Tilannetiedotus
-
Tämä ei ole mikään taukoilmoitus eikä toivon mukaan sellaiseksi muutukaan.
Olen jo tovin kärsinyt stressiperäisestä unettomuudesta, joka menee vähän aaltoillen. Reseptivapaasta melatoniinista ei ole ollut mitään iloa, ja kaikki muutkin vippaskonstit on kokeiltu. Jahka saan itseni kasattua, varaan (taas) lääkäriajan asian tiimoilta. Unettomuuteni on tietenkin oire, seuraus siitä stressistä, ja tetenkin työstän stressitekijöitänikin.
Kuten totesin, tämä ei ole mikään taukoilmoitus; en ajatellut jäädä tauolle, vaan puuhaan taustalla sen mitä jaksan. Vastuuhommista todennäköisesti pidän ainakin ensi kuun taukoa, mutta se nyt ei vaikuta mihinkään, kun joka laitoksessa tukenani on aivan loistavat kanssaylläpitäjät sekä (vara)tuomarikollegat. Voin rauhassa olla kotizombina telkkarin ääressä ilman deadlinemurehtimista. (Tämän kuukauden hoidan ihan normaalisti, ei pelkoa, että jään tämmöisellä varoajalla kelkasta pois ilman sairaalaan joutumista tms pakottavaa syytä. )
Etupäässä laitan tilannetiedotusta siksi, että tämä unettomuuteni vaikuttaa myös chattiin / mailiin vastaamiseen. En vain välttämättä jaksa vastata, tai sitten ikävä kyllä unohdan (etenkin jos menen ja luen sen viestin). Minä olen valmiiksi jo vähän hajamielisen puoleinen, mitä viesteihin tulee, eikä tämä unenpuute ainakaan auta asiaa! Lisäksi olen huolestumiseen ja stressaamiseen taipuvainen, joten etenkin noista vanhemmista vastaamattomista viesteistä on alkanut tulla jo pieniä mörköjä, kun tämä viive hävettää enemmän kuin edes yritän sanoittaa. Tämä ei tietenkään ole viestien lähettäjien syytä vaan täysin oma, turha päänsisäinen ongelmani. Etenkin kun vastaamattomat viestit ovat aiheeltaan ihan niitä tavanomaisia virtuaalijuttuja.
Minulla on muutamat hevosten sivut tekemättä, sekä niitä vastaamattomia viestejä. Ymmärrän täysin, mikäli varaamani hevoset myydään eteenpäin tämän hitauden takia!
Nukkukaa kunnolla. Joskus on kiva vetää leffa-/sarjamaraton tai pelata läpi yön, mutta älkää lähtekö siihen oravanpyörään, että vähiten nukkuva ja eniten töitä tekevä on suurin sankari. Ei ole. Se on ihan silkkaa idiotismia uhrata yöunensa ja sitä kautta terveytensä.
-
@lissu-t said in Tilannetiedotus:
Nukkukaa kunnolla. Joskus on kiva vetää leffa-/sarjamaraton tai pelata läpi yön, mutta älkää lähtekö siihen oravanpyörään, että vähiten nukkuva ja eniten töitä tekevä on suurin sankari. Ei ole. Se on ihan silkkaa idiotismia uhrata yöunensa ja sitä kautta terveytensä.
Amen!
Tsemppiä sinne... ja ennen kaikkea makeita unia !
-
@lissu-t Tsemppiä täällä vähän sama. Psykologin(kin) mielestä oon yliväsynyt, no eihän tuo edes yllätä. Eikä tilannetta myöskään millään osin paranna tää kuvioihin tullut vauva-arki Hiljalleen puuhastelen minäkin. Kyettäispä molemmat nukkumaan
-
-
Kiitos tsempeistä. Tämä epätoivottu ja riitaisa asumuseroni Nukku-Matin kanssa on tietenkin malliesimerkki itseään ruokkivasta kierteestä. Kaiken muun stressin päälle tulee unettomuus, joka hankaloittaa elämistä ja olemista ja nyt sitten stressaan sitäkin, etten nukahda tai nuku tarpeeksi.
@Elisa Tsemppiä sinullekin, koetetaan molemmat saada uniongelmamme kuriin niin jaksamme pitää huolta itsestämme, jotta voimme pitää huolta muistakin.
-
Ihan hurjasti tsemppiä! onneks nää virtuaalikopukat ei kuole mihinkään, vaikka sitä välillä toivois niiden kohdalla joita ei vaan saa aikaseks tappaa
-
Tsemppiä, tiedän miten hanurista unettomuus on. Tuntuu ettei jää aikaa oikein millekään kaiken sen väsymyksen lomassa tai jos aikaa on niin ei sitten voimia senkään edestä.
-
Tsemppiä! Unettomuus on kauheaa ja invalidisoivaa, kun muisti ja keskittyminen menee. Jos sen pystyy hoitamaan ilman vahvoja mömmöjä ainakin pitemmän päälle niin hyvä. Itsellä alkoi hieman yli vuosi sitten pahempi unettomuus, joka kesti noin vuoden ja en oikeen muista viime talvesta mitään, samaa tilaa en suosittele kenellekään. Joten tämmöiset rennot harrastukset just niin rennoiksi kuin haluat ja turha sterssi turhista asioista pois
-
Lissu
-
Kiitos kaikille. Tämmöiset ongelmat tuntuvat hirveän turhauttavilta, kun sitä haluaisi (no ei haluaisi, mutta ymmärrätte kyllä :D) murehtia vain opintoja, työllistymistä, uraa ja sellaista, eikä sitä, nukahtaako tämän vuorokauden puolella, jaksaako tehdä ruokaa (edes sen purkkihernekeiton vertaa), muistihan varmasti maksaa laskut.. Ja seuraavaksi jo miettii, onko itsellä oikeutta edes valittaa, kun jollain toisella on syöpädiagnoosi ja niin edelleen. Eihän tämä(kään!) ole mikään kilpailu tai vertailu, kellä menee huonoiten ja kuka saa valittaa.
-
Oot best, muista!!
-
@alaera