Suomenhevoset
-
@enna Katsos! Onnistuisiko Kahmon Kultapiru x Hornanhovin Tuonenjoutsen sen sijaan?
-
@alina onnistuu! Haluatko nimiehdotuksia? Syntymäaika tämän vuoden puolelle, muuten ei väliä
-
Voisin ostaa muutamia suomenhevosia, mutta ois kiva saada omia kasvatteja samalla maailmalle tai edes omille hevosille jälkeläisiä. Kiinnostaisko kasvattivaihto? Yleispainotteiset ja 3+ polviset suvut kiinnostaa.
Täällä Kastehelmen varsasuunnitelmat, hevoslistasta löytyy kaikki suokit ja sitten on nämä Tuiskulan rauniot.
-
@felissa voi hitsi, kasvattivaihto ois ollu kyllä kivan kuulonen mutta mulla ei oo kun noita kouluvarsoja tiedossa lyhyillä suvuilla
-
@felissa Mulla ois täällä tuo yksi pitkäsukuinen vielä kodittomana, mikäli se sua kiinnostaisi. Muita kasvatteja ei oo tähän hätään tarjota, mutta toki noita Cloudfieldin hevosia voi vapaasti katsoa läpi, jos siellä joku yhdistelmä kiinnostaisi! Kastehelmen myytäviä oon kattellu monta kertaa, mutta ne ei suvullisesti sovi meille, liikaa samoja nimiä noissa vanhoissa ja pitkissä suvuissa
Ei löytynyt Tuiskulastakaan apuja, Sokerihumala oli ihana, muttei löytynyt oria sille.
-
Listaatteko te kuopattuja hevosia johonkin ns. yleisesti näkyville? Mä pidin tänään kuoppajaiset (mitkä piti pitää jos tossa alku kuusta…) ja nyt meni 7 hevosta.
Tällä hetkellä Räiskyvässä on 9 oria ja 13 tammaa. Tosin, Arsenaali palaa kotiin ja yksi varsa on kanssa tulossa Kartanosta, joten ori määrä nousee tasa kymppiin ja varsasta en vielä tiedä, että tulisiko siitä ori vai tamma…
Ja huomasin, että kaikki on kantakirjattuja. Neljältä ne tulokset puuttuu vielä sivuilta ja listauksesta mutta ne on olemassa, josko vielä ne tänään saisi päivitettyä sivuille asti. Ja luonteettomiakin on vain kolme.
-
@jenna hyvä kysymys, johon pitäisi itsekin perehtyä. Toisaalta oon kahden vaiheilla, että kuoppaanko ollenkaan. Oon nyt listannut “kaikkensa” tehneet yksinkertaisemmin sukupuolilistojen alle, mut mietin kyl, että jahka siellä joskus roikkuu joku parikyt heppaa, niin ei se kyl enää välttämättä toimi. Sit vois tehdä ihan oman sivun niille.
Ja siis nämä kaikkensa tehneet joutaisi siis periaatteessa kuoppaankin, mutta en oo raaskin. Jos joku vaikka haluais just siit hevosest varsan
Ja kun ne toimii mun listal tolleenki, ainaki toistaseks.
-
@tuire No mulla näitä kuopattuja taitaa olla sen tusinan verran tai ehkä vähän enempi ja ne on virallisesti lopetettu.
Mun on pakko virallisesti lopettaa tai ne roikkuu hamaan tappiin asti… Ja siten tavallaan sukujenkin arvostus pysyy kun juuri siitä tietystä hepasta ei saa enää suoraan varsaa vaan se täytyy hankkia sukuun jonkun jälkeläisen kautta…
-
@jenna said in Suomenhevoset:
Ja siten tavallaan sukujenkin arvostus pysyy kun juuri siitä tietystä hepasta ei saa enää suoraan varsaa vaan se täytyy hankkia sukuun jonkun jälkeläisen kautta…
Tämä
Mulla miljoona tsiljoonaa tapettua elukkaa ja omia kasvatteja tykänny nyt sukuihin haalia
-
@jenna said in Suomenhevoset:
Ja siten tavallaan sukujenkin arvostus pysyy kun juuri siitä tietystä hepasta ei saa enää suoraan varsaa vaan se täytyy hankkia sukuun jonkun jälkeläisen kautta…
Hyvä pointti! Ja kyl iteki oon tähän mennessä aina halun kaikki vaa kuoppaan, jotenki yksinkertaisempaa niin. Joten kiitos, pitääkin ruveta listimään omia hevosia ja keksiä niille ehkä joku listaus. Koska toisaalt ois kiva nähä mitä ja kui paljo heppoi tallil on ollut aikanaan.
-
@tuire said in Suomenhevoset:
Koska toisaalt ois kiva nähä mitä ja kui paljo heppoi tallil on ollut aikanaan.
Tämä. Mutta minkälaisen listauksen sitä sitten teke…? Nimi ja meritiit? Suvun pituus? Vanhempien nimet? Mitä?
-
@Jenna meillä on Escapismessa näin. Rotu ja meriitit nimilinkin lisäksi. Tähän sivuun löytyy linkki hevoslistauksen alta.
-
@crimis Räiskyvässä on helppo kun ei tarttee rotuu mainita.
-
Oi vitsit, kokeilin heittää Tuukan kokeilemaan onneaan SV tilaisuusessa ja pikkuori palkittiin ykkösellä
mä oon niin surkee arvioimaan palkintoja että tänmöset on aina kyl mahtavia ylläreitä.
Tästä on hyvä jatkaa myöhemmin orin kanssa uraa KV:ssä ja aikuislaatiksissa.
-
@Jenna Villahaassa on muistosivu jossa erikseen orit ja tammat listana kuolinvuosittain, linkitetyn nimen perässä meriitit
Tykkään selata muiden tallien entisten hevosten listoja ja niistä pystyy tarkastamaan jonkun hevosen oman muistosivun osoitteen, jos entiset sivut on vaikka poistettu eikä ole laitettu linkkiä muistosivulle
-
Täytyypä esitellä tähän väliin Villahaan 4-polvinen kasvattiori Tulentempo, jonka suku on täynnä omia ja muiden yleispainotteisia palkittuja suomenhevosia. Kantahevosina loistaa eritoten Vähäpellon ja Mörkövaaran monitaiturit! Suvussa ei omaan silmään ole yhtäkään erityisen vanhaa hevosta, joita tulee vastaan pidempisukuisten sukutauluissa. Jossain vaiheessa täytyy luoda tälle 4-polvista yleispainotteista tammaseuraa yhtä laadukkaalla suvulla, niin saan myyntiin 5-polvisen melkoisen muikean suomenhevosen!
-
@uppe Jos et välttämättä halua omaa tammaa astuttaa, niin mulla on myös aika muhkeasukuinen 4-polvinen tamma, jota saa halutessaan liisata
-
Jos joku ei vielä huomannut, niin Pöystilässä olisi uusia suokkivarsoja myynnissä! Siellä on pari vanhempaa tapausta ja kaksi ihan uutukaistakin, joten käykäähän katsomassa.
Ja onpas Upella komea ori! Sillä on vain kolme samaa nimeä, joita mun hevosilta löytyy, mutta yksikään niissä ei ole kummallakaan mun nelipolvisella tammalla, joten kun tää joskus tulee jalostuskäyttöön, niin pitääkin koittaa olla hereillä, jos vielä noille tammoille varsoja kaipaan!
-
Joitamia Jeilin suomalaisia jalostukseen viimeistä kertaa, käykäähän yhdistelemässä omiinne tai Jeilin muihin kopukoihin.
-
Olisko jollain 2-polvista koulutammaa Narrille? Nimi, jota jälkeläiselle suunnittelen, ei oikein istu oman liitteen kanssa, joten haluaisin varsan tamman omistajan kasvattiliitteen alle
Tamma saisi olla KTK-palkittu.