Suomenhevoset
-
@Pierre Onnea palkituista! Kasvattajat lähettävät pikkupusuja Voitolle.
@Riella Uudet hevoset ovat aina hyvä juttu.
@rukkanen Onnea niin palkituista kuin A-luokan kasvattajapalkinnosta!
-
Meillä alkaa pikkuhiljaa olemaan kaikki pollet kantakirjattuja, nyt viimeisimpinä Kepposenkehrääjä, Riekontorpan Rubiini ja Riekontorpan Tositähti kävivät nappaamassa jokainen KTK-II palkinnot!
Onnittelut muille kantakirjauspalkinnoista ja varsinkin @rukkanen A-luokan kasvattajapalkinnosta! Rakastan teiltä hommattuja pienputteja
-
@Jemiina Kasvattajilta onnenpusut myös Kepposenkehrääjälle!
-
@rukkanen onnea miunkin puolesta :slight_smile:
@TuuliaT miä laitan Kehrän muistiin ja otan yhteyttä sitten ensi kuun puolella, mikäli tammaan päädyn
Halitulijallaa olisi myös ollut ihan mukava, mutta se taitaa löytyä jo yhdestä suvusta :slight_smile:
Ja toki kaikille muillekin onnea ktk-palkinnoista
-
Vuonna 2017 Suomenhevoskantakirja palkitsi yhteensä 1079 suomenhevosta viidessätoista eri tilaisuudessa. Ykköspalkinnolle ylettyi 68 upeaa rodun edustajaa, josta parhaiten palkittu sai historialliset 90 pistettä. Aika määrä hienoja putteja nähty, onnea vielä kerran kaikille palkittujen hevosten omistajille. Ensivuoteen.
-
Tulee kyllä joku alemmuuskompleksi kun kattelee teijän suokkeja.
Mää oon vasta taas innostunut ratsuista ja etenkin suokeista, ratsusuokkeja mulla on nyt kaikkiaan 26 kappaletta ja ravisuokit siihen päälle.Meillä ei mitään tittelihirmuja ole enkä tiedä tuleeko edes, mutta ainakin yritetään!
Mörkövaaran Hurmuri kävi kantakirjattavana ja pokaamassa SV-II palkinnon. Mörkövaaran Rosanna kävi myös pokaamassa kakkosen kantakirjassa ja nyt aletaan laittamaan jälkeläisnäytöt ja tamman omat kisanäytöt kuntoon enneku aletaan miettiä laatiksia.
Ravipuolelta Radikaali Aamuherätys kävi hakemassa KTK-II palkinnon myös ja Purnin Pilaelma kolmosen.Pakko hehkuttaa uusimpia tulokkaita, Kinoskuikuilija ja Kaakkilan Kummitteleva Kummilapsi
-
Mun pieni Roomeo kävi hakemassa KTK-II -palkinnon sekä SV-I -palkinnon, ollen samalla SV-tilaisuuden paras 3-vuotias
-
Kyllä on masentava näky kun katsoo ikkunasta ulos, pohjoisessa oli lunta ja Ypäjällä… ei sitten niinkään.
Meillä tyhjenee talli ihan kivasti marras-joulukuussa, joten tietenkin iskee hirveä hinku tuoda uusia evm-hevosia tai tehdä kasvatteja.@VP (& @dookie) kiitokset kantakirjan pyörityksestä, kaikista erikoistilaisuuksista sun muista.
@reibili Kas, pääsi mein nimiehdotus käyttöön.
Ja onnea hevosten palkinnoista!
Onnea myös @SV lle ~
-
@reibili Ihania nuo sun uudet hevoset! Etenkin tuo Kinoskuikuilija
-
Tammalle pitäs luonnetta kirjotella ja orin luonnetta fiksailla, se on nyt vähän ristiriitainen kun kirjottelin tuota ja aloin ajatella jo toisen hevosen luonnetta, se ajatus pääty sitten osittain tuonne…
Ja jos muistan, nii näitä ois tarkotus koettaa ilmottaa seuraavaan SV tilaisuuteen, mutta ku minun muisti on tunnetusti mitä on.
-
@reibili Aivan ihana tuo Kummilapsi!
Kermawaahdosta on kovaa vauhtia kasvamassa mun lemppari, oon niin innostunut kirjoittelemaan luonnetta loppuun ja päikkymerkintöjäkin, vaikka uskonnonkirja kutsuis mun nimeä syyttävästi… :rolling_eyes:
-
Jostain syystä työheppahommat veivät mukanaan, ja toin itselleni sitten suokkitamman sitä varten! Pää pursuaa nimiä suokeille, joten ehkä tämä tamma ei jää ainoaksee laatuaan. Mutta tässä hän nyt on, Hengenpiin!
-
Hei psst… Nyt kannattaa ilmoittaa tallin parhaat koulu- ja estesuokit osallistumaan Jukolan SISU Battleen, eli suomenhevosten koulu- ja estemestaruuksiin itsenäisyyspäivänä. :slight_smile: Molemmissa viimeinen ilmoittautumispäivä 5.12.!
-
@Hanne osallistumista laitettu, huippua tällaiset!
-
Mie oon vielä aika keltanokka näissä laatishommissa kun noiden ravureiden kanssa enimmäkseen puljaan ja ratsut on vähän tuntemattomampi osa-alue. Käytiin kuitenkin Merlinin kanssa pokaamassa ERJ-II palkinto, mä en yhtään tiennyt että saadaanko edes palkintoa, eli pakko olla tyytyväinen.
Silmäilin mä sitä vähän niin että ei sen ilman palkintoa pitäis jäädä ja ilmoitin kokeilumielessä mukaan, oli se jo kuitenkin YLA-III palkittu…
Pisteet oli (6,5 + 40 + 20,25 + 16,5 + 15 = 98,25p.), eli ilmeisesti paremmalla rakenteella ja/tai jälkeläisnäytöillä se olis voinu yltää ykköselle(kö)? Tulkkasinko oikein vai onko tuossa muutakin mitä voi parantaa? Ehkä tätä pitää yrittää korottaa sitten jos ei paljosta kiinni ole.
-
Ei kellään olisi tarjota jalostukseen 4-polvista suokkioria (koulupainotteinen, mieluiten palkittu) tai pitkäsukuista tammaa (yleispainotteinen, mieluiten palkittu?
Mun Erkki nimittäin tahtois daamin ja Vili herran.
-
@SV Vilille Humu, Vekku, Nokkis tai Knoppi. Humu on vähän ehtinyt laatiksiin, kaikki yrittävät ensivuoden puolella kiertää laatiksia sen miten ehdin niitä mukaan mahduttaa. En tiedä miellyttääkö näistä mikään, mut testataan
-
@reibili juurikin näin, toi vois saada paremmat pisteet rakenteesta, pisteitä cup-sijoituksista, vanhempien/sukulaisten palkinnoista, jälkeläisten sijoituksista ja palkinnoista - jälkeläisistä varmaan helpoin saada tuo puuttuva pari pistettä :slight_smile:
@SV voisin tarjota Vilille näitä yleispainotteisia oreja (varsan koulupainotteisuus ei haittaa), joista palkitsemattomat ovat lähinnä jälkeläisnäyttöjä vaille laatisvalmiita: Uhis, Ripa, Vilu, Harri, Ruttu, Totti, Valtti
ja Erkille niin ikään tulevaisuudessa palkitut Lilja, Joiku, Elli, Vihma, Lilli, Tipi, Mimmi
-
@Hapero Jospa tuota sitten vaihtais kuvan ja fiksailis jälkeläisnäytöt kuntoon ja kävis ens vuoden puolella jossain vaiheessa korottamassa palkintoa, vaikka kyllä mä tohon kakkoseenkin oon tyytyväinen…
-
@SV 4-polvinen kouluori Kaunon Huurre tarjoutuu. Ori on SLA-I -, KTK-III - ja KV-II -palkittu + ilmoitettu joulukuun KRJL.