Suomenhevoset
-
@Crimis Eipä kestä! Ja voi mahoton miten soma Surku onkaan!
Ei saa käyttää Muumi-Surkua verrokkina, se on niin soma reppana ettei tosikaan.
Lahjoitetaan toisetkin kuvat, nyt musta suomenhevosori. Ei varastoon, suoraan käyttöön, näillekin copyiksi “kuvaaja ei halua nimeään mainittavan” tms vastaava liirumlaarumi. Ku vat
-
@susiraja ihan ois isänsä Justuksen näköinen! Ja kun emänä Aava, niin siinähän on tuleva kouluratsu. Ja sille olisi ainakin yks morsmaikkukin odottamassa jahka nyt ensin kasvaa vähän
-
@tuire Vie mukanas, hihkase ko kuvat ovat käytössä.
-
@felissa Pentti treffaa Kuprun kans, mä laittelen sulle sivuja kuukauden sisään!
@Pierre Vekki x Hippa tammavarsuli tulee, mä laittelen sullekin sivuja kuukauden sisään!Kiitti teille orilainasta!
-
-
Pitkästä aikaa täälläkin pyörin, ja tietenkin hevosrikkaampana kuin koskaan. Miten muilla pyyhkii, onko tullut uusia turpia talliin, vai onko lukumäärä vähenemään päin?
Valokylä on tehnyt muuttoa Weeblyyn tässä, ihan siitä syystä, että oon niin laiska ylläpitämään Wixin kaltaista sivustoa (nättihän se on, mutta ihan liikaa työtä). Hevosia tässä just käyn läpi
ja hankin siinä samalla uusiaja yritän saada niitä kunnialla etiäpäin tavoitteissaan, tosin mihinkään en (tässäkään) kuussa ehtinyt, laiska kun olen. Ehkä ens kuussa nähdään taas kantakirjassa (todennäköisemmin ei)Sitten niihin uusiin hepoisiin, koska olematon siitostoimintahan ei voi pyöriä ilman materiaalia. Aloitetaan mun ystävänpäivän hankinnoilla; tuontisukuiset tammat Sydänkäpy ja Mimmi Murunen saapuivat tässä rikastamaan lyhyttä polvea, Käpy on erityisen lähellä mun sydäntä. Siinä samalla mulle saapui Pöystilästä pari muuta ystävänpäivälahjaa, yksipolvinen Tipu joka ei ilmeisesti aiheuta liikaa hymynkareita ja nelipolvinen Risto, joka on kanssa yksi mun tämänhetkisiä suosikkihevosia (kuka nyt ei Ristosta tykkäis!).
Kotiinpäinkin pitää välillä jalostaa, ja yksi Sienen rekisteröimättömistä varsoista vaihtoi vielä lennosta sukupuolta, ja niinpä syntyi yksi lehmänhermoinen Hiluna. Tää Sienen pönttölinja on osoittautunut kaikista tuonneistani polveutuvista (joita on mitä, kaksi?) linjoista ihan ykköseksi, koska tämmösille yksinkertaisille hevosille on mukava kirjoitella.
Toinen kotiin jätetty otus on kärmeniemesläistä laatua; vähän hämysti jo nimettykin Riita on varsin mielenkiintoinen hevonen, ja tälle on oritkin jo päätetty. Luonne kertokoon kaiken oleellisen tästä.
Sitten on vielä tuontiori talvelta, Herra Huopikas, joka odottelee vielä luonnettaan, mutta tällä on kyllä ihan hurmaava nimi ja sukutaulu.
Sen lisäksi esittelen vielä kaksi tuontitammaa (jotka muuttavat myös uusille sivuille ehtiessään) nimeltä Vispilä, joka on ihan niin syötävän suloinen otus kuin nimensäkin jo antaa ymmärtää, ja Kullan, jonka nimessä kuuluisi olla a-kirjaimen tilalla kirjain i.
Ja koko listan (toistaiseksi) viimeisenä, muttei vähäisimpänä, Vissi, joka on monesta syystä ihan super symppis ja rakastettava tyyppi, tähän vaikuttaa ehkä vahvasti myös se, että se on näillä näkymin mun eka ja vika suslapsi.Siinäpä nyt äkkiseltään pitkä lista hevosia, jotka on uusia meillä. Itseni tuntien, lista ei varmasti kuitenkaan loppunut siihen
Kullan kanssa vielä mietin, laitanko mokoman myyntiin luonteineen päivineen (koska selvä visiohan mulla tän luonteelle jo onkin), mutta kun sillä on niin kiva suku, ja niin kiva idea, mutta tuntuu, että hevoset toistaa helposti itseään.
-
Meillä piti olla talli täynnä, mutta niin vain meille löysi tiensä Krista.
Omaa kotiaan etsis myös Stoorin Villitapa. Varsan nimeen, sukupuoleen ja syntympäivään sekä kuukauteen on mahdollista vaikuttaa
-
Meillä Kuusinevassa toiminta on jatkunut hissukseen ja nyt alkuvuodesta on tullut uusia tuontiponskejakin talliin
Oreja on tullut 3 kipaletta: Papu, Rauski ja Hapsu sekä tammoja taasen 2 kipaletta: Hyssy ja Tyrni.
Näiden lisäksi muutti meille vasta myös ihana Kaihovaaralainen KokkeliMuutoin ollut aika hiljasta meillä, mutta on meille tullut hiljaiseen myyntiin myös pari uutta varsaa, joita ei sen kummemmin olla mainostettu
-
Niin ja siis onhan meillä ylläri SV-I palkinto Tuukalla tammikuulta.
-
Vähäpellon kaikki hevoset käytettävissä jalostukseen helmikuun loppuun ao ehdoin.
Ei tarvitse kysellä kummempia lupia!
- Vain suomenhevosjalostukseen, suvun pituudella tms. ei merkitystä
- Varsan sivut helmikuun loppuun mennessä vpvirtuaali@gmail.com
- Tammojen varsat mieluusti Vähäpellon kasvatusliitteen alle, mutta on ok käyttää myös omaansa
-
@vp ei tämmöst saa tehä! Mul on onneks kyl just muutto menos, ni en välttämättä kerkeä tai jaksa kahtoa näitä
Koska mut tuntien tuolta löytyis niin monta kivaa hevosta itelle. Ja jos saan aikaseks, ni tuolta varmaan löytyis kivoja myyntivarsan-puolikkaitakin.
Ja nyt kun miettii, ni onhan mul täs ajomatkaa vielä reilu kuusi ja puol tuntii matkustajan asemas tänään luvassa, ni hyvinhän täs kerkeis kattelee. Että kiitti vaa!
-
@vp saako noita käyttää myös toisilleen vai pelkästään ulkopuolisille?
-
-
@vp voi helkkari
Miun ei kyllä pitänyt tarvita atm uusia suokkeja mutta ehkä pakko vielä selailla noita töiden jälkeen koska Vähis ja vähisläiset
-
@vp
ottaisin mielelläni varsan yhdistelmästä Vappulan Huiska x Vähäpellon Vallamari, onko sulla nimiehdotuksia tai -toiveita?
-
Mä ilmoitin ekaa kertaa ikinä suomenhevosten laatuarvosteluun mun puttejani nyt helmikuussa. Yllätyinkin hyvin iloisesti, kun ensinnäkin kaksi jonohevosta mahtui myös mukaan, ja sitten SLA-I-palkinto takataskussaan kotiutui Hukkuaalto, Varjolilja ja Perinkonu, eikä Liljan Tuhattaikurikaan huono ollut, sillä se palkittiin SLA-II-palkinnolla.
-
@elli-l onnea hienoista palkinnoista!
Löytyiskös joltain yhden kouluponin menevää aukkoa? Yksi Stoorin varsa kun olisi edelleen vailla omaa kotiaan
edit // Muka talli täynnä ja silti meille muutti oma tuonti Saana tamma saa aloitella meidän kirjallisuus/kirja/sana varsalinjaa
-
// Kuvat menivät, kiitos!
-
@susiraja tammankuvat mulle ylempänä ilevan viestin editin Saanalle
-
@susiraja saisinko mie ton orin kuvat, se ois just passeli myynnissä olevalle Kuu-Luuko-varsalle, jonka voisin hyvillä mielin jättää sitten kotio kasvamaan.