Kysymys piirroskasvateista

• Suomenhevoskasvattajat

Mitä mieltä olette piirroskasvateista, joille tulee mukaan valmiiksi piirretty kuva? Itse haluaisin piirtää kasvateilleni kuvat etukäteen jo ennen varsan syntymää, ja tehdä niistä sellaisia kuin mitä itse olen miettinyt ulkonäöllisesti, mutta onko tämä huono juttu?

Olen tehnytkin jo tämän kevään myyntiin tuleville varsoille kuvat (ox, eesti ja sh).

Vai pitääkö tulevilla kasvatinomistajilla olla päätäntävalta varsan väristä ja merkeistä?

• Toisi mun mielestäni ainakin mukavasti realistisuutta, kun et vain voi päättää, että nyt mä haluan tosta yhdistelmästä sukattoman tähtipäätammavarsan punaruunikkona ja sitten sieltä tuleekin rautias läsipää kolmella sukalla.

:thumbsup_tone1:

• Piirrosharrastajat

Tälleen me ollaan toimittu Auburnin kasvattien kanssa, eikä kukaan oo ainakaan valittanut :D me myös arvotaan sukupuoli, väri ja merkit mahdollisista vaihtoehdoista, kun varsa syntyy. Henkilökohtaisesti tykkään tosi paljon tästä tyylistä, joten suosittelen!

• Anna mennä vaan, mä tykkään enempi siitä että mä ostan hevosen jolla on jo ulkonäkö, kuin se että pitää ite miettiä minkänäköösen mä siitä konista haluisin. :D

• Suomenhevoskasvattajat

Ihanaa! Ehkäpä vaan sitten jatkan itsekin tätä linjaa, eli päätän itse värin ja sukupuolen :slight_smile:

• Piirrosharrastajat

Mun mielestäni on aina kiva saaa piirroskasvatille kuva mukaan, ja oikeesti se että on fiksusti mietitty etukäteen vähän ulkonäköä on aina kiva. Eihän ne hevoset oikeastikaan tilauspaketteina tammasta tule! Piirtelisin mielellään itekin varsoille mukaan kuvia jos alkaisin kasvattamaan enemmän hevosia.

• En oo piirrospiireihin tutustunu enkä tiiä paljonko mun mielipide painaa, mutta sanosin, että jos se on sulle mieluisempi tapa harrastaa ja myydä kasvatteja, ni anna mennä! :smile: Selkeesti ihmiset ostais varsoja kuvineen, ja jos joku ei sellaista tahdo, niin ainahan ostaja voi etsiä varsan toisaalta tai kysyä, olisiko mahdollista saada tällainen varsa.

• Suomenhevoskasvattajat

@Nikki Totta…

• Tarinaheppailijat

Ostajan näkökulmasta sanon, että itse teen (heräte)ostoksia nimenomaan valmiiden pakettien ansiosta! :D Eli ehdottomasti kannatan sukupuolen ja värin päättämistä/arpomista etukäteen, kasvattajalla on ehdottomasti se oikeus! Ja piirros on ainakin mulle aina suuri plussa :innocent:

• Suomenhevoskasvattajat

@Anni-VRL-08817 kiva, tämäkin vahvistaa ennestään tätä suunnitelmaa :slight_smile:

• Tarinaheppailijat

Yhdyn edellisiin, eli teen itse juuri niin, että varsa on jo ajateltu kokonaisuus, kun se “maailmaan tupsahtaa” ja pyrin aina vähintään yhden kuvan tekemään valmiiksi ostajalle mukaan. Samalla tavalla itse kiinnostun ulkonäöllisesti, luonteellisesti kuin vähän muutenkin valmiiksi rakennetuista muiden kasvateista, kun ostojalalla olen liikenteessä. Pelkät listaukset, joissa on mainittu vanhemmat, mutta suunnilleen kaiken muun saisi itse päättää, eivät sytytä minkäänlaista inspiraatiota hevosenhankinnassa. Idea juuri on, että olen shoppailemassa jonkun toisen tekemän hauskan yksilön, en suinkaan sellaista itse luomassa. Silloin, kun haluan kaiken päättää, tuon itse itselleni tuonnin! :smiley:

• Esteratsastajat

Myös itse ostan herkemmin piirroskasvatin jolla on jonkinlainen kuva mukana. Toki olisi kiva juttu jos esim. linet olisi valmiina ja värit ja merkit saisi itse valita pakettiin, mutta välttämättömyys ei ole.

• Oreihin hurahtaneet

Ehdottomasti! Oon ostanut tällaisia ja ostan mielelläni jatkossakin. :smile:

• ♞ Puoliveriharrastajat

Itsekin ostaisin piirroskasvatin mielelläni, jos kuva olisi jo valmiina. Itse olen niin huono ja malttamaton piirtämään ja värittämään, että mulle itselle se olis vaan pelkkää plussaa, että valmiin kuvan saisi mukaan! Mua itseä lisäksi vain inspiroi jo valmiina oleva kuva, siitä on helpompi lähteä kehittelemään mielessään varsalle omaa persoonaa :)

Kirjaudu sisään voidaksesi vastata

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.