei sitten onnistukaan. Tai kuten laulun sanoissakin sanotaan: “Jos jotain luvataan se pitää ja jos ei pystytä, niin sit ei luvata ees mitään.”

Tulevaisuuden varalta vinkkinä vain. Virheitä sattuu jokaiselle ja itsekin opin vasta aikuistuessani, että esim. ostotarjouksissa on parempi sanoa suoraan että kisaamisessa kestää enemmin pari vuotta kuin lupailla niitä sijoja kuukauden sisällä (kun moinen harrastustyyli ei itselle sovi). Hyvin on kaupat siitä huolimatta sujuneet ja jälkikäteen sanomisilta on vältytty. Aina on parempi olla rehellinen ja sanoa suoraan, jos jokin ei onnistu kuin rikkoa lupaukset - se jos mikä ketuttaa yhtä jos toistakin ja aiheuttaa pahojakin välirikkoja näin bittiponien maailmassa, missä ainoa oikea valuutta perustuu oikeastaan luottamukseen, puolin ja toisin. :slight_smile: Varmasti jos olisit rehellisesti sanonut jo hyvissä ajoin, että nyt muuten menee huonosti IRL-elämässä ja teksteissä siksi kestää, niin vastaanotto olisi paljon ymmärtäväisempi.

• Kouluratsastajat

@Break said in Hei Daisy!:

Varmasti jos olisit rehellisesti sanonut jo hyvissä ajoin, että nyt muuten menee huonosti IRL-elämässä ja teksteissä siksi kestää, niin vastaanotto olisi paljon ymmärtäväisempi.

^^ tämä. itse ymmärrän kyllä hyvin, että elämäntilanne voi antaa aikaa bittiponeiluun rennommalla meiningillä, mutta ns. ylimääräistä aikaa tai jaksamusta ei ole tekstien kirjoittamiseen tai muuhun vastaavaan. mullakin kävi yhden ulkoasu-keissin kanssa näin, etten kirjoitusten takia yksinkertaisesti jaksa käyttää sitä aikaa, mitä ehdin bittiponeilemaan, koodien kyhäilyyn. mun tilanteessa, onnistui (niin kuin varmaan tässäkin tapauksessa olisi onnistunut) “kauppojen lykkääminen”, eli teen heti kerralla kun on oikeesti aikaa. saatiin vastapuolen kanssa asiat sovittua hyvissä mielin, eikä ongelmia ole tullut.

jollain tasolla ymmärrän Daisyn tilanteen tän Haperon jutun kohdalla (en näistä muista sit tiedä), mutta mieluummin sitten rehellisesti kertoo että hei, nyt ei oma jaksamus riitä tähän, kuin vaan lykkää asioita ignooraamalla.

tämän viestin pointti nyt oli se, että kommunikointi ja rehellisyys on kaiken A ja O, ja niillä vältytään turhilta eripurilta ja julkiselta välien selvittelyltä :relieved:

• Virtuaalikoirat

@leahiiii said in Hei Daisy!:

tämän viestin pointti nyt oli se, että kommunikointi ja rehellisyys on kaiken A ja O, ja niillä vältytään turhilta eripurilta ja julkiselta välien selvittelyltä :relieved:

Kommunikointi, rehellisyys ja anteeksi pyytäminen!

• Molemmat tässä nyt tehnyt vähän ikävästi toista kohtaan, toivoisin kuitenkin että lopetettaisi tämä julkinen välien selvittely ja hoidettaisiin nämä asiat asiaan kuuluvien henkilöiden kesken. Sähköpostilla mut ainakin saa kiinni parhaiten, jos haluaa vielä tulla tähän asiaan jotakin sanomaan (:

Kirjaudu sisään voidaksesi vastata

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.