E: Hazard (o.harvinaisia)

• Siitä on jo ikuisuus, kun viimeksi olen Hazardin oikein kunnolla esitellyt. Kyseessä on kuitenkin silmäteräni, joten miksikäs en sitä nyt toisi taas parin vuoden jälkeen esille. 🙂

Kyseessä on vuonna 2014 perustettu, harvinaisiin (lähinnä amerikkalaisiin) hevosrotuihin painottunut talli, jossa kasvatan hissukseen, omaan tahtiin hevosia milloin mistäkin rodusta. Osa hevosista myös kisaa, mutta pääpaino on hevoskasvatuksessa. Tähän asti Hazardissa on keskitytty lähinnä lyhytsukuisiin hevosiin, tuomalla paljon evm-sukuisia hevosia ja jalostamalla niitä enemmän tai vähemmän harkitusti. Myös pitkäsukuisia meiltä löytyy, vaikka nämä huutava vähemmistö ovatkin.

Hazardista ei ole koskaan löytynyt kunnollista talliesittelyä, koska olen huono niitä tekemään. Esittelysivulle olen kuitenkin koonnut hieman tallin sekä itseni historiaa virtuaalimaailmassa.

Hazardin ulkoasu on vaihtunut varmaan kuukauden välein, mutta viime vuoden ajan maltoin pitää yhden ja saman ulkoasun, tehden lähinnä pieniä muutoksia. Nyt kuitenkin vaihdoin uuden ulkoasun, sillä ostin uuden tietokoneen ja paremmalla näytöllä ulkoasu näytti ihan hirveältä (:D).

Yleensä olen tottunut siihen että ulkoasussa on kansikuva, joka on oikein hieno, graafinen taideteos. Nyt kuitenkin päädyin melko simppeliin ratkaisuun (=ei kansikuvaa), ja tahtoisinkin kuulla mielipiteitä kuinka tämä uusi ulkoasu pelittää (periaatteessahan tuolla ei mitään herkkiä osia pitäisi olla, ja kaikilla näytöillä pitäisi pelittää tasapuolisen hyvin). Myös muutenkin tallin yleisilmeestä olisi kiva kuulla kommenttia, kun itse sitä tapaa sokaistua niin ettei niitä virheitä/puutteita juuri huomaa. 🙂

Tallin hevoskantaa olisi taas syytä uusia, ja ostoslistalla olisikin mitä tahansa amerikkalaista (myös muita harvinaisia saa toki tarjota). En mene lupailemaan aktiivisuutta, mutta pysyvät sivut, loppuelämän koti sekä jalostuskäyttö ovat ne kolme asiaa jotka varmasti toteutuvat. Mieluiten katson valmiita hevosia/yhdistelmäehdotuksia. Toki myös pelkkiä vanhempiehdokkaita saa tarjota. 🙂

• Täällä olisi myynnissä kolme kappaletta 2-polvisia saddlebredejä, kasvattisi Solar Flare Hazardin jälkeläisiä :slight_smile:

• Esteratsastajat

Ihanat sivut : ) Oliko ostoslistalla tällä kertaa mielessä pelkästään amerikkalaiset harvinaiset rodut, vai kelpaisiko myös fellponit? Meillä olisi yhä kaksi kuoppausuhan alla myynnissä:
    A.D. Deena s. 2013
    A.D. Edith s. 2013

• WESTERNRIDERS

Hazard on ollut mun yks lempparitalleista jo pitkän aikaa. Sen sivuilla jaksaa kauan pyöriä ja etsiä sopivia sulhoja omille tammoille tai haaveilla kasvatin ostosta. Jos tarvitsen omille hevosille ulkopuolista kumppania, on Hazard kärjessä mistä sitä lähden ensimmäisenä etsimään 🙂

Mustangissa on myynnissä muutama quarter vielä, sekä mustangeja ja yksi curly. Astutuskalenterista voi tutkia syntymättömiä varsoja, niistä kaikki ovat vapaina lähtemään muualle asumaan 🙂

• Hienoa että Hazard on edelleen elossa, siellä on niin kivoja hevosia (enkä puhu pelkästään noista omista kasvateista joita sinne on päätynyt useampikin)!
    Ja mitä myymiseen tulee, niin meiltä lähes kaikkia rotuja löytyy, mutta senhän tiesitkin jo. En nyt osaa tarjota mitään erityistä myytäväksi. Tilausvarsoja saa aina ja astutuksia meidän oreille ja ja ja… Minun pitäisi joskus lähestyä oikein pitkän astutuslistan kanssa.

• WESTERNRIDERS

Mulla ei yhdistelmiä ole valitettavasti tarjota, mutta vanhenpiehdokkaita kyllä löytyy:
    3p quarterori B.B. Bad Tattoo
    evm quartertamma Accidents Will Happen
    2p appaloosatamma Chinook’s Nox
    1p mustangitamma Mustang’s Money Honey
    1p painttamma Honest Arleen 5’
    2p paintori RWR Smokin’ Hot
    3p paintori RWR Smokey Blue

• @Desmi Sepp’s Solidaritylle voisin kyllä kodin tarjota, pääsisi jatkamaan ainakin emälinjaa ilman että pitäisi itselleni hankkia Solar Flaren puolisisko kotiin 🙂

@Jannica Edith kiinnostaisi, mutta löytyykö sen vanhemmille mitään muita toimivia (muisto)sivuja kuin VRL-profiilit? 🙂

@KatariinaK ihana kuulla, että Hazard on ollut mieleen. 🙂 Minua kiinnostaisi tuo astutuskalenterista löytyvä foxtrotterori Hearts At War. + Oisko Mustang’s Autumn Jakesta mahdollista saada tilausvarsa jonkin tamman kanssa? Tuolla myytävänä olevalla varsalla oli emän puolen suku turhan tuttua, niin en sille kehdannut kotia tarjota. 🙂

@Sirpa kiva aina kuulla, että hevoset on muidenkin kuin vain itseni mieleen. Mitä olen noita Ionicin hevosia katsellut, niin vaikea sieltä mitään on löytää kun ei itsekään tiedä mitä etsii. 😄 Minua jäi nyt kuitenkin kiinnostamaan eritoten nuo pitkäsukuiset tennesseenwalkerit, ja varsinkin Kill Game Ionista olisi kiva saada varsa. Oisko sulla ehdottaa sille jotain sopivaa tammaa?

@Nicky pistän ainakin nuo paint-orit korvan taakse, jos niistä tulisin kyselemään astutuksia kunhan saisin taas tuota omaa paint-kasvatusta vireille 🙂

• Esteratsastajat

Evelynille ei ole muistosivuja, Oliverin sivut toimii kyllä : ) Tarvittaessa voi Evelynille tehdä muistosivut missä on nuo perustiedot, kun ei sillä oo mtn kisatuloksia ym.

• @Jannica no voisin kyllä tuon Edithin matkaani napata, ei tartte erikseen mitään muistosivuja emälle. Sen verran vielä kuitenni kysyisin, että onko Evelyn evm-sukuinen, vai löytyykö siltä virtuaalimaailmasta sukua? 🙂

• Esteratsastajat

Evelyn on muistaakseni evm sukuinen ihan : )

• @Taciturn
    Olisikos Kill Game Ion + Bride-To-Be Ion hyvä yhdistelmä? Briden suku on kyllä kovin epätasainen, mutta nimien puolesta se kyllä sopinee Kill Gamelle, Nonstance Bloed ja Anxiety X tulisivat varsan sukuun 6+5. Meidän mittapuulla tätä ei enää edes lasketa. Hauska yksityiskohta sinänsä että molempien hevosten emälinja on tuo Anxiety X.

Toinen vaihtoehto olisi Game Over Ion, sillä on samat nimet myös suvussa.

• @Taciturn Solidarity lähtee teille, ilmoitteletko sivuista 21.01. mennessä 😄

• @Sirpa Bride-To-Be Ion vaikuttaisi paremmalta tammavalinnalta. 🙂 Mitenkäs varsan nimi, syntymäaika yms (tammavarsaa tästä ajattelin)?

• @Taciturn
    No, Bridelle on kaavailtu varsa vasta myöhemmin keväälle, joten se voisi tuon tilarin varsoa vaikka heti. Tässäpä sen perustiedot, nimiehdotuksia on muutama, valikoi mieluisin (omaakin saa ehdottaa).

Nimi: Cash And Chips Ion, Check-Raise Ion, Dead Money Ion, To Be Apricot Ion, To Be Tangerine Ion
    Sukupuoli: tamma
    Rotu: tennesseenwalker
    Syntymäaika: 14.1.18, ikääntyminen vapaasti sovellettavissa
    Säkäkorkeus: jotain suunnilleen 153-159 cm
    Väri: ruunikko, ruunikonpäistärikkö,rautias, rautiaanpäistärikkö, musta, mustanpäistärikkö, tobiano, pohjaväri mikä tahansa edellä listatuista
    Lajipainotus: askellaji, saddleseat, mitä haluat
    Isä: Kill Game Ion
    Emä: Bride-To-Be Ion
    Kasvattaja: Ionic, IONI0011

Ilmoittele sivuja kun saat niitä valmiiksi!

• WESTERNRIDERS

@Taciturn Mft-varsa lähtee mielellään teille 🙂 Ja tilausvarsa onnistuu, haluatko katsoa itse sopivan tamman Autumn Jakelle?

• Piirrosharrastajat

Miulla olisi tämmöinen morganorhi, The Great Dragon King, myynnissä. 😄

• Tämän sivun lopussa olis morab, mustangi & amerikanponi 🙂

• @KatariinaK jees, pitänee katsella jos tuolle Autumn Jakelle löytyisi joku sopiva tamma 🙂

@Pölhö voisin hälle kodin tarjota 🙂

@VeeraR tuon 2-polvisen morabin voisin napata 🙂

• Piirrosharrastajat

@Taciturn Yosh, ota itsellesi vain. 😄 Mie merkkailen varatuksi 29.1 saakka, heittele viestiä jos tarvitset lisäaikaa.

• Multa löytyy yksi kenttäratsastuksessa kilpaillut appaloosatamma joka voisi olla jo jälkikasvua vailla 🙂 Shenandoah siis kyseessä, hälle saa siis etsiskellä mieluisan oriin. Ajatus on ollut jossain vaiheessa hänen kanssaan tutustua myös länkkärihommiin ainakin hieman. Samalla on hyvä todeta, että voishan tuonne sivuille välillä päivitelläkin jotain 😂

16

731
Käyttäjät

9.1k
Aiheet

157.3k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.