Suomenhevoset

• @milma hieno homma, nakkaan sivuja tässä lähiaikoina 🙂

• oon taas innostunut tuomaan tuontitallille uusia myyntihevosia, mutta ajattelin nyt tarjota teille paria vielä lisäämätöntä suomentammaa.

Lisää sukua/luonnetta on mahdollista saada.

Terevahöyhen
    Suomenhevonen, tamma
    15.5.2007
    HeB, 80cm, ajo-opetettu

Tammaa voisi kuvailla kaikkien kaveriksi. Terttuna tunnetun tamman kohdalla mikään ei ole ongelma, tai jos jokin ei tamman mieleen ole ainut keino sen huomaamiseen on hapantuva ilme.

Ratsuna ja ajossa kuuntelee ihmisen ohjeita hyvin ja toimii niin rauhallisena ensiratsuna kuin myös tulisempana kilpahevosenakin. Raviradoille tammasta ei kuitenkaan ole ravivarmuuden puututtua.

Terevapiru
    Vihtorin Teemu
    Pinjaliina

Haliina
    Hannan toivo
    Lirkute

Sukkarullan Riina
    Suomenhevonen, tamma
    16.6.2017 2v
    Ajo-opetettu

Tässä pienessä tammavarsassa on potentiaalia vaikka muille jakaa, mutta Riinan kanssa joutuu hieman tekemään töitä jotta sen koko potentiaalin saa käyttöön.

Tamma toimii ajossa hyvin, mutta välillä se saattaa liikkua ainoastaan todella kauniisti taakseppäin tai vain jäpittää paikallaan ja ihmetellä hullujen ihmisten ajatuksia.

Kunhan varsan saa liikkeelle ja se saa jutun juonesta kiinni, sen kanssa on mukava tehdä töitä ja tamma onkin nopea oppimaan uutta.

Sukkarullan Ristoreipas (152cm)
    Riimeilijän Jussi (154cm)
    Retiisi (150cm)

Sukkarullan Niina (147cm)
    Natikan Nahkeus (149cm)
    Sukkarullan Nelliina (146cm)

• VSN kekkerit suomenputkuille tarjolla 🐴

• Raviharrastajat

Heissan suokkiväki! Valokylän huudeilla on ollut vähän hiljaisempaa näin kaikin tavoin, sivujen kanssa kärsin ulkoasun ja hevoslistauksen suhteen ja näin ollen en kestä sitä sekametelisoppaa ees kattella kun en osaa päättää, miten listaan ja millaset sivut niistä tulee. Hevoskatras kuitenkin on vakiintunut nyt aika hyvin ja uusin lisäys taitaa olla Huuhaa, joka on varsin menevä tapaus.
    Sen lisäksi; työhevosista innostuneena esittelen tällein sivussa Riekonraitin, jossa asuu vaan onnellisia hevosia. Paitsi Kutina, josta ei ota selvää.

Miten muuten suokkiväellä? Varsarikas kesä, hevoset laitumilla vai muuten vaan tauolla? Kisahulinaa, muutoksen tuulia? Kertokaa ihmeessä! 🙂

• Suomenhevoskasvattajat

@Humutin Riekonraitissa on ihana ulkoasu, tosi rauhallinen tunnelmaltaan ja sopii etusivun tekstin perusteella tallille oikein hyvin 😍

Meillä Hiivurissa paahdetaan samaa tahtia kuin ennenkin. Hevosia tulee ovista ja ikkunoista kun enna-täti ei osaa piilottaa ostohousujaan tarpeeksi hyvin ja omatkin hevoset tarvii jälkeläisiä 😂 mutta tallihan ei voi olla koskaan täynnä, jos karsinamäärää ei ole määritelty missään, eihän?
    Nyt on meneillään kisoissa KRJ, ERJ, KERJ sekä uutena VVJ (käykää osallistumassa että pääsen etuuspisteissä eteenpäin), sekä suomenhevosille avoimet NJ-näyttelyt!
    Uusia tulokkaita on, niinkuin aina, mutta uusimpina Kototallin Hymni ja Rommisuutari ❤

• Esteratsastajat

Jotenkin tuntuu et kovin vähän on puolestaan nyt suokit liikkuneet kasvattimyynneissä 😮 meilläkin peräti viisi vielä jäljellä helmikuulta 😮

• Mun uusin hankintani, Reetu.

Pitäisi jossakin kohtaa katsoa omista varsoja, mutta nyt jotenkin tökkii kaikki muu paitsi kisojen pito…

• Pitäisi täälläkin miettiä omista parikin yhdistelmää, joita sitten tarjoaisi eteenpäin. Ihan kaikkia kun ei viitsisi itselleenkään jättää, mutta vaikuttaa tosiaan vähän tahmealta varsojen liikkuminen atm. Ostohousut jalassa itsekin ehkä kokoajan vähän on, mutta nyt on melko hyvin joukkue koossa keräämässä näyttöjä laatiksiin jne, että kolahtaa saa kunnolla että ostamaan lopulta lähtisin 🤔

Uusimpia omassa sakissa ovat Harmi, Eini ja Kaapo.

• Mulla on ollu vappulainnostus päällänsä koko kevään, kun oon IRL päässyt tutustumaan yhteen ihanaan suokkiherraan. 😊 Jotenkin nyt etenkin lyhytsukuset suokit inspiroi kovasti, siksi meidän uusin tulokas, Ihaakin on yksipolvinen. 🙂 näitä 1-polvisia on kertynyt aika määrä!

• Raviharrastajat

@enna Riekonraitti on seesteinen, tylsä mesta jossa pitäis olla itelle hyvä kirjoittaa 😂 kiitokset toki, ihana että muutkin tykkää ❤ pitää tulla teille kisaamaan vielä valjakkoajossa 😄 Hymni on ihana, ja koko uudistunut Hiivuri on hiano 😍
    @Jannica joo vähän on ollu suokeilla tahmeutta, mutta kyllä se varmaan taas tästä helpottaa talven tullessa kun kesäkiireetkin loppuu, ja on taas aika istua koneella 🙂 varmaan myös kunhan moni saa kuoppaan jo vanhempia taas urakalla niin auttanee menekkiä.
    @Jenna kasvatteja odotellessa 😏
    @Ilona-VRL-14757 Harmi on upea, mä tuun kyllä varmasti ärsyttävästi tästä kyttäämään vielä varsaa, kunhan sellainen on saatavilla 🤤 ❤
    @Elli-L Ihaa on aika suloinen tapaus 😊 Vappulainnostus on kyllä krooninen juttu, ainakin meillä Valon puolella 😅

Kiva kuulla että sinänsä hiljaisuudesta huolimatta myös suokkirintamalla tapahtuu, vielä saa toki lähettää kuulumisia 😄 itsellä on varmaan ikuisesti ostohousut jalassa, eivät lähde kulumallakaan, oon helppo uhri 🙃

• Raviharrastajat

@nikki eiiiii nyt yhtään tuputeta sieltä, vaikka Antisankari siellä isänä onkin 😅

• @Humutin Se on tommone söppänä kainaloinen ja itkee suuria krokotiilinkyyneliä ku ei kukaa häntä taho!

• Raviharrastajat

@nikki mul ei oo piekkarille sopivia kuvia just nyt 😌 sotislainen kyl pitää jossain vaiheessa kans saada, mutta vielä avoinna sen ajankohta 😄

• @Humutin Ostohousut oli kuulemma jalas ni siitä shoppaamaa kuvatki 😏 Eikä sen nyt oo pakko jäädä piekkariks

• @humutin No siis kyllähän tilareita saa kattella. Kaikilla kisataan porrastetuissa ja mahdollisuuksien mukaan käydään laatiksissa.

• Suomenhevoskasvattajat

Mullakin ois seuraava kasvattimyynti tulossa kunhan saisin nimiehdotukset kaikille 😁 Kenttä- ja yleishepuja tulossa 😎

Pari heppaa pääsi YLAan tässä kuussa 💕

• Suomenhevoskasvattajat

Ihana nähdä ja kuulla suokkiväen olevan voimissaan! ❤ Uusia talleja ja hevosia (etenkin kenttäpainotteisia, moi @Crimis 😎 ), näitä on aina yhtä mukava selailla läpi! Etenkin @Elli-L Ihaa oli lysti kiinnostava kaveri.

• Mä oon harmitellut ihan samaa, että suokkimyynti on reilusti hiljentynyt. Huomaa kyllä myös, että parin vuoden sisällä on paljon kivoja ja isoja talleja/harrastajia lopettanut, mikä tietenkin vaikuttaa asiaan. Mietin vähän jotain osta suokki, myy suokki -kaltaista kamppista, että saisi kasvatteja vähän liikkeelle, mutta en sitten tiedä. Mulla on itselläni nyt ainakin tosi vahva priorisointi siinä, että laitan kaikki nykyiset hevoset kuntoon ja uusille sivuille, vaikka muutama hairhadus tässä onkin ehtinyt tulla. Ihana kuitenkin nähdä, että suokkikeskustelussa keskustelua riittää ja paljon tosi ihanna oloisia talleja kasvattaa toimintaansa! 🙂

• Mullekki saa yrittää kaupata suokkeja, oon mielestäni hirveen kranttu mut siltiki niitä hevosia on jatkuvasti sivuttomana? Pitäs nyt saada Nidavellirin heppojen sivut tehtyy ja öö pari muutaki 🙈

8

923
Users

12.2k
Topics

225.3k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.