EE: Hopewood Connemaras (EJ, O ja linkkilistalle connemaroja)

• Heippistä!

Vaikka idea Huovilan kanssa oli pitää kaikki mun hevoset rodusta riippumatta saman katon alla, en siihen sitten lopulta kyennyt, koska halusin mun connemaroille paljon enemmän irlantilais-vibaisen kodin. Viime syksynä kun syntyi muutama huovilalainen connemaravarsa Hopewood-kasvattajaliitteen alle, niin se ajatus sitten lähti muhimaan ja lopulta toteutumaan.

:flag_ie: Tervetuloa tutustumaan Hopewood Connemarasiin :flag_ie:

Sitten asiaan:

1. Linkkilista ja tilannekartoitus. Olen huomannut ainakin NJ-näyttelyiden perusteella, että connemarojen määrä on ollut noususuhdanteessa. Nyt kaikki connemarojen kasvattajat ja omistajat ilmiantautukaa, niin saan teidät linkkilistalle sekä pääsen katselemaan, millaisia poneja teiltä löytyy :slight_smile: Jos haluat linkkilistalle niin ilmoitathan myös missä maassa tallisi sijaitsee.

2. EJ. Jos sinulla on tarjolla jalostukseen kouluratsastuksessa kilpailevia connemaraoreja, niin linkitä ne tähän. Tällä hetkellä tarvetta vain evm- ja yksipolvisille suvuille. Kantakirjaus plussaa, muttei pakollista. En välttämättä tarvitse oreja ihan heti käyttöön, mutta pistän suosikit korvan taakse ja otan sitten yhteyttä, kun astutukselle on tarvetta.

3. Ostan. En ole tässäkään pakko-ostoksilla ja olen vähän ronkeli, mutta myytäviä koulupainotteisia, 0-2 polvisia poneja saa vinkata. Myös valmiit yhdistelmäehdotukset käy. Pidän tällä hetkellä vähän taukoa kisaamisesta kun elämäntilanteeni on vähän arvaamaton, joten sijoituksia ei valitettavasti tule ropisemaan ihan heti. Luvassa kuitenkin pitkäaikainen koti, jälkeläisiä sekä mahdollisesti näyttelyitä. :slight_smile:

4. Myydään. Hiljaisessa myynnissä Ashcroft Cobh Cathael eli Cobi. Kantakirjakelpoinen, hieman KRJ:ssa kisattu ja yhden jälkeläisen omaavaa herrasmies. Valitettavasti luonnetta ei saa mukaan, mutta kuvat mahdollisesti jos niille on tarvetta. :slight_smile: Olisi mukavaa nähdä Cobi jatkamassa sukuaan. Myyty!

Eli summa sumarum, kaikki connemaroihin liittyvät viestit ovat tervetulleita. 😄

• Moderaattorit

Meillä on Gealánissa muutama kenttäpainotteinen connemara ja niitä satunnaisesti kasvatetaan myös. Irlannissa sijaitaan. Näyttelyissäkin on muutama paikka jäljellä! 🙂

• Ihana ❤ alko tehdä mieli hankkia connu ittellekin XD

• Esteratsastajat

Aivan ihana paikka ❤ ! Ja kiva saada lisää connemaroja kehiin, Adinan (Suomi) saa lisätä linkkilistalle, kasvatamme vuosittain noin kymmenkunta ponia omaan käyttöön ja lisäksi tammoista saa tilausvarsoja, kasvattimyyntiä meillä ei ole erikseen. Uusimpia ostoksia ei sivuilta löydy, mutta kysymällä saa nuorempien ponien listaa, jos kilpailutulokset eivät ole pääosassa oria valitessa.

Kypsempään ikään ehtineitä oripoikia:
    evm Marema’s Magical Man KTK-III (24 sij)
    evm Lovely Rollo (27 sij)
    Molemmat kilpailevat koulusijat täyteen ja käyvät laatiksessa tänä vuonna, Rollo tarkoitus myös kantakirjata.

Valmiita vanhempiyhdistelmiä koulua täydet kisaavista:
    1p Scíth a Ligean KTK-III x yllä mainitut orit
    1p Haida Sig (ktk kelp) x yllä mainitut orit

• Suomenhevoskasvattajat

Paddy on tarjolla isäehdokkaaksi, tammaa ei itseltä löydy. Herran kanssa on tavoitteena kaikki arvonimet PKK:sta, kantakirjaus, lajilaatuarvostelut sekä YLA :slight_smile:

• Trio Cookieboom tarjolla jalostukseen. Ori on kisannut täydet sijat KRJ+ERJ ja on KTK-II palkittu :slight_smile: .

• Kouluratsastajat

oi tykkään ❤ päivitin Regal Knightin sivuille kasvattajaksi Hopewoodin 😆 hän onkin jo hienosti KTK-I palkittu, metsästelee vielä yhtä MVA-serttiä ja kilpaillut täydet sijat 🙂

ja vielä, Scarsdale Jack Tar on tarjolla jalostukseen ! kilpailee krj’ssä 20 sijaa ja jos löydän Dale Mountain Mististä joskus rakennekuvan jostain niin sit yrittää myös kantakirjaan 😄

• Rakastan tuota ulkoasua 😍 Minulla olisi täällä myynnissä kaksi ktk-kelpoista, 2-polvista connemaraa 😉

• ihanaaaa nyt mäki haluun lisää connuja 😍 😄 Harmi kun mulla ois 2p & 3p kouluconnuorit ja molemmat kantakirjattu XD

• @Hilde Lisäilen teidät linkkilistalle! Ilmoittauduin myös näyttelyihin, kiitos vinkistä. :slight_smile:

@Kida Varmasti olis Mooncloudissa tilaa parille connemarallekin 😉 Tajusin vaan että jos sulla olis connemaroja niin hamstraisin niiden varsoja ihan liikaa.

@Jannica Kiitos! Tykkäsin Stitchistä kovasti, pistän ehdottomasti muistiin! Ja Adina tottakai myös linkkilistalle. :slight_smile:

@eepu Paddy hurmasi aivan täysin! Kävisikö näin ensialkuun astutus Pullan kanssa? Eilen tuotu tamma joten tekstejä/sukua ei vielä ole, mutta käyn niiden kimppuun kun kerkiän. Varsa jäisi varmaan meille kotiin. :slight_smile:

• @meea Komea Poju! Otan yhteyttä kun rupean kaavailemaan Fennille tai jollekin muulle yksipolviselle tammalle ekoja varsoja :slight_smile:

@leahiiii Huomasinkin että Renttu oli KTK-I, nyt sen emällä on kaksi KTK-I -jälkeläistä. Olin itseasiassa jotain kautta törmännyt Jackiin ja ihan ehdottomasti haluaisin käyttää sitä mun tammoille. Ainakin Pullalle hän sopisi hienosti, kunhan se saa ensin ensimmäisen varsan pyöräytettyä 😄 + Multa löytyy Dale Mountain Mististä vanhat ponioripäiväkuvat, mutta saattaa olla että otan ne joskus tulevaisuudessa itsellekin käyttöön. Jos se ei haittaa ja tuommoinen wanha maneesirakenne kelpaa, niin voin kyllä sen lahjoittaa kantakirjausta varten 🙂

@Desmi Kiitos kovasti! :slight_smile: Tuo ori vaikutti kivalta, palaan asiaan myöhemmin jos ostovimma iskee 😄 Teiltä ei ilmeisesti enää löydy connemaroja, ainakaan hevoslistauksessa ei näy? Linkkilistaa varten kyselen.

@turjake Yes yes lisää connuja! Mulla on tosiaan tällä hetkellä vaan lyhytsukuisia, mutta sitten kun mulle alkaa kerääntymään pidempisukuisempiakin niin tulen tutkimaan sun ponskit. :slight_smile:

• Meiänkin näyttelyihin mahtuu vielä hyvin!

• 😍 😍 😍 😍 😍 Tähän ei kommentteja tarvita!

• Suomenhevoskasvattajat

@JP sopii ehdottomasti :slight_smile: Ilmoittele mulle sivuja chatissä tai mailitse kun varsa sellaiset saa. Saatan huudella jossain kohtaa että tarttee varsa tarttee kisoja kun Paddy suuntaa laatikseen, mutta voin siinä vaiheessa ottaa omalle kisalistalle 😄

• Moderaattorit

@JP Ei oo kyllä osallistumista näkynyt, tarkistas osoite!

• Kouluratsastajat

@JP juu, ilmottele mulle vaan Pulla x Jack -varsan sivuja sit joskus 😄 siis toi kuva olis ihan täykky, koska toi on ilmeisesti sellaselta ajalta kun se oli edustavan näkönen (oon siis törmänny aika vaihtelevan näkösiin kuviin tosta ponista xd ). ei haittaa, vaikka ottaisit itse joskus käyttöön, jos kerran suostut sen mulle lahjottamaan kantista varten (ja irtoserttiä) ❤ laitteletko mulle siitä tarkemmin yv’llä vielä ? 😆

• Connemaroista ei kokemusta, mutta täytyypä sanoa että onpa todella kivannäköiset sivut sekä tällä tallilla että tuolla Huovilan Ratsutilalla. ❤ Näitä sivuja voisi selailla vaikka kuinka kauan, kun ihan silmä lepää. Ps. alkaa houkuttaa teiltä shettiskasvatti.

• De Factosta ja Storycroftista löytyy connemaroja joka lähtöön. De Facton connemarapuoli on nyt ihan järkyttävän sotkuinen, kun siirtelen loppuja Storycroftiin.
    Tälläinen ihanuus löytyis jalostukseeni:
    DF London Calling, koulupainote, 1-polvinen, KTK-II, kilpaillut porrastetuissa
    Myyntiponit täällä.

// Edit: sopisiko linkinvaihto Storycroft Stablesin kanssa?

• Hirmu kiva talli poneineen! Erityisesti ponien sivut ja esittely oli kivasti toteutettu 🙂

Samalla esittelen Cassun & Masan, jotka ovat vapaasti käytettävissä 😉

• Aivan ihana talli! ❤ Jäin tutkiskelemaan sitä oikein pidemmäksikin aikaa. Ja aina on ihanaa, kun tulee lisää connemarakasvattajia! Meillä Team J&K:ssa kasvatetaan myös connemaroja, joten tyrkytän meitä myös linkkilistalle ja suomessa sijaitaan. 😄

Tarjoan meiltä myös kotia ihanalle Cobille! Ori pääsisi osaksi jalostussuunnitelmaani, kilpailtaisiin KRJ sijoitukset täyteen, siitoskäyttöä ja KRJL varmana tavoitteena. Harrastukseni on kuitenkin välillä hyvin hidasta, joten tämä kaikki ei tapahdu parissa kuukaudessa. :slight_smile:

Meiltä löytyisi myös oreja tarjolle jalostukseen. Näillä kaikilla myös KRJL tulevaisuuden suunnitelmana, lisäksi kuvaton Howard saa kuvat tämän viikon aikana. Myös KRJ sijoituksia mulla on muotoonlaitettavana kasapäin, näillä kaikilla siis todennäköisesti jo täydet sijatkin.
    Marvellous Omerta, Blaze Aston, Cabarnagh Artagnan & Howard. Myös connemaratammojani voi katsella ja pyytää liisattavaksi tai muuten lainaan sekä meiltä saa valikoida myös omien ponien kesken yhdistelmiä, jos siltä tuntuu.

Mulla on myös kasapäin tulossa uusia kasvatteja omista yhdistelmistäni, kunhan saan aikaiseksi tehtyä niiden sivut. Niille haluan kaikille jälkeläisnäyttöjä varten 20sijaa kouluratsastuksessa, mutta kilpailen sen itse enemmän kuin mielelläni, mikäli itselläsi ei ole aikaa tai halua siihen. Mikäli sua kiinnostaa sellaiset varsat, niin voin esitellä suunnittelemani yhdistelmät. :slight_smile: Tällaisista varsoista jo myynnissä Marvellous Marshall J&K, joka on ainakin jo aloittanut kilpailu-uransa.

1

733
Käyttäjät

9.1k
Aiheet

157.5k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.