Valmennusrinki (5 osallistujaa)

• Esteratsastajat

Uuden foorumin kunniaksi tarjolla on valmennuksia viidelle ensimmäiselle REKISTERÖITYNEELLE vastaajalle. Laita mukaan hevosesi nimi ja osoite, sekä haluamasi tyylisuunta (asiallinen/outo). Vaatimuksena on se, että hevosella on jo luonne olemassa! Valmennan mieluiten esteitä / koulua / kenttää, mutta voin myös yrittää valjakkoajoa sekä muita mielenkiintoisia lajeja.

Linkitys toimii ilman sulkeiden keskellä olevaa väliä: [Hevosen nimi] (hevosen osoite)

Voit valita erilaisen kirjoitustyylin: Asiallisen / Humoristisen ja oudohkon.

• Brittiponeilijat

@Jayde
    Sapphire
    Saisko tälle (maasto)estevalmennuksen? 🙂 Kirjoitustyyli mieluiten asiallinen!

• Suomenhevoskasvattajat

Vaapukan Piruetti outo kouluvalmennus

• Piirrosharrastajat

Jos Valburille kouluvalmennus, mieluiten asiallisena? 🙂

• Tarinaheppailijat

Breezin’ Smirk

Saisiko tälle oudon maastoestevalmennuksen? 😄 Myös kenttävalmennus käy!

• Attor

Outo (koulu)valmennus kuulostaa niin hauskalta, että kokeillaan mahdutaanko 😄

• Esteratsastajat

Kaikki mukana 🙂 Huomenna on aikas kirjoittaa, nyt olen vain kännykällä.

• Esteratsastajat

@Ally

Katselin, kuinka pilkullinen tamma ravasi kentällä hyvässä ryhdissä. Se liikkui kauniisti, ollen hyvin pohkeen ja ohjan välissä. Vaikka työskentelynne näytti saumattomalta, piti vielä verrytellä maastoesteitä varten. Laitoin teidät tekemään erilaisia harjoituksia ensin ravissa, sen jälkeen laukassa. Sapphire toimi kuin ajatus, vaikka kerran pari se liikkui liikaa eteen ja harmonia katosi. Kun sait omat jalkasi ja kätesi rennoiksi, tamma toimi mutkattomasti.

Maastoesteillä päätimme ensin kokeilla kaikista helpoimpia esteitä. Noin 60 cm korkea tukkieste toimi loistavasti tätä tarkoitusta varten, sillä se oli suoralla uralla ja vielä helposti hahmotettavissa. Kuten arvasin, hyppäsi Sapphire tukista yli lennokkaasti. Jos jotain parannusehdotusta voisin antaa, sanoisin, että ole itse paremmin mukana ja muista rentouttaa olkapääsi. Nyt jäit hieman jälkeen. Tukkia hypättiin vielä muutaman kerran, eri suunnista.

Tukin jälkeen laitoin teidät hyppäämään risuestettä, jonka korkeus oli noin 70 cm. Risun jälkeen oli tukkieste suhteutetulla tiellä, mutta myös mahdollisesti valinnanvarainen este - vesilammikko ja hyppy ylös. Aluksi laitoin sinut hyppäämään vain risuestettä, mutta sitten sen jälkeen mukaan otettiin myös tukkieste. Ensimmäisellä kerralla askeleet eivät aivan sopineet, luultavasti siksi, että tempo oli liian hidas. Sapphire halusi edetä nopeammin, mutta itse yritit pitää rataestetemmon yllä. Kunhan uskalsit päästää tamman laukkaamaan enemmän eteen, askeleet osuivat loistavasti. Kun risu - tukki -linja sujui erinomaisesti, seuraavaksi sait luvan laukata risun jälkeen veteen ja vedestä ylös. Sapphire ensin hämmentyi avuistasi, sillä sen kroppa oli taipunut hieman oikealle tukkia päin. Veteen meno onnistui helposti, mutta tamma oli mutkalla ja ylöshyppy osoittautui hankalaksi. Seuraavalla kerralla suoriuduitte selkästi paremmin, sillä nyt olit itse skarppina.

Kun olimme päässeet portaisiin asti, päätin viedä teidät kunnon porrasesteille. Vastassa oli kolmesta portaasta koostuva ylöshyppy, joka sinun pitäisi pystyä suorittamaan helposti. Olit saanut Sapphiren hyvin avuille, joten ongelmia ei esiintynyt. Tamma ponkaisi lennokkaasti jokaisen askeleen, meinaten hypätä vielä mäen päällä olevan risuesteenkin kaiken lisäksi. Seuraavalla kerralla hyppäsit risunkin, ongelmitta. Olin niin tyytyväinen tähän suoritukseen, että melko pian pääsitte kokeilemaan uutta estettä. Nyt vastassa oli alashyppy, ensin tasaiselle maalle ja sitten veteen. Tasaiselle maalle hyppy onnistui hyvin, mutta vedessä oli jonkinlaista epävarmuutta havaittavissa. Syy tähän löytyi satulan päältä. Huomaamattasi kiristit vähän liikaa ohjia veteen mennessä, jolloin myös Sapphire jännityi. Kun kiinnitit huomiota istuntaasi, myös tamma leiskautti rennosti alas.

Näiden jälkeen kokeilimme vielä muutamia sarjaesteitä, bankettia sekä tynnyrin yli hyppäämistä. Sapphirella ja sinulla ei näyttänyt olevan ongelmia näissä, teitte hyvää työtä… Estekorkeus oli parhaimmillaan 90 cm. Suurin vastassa oleva este oli okseri, joka oli metrin korkuinen. Este oli massiivinen, värikäs ja talon muotoinen, mutta silti hyppäsitte ilmavasti siitä yli. Tunnin lopuksi päätin kokeiluttaa vielä estettä, joka sijaitsi mäen päällä… Sapphiren piti laukata ensin mäen päälle, sitten hypätä kapea 70 cm korkea risueste ja hypätä alas. Yllättäen tamma kielsi ensimmäisellä kerralla. Olin itse vähän hämmentynyt, kuten olit sinäkin. Neuvoin sinua olemaan määrätietoisempi, kapeilla esteillä tiet ovat kaikki kaikessa. Kun sait kerättyä itseluottamusta, ylitit esteen vaivattomasti. Päätin lopettaa tunnin tähän, sillä olitte tehneet erinomaista työtä!

• Brittiponeilijat

@Jayde
    Kiitos kovasti valmennuksesta :–) Kirjoitat muuten tosi kivasti!

19

773
Käyttäjät

9.9k
Aiheet

174.0k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.