Missä sun talli sijaitsee?

• Suomenhevoskasvattajat

Raate ihan turvallisesti koti-Suomessa, onhan talli täynnä suokkeja xD vielä tarkemmin sanottuna Kajaanissa 😄

• Himoshoppailijat

Yolandi sijaitsee etelä-afrikassa, koska Yolandi on nimetty mun lempiyhtyeen toisen jösenen mukaan (¥o-landi Vi$$er) ja tää yhtye on etelä-afrikasta joten why not. Eipä taida siellä hirveesti talleja olla, mutta silti… 😄

• ♞ Puoliveriharrastajat

Harmony sijaitsee Alankomaissa, koska kasvatetaan hollanninpuoliverisiä 😄

• Suomenhevoskasvattajat

Sekä Nuppulanharju että Viuhkaniemi sijaitsevat molemmat Keski-Suomessa, saman kunnan sisällä naapuritalleina. Keski-Suomi siksi, että olen koko ikäni asunut täällä ja vieläpä erittäin samankaltaisessa kylässä kuin tuo virtuaalitallieni kotikunta. En itse tykkää sijoittaa tallia mihinkään ulkomaille enkä oikeastaan Suomenkaan sisällä muualle kuin kotikonnuilleni, jotenkin helpompaa esim kirjoittaa päikkymerkintöjä yms kun tietää tismalleen millaisessa ympäristössä talli on 😄

• Priton sijaitse venäjällä, Brotherhood Belgiassa, Delmenhorstilla on monta eri toimipistettä, mutta isoin on Saksassa, mutta talleja löytyy myös Englannista, Yhdysvalloista, Espanjasta, Ruotsista ja Alankomaista. Originals si on iha Suomessa :’)

• Joyance sijaitsee Pohjois-Savossa niin kuin minäkin, helpottaa huomattavasti päikkymerkintöjen kirjoittamista kun katsoo ikkunasta ulos millainen maisema siellä tänään on, ja ammentaa siitä sitten omien tekstien olosuhteiden kuvailuun.

Hazard sijaitsee Tennesseessä, lähinnä nyt koska Amerikka ja tennesseenwalker ❤ Hazardilla ei ole edes kunnollista talliesittelyä kun en koe osaavani kuvata Tennesseen maisemia tarpeeksi realistisesti. Talli nyt oli kuitenkin pakko saada Amerikkaan, vaikka tämä vatuttaakin välillä kun ei osaa kuvailla tarpeeksi tarkasti päivän sääolosuhteita/ympäröiviä maisemia hevosten päikkymerkinnöissä, mikä on omasta mielestäni ihan must, että pääsee hyvään tunnelmaan.

Valenwood sijaitsee jossain päin Saksaa, sen tarkemmin en ole määritellyt kunhan on vaan oikea kotimaa kun holsteinkasvatus kyseessä.

Enpä minä oikeastaan muiden kuin Joyancen kanssa ole sitä tarkempaa sijaintia miettinyt, lähinnä Suomen rajojen sisällä tuntuu että pitää olla tarkemmin määriteltynä, kun taas ulkomailla ihan sama missä se talli on, kun vaan jossain päin sitä maata… 🙂

• Sekalaisen sakin omistaja

(@Elva haha. 😄 Alun perin Jukolan oli tarkoitus sijaita jossain Pellon korkeudella, mutta kaipasin realistisuutta ja lyhyttä reittiä Ruotsiin, joten tultiin hieman alemmas. 😄 Itse asiassa ihan ensimmäisissä suunnitelmissani Jukola sijoittui Pohjois-Pohjanmaalle…)

• Täällä toinen jenkki, Los Angeles oli alkuperänen kohde kun kaupunkia ihannoin, mutta jotenkin eksyttiin sitten Indianaan (??) Stratocasterin kanssa. Joku päivä ehkä muutetaan sinne Los Angelesiin, mutta tällä hetkellä sijaitaan Indianan West Pointissa. Valhalla taas sijaitsee Kauniaisissa koska rikkaat ja hemmotellut suomenruotsalaiset 😄

• Suomenhevoskasvattajat

Mun kaikki tämänhetkiset tallit sijaitsee Suomessa. Mandelbacke Ahvenanmaalla ja muut sitten Manner-Suomessa sen tarkemmin paikkaa määrittelemättä. Kotimaa on vaan tuntunut parhaimmalta vaihtoehdolta juuri näille talleille.

• Moon Sugar Ltd sijaitsee Alankomaissa. Pyörin ennen Hollannissa paljonkin, joten kulttuuri ja maan muut ominaispiirteet tulivat tutuiksi. Etenkin Etelä-Alankomaihin tykästyin, siellä on vähän peltoja ja jopa metsääkin. Ihmiset ovat myös todella ystävällisiä siellä 😄 Tykkään siitä, että voin fyysisesti kuvitella paikan sijainnin!

• Anarchie on jossain päin Isoa-Britanniaa, Englannin puolella. Tämä alunperin siksi, että hevosia kasvattava roolipelihahmoni on irkku/britti 😄
    Täältä pääsee melko näppärästi Euroopan kisakentille, on laukkaradat ja isoja kisoja omasta takaa. (Mikäli siis realistisuutta ajattelee).

• Suomenhevoskasvattajat

Yorca ja Erkinheimot ovat Pohjanmaalla. En periaatteessa ole määritellyt kuntaa tarkemmin, mutta hevosten päiväkirjoista näkee, että molemmat ovat oikeastaan Laihian kunnassa kuvitteellisella Mörkömäen alueella, joka näyttää vakiinnuttaneen paikkansa Isonkylän ja Harvakylän väliin. :DDD Välillä hevoset vierailevat päiväkirjoissaan Vaasan ja Seinäjoen puolella, mm. raviradoilla ja kuvitteellisissa tapahtumissa.

Zurück on Inzellissä Saksassa. Se on siellä ihan siksi, että saan otettua kuvia ko. paikasta ja tiedän sen reitit.

Brises asuu kuvitteellisessa maassa, joka muistuttaa kulttuuriltaan Espanjaa. Siellä on kuvitteellinen Soleilin kaupunki, jossa kesä on kuuma ja sateinen ja talvi vielä kuumempi ja rutikuiva.

• WESTERNRIDERS

Mustang sijaitsee USA:ssa Nevadassa. Hieman on tosiaan pitänyt opiskella Nevadan ilmastoa että on osannut oikeanlaista kuvausta tallin elämästä tehdä 😄

• (Välikommentti, saisinko @Oresama sun tallien sivujen linkit? ☺ P.s. Applejack RR on kotiutunut meille hyvin!)

• Taidan olla aika kansainvälinen. Ainakin näin virtuaalisesti. Idean olen lähes poikkeuksetta saanut jostain tallista joka on sijainnut kys. maassa.

Arabitalli sijaitsee Japanissa, issikat Ruotsissa, puoliveriset Namibiassa, tekit Tsekissä, täysiveriset Ranskassa, haflingerit Saksassa

Lisäksi mulla on pöytälaattikkoprojekteina mm. shagyatalli Puolassa ja laukkatalli yhdysvalloissa, ravitalli Suomessa. Jo edesmenneen tallin ponit sijaitsi briteissä.

Ja nyt uutukaisena nousemassa hiljalleen estepuoliveritalli, jonka juuret ovat Portugalissa mutta sattuneista syistä tulee muutto Belgiaan (en ole vielä keksinyt onko tässä taustalla joku raju avioero vai mitkä ovat muuton syyt)

Lisäksi mulla asustelee pari täysiveristä Yhdysvalloissa vain nimellisesti, koska Namibiassa ei taida pahemmin laukkahevostoimintaa olla… 😄

• Yhdysvallat, Colorado koska a) olen tajuttoman rakastunut Kalliovuorten ja USA:n keskilännen maisemiin ja b) myös western- ja askellajihevoset on sydäntä lähellä, niin tottakai lännenhevoset on luontevaa sijoittaa Amerikkaan. 😄

• Suomenhevoskasvattajat

Hirttivaara sijaitsee Suomessa Kanta-Hämeessä, koska koto-Suomi on mun mielestä oleellisin paikka kasvattaa suokkeja. Tallialueen, tallin ja ympäristön suunnitelmat pohjautuvat IRL lapsuuden kotipaikkani lähiympäristöön meidän/sukulaistemme omistamiin tiluksiin. Toki vähän olen laajennellut rakennuksia, vallannut naapureiden tontteja jne mutta innoitus on tosiaan tullut lapsuudenmaisemista 😄

Sîr Angren toimii tällä hetkellä kolmessa maassa. Tallin tämänhetkinen päätoimipiste sijaitsee Iso-Britanniassa. Tarkempaa sijaintia en ole määritellyt, mutta todennäköisesti jossakin päin Englantia. Toinen toimipiste löytyy Suomesta ja sitä asuttavat eestiläiset, issikat, vuonikset, ratsuponit ja puokit. Lännen- ja askellajirotuihin keskittyvä toimipiste sijaitsee Yhdysvalloissa. Alunperin Angren taisi toimia Suomessa ja sitten Ameriikassa (tai toisin päin, ei voi enää muistaa), mutta lopulta päätin laajentaa tallin toiminnan kolmeen eri maahan “realistisuuden nimissä”, ts. esimerkiksi askellajihevosten kasvattaminen Suomessa tuntui vähän tyhmältä. Lähinnähän tämä vaikuttaa vain hevosten syntymämaiden merkkaamiseen VRL:ssa, mutta kuitenkin.

Radgbug Racersilla on niinikään toimipisteet kahdessa eri maassa. Ravurit ravailevat Suomessa ja laukkahevoset Kentuckyssä, Yhdysvalloissa. Ravurit halusin pitää Suomessa suomenhevosten takia ja laukkurit päätyivät Jenkkilään, koska rotuvalikoimasta löytyy täysiveristen lisäksi myös mm. appaloosia ja painteja, joten koin tämän Brittejä paremmaksi ratkaisuksi.

Trullinummi sijaitsee Hirttivaaran tapaan Suomen Kanta-Hämeessä ja niinikään saanut innoituksen lapsuudenkotini maisemista. Jos tarkkaa Trulliksen ja Hirttiksen tallialueita tarkastelee, niin onhan siellä ne samat päärakennukset ja metsätie ja pelto ja tien kurvi jne 😂

(Sori meni vähän jaaritteluksi taas 😅 )

• Ionic, samoin kuin Gin Ahaltek, sijaitsevat ihan vain virtuaalimaailmassa. Ionicillahan tunnetusti on oma manner :slight_smile:
    Jokainen Ionicin rotu asustelee vähän omanlaisessa ympäristössään, jo vuosia on ollut suunnitelmissa kirjoittaa näistä kuvauksia, mutta se on vain jäänyt kaiken muun tieltä. Ehkä vielä jonain päivänä…

• WESTERNRIDERS

Crampton sijaitsee Hawkerissa, Australiassa. Tallin idea ja kaikki on lähtenyt käyntiin omasta rakkaudestani Australiaa kohtaan 😄

• Raviharrastajat

Ravitalli Sølv sijaitsee tanskankielisestä nimestä huolimatta nykyään Suomessa (oli Tanskassa aluksi), Hampton Ranch ja Avedan Amerikassa, Royal Hampton ja Puffy Racing Farm Iso-Britanniassa 🙂

7

722
Käyttäjät

8.9k
Aiheet

153.2k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.